Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 06:26
Janicha
Janicha is offline
Deze topic is eigenlijk alleen bedoeld voor christenen, omdat ik graag hun mening wil horen over sex voor het huwelijk. Ik ben zelf christelijk, heb daar zelf bewust voor gekozenen, en ik weet dat er in de bijbel staat dat God sex voor het huwelijk verbiedt. Toch ben ik er niet persoonlijk tegen. Ik zie er geen fout in als je in een vaste(re) relatie sex hebt. Maar aan de kant verbiedt God alleen dingen omdat dat beter voor je zou zijn..... Niet om ons te pesten, maar voor onze eigen bestwil....moeilijk dus. Wat vinden jullie daar nou van?
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2002, 10:03
micha
micha is offline
kijk eerst maar ff hier: http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003417.html
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/002999.html

verder ben ik het op zich wel met je eens, als je een vaste relatie hebt, ach wat maakt het uit. Alleen ligt hier het gevaar, waar leg je de grens? wanneer is het echt vast? daarom misschien toch beter om voor die grens het huwelijk te nemen, denk je niet?
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:52
jimmyO
jimmyO is offline
Ik deel je mening en je opvatting over dat God het met een reden verbied. Alleen al daarom zal ik (proberen) niet voort huwelijk sex te hebben.. En verder slaat dat argument van Micha ook op veel..
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik vind dat je best wel sex voor het huwelijk mag hebben hoor... ik neem alles wat in de bijbel staat met een korreltje zout.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het woord van god is het woord van god

btw, ik ben niet christelijk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 00:21
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik weet niet of mijn mening meetelt hier
Maar ik ben dus wel christelijk opgevoed,maar niet echt gelovig.
En ik vindt dat sex voor het huwelijk mag,maar mensen moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen als het fout gaat (Hmm dat heeft eigenlijk niet zoveel met sex voor het huwelijk te maken,meer met mensen die sex hebben op jonge leeftijd)
Maar het moet dus kunnen vind ik.
Maar het heeft wel iets moois eigenlijk,de eerste keer deel je zoiets speciaals met je man,de man waarvan je zielsveel houd,de man waar je je leven mee wilt doorbrengen *zucht*
Maar dit alles is natuurlijk maar een sprookje hehe,en ik draaf door
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 02:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Als ik het net goed begrepen heb, en de stukjes die ik net uit de bijbel gelezen heb goed geinterpreteerd heb (niet dat ik gelovig ben, maargoed). Dan mag je wel seks hebben voor het huwelijk, mits jjullie van plan zijn te trouwen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:07
micha
micha is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Als ik het net goed begrepen heb, en de stukjes die ik net uit de bijbel gelezen heb goed geinterpreteerd heb (niet dat ik gelovig ben, maargoed). Dan mag je wel seks hebben voor het huwelijk, mits jjullie van plan zijn te trouwen.

Dat is een manier om het te interpreteren ja, maar als je één van de hier boven genoemde topics doorleest, dan kom je een Bijbeltekst tegen die als volgt luid:
Als je je niet kan beheersen moet je trouwen.
Ik denk dat dit wel laat zien wat te volgorde is. Anders had het er wel anders gestaan denk ik. Maar het is wel moeilijk zeker als je een serieuze relatie hebt enzow (ik spreek uit ervaring )
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:27
minimouse
minimouse is offline
Ik denk dat "geen sex voor het huwelijk" een beetje achterhaalt is. dat gold vroeger toen er nog geen voorbehoedt middelen waren en je dus gelijk aan een kind vast zat. maar nu is er niet meer de noodzaak om eerst (of uberhaupt) te trouwen dus waarom zou je niet
( daarmee bedoel ik dus gee one night stand, dat is weer een beetje over dreven)

(ik ben geen christen, maar ik denk dat de bijbel niet alleen voor christenen is)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 10:32
jenny13
jenny13 is offline
Ik denk niet dat iedereen daar zich aan houd en dus wat al gezegd is das een beetje achterhaalt want nu zijn er veel verschillende voorbehoedsmiddelen en tja..
nou goed het kan best wel ...
Maar ikzelf weet het nog niet hoor...
Hoewel ik pas dertien ben...
Denk welles over na..
Want vorig jaar las ik in de krant dat een meisje van 12 al moeder was...
*denk....denk*

hmpf
__________________
When I saw ya, I knew, U R mine!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:17
micha
micha is offline
Citaat:
minimouse schreef:
Ik denk dat "geen sex voor het huwelijk" een beetje achterhaalt is. dat gold vroeger toen er nog geen voorbehoedt middelen waren en je dus gelijk aan een kind vast zat. maar nu is er niet meer de noodzaak om eerst (of uberhaupt) te trouwen dus waarom zou je niet
( daarmee bedoel ik dus gee one night stand, dat is weer een beetje over dreven)

(ik ben geen christen, maar ik denk dat de bijbel niet alleen voor christenen is)
Het gaat niet om het zwanger worden, maar om de 'daad' zelf. Deze is zo mooi bedoeld, dat God hem alleen voor in het huwelijk bedoeld heeft. Want op deze manier word er niet 'makkelijk' mee omgesprongen en zal het mooi en puur blijven.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 14:04
tacidvs
tacidvs is offline
Weinig christelijken hier (ik ook niet).

Ik ben eigenlijk wel een beetje tegen sex vóór het huwelijk. Vind dat je niet zo lichtvaardig met sex om moet springen, maar ja, kan liggen aan het feit dat ik geen vriendin heb.

Ik geloof niet in een god. Ik geloof ook niet dat de bijbel daarvan afhankelijk is. Aangezien god, als hij bestaat, wat ik even aanneem voor dit verhaal, de bijbel vóór de Babelse spraakverwarring heeft laten optekenen. Daarna is de bijbel naar het Nederlands vertaald, dus.

*is eigenlijk een asociale, zelfingenomen idioot.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 18:58
sase
Avatar van sase
sase is offline
Ik ben zelf ook christelijk en ik heb een hele goede relatie, eentje die wel eens langere tijd zou kunnen gaan duren, en mijn vriend en ik hebben ook al sex gehad. Ik ben er gewoon niet tegen. Ik vind zeker niet dat ik lichtzinnig met sex ben omgesprongen, het was een hele mooie ervaring die mijn vriend en ik nog dichter bij elkaar heeft gebracht.
__________________
To see her is to love her, love but her, and love forever
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:37
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik ben in principe een christen gedoopt, communie en noem het maar op.

dat geloof werd me alleen opgedwongen door mijn ouders ik geloof nergens in dus seks voor het huwelijk, waarom niet.
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.