Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 16:13
Verwijderd
Het lijkt alsof kinderen tegenwoordig steeds sneller volwassen worden. Kinderen van een jaar of 11/12 zie je steeds vaker met mobiele telefoons.. ze roken steeds eerder, beginnen eerder met piercings/tattoo's, en zijn eerder bezig met seks. In plaats van nog onbezorgd buiten spelen, lijkt het alsof ze alleen maar eerder 'volwassen' worden. Ik merk ook dat veel kinderen van die leeftijd veel brutaler zijn, en veel meer geld tot hun beschikking hebben. Portemonnee gevuld met 30 euro ofzo. Het is alsof het nu echt zo anders is dan toen ik 12 was. Ik kan me niet herinneren dat ik toen iemand kende die zo oud was als mij en al rookte.. of een piercing had.. op die leeftijd kreeg ik bijna nog giechelbuien als ik het woord 'jongen' maar hoorde.. en ik had ook niet gewoon 70 gulden in mn beurs zitten ofzo..

Hoe komt dat nou? Komt het gewoon door de tijd waarin we nu leven? En zou er iets aan gedaan moeten worden om kinderen langer kind te houden? En als jij later kinderen zou hebben, wat zou je er dan van vinden als je kinderen al zo vroeg zo volwassen bezig zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 16:19
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
De jeugd van tegenwoordig, dat klinkt zoooo heerlijk


Kinderen hebben te veel geld. Kijken te veel TMF, zien daar half naakte vrouwspersonen, vette killah's en te grote sportauto's. Dat nemen ze als voorbeeld.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik wil geen kinderen. Zwanger zijn lijkt me een hell *god dan moet dat kind er uit * en naja kinderen nee.


Maar goed, stel dat.. ik zou ze vrij beschermend op voeden, maar wel veel keuzes zelf laten maken. Ze sturen qua geld, kleding, alles. En vooral ze respect voor andere bij brengen, dat is gewoon enorm belangrijk.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:52
on the moon
Avatar van on the moon
on the moon is offline
ja, dat valt mij nou ook op. ik vind 'de jeugd van tegenwoordig' een beetje raar klinken, want ik ben zelf ook nog 'jeugd'. toch?
maargoed. ik vind dat die bruggertjes ook steeds brutaler worden en dat ze zich veeel te oud gedragen. maar ik denk niet echt dat het een paar jaar geleden veel anders was. het zijn ook lang niet alle 12-jarigen. maar degene die wel zo zijn vallen gewoon erg op. ik vind het wel dom. je kan je hele verdere leven nog 'volwassen' doen toch?
__________________
Much against everyone's advice
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:05
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ach ja, dat blijf je houden dat oudere jeugd niks vinden Nee, ff serieus, het is soms abnormaal ja. Maar dat gillen ze al jaren, dusse...
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:25
Verwijderd
Een meisje van 13 uit de schoolkrantredactie klaagde over haar ontzettende geldgebrek; ze kreeg 'maar' tien euro per week. Ik krijg negen euro

Ennem... ik ben het met je eens

Ik wil geen kinderen, vooral vanwege het gebrek aan een goede reden om wél een kind te nemen, maar als ik in staat ben een kind op te voeden wil ik ook geen abortus plegen... en ik zou het wel begrijpen als ze vroeg volwassen zijn. Ik ben ook vroeger met dingen dan mijn ouders, die bijvoorbeeld pas sex hadden toen ze 20 waren, zoenden toen ze 17 waren, voor 't eerst uitgingen toen ze 17 waren, enzovoort... en dat was toen nog vrij gemiddeld. Dus ik zou er begrip voor opbrengen, en het stiekum een beetje af proberen te remmen... maar als ik een kind van 12 zou hebben dat rookte, zou ik wel kwaad worden!

Zei Plato niet al dat de jeugd hard achteruit ging?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Laatst in de Fancy (die lees ik ja, het is onwijs grappig ) een brief van een meisje die zich nogal ongemakkelijk voelde omdat al haar vriendinnen al seks hadden gehad en zij nog niet. Ik denk 'dat kind is een jaar of 18', maar nee, ze was 14! Dan heb ik wel zoiets van
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:33
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ik vind het ook wel weer iets lachwekkends hebben, maar toch ook zorgwekkend... Nee echt waar. Je ziet meisjes uit groep 7/8 al met handtasjes en make-up lopen... Halloooooo, toen speelde ik nog met barbies!

Nee echt... het komt echt gewoon door de tijd waarin ze leven. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Wat je tegenwoordig veel op tv zit (men wat een kutmedium eigenlijk) zijn meisjes in uitdagende kleding (in clips op tmf), en ja, wat wil je, als er kinderstringetjes te koop zijn bij de Hema?
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:40
soske
Avatar van soske
soske is offline
ik zie gewoon jonge kinderen van de basisschool op straat met handtasjes, mobieltjes, strings die soms boven de broek uitkomen, hoge hakken en make-up. En ik ken ook een stel van die jonge sletjes, die in de brugklas iedereen op hun bek pakken. Vreselijk, de laatste paar jaar lijkt het wel of dat kinderen niet meer jong mogen zijn, ze moeten alles al gedaan hebben voor hun vijf- of zestiende!! Ik zou het helemaal niet fijn vinden als mijn kinderen al zo vroeg volwassen worden, ik zou in plaats van een poederdoos een barbiepop voor hun verjaardag kopen. Maar ja wat kun je er tegen doen he, ik wil toch dat mijn kinderen gelukkig zouden zijn en als ze dat willen zijn d.m.v breezers en make-up, moet ik ze toch maar een beetje vrij laten.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 19:56
Q
Avatar van Q
Q is offline
"En van wie zouden ze dat nou hebben?"

