Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 12:27
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
mijn show zou donker als boventoom voeren..

een zwarte zaal, met daarin witte luxe fauteuilles naast elkaar opgesteld in een hoek van 45 graden t.o.v. het podium.. het publiek krijgt de dresscode black and white mee.

de catwalk zal in het begin donker zijn en als de show begint wordt het licht aangezet vanaf de onderkant(matglazen catwalk). heel subtiel licht; niet te sterk..

vanaf de bovenkant wordt er met rood licht bijgeschenen en ik zou zachte wind door de ruimte laten gaan.. Vanachter de laatste rij stoelen komt langzaam heel mooi groen licht tevoorschijn, niet te fel licht.

mijn modellen komen achterstevoren op en draaien langzaamaan weerin normale houding... tevens lopen zij tussen de fauteuilles terug naar de coulises.

tevens zal er in elke hoek van de ruimte een vrouw of man stokstijf blijven staan op een cilindervormige ophoging in 1 van mijn creaties, de gehele show; soort etalagepop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 13:56
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ow jij bent gemeen, deze topic hadden wij ook verzonnen

Goed mijn modeshow moet beetje duister zijn, donkere kleuren, afgewisselt met mooie zachte lichttinten (lampen). Nogal sprookjes-achtig.

Kleding; gala, iig die kant op supupuper mooie lange slankuitgesnede jurken die wijd uitlopen, zoiets. Gecombineerd met sportschoentjes bijvoorbeeld. Modellen moeten mooi opgemaakt worden, echt heel chique, en dan met één knalroze streep over hun gezicht. Haar in een grace-kelly-rol, dat vind ik echt supermooi.

De catwalk moet als een cirkel door de zaal lopen, en de modellen moeten via een glazen lift de catwalk op komen en verlaten. In hetmidden van de cirkel een hele mooie fontijn, met naast de fontijn allemaal lichten in verschillende kleuren, moet wel ronddraaien, zodat het lijkt of het water van kleur veranderd. Dat is dan ook één van de weinige lichtpunten. Buiten de cirkel, een soort van lounge idee, met hele mooie donkerrode en zwarte banken. (met van die pootsje van die louis quinze dingen ofzow )
Ook moeten er hele kleine vogeltjes door de zaal vliegen, lijkt me wel koel, op de achtergrond beetje lounge-muziek, maar niet te nadrukkelijk aanwezig.

Naja zoiets wordt het denk ik, ik ga nog even hard nadenken de rest komt straks
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:46
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik zou het thema water/zee gebruiken.
Dus veel blauw, groen en een beetje paars.
Op de catwalk word turqoise doorzichtige stof met een paarse gloed gelegd. En in het midden van de catwalk staat een soort glazen bol met stof slierten die aan de onderkant naar boven worden gewaaid.
De stoelen worden blauw met een beetjes groen geverft. Aan het decor worden gordijnen met dezelfde soort stof als wat op de grond ligt opgehangen.
De verlichtig word blauw en groen.

En de collectie word dus ook helemaal in dat thema. De modellen zien er dan uit als zeemeerminnen/waternimfen en lopen allemaal op blote voeten...
Voor de vrouwen:
Jurken, meestal lang, en veel laagjes.
Mooie stoffen zoals fluweel en satijn.
Hier en daar wat glitters. Kleur Blauw/paars/groen.
Veel blauwe, groene en paarse make up. En veel glitters. Verschillende kapsels, maar wel allemaal watergolven en een kroontje op.

Voor de mannen:
Los zittende kleding, nochalant.
Blauw/groen en wat ruwere stoffen.
In plaats van glitters (nep) waterplanten om hun heen gedrapeerd. Op hun gezicht links of rechts een blauw of groene make up 'vlek'.

Muziek word heel rustig en mysterieus met 'blub' en zee geluiden erdoor heen.
__________________
In Chocolate We Trust.

Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:39
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
rode fateuils (damn hoe schrijf je dat) voor de gasten.
een hele grote zaal met slechts een gouden kroonluchter in het midden van het plafond

zwarte muren

een zwart wit geblokte vloer

rode gedrapeerde gordijnen voor een spierwitte catwalk die tot 3/4 van de zaal reikt.

