Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2008, 14:19
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Je moet je laten nakijken. Lobotomie doet wonderen.
Agossie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2008, 15:59
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ik heb zelf een buitenlandse partner die ik terzijnertijd graag naar Nederland wil halen. Op zich ben ik niet eens tegen een inburgeringscursus. Maar de manier waarop 't nu bebeurd slaat helemaal nergens op natuurlijk. Laat mensen die naar Nederland willen komen onder voorbehoud overkomen. Laat ze in Nederland een degelijke cursus Nederlandse taal en cultuur volgen. Jeweetwel, zodat mensen de taal ook echt leren, en Nederland ook echt leren kennen.

De huidige regeling gaat eraan voorbij dat je in Zimbabwe of Turkmenistan niet zomaar even een cursus Nederlands van enig niveau kan volgen ook al zou je het willen. Hier in Thailand heb je ook een aantal louche 'schooltjes' die voor grof geld de standaard woordenljst erin stampt. Geweldige voorbereiding hoor dik afgezet worden om een paar stomme woordjes te leren die de meesten trouwens al lang weer vergeten zijn tegen de tijd dat ze daadwerkelijk hun visum of verblijfsvergunning binnen hebben.. zelfs de woorden die wel blijven hangen zijn zo goed als waardeloos want tijdens zo'n klotecursusje leer je geen fatsoenlijk Nederlands uitspreken.

Gevolg: hoge kosten, hoge drempel en qua daadwerkelijk inburgeren schiet je er alsnog geen fuck mee op.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heeft dát er in godsnaam mee te maken? Je gaat gewoon voorbij aan het wettelijke punt. Klaar, er valt niets meer over te zeggen totdat de grondwet discriminatie op basis van geloof, overtuiging en opleiding gaat toestaan.
Allen die zich in Nederland bevinden ja. Niemand heeft ooit iets gezegd over degenen die buiten aan de poort staan.

Daarnaast is het mogelijk om door het maken van andere wetten die grondwet te omzeilen. Nederland kent geen actieve grondwettelijke toets. Ik kan bijvoorbeeld niet op basis van artikel 1 vrijstelling van belastingen voor mezelf eisen vanwege mijn atheïsme omdat kerken ook vrijgesteld zijn van belastingen.

Het is slechts één van de voorbeelden van onwettige discriminatie in Nederland, ook vrouwen of allochtonen aannemen omdat ze vrouw of allochtoon zijn is in principe onwettig, maar omdat er niet actief tegen de grondwet getoetst wordt kan een dergelijke situatie wel blijven voortbestaan totdat de politieke wil tot handhaven ontstaat.



En om het punt van Gatara te beantwoorden: Chinezen in Nederland blijven vrij sterk in hun eigen gemeenschap. Als je hen toelaat zonder ze eerst in te laten burgeren krijg je mensen die volledig ingekapseld leven in hun eigen gemeenschap, en dus nooit inburgeren. Zoiets zou vergelijkbaar zijn met de minste ingeburgerden onder de 1e generatie migranten uit Noord-Afrika uit de jaren '70. Daarnaast is Japan een uitzondering op de definitie van westerse allochtoon, vanwege de achtergrond van Japanse migranten. Vaak gaat het om expats, die per definitie werk hebben en zich elders ook wel redden, mede doordat ze Engels spreken, of uitwisselingsstudenten of kennismigranten. China kent echter nog economische vluchtelingen die behalve de kleren die ze aanhebben en hun eigen taal niets aan bagage meebrengen.

Vandaar het onderscheid.


Tevens wat bijbehorend cijfermateriaal:
Gemiddeld inkomen (huishouden)

Arbeidsparticipatie en uitkering, naar herkomst

Westerse allochtonen (die zijn uitgesloten van inburgering in eigen land) vertonen werkeloosheidspercentages die nog de helft zijn van de rest van de migrantengroepen. Daarnaast zijn ze gering in aantal. De economische en maatschappelijke noodzaak om de groep westerse allochtonen aan te pakken ontbreekt dus gewoon.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Sowieso moet de "graaicultuur" maar eens veranderen;
Net binnen? Eerst plichten vervullen, dàn pas kunnen rechten verdiend worden.
Zo gaat dat volgens mij in elke vereniging.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar dat moet je dan doen in de vorm van vereisten voor het verkrijgen van staatsburgerschap. Je kunt niet etnisch onderscheid maken op voorhand. Wat wel kan is het maken van een etnisch onderscheid op basis van toegestane pragmatische motieven. Ik mag bijvoorbeeld niet alle Surinamers op Schiphol controleren omdat het Surinamers zijn. Ik mag wel alle Surinamers controleren omdat op vluchten uit Suriname soms tot wel 50% drugskoeriers reizen.

