Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2007, 10:54
siese
Avatar van siese
siese is offline
Ik heb op mijn laptop naast mijn C-schijf, ook nog een D-schijf.
Is dit ook een harde schijf?
In principe zet de computer niets automatisch in die D-schijf.
Maar nu is de C-schijf bijna vol.
Is het verstandig om dingen over te plaatsen naar die D-schijf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2007, 11:05
Verwijderd
Dat is in principe dezelfde schijf, alleen een andere partitie. Voor windows is het dus wel een extra harde schijf, in de praktijk is dit niet zo.
Het is inderdaad wel zo dat het verstandig is om te zorgen dat je C schijf (waar Windows op staat neem ik aan) niet al té vol staat. Ruwweg 20% vrije ruimte zorgt voor de beste resultaten en dingen overzetten naar de D-schijf kan over het algemeen geen kwaad, zo lang het geen programma's zijn die je gaat overzetten, dat zou wel eens tot problemen kunnen leiden.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:50
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik heb idd ook alle programma's op m'n C, en alle bestanden, films, enz. op m'n D.
Bij m'n vorige pc had ik 't voor elkaar gekregen dat m'n bureaublad van D was, maar dat lukte me bij deze pc niet meer, dus nu heb ik gewoon een snelkoppeling naar D:\Alles op m'n bureaublad, waar ik alle bestanden in heb staan. Werkt ook prima.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 01:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Bestanden (films, muziek, plaatjes, tekst etc) kun je makkelijk verplaatsen van je C naar je D. Programma's die je hebt geinstalleerd (Word, MSN, iTunes etc) kun je beter niet verplaatsen, omdat dat, zoals eerder gezegd, voor problemen kan zorgen.

Ikzelf heb trouwens C, D en E. C en D zijn allebei 5GB groot en E is 47GB groot. Windows xp pro, program files en my documents staat op C. Een extra windows xp pro boot staat op D. En E is opslag voor films en muziek etc.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:15
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
En het is streng aan te raden om al je persoonlijke bestanden, en de bestanden die boven worden gemeld, allemaal op de d-schijf te zetten.
Want als je format c: of systeemherstel doet, dan blijven de bestanden op de d-schijf/partitie bestaan
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:47
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
En het is streng aan te raden om al je persoonlijke bestanden, en de bestanden die boven worden gemeld, allemaal op de d-schijf te zetten.
Want als je format c: of systeemherstel doet, dan blijven de bestanden op de d-schijf/partitie bestaan
Bij een recovery vind ik dat altijd erg scary

dan back-up ik ze vaak wel even
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 21:50
franssie
franssie is offline
Je kunt inderdaad als beste je c-schijf gebruiken voor de nodige bestanden zoals windows gebruiken, maar je hoeft niet persé 2 schijven in je PC of laptop te hebben want als je een grote schijf hebt kan hij wel eens opgedeeld worden in 2 schijven dus de computer herkend 2 schijven en er zit er maar een in, ik maak daar ook gebruik van en het bevalt me best, het nadeel van zo'n schijf is: als je pc crasht en je harde schijf word bijv. door een virus leeggemaakt ben je al je bestanden kwijt, met een virus word meestal de D-schijf niet aangetast dus die zou je weer kunnen gebruiken en/of overbouwen naar een andere computer.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 17:02
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
beetje onnodige up als al een aantal keer hetzelfde antwoord is gegeven..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 19:09
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Je kunt inderdaad als beste je c-schijf gebruiken voor de nodige bestanden zoals windows gebruiken, maar je hoeft niet persé 2 schijven in je PC of laptop te hebben want als je een grote schijf hebt kan hij wel eens opgedeeld worden in 2 schijven dus de computer herkend 2 schijven en er zit er maar een in, ik maak daar ook gebruik van en het bevalt me best, het nadeel van zo'n schijf is: als je pc crasht en je harde schijf word bijv. door een virus leeggemaakt ben je al je bestanden kwijt, met een virus word meestal de D-schijf niet aangetast dus die zou je weer kunnen gebruiken en/of overbouwen naar een andere computer.
Hmm lijkt een rampscenario. Ik heb een C schijf en daar staat gewoon alles op. Werkt perfect Partities zijn redelijk nutteloos in mijn idee. (behalve als ik Linux wil installen oid. Daar heb ik een andere schijf voor ^_^)
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 17:21
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
een partitie hoog..

dat ga ik ook nog eens regelen..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware C schijf bijna vol, ook na opschonen
the exploding boy
3 14-02-2011 10:44
Software & Hardware Ruimte op C-schijf
Verwijderd
7 28-03-2008 18:30
Software & Hardware harde schijf - C nog maar heel klein
poetic_tragedy
4 30-06-2007 16:25
Software & Hardware Pc probleempje
Verwijderd
9 02-01-2007 09:54
Software & Hardware [netwerk] één harde schijf van mijn pc is niet bereikbaar via het netwerk
G.T.C.
6 02-10-2003 23:24
Software & Hardware Harde schijf vol, dan weer niet?!
dreadlocks
7 05-02-2003 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.