heel sober dus eigelijk. de aandacht moet echt naar de ontwerpen gaan.
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:01
Verwijderd
Het lijkt mij heel erg leuk om een modeshow te organiseren in de natuur. In een heel erg moeilijkt te berijken bergweide. Het heeft natuurlijk niet zo'n glamorous uitstraling. Maar ik denk dat het wel een beetje past bij de nieuwe modetrend. De bergweide moet een idylische uitstraling hebben met mooie bloemen en een leuk beekje.
De locatie past ook wel mooi bij de kledinglijn die ik in gedachten heb. De kledingstukken zijn geïnspireerd door de natuur. De kleuren zijn in het beige, groen en bruin. En stof met bloemmotief lijkt me ook heel erg goed bijpassen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:25
Ninnoc
Ninnoc is offline
oeh dit is moeilijk

hmm ik zou alle modellen kaal willen hebben (NIET vanwege pim fortuyn, aangezien de show in parijs ofzo is is die associatie er ook niet) ze krijgen allemaal een foundation zodat ze onnatuurlijk lijken, veel zwarte ogen (weggeschoren wenkbrauwen) en grote nepwimpers. Knalrode lipstick die niet precies op de mond zit maar zorgt dat ze allemaal dezelfde mondvorm krijgen met een duidelijke v in de bovenlip zeg maar.
Ze mogen niet lachen, niet flirten met de fotografen, geen oogcontact maken, maar moeten recht voor zich uitkijken.
Verder vind ik italianboys id van die 'etalagepoppen' zeer koel.

Ze lopen op achterlijke hoge hakken die je rug verpesten en hebben allemaal dezelfde zwarte strakke hooggesloten jurk aan. Als ze geen tieten hebben krijgen ze bovendien opvulling.
Verder is de muziek een groot machinaal gedreun. dresscode is grijs. Het gebeurt in een soort van fabriekshal en de modellen komen op via zo'n gordijn van plastic flappen en ze lopen op een loopband-> ze lopen dus niet ze staan stil en worden de zaal door gerolt en verdwijnen ook weer achter door plastic flappen gordijn.

verder weet ik het nog niet

nog wat: de modellen moeten allemaal blank zijn en ongeveer hetzelde eruit zien
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:07
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ninnoc; dat idee van jouw vind ik echt vet stoer, een knipoog naar de realiteit?
Echt vetkoel ik heb er echt een totaal beeld bij!
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:14
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Het lijkt mij heel erg leuk om een modeshow te organiseren in de natuur. In een heel erg moeilijkt te berijken bergweide. Het heeft natuurlijk niet zo'n glamorous uitstraling. Maar ik denk dat het wel een beetje past bij de nieuwe modetrend. De bergweide moet een idylische uitstraling hebben met mooie bloemen en een leuk beekje.
De locatie past ook wel mooi bij de kledinglijn die ik in gedachten heb. De kledingstukken zijn geïnspireerd door de natuur. De kleuren zijn in het beige, groen en bruin. En stof met bloemmotief lijkt me ook heel erg goed bijpassen...
aaaah wat een goed idee!

*gaat gelijk plan maken*

dat lijkt me echt super!
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ninnoc; dat idee van jouw vind ik echt vet stoer, een knipoog naar de realiteit?
Echt vetkoel ik heb er echt een totaal beeld bij!
moest een keer een restaurant ontwerpen voor het vak tekenen, het personeel zag er zo uit

Is inderdaad commentaar op de realiteit, id is op zich al achterhaalt maar goed.
En het is gewoon nog stoerder als je ze allemaal dezelfde jurk aantrekt -> is geen modeshow meer maar soort parodie op modeshows.
Het is ook ontzettend leuk als alle gasten in het grijs zouden komen --> ze maken zichzelf dan de grijze massa
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:22
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
ik zou een soort ster in het midden maken, daaraanvast een pad naar achter, met lampen in de vloer die aangaan als je eroverheen loopt. Verder veel draperingen en voor elk onderdeel van de modeshow een ander lichteffect. De aankleding is vooral naturel, zodat alle aandacht op de modellen kan worden gevestigd, met gordijen tot aan de grond in lichte tinten met veel wit. Door het steeds veranderende licht (bij elk onderdeel) schijnt er dan licht op de gordijnen die dan dus de kleur van het licht krijgen. De modellen hebben vooral veel stijlen gecombineerd en zijn recht 'van de straat'gegrepen. De modellen zijn vooral niet dun, ze hebben allemaal een beetje ronde vormen en de mannen zijn niet te gespierd. De creaties zijn gedurft, ook met de kleuren(combinaties) maar net tot het randje, net als de make-up. De haarkleuren blijven natuurlijk met soms een paar streepjes kleur om het accent toch bij de kleding te houden. De modellen hoeven niet zo netjes te lopen, een beetje rommelig en rennende modellen enzo, dat vind ik juist wel leuk (de Manon-stijl--chaotisch)