Volgens mij willen kinderen veel op hun ouders lijken en hebben ze al snel het gevoel dat wanneer ze kind zijn ze niets mogen. Als ik wel ns met mn nichtje praat (toen ze 10 ofzo was) zei ze soms ook wel dat ze niks mocht en wilde ze ook graag dat ze ouder was... maar zo slecht heeft ze het niet, dus ze heeft dat niet vaak. Maar elk kind zal dat wel hebben. Plus dat wanneer vriendjes en vriendinnetjes dat doen en het in hun ogen stoer is ze er graag bij willen horen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:53
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ja, ik zie het bij mijn zusje heel erg (ze is bijna 12 jaar jonger dan ik). Negen jaar en volgens mij begint de pubertijd al een beetje te komen. Vreselijk brutaal, nooit luisteren. Ook heeft ze al een 'vriendje' en zit de hele tijd met kleding en make up te kliederen.
Dan loop ik naar de kast en geef haar een barbie.
Maar nee, die is niet interessant genoeg en ze gaat fijn door met haar kleding en make up.

Zonde toch. Daar heb je je hele leven nog voor.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:06
Verwijderd
omg, overdrijven is ook een vak zeg!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:16
Verwijderd
Het is de (consumptie)maatschappij, er is al jaren een trend dat kinderen steeds vroeger volwassen (moeten) worden, al was het alleen maar om de verkoop van artikelen voor volwassenen te stimuleren, die nu eenmaal meer geld in het laatje brengen dan artikelen voor kinderen.
Toen je ouders jong waren hadden ze op hun twaalfde geen zakgeld, maar moesten ze ervoor werken. Nu krijgen kinderen van twaalf per week een som geld die je met een krantenwijkje niet kan verdienen.
Kortom: gewoon wat al jaren aan de gang is en nu je zelf ouder wordt gaat het je opvallen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Noé schreef op 10-05-2003 @ 22:06:
omg, overdrijven is ook een vak zeg!
Leg uit.
Onderbouw je mening (?).
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:19
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-05-2003 @ 22:16:
Het is de (consumptie)maatschappij, er is al jaren een trend dat kinderen steeds vroeger volwassen (moeten) worden, al was het alleen maar om de verkoop van artikelen voor volwassenen te stimuleren, die nu eenmaal meer geld in het laatje brengen dan artikelen voor kinderen.
Toen je ouders jong waren hadden ze op hun twaalfde geen zakgeld, maar moesten ze ervoor werken. Nu krijgen kinderen van twaalf per week een som geld die je met een krantenwijkje niet kan verdienen.
Kortom: gewoon wat al jaren aan de gang is en nu je zelf ouder wordt gaat het je opvallen.
Inderdaad, maar dit was al in 't midden van de jaren vijftig aan de gang. Er is dus helemaal geen teken van échte verandering, alleen een verandering ten opzichte van je eigen kindertijd.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:02
Verwijderd
Het is best gek. Twee jaar geleden, toen ik 15 werd, was ik ontzettend blij dat ik een keer naar een lokaal festivalletje mocht. Toen ik het jaar erop weer ging liepen er opeens allemaal 11 en 12-jarigen rond. Ik heb echt het gevoel alsof het 'snel volwassen worden' hier opeens is begonnen met de kinderen die nu 13 en 14 zijn.

Ik vind het jammer dat kinderen op een bepaalde manier het idee krijgen dat ze al volwassen moeten zijn. Zo zit je op de basisschool en ga je met je buurjongentje spelen, zo zit je in de brugklas, heb je verkering en 'moet' je zoenen. Het lijkt ook zo misplaatst, van die mini-volwassenen.

Mocht ik ooit zelf kinderen krijgen, dan wil ik proberen om ze duidelijk te maken dat je zelf wel merkt wanneer je in een volwassene begint te veranderen, en dat het geen zin heeft dat te forceren. Misschien dat ik ze ook wel expres een beetje van dat volwassen gedoe zou willen weghouden, maar niet op een manier van '"je mag geen vriendje", maar ik zou er met ze over praten en ze proberen erover te laten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, ik vind het soms ook heel vreemd. Mijn nichtje vond het vreselijk dat ze op haar veertiende nog niet elk weekend uit mocht, ik WILDE dat niet eens toen ik veertien was! En dan zie je kinderen in de kleuterklas achter de juf aan naar binnen lopen met een strakke heupbroek en hoge laarzen, strak shirtje... Ik droeg toen nog schattige jurkjes of een