Maar ook bij maken van voorvereisten voor staatsburgerschap moet je oppassen dat dit dient om kansloze migranten in te laten burgeren, in plaats van om een wetteloze onderklasse te laten bestaan. Anders zou je Arabische taferelen krijgen waar buitenlanders helemaal geen rechten hebben en feitelijk als 'vrije slaaf' dienen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 18:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Japan is geen derdewereldland, dus je zal niet snel Japanse immigranten hebben die omwille van een economische drijfveer naar Nederland verkassen. Chinezen hebben het daarentegen nog altijd niet altijd even breed, en laat Nederland nou een land zijn dat ideaal is voor kansloze graaiers.
Israel kent weinig tot geen kansloze graaiers en is zeker te vergelijken met de "westerse" landen uit het rijtje, toch moeten israeliers ook inburgeren via deze weg.

(verder is het selecteren aan de poort van mensen op basis van geld, een achterlijke regeling)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 18:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De huidige regeling gaat eraan voorbij dat je in Zimbabwe of Turkmenistan niet zomaar even een cursus Nederlands van enig niveau kan volgen ook al zou je het willen.
Hah, Zimbabwe. Een goed voorbeeld. Je mag blij zijn als je daar een bord maispap kan eten per dag.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 18:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik heb zelf een buitenlandse partner die ik terzijnertijd graag naar Nederland wil halen. Op zich ben ik niet eens tegen een inburgeringscursus. Maar de manier waarop 't nu bebeurd slaat helemaal nergens op natuurlijk. Laat mensen die naar Nederland willen komen onder voorbehoud overkomen. Laat ze in Nederland een degelijke cursus Nederlandse taal en cultuur volgen. Jeweetwel, zodat mensen de taal ook echt leren, en Nederland ook echt leren kennen.
Heb je de cursus al gezien overigens? Echt lachwekkend Als dat Nederland is, ben ik blij dat ik in het buitenland woon, haha

(samenvatting: "je komt waarschijnlijk terecht in zo'n ghettolike armoedzaaiende huisjes als je nederland binnenkomt." "Nederland is klein en past wel tig keer in turkije." "Nederland is heel klein." "Er wonen veel mensen." "Nederland is een dichtbevolkt land")

misschien dat Japanners daarom niet hoeven te integreren. Die lachen zich rot bij het zien van het weinig aantal nederlanders per m^2 en de - voor hun zo groot als villa's - huisjes van de woningbouwvereniging.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 19:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Israel kent weinig tot geen kansloze graaiers en is zeker te vergelijken met de "westerse" landen uit het rijtje, toch moeten israeliers ook inburgeren via deze weg.
(verder is het selecteren aan de poort van mensen op basis van geld, een achterlijke regeling)
Niet selecteren op geld, maar op potentie om geld te verdienen. Israëli's zijn als ik de cijfers mag geloven overigens zo gering in aantal dat er wellicht puur daarom alleen al geen uitzonderingsbeleid voor is gemaakt. Lullig voor die ene Israëli die Nederlander wil worden, maar goed, snijden in de papierberg zal toch érgens plaats moeten vinden.

Die cursussen zijn overigens op regio toegesneden, en dan met name de grootste gemene deler. Als we gewoon een moment de politiek correcte maskers af doen, zien we dat die curussusen bedoeld zijn voor mensen die van ver komen, weinig meebrengen, en er weinig terecht van zullen brengen. Ik denk dat we ons allemaal wel een voorstelling kunnen maken van de problemen die een stereotype analfabeet uit een bergdorp in Turkije of Marokko teweeg zal brengen wanneer die zonder voorbereiding in Nederland wordt neergezet.

Ik denk dat je het daarom ook meer moet zien als een bodem dan een trap; het is niet bedoeld om hoogopgeleide migranten iets over Nederland te leren, maar om te voorkomen dat niet opgeleide migranten totaal onaangepast gedrag vertonen en alle problemen krijgen die dat met zich meebrengt.