Bertbart, jouw id vind ik ook geweldig!
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
kom op mensen ik vind nou eens een leuke topic reageert er helemaal niemadn, ben ik nou (met nog een paar) de enige die ff moeite nemen om iets te bedenken of zijn jullie gewoon fantasyloos
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:31
utopian me
utopian me is offline
nou oke... ik zal wat proberen te bedenken.... maar ik kijk eigenlijk nooit modeshows en heb dan ook totaaaaaal geen idee hoe dat eigenlijk gaat of eruit ziet ofzo .... maaar hier dan toch een probeerseltje...
de vloer moet hmzzzz blauw zijn zijn en het plafond groen en de muren oranjig en in het midden van de vloer dan een groot rond geel licht ofzo waar allemaal warm rode stoelen bij staan en dan achter dat licht begint zo dat ding waar dan die modellen op lopen (jeeeemig jullie zullen er wel niks van begrijpen.... ik ben hier echt totaaaal analfabetisch in om het zo te zeggen...) en dan moeten die mensen die erop lopen er heel lief en vrolijk uitzien, met de kleuren felblauw, paars, roze, en het liefst allemaal verschillende kleuren haren en niet van die rare jurken maar juist leuke aparte rokjes en broeken en hemdjes en dan moet dat ding waar ze op lopen bespoten worden met grafiti maar nu zou dit hele idee volgens mij al vet vloeken en er niet meer uitzien.... argh, ik geef het op..... dit is niks voor mij
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 23:25
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
bertbart schreef:
*idee*
Dat brengt me ook op een idee:

Een 'fantasy' modeshow.

Het decor bevind zich in een bos. Met een lang looppad met allemaal bomen ernaast. Alles is helemaal groen van de blaadjes, dus ook om de bomen heen en op het looppad.
De stoelen zijn een soort nep boomschorsen met rugleuning.
De dresscode voor de gasten is wit.

De modellen hebben allemaal witte kleding aan met een pastel kleurig (roze, blauw, paars en groen) accent.
Ze hebben vleugeltjes die bij hun kleuraccent passen.
Als ze over de catwalk lopen mogen ze lekker dansen en huppelen, zodat de wijdvallende, zwierige jurken goed opvallen.
Sommige modellen lopen met een eenhoorn ('verkleed' paard), en sommige met een klein kaboutertje
(klein kindje).

De make up is sober en helemaal wit rond de ogen. En een beetje lipgloss.
De verlichting komt van de zon die door de bomen schijnt.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:07
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:



De dresscode voor de gasten is wit.
wit in een bos
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:45
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Nog een:

Deze is gebaseerd op het spel "Unreal Tournament".
Een beetje de binnenkant van een ruimteschip.

Decor/catwalk: Is een hele grote zaal en ergens in het midden zweeft een ronde groene kring/donut. Het midden is gewoon open.
En de rand is hol waar de gasten zitten.
De modellen lopen op metalen roosters, met kleine trappetjes naar boven en beneden.
De verlichting is groen metallic achtig.
Met Industrial muziek op de achtergrond.

Kleding: Groen, grijs zilver achtig buigbaar metaal (weet de naam even niet meer). De kleding is nauwsluitend en met vormen die eigenlijk niet in een menselijk lichaam horen (extreem breed bij de schouders bijv.). Ook zitten er op de kleding kleine knoopjes zodat het net lijkt of de kleding vastgeschroefd zit.
Het haar is bij alle modellen wit of zwart.
En heel veel gel in gedaan zodat het heel glanzend en glad word.
En is naar een kant gedaan (hanekam, of allemaal naar rechts ofzo).
Make up is rond de ogen met groene oogschaduw en groene glitters. De lippen zijn gewoon bleek.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:42
S
Avatar van S
S is offline
Een helemaal zwarte zaal, aan de buitenkant het modernste van het modernste.

Aan de binnekant high-tech als thema. Dat plasma scherm van philips wegverzinkt in de muren. Dat zijn dus zo'n 10 van die schermen.
Op die TV's draaien de logo's van de geshowede merken, maar omdat het zo exclusief kan en mag zijn, zal het wel van één bepaald merk zijn.

De stoelen moeten zwarte, hele strakke kuipstoeltjes zijn, van leer met alu accenten. Ook weer het logo in de accenten (zoals knopen op de voorkant) gegraveerd.

Grote vlaggen, hele lange zwarte vlaggen met het logo erop.

Je moet het idee hebben dat je iemand met klasse bent, wanneer je daar binnen zit.

Glazen vitrines in de muur verzonken, met wat leuke ascesoires zoals de horloges en sieraden van dat merk daar.

Achter de catwalk zou ook weer dmv een beamer en een wit doek het logo er staan, maar op de beamer én de schermen zouden de verschillende modellen steeds via een andere view geshowed worden, dus per monitor een andere view. Steeds 36 ° verder gedraait. Dus TV 1 = 0 °, TV 2 = 36 °, TV 3 = 72 °, zo kom je aan de 360 °.

