Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 19:06
Hardcore
Avatar van Hardcore
Hardcore is offline
Ik weet niet of het hier hoort. Maar ik ben van plan hier iets te gaan doen. Kun je in deze kant ook een eigen bioscoop beginnen?
__________________
DEPENISVANJEZUS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 19:18
Thomas
Thomas is offline
Waarom niet? Het lijkt me overigens erg moeilijk om een bioscoop te beginnen, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 12:01
Hardcore
Avatar van Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Wawl schreef op 21-04-2003 @ 20:18:
Waarom niet? Het lijkt me overigens erg moeilijk om een bioscoop te beginnen, maargoed.
Ja daarom moet ik ook precies weten hoe het allemaal zit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:45
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 22-04-2003 @ 13:01:
Ja daarom moet ik ook precies weten hoe het allemaal zit.
Zo bedoelde ik het niet. Ik doelde meer op het feit dat een zaak als zo een beginnen een zeer kleine kans van slagen moet hebben. Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren, maar het lijkt me niet iets waar je je blind op moet focussen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:50
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 22-04-2003 @ 18:45:
Zo bedoelde ik het niet. Ik doelde meer op het feit dat een zaak als zo een beginnen een zeer kleine kans van slagen moet hebben. Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren, maar het lijkt me niet iets waar je je blind op moet focussen.
Sorry, maar ik kan het nu echt niet laten. Meerdere is iemand die hoger is dan de rest. En blind op moet focussen...Of je blind staren op iets, of je focussen. Jij maakt het wel heel spannend.

Ontopic: Begin geen bioscoop. Er zijn er al genoeg. Of heb een nieuw idee, wees creatief. Maar een gewone, standaard bioscoop, daar zou ik me niet aan wagen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:56
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Studentje schreef op 23-04-2003 @ 16:50:
Sorry, maar ik kan het nu echt niet laten. Meerdere is iemand die hoger is dan de rest. En blind op moet focussen...Of je blind staren op iets, of je focussen. Jij maakt het wel heel spannend.
Overigens meneer de Student,

Mag ik u aanraden een cursus nederlands te gaan volgen op uw opleiding?

Van dale over meerdere:

Citaat:
´meer·de·re1 (de ~ (m.))

1 iem. die boven een ander staat
´meer·de·re2 (hoofdtelw.) [inf.]

1 verscheidene, meer dan één
´meer·de·ren [schr.]

I {onov.ww.}
1 in aantal toenemen
II {}
1 vermeerderen
2 bij breien, haken enz. het aantal steken op de pen groter maken
Met liberale groet.
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Studentje schreef op 23-04-2003 @ 16:50:
Sorry, maar ik kan het nu echt niet laten. Meerdere is iemand die hoger is dan de rest. En blind op moet focussen...Of je blind staren op iets, of je focussen. Jij maakt het wel heel spannend.
Je hebt toch echt werkelijk ongelijk in deze, of je het leuk vindt of niet. Zie de post van Kubstudent.

Met liberale groet.

Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:48
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 23-04-2003 @ 20:18:
Je hebt toch echt werkelijk ongelijk in deze, of je het leuk vind of niet. Zie de post van Kubstudent.

Met liberale groet.
Je vindT
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dwarfie schreef op 23-04-2003 @ 20:48:
Je vindT
Joh, ik ben momenteel bijzonder ziek en ik voel me ook nog eens erg waardeloos. Een keer een typfoutje of een lettertje vergeten mag toch best eens? Nu ga ik maar ff mezelf diep zitten schamen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:06
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 23-04-2003 @ 16:56:
Overigens meneer de Student,

Mag ik u aanraden een cursus nederlands te gaan volgen op uw opleiding?

Van dale over meerdere:



Met liberale groet.
Tsja, daar sta je dan, als purist. Zelfs de Van Dale laat me in de steek.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 24-04-2003 @ 16:06:
Tsja, daar sta je dan, als purist. Zelfs de Van Dale laat me in de steek.
triest
Als je het hebt over 'mijn meerdere' dan gaat het over een persoon. Als je het hebt over 'meerdere pakken melk' dan gaat het om meerdere pakken melk.. Niet om een meerdere met pakken melk of in pakken melk of wat dan ook.
Iemand die dat verschil niet ziet, mag zichzelf geen purist noemen.

