Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2010, 00:44
Smurre
Avatar van Smurre
Smurre is offline
Hey allemaal,

Ik ga komend jaar farmacie studeren in Utrecht. ik heb me allen niet zo verdiept in Utrecht zelf met studentenverenigingen, woning en de stad. Ik heb met de zoekfunctie al redelijk wat antwoorden kunnen vinden op deze kwesties maar dezse zijn veelal verouderd. Daarnaast heb ik wel wat verhalen van mensen die ik ken gehoord die momenteel studeren in Utrecht maar deze zijn nogal tegenstrijdig.

Mijn vraag is; hoe kom je het snelste aan een kamer in Utrecht? Is een studentenvereniging de moeite waard en welke? Is het de moeite om naar de UIT te gaan?

Daarnaast vraag ik mij af wie er ook allemaal gaan studeren in utrecht en hoe deze mensen denken over deze vragen?


Smurre
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2010, 23:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Het snelste aan een kamer komen, gaat via netwerken maar meestal heb je nog geen netwerk als je hier naartoe verhuisd. Het is daarom handig om je zo snel mogelijk wel in te schrijven bij de sshu maar vaak moet je wel wat wachttijd opbouwen om geselecteerd te worden (daarom kan je je beter nu inschrijven als je dat nog niet gedaan hebt). Verder is zoeken op kamernet altijd een optie.

Studentenverenigingen weet ik niet. Dat hangt af van wat je wil. Er zijn mensen die het geweldig vinden, er zijn ook mensen die het niets vinden. Er zijn best wat mogelijkheden in Utrecht, zowel qua 'traditionele' verenigingen als sportverenigingen of bijvoorbeeld internationale verenigingen.

De UITweek is best leuk als je nog niets van Utrecht weet. Je krijgt de stad te zien en je krijgt een kijkje bij de studentenverenigingen. Hou wel rekening met veel lopen en veel zuipen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 13:48
Noddy
Noddy is offline
Wat Lorelei zei: schrijf je zsm in als je nog geen kamer hebt. Ik zou ook actief zoeken naar een kamer. Ik ken genoeg mensen die zich ergens inschrijven, drie oproepjes plaatsen en vervolgens gaan klagen dat ze maar geen kamer kunnen vinden. Ik zou ook niet te hoge eisen stellen aan een kamer.

Ik ben niet naar de UITweek gegaan, maar als je niemand in Utrecht kent en de stad niet zo goed kent is misschien wel leuk om te gaan. Bovendien is het altijd handig als je nog een kamer zoekt, je leert er wel nieuwe mensen kennen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 12:17
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
UIT week, net als iedere andere introductieweek, lijkt me een definitieve do!
Het leert je gelijk veel over de stad waar je gaat studeren en natuurlijk leer je ermee mensen kennen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 20:55
tamara1992
tamara1992 is offline
Ik ga ook farmacie studeren in Utrecht dit jaar en voor mij is Utrecht ook helemaal niet bekend
Ik ga wel naar de Uit week, ik ga daar met wat vriendinnen heen en ga wel elke keer naar huis (heb helaas geen slaapplek kunnen vinden ;p)
Ik ben zelf nu ook op zoek naar een huisje maar gelukkig heeft mijn vader connecties dus die gaat dat voor me regelen (A)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Het snelste aan een kamer komen, gaat via netwerken maar meestal heb je nog geen netwerk als je hier naartoe verhuisd. Het is daarom handig om je zo snel mogelijk wel in te schrijven bij de sshu maar vaak moet je wel wat wachttijd opbouwen om geselecteerd te worden (daarom kan je je beter nu inschrijven als je dat nog niet gedaan hebt). Verder is zoeken op kamernet altijd een optie.

Studentenverenigingen weet ik niet. Dat hangt af van wat je wil. Er zijn mensen die het geweldig vinden, er zijn ook mensen die het niets vinden. Er zijn best wat mogelijkheden in Utrecht, zowel qua 'traditionele' verenigingen als sportverenigingen of bijvoorbeeld internationale verenigingen.

De UITweek is best leuk als je nog niets van Utrecht weet. Je krijgt de stad te zien en je krijgt een kijkje bij de studentenverenigingen. Hou wel rekening met veel lopen en veel zuipen.
Dat netwerken geeft je alsnog weinig kans, ik kende genoeg mensen voor ik in Utrecht ging wonen, maar bijna iedereen zat al in een kamer van de SSH. Je zult eerst particulier moeten huren, vooral via internetsites als kamernet. Vanaf ongeveer een jaar kun je hospiteren via de SSH.

De UIT is al voorbij, maar ik vond hem zelf (een paar jaar terug) enorm tegenvallen, een parade van de verenigingen. Er zijn wel leuke verenigingen, maar je krijgt het beeld beter van wie er al lid is van zo'n vereniging dan tijdens een reclameshow. Bij een vereniging zitten geeft je wel véél meer contacten, waardoor dat ook wel handig is voor een kamer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.