Bij de uitgang zouden de mensen een boekwerk krijgen van de nieuwe collectie en de designer zou er (tuurlijk na de receptie) moeten staan, om wat exclusieve gasten te bedanken.

Zo zou het moeten .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:58
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
hmm ik zou donkere muren willen (1 paarse, 1 donkerrode, 1 zwarte en 1 donkerblauwe) een rechthoekige zaal maar niet echt hoeken zegmaar () de muren moeten een beetje rond inelkaar overlopen. in het midden moet een knalroze rond podium zijn, met een smal pad naar achter. er moeten zwarte gordijnen zijn waar ze achter kunnen verdwijnen zodat het knalroze van het podium heel erg opvalt. de vloer moet een beetje donker. de stoelen moeten zwart zijn, grote wegzak stoelen in tegenstelling tot de omgeving moeten de modellen hele felle gekleurde kleding aan, bloemetjes enzo, allemaal rechtovereind staand haar, donkere, blanke, mannen, vrouwen, klein, groot, dik, dun, echt alles doorelkaar, allemaal een beetje donkere make-up (zwarte ogen en lippen) zodat de felle kleding en het podium(catwalk) heel erg opvalt. het licht moet via spotlites vanuit de muren en grond, (niet vanaf het plafond) en boven het smalle pad en het ronde podium een hele rij spots. ok even kort idee


wat me ook wel leuk lijkt is een soort engeltjes/elfjesachtige modeshow, de muur met sterretjes en bloemetjes, een catwalk met die bedekt is met gras, zonnetjes op het plafond, overal vlinders die naar beneden hangen vanaf het plafond, en de modellen allemaal wat kleinere blonde meisjes met paarse en roze plukken en een stafje, allemaal elvenpakjes fladderende kleding met punten enzo *ik zie het echt al helemaal voor me* woei en vleugeltjes moeten ze hebben, hier moeten ze kleine klapstoeltjes, grote koninklijke oude stoelen met van die gouden knopjes erin en een kroontje erop, oude bloemenstoelen heleboel verschillend
__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:50
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Ik zou als thema elvenland (of iets in die trant, kwist nie echt hoe 'k t moest noemen).

't moet zeg maar worden zoals in de droomvlucht (in de efteling).

De zaal zou ik dan heel donker maken, met allemaal hele kleine lichtjes, en elfjes overal. Het is dus de bedoeling dat als je binnenkomt je in een wereld komt met allemaal hele piepkleine lichtjes overal, echt een elfenwereldje. Het plafond word versierd met bladeren, waarin kleine lichtjes zijn verwerkt. Er komen stoelen waarin je helemaal weg kan zakken.In een circel om de catwalk. Gemaakt van fluweel (of velours) in de kleuren bordeaux-rood, lichtroze, mosgroen en paars. Om de stoelen komen ook hele kleine lichtjes, in de grond gelegd.

De catwalk word zoals een wenteltrap (hoe leg ik dit nu weer uit ), je loopt in circels omhoog, en bovenaan een groot rond plateau. Het word versierd met bladeren, met lichtjes erin verwerkt, die op bepaalde plaatsen naar beneden hangen/vallen.
(lekker wazig weer, volgens mij ist beetje onduidelijk).

De modellen dragen allemaal kleren van lichte stoffen (in de zin van wapperig). En worden opgemaakt met veeeel glitters.
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2002, 11:40
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
een stiekeme up want dit vind ik echt een kool topic, misschien hebben meer mensjes nog wel leuke ideetjes want er is niet zo heel veel op gereageerd
__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:15
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef:

De catwalk word zoals een wenteltrap (hoe leg ik dit nu weer uit ), je loopt in circels omhoog, en bovenaan een groot rond plateau.
heh, grappig. Ditzelfde wilde ik net gaan posten, maar dan niet met een trap maar dat de grond omhoogloopt en dat er ruimte tussen de 'loopgedeeltes'zit waar de mensen kunnen zitten
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:23
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Ze lopen op achterlijke hoge hakken die je rug verpesten en hebben allemaal dezelfde zwarte strakke hooggesloten jurk aan.
Dus je houdt een modeshow, maar je showt maar 1 kledingstuk (de zwarte hooggesloten jurk)?
Beetje raar IMO
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:41
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

heh, grappig. Ditzelfde wilde ik net gaan posten, maar dan niet met een trap maar dat de grond omhoogloopt en dat er ruimte tussen de 'loopgedeeltes'zit waar de mensen kunnen zitten
Ja ik bedoelde eigenlijk ook dat 't gewoon vlak was en zo omhoog liep. Dus geen treden, maar de vorm van zo'n trap.
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.