Maar goed, dit is moet gaan over een detailhandel met in het bijzonder een bioscoop. Om een bioscoop op te richten heb je verschillende dingen nodig, maar het belangrijkste zijn de klanten. Onderzoek voordat je een bioscoop daadwerkelijk op gaat zetten eerst of er wel vraag naar is. (Hou dus een enquête!)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:32
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2003 @ 16:13:
triest
Als je het hebt over 'mijn meerdere' dan gaat het over een persoon. Als je het hebt over 'meerdere pakken melk' dan gaat het om meerdere pakken melk.. Niet om een meerdere met pakken melk of in pakken melk of wat dan ook.
Iemand die dat verschil niet ziet, mag zichzelf geen purist noemen.

Wat een onzin. Een meerdere is iemand die hoger is dan jij. In het Duits bestaat echter het woord 'mehrere'(ofzo, mijn Duits is slecht), dat verscheidene, verschillende betekent. Daarom wordt het in Nederland gebruikt in zinnen als "meerdere pakken melk". Dus eigenlijk is het woord gewoon uit het Duits overgenomen en is het dus een germanisme.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:38
Hardcore
Avatar van Hardcore
Hardcore is offline
Heej stelletje stuudjes hier nie ruzie make he!! Een enquete houden, ja das een goei idee!!
__________________
DEPENISVANJEZUS
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:38
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 24-04-2003 @ 17:38:
Heej stelletje stuudjes hier nie ruzie make he!! Een enquete houden, ja das een goei idee!!
Het feit dat jij daar nog niet eerder aan gedacht hebt laat mij zien dat je niet geschikt bent om een bioscoop te beginnen. Je weet van toeters noch bellen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:45
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 24-04-2003 @ 18:38:
Het feit dat jij daar nog niet eerder aan gedacht hebt laat mij zien dat je niet geschikt bent om een bioscoop te beginnen. Je weet van toeters noch bellen.
Daag me niet uit, hè?

Maar ik zou wel eens willen weten, wat voor enquete jullie in gedachten hebben. Zo'n goed idee is het namelijk niet, in mijn ogen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 24-04-2003 @ 18:45:
Daag me niet uit, hè?

Maar ik zou wel eens willen weten, wat voor enquete jullie in gedachten hebben. Zo'n goed idee is het namelijk niet, in mijn ogen.
Bedenk je zelf eerst even wat voor enquête, want zo dom ben je vast niet... Pfff...

(Ok; je moet toch weten of mensen wel naar een (nieuwe) bios willen. Dus of er vraag is naar het product/bedrijf wat jij hen voor gaat schotelen. Anders zit je met een bios zonder bezoekers, en juist díe zijn het belangrijkst voor je bios... )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2003 @ 19:02:
Bedenk je zelf eerst even wat voor enquête, want zo dom ben je vast niet... Pfff...

(Ok; je moet toch weten of mensen wel naar een (nieuwe) bios willen. Dus of er vraag is naar het product/bedrijf wat jij hen voor gaat schotelen. Anders zit je met een bios zonder bezoekers, en juist díe zijn het belangrijkst voor je bios... )
Hoé ga je onderzoeken of mensen een nieuwe bioscoop willen? Hoé weet je of je resultaten waarheidsgetrouw zijn? Hoé weet je dat de mensen werkelijk naar jouw bioscoop zullen komen? Negen van de tien mensen zegt dat ze best een mooie nieuwe bioscoop zouden willen, maar hoeveel mensen van de tien, zullen er ook daadwerkelijk heen gaan?