Geloof me, er zitten er tussen die je moet vertellen dat je vrouwen die je op straat tegenspreken als je bijna dwars door hen heen liep niet voor hoer mag uitschelden om ze daarna net zo lang te mishandelen tot ze je gelijk geven.
Die inburgeringscursussen zijn gericht op het opvangen van het gedrag uit het land van herkomst van dergelijke figuren.

Met zulke extreme verschillen tussen migranten is het onmogelijk een methode voor iedereen te maken. De kansrijke migrant vervelen met wat gesneden koek is lijkt me dan acceptabeler dan allerlei probleemgedrag niet corrigeren.

Terugkomend op mijn voorbeeld, het lijkt overdrijven, maar ik heb in een winkelcentrum in Amersfoort een paar jaar terug een kortstondig handgemeen gehad met een Noord-Afrikaanse man die dat tegenover mijn moeder dacht te kunnen maken. Hadden ze in de jaren '70 al dergelijke cursussen verplicht gesteld, dan zou dat een stuk minder voorkomen.


Gelukkig hebben we dergelijke fouten uit het verleden onderhand ingezien, en zal met het afsterven van die oude generatie ook een groep migranten verdwijnen waar het in sommige gevallen echt vrijwel van A tot Z fout is gegaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 20:51
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Israel kent weinig tot geen kansloze graaiers en is zeker te vergelijken met de "westerse" landen uit het rijtje, toch moeten israeliers ook inburgeren via deze weg.

(verder is het selecteren aan de poort van mensen op basis van geld, een achterlijke regeling)
Mijn god meen je dat echt? Israël kent geen kansloze graaiers? Weleens gehoord van de ontelbare staartjes die de "Wiedergutmachung" gekregen heeft? :')
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
En heb jij een baan, Elmer?
Nee, ik studeer natuurkunde, het fundament van de moderne beschaving.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Israel kent weinig tot geen kansloze graaiers
Hahahahahahhaa. Nog nooit van de russische immigratiestroom gehoord? :')
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 21:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hahahahahahhaa. Nog nooit van de russische immigratiestroom gehoord? :')
Ja, want wie de Sovjet-Unie en het Rusland van de transitie ontvluchtte kwam immers uit het paradijs, en had geen enkele reden om te willen migreren..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, want wie de Sovjet-Unie en het Rusland van de transitie ontvluchtte kwam immers uit het paradijs, en had geen enkele reden om te willen migreren..
Je beseft dat je bevestigt wat ik zei?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je beseft dat je bevestigt wat ik zei?
Dat die migratiestroom bestaat, of het verzwegen argument erachter dat alle Russische Joden luie graaiers zouden zijn?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 23:07
Verwijderd
Je leert het ook nooit
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 23:32
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Heb je de cursus al gezien overigens? Echt lachwekkend Als dat Nederland is, ben ik blij dat ik in het buitenland woon, haha
Die cursus Nederlands dan..

"Wie draagt de jurk?"
"De vrouw draagt de jurk."

__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hahahahahahhaa. Nog nooit van de russische immigratiestroom gehoord? :')
ik zei niet dat er geen arme sloebers waren (weinig tot geen =/= nul)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, ik studeer natuurkunde.


off-topic: zie pm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mijn god meen je dat echt? Israël kent geen kansloze graaiers? Weleens gehoord van de ontelbare staartjes die de "Wiedergutmachung" gekregen heeft? :')
dat is niet kansloos, maar terecht
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Niet selecteren op geld, maar op potentie om geld te verdienen. Israëli's zijn als ik de cijfers mag geloven overigens zo gering in aantal dat er wellicht puur daarom alleen al geen uitzonderingsbeleid voor is gemaakt. Lullig voor die ene Israëli die Nederlander wil worden, maar goed, snijden in de papierberg zal toch érgens plaats moeten vinden.
AJ!!!!

Het gaat hier NIET om Nederlander worden, maar om samen met je Nederlandse man of vrouw te mogen samenwonen in Nederland!!

een wezenlijk verschil!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AJ!!!!
Het gaat hier NIET om Nederlander worden, maar om samen met je Nederlandse man of vrouw te mogen samenwonen in Nederland!!
een wezenlijk verschil!
Lijkt me dat daarvoor dezelfde situatie geldt. Een van de problemen was ten slotte dat men massaal bruiden (en bruidegommen) importeerde uit het land van herkomst, die van toeten noch blazen (mochten) weten.

De IND maakt er vaak een forse puinhoop van, maar in principe zijn de regels goed. Het is de handhaving waar het hem aan schort.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 10:16
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
dat is niet kansloos, maar terecht
Laat je nakijken en ga daarna voor een trein liggen kthxbye.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 18:04
Verwijderd
Over graaicultuur gesproken, kan iemand van jullie mij vertellen hoe je het noemt als topmanagers in de afgelopen 4 (?) jaar bijna 6x modaal zijn gaan verdienen, terwijl de gewone werknemers niet verder komen dan modaal? Zijn die topmanagers in die 4 jaar ook zoveel meer werk gaan verzetten?

Of is dat ook een staaltje graaicultuur? Men moet zich aanpassen aan nederland, helemaal eens, dus ook maar aan het graaien van de topmanagers?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 18:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Definieer offtopic.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Definieer offtopic.
Wat een meesterlijk antwoord op mijn vraag. Iemand kwam met de term graaien. Dus ging ik daarop in.


Overigens: ik vind dat Mobius, hoewel hij het wat sterk uitdrukt, gelijk heeft. Wiedergutmachung is eigenlijk na zoveel jaren niet meer noodzakelijk. Gezien het feit dat Israel onze hulp niet meer nodig heeft, en ze zelf al lang geleden begonnen zijn met oorlogen te voeren, denk ik dat alle steun niet meer nodig is.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 18:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gezien het feit dat Israel onze hulp niet meer nodig heeft, en ze zelf al lang geleden begonnen zijn met oorlogen te voeren, denk ik dat alle steun niet meer nodig is.
Offtopic in het kwadraat..

Ergens in een ver grijs verleden ging dit topic over het Nederlandse immigratiebeleid, en niet over marxistische frustraties of buitenlands beleid met kinderachtige woordspelingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Offtopic in het kwadraat..

Ergens in een ver grijs verleden ging dit topic over het Nederlandse immigratiebeleid, en niet over marxistische frustraties of buitenlands beleid met kinderachtige woordspelingen.

Je geeft geen antwoord. En hou je idiote uitspraken voor je. Ik stel een redelijke vraag. Als je geen antwoord weet, hou je beter je mond.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:23
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
.. Wiedergutmachung (Wgm) is eigenlijk na zoveel jaren niet meer noodzakelijk. Gezien het feit dat Israel onze hulp niet meer nodig heeft..
De Wiedergutmachung gaat dan ook niet naar de staat Israel, maar naar overlevenden overal in de wereld. Van alle 6 miljoen joden uit die tijd die van al hun bezittingen zijn onteigend en doorgestuurd naar het concentratiekamp, is 60 jaar Wgm naar die paar overlevenden een schijntje.
In NL wordt al voor veel minder levenslang een WAO uitgekeerd..
Neemt niet weg dat ik ook vind dat beide na verloop van tijd wel wat minder mag, je mag verwachten dat mensen hun eigen leven weer opbouwen toch?
Nu dan maar weer verder ontopic ok?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens een interessant iets kwam ik tegen bij de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Een rapport over Nederland als immigratieland:

Volledige rapport in .PDF formaat

Uit de samenvatting:
De WRR pleit voor een overheidsprogramma dat is gericht op het bevorderen van de participatie van immigranten en dat consequent wordt uitgevoerd en gehandhaafd. Dit stelt eisen aan de immigranten enerzijds en aan de toegankelijkheid van de publieke en maatschappelijke instituties van de Nederlandse sociale rechtstaat anderzijds. Bij een immigratiesamenleving hoort voorts een pro-actief en gedifferentieerd toelatingsbeleid.

Dat laatste lijkt te wijzen op het onderschrijven van de huidige selectie aan de poort. Ik moet het rapport als geheel nog lezen, maar het is interessant als in 2006 een instituut als het WRR, toch enigsinds gezaghebbend, de zaken die Verdonk invoerde onderschrijft als zijnde effectief en nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 22:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Enigszins blijft een moeilijk woord.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Enigszins blijft een moeilijk woord.
Hij doet het principieel fout. Is zijn ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.