Mijn punt is dat je niet zomaar even een enquete afneemt. Daar komt echt heel veel bij kijken.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 24-04-2003 @ 19:07:
Hoé ga je onderzoeken of mensen een nieuwe bioscoop willen? Hoé weet je of je resultaten waarheidsgetrouw zijn? Hoé weet je dat de mensen werkelijk naar jouw bioscoop zullen komen? Negen van de tien mensen zegt dat ze best een mooie nieuwe bioscoop zouden willen, maar hoeveel mensen van de tien, zullen er ook daadwerkelijk heen gaan?

Mijn punt is dat je niet zomaar even een enquete afneemt. Daar komt echt heel veel bij kijken.
Dat snap ik ook, met een enquete heb je niet ineens alles voor elkaar. Maar onderzoek bv de buurt; als er veel jongeren wonen, zitten daar vast en zeker bezoekers tussen. Wanneer er vooral bejaarden wonen, moet je je maar eens afvragen wat voor films je wil gaan draaien....

Daarnaast zullen mensen op de vraag of ze een bioscoop leuk zou vinden niet snel liegen, aangezien het geen gevoelig onderwerp is... Kijk, als je aan alle mannen in een buurt vraagt of ze impotent zijn, dan kan je eens serieus gaan twijfelen aan antwoorden, want zoiets ligt gevoelig... Maar wil je zoiets onderzoeken, dan moet je het groots aanpakken...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2003, 18:16
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2003 @ 19:13:
Dat snap ik ook, met een enquete heb je niet ineens alles voor elkaar. Maar onderzoek bv de buurt; als er veel jongeren wonen, zitten daar vast en zeker bezoekers tussen. Wanneer er vooral bejaarden wonen, moet je je maar eens afvragen wat voor films je wil gaan draaien....

Daarnaast zullen mensen op de vraag of ze een bioscoop leuk zou vinden niet snel liegen, aangezien het geen gevoelig onderwerp is... Kijk, als je aan alle mannen in een buurt vraagt of ze impotent zijn, dan kan je eens serieus gaan twijfelen aan antwoorden, want zoiets ligt gevoelig... Maar wil je zoiets onderzoeken, dan moet je het groots aanpakken...
Juist. Een onderzoek, dat is denk ik de beste manier. En misschien dat je voor de inrichting en het soort films een enquete zou kunnen houden.

Maar ik zou zelf niet aan bioscoop beginnen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:53
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Studentje schreef op 24-04-2003 @ 19:16:
Maar ik zou zelf niet aan bioscoop beginnen.
Dat zeg ik al vanaf het begin van dit topic. Zoiets is behoorlijk riskant, want je kan naar mijn mening nooit beter zijn of overkomen dan een grote onderneming als bijvoorbeeld Minerva oid. De beste optie voor dhr. Hardcore is nog altijd om in een bestaande bioscoop te gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 08:39
Hardcore
Avatar van Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Wawl schreef op 24-04-2003 @ 21:53:
Dat zeg ik al vanaf het begin van dit topic. Zoiets is behoorlijk riskant, want je kan naar mijn mening nooit beter zijn of overkomen dan een grote onderneming als bijvoorbeeld Minerva oid. De beste optie voor dhr. Hardcore is nog altijd om in een bestaande bioscoop te gaan werken.
Ja zolang je niet waagt weet je het nooit he.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:23
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 25-04-2003 @ 09:39:
Ja zolang je niet waagt weet je het nooit he.
Dat is in beginsel uiteraard een goede instelling, maar dat neemt niet weg dat je eerst moet onderzoeken of er uberhaupt vraag naar is. Je kan natuurlijk niet zomaar een kleine onderneming beginnen zonder dat je een zeer degelijk ondernemingsplan hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren detailhandel????????
bubbles94
10 12-08-2011 21:54
Algemene schoolzaken MHBO Detailhandel
Charlene
2 20-01-2005 19:21
Studeren MHBO detailhandel
Charlene
0 20-01-2005 19:06
Studeren Detailhandel MHBO
Charlene
0 05-12-2004 19:14
Algemene schoolzaken Detailhandel
ThomasG
2 22-12-2001 21:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Ondernemersplan Detailhandel MBO 3e jaar
0 13-05-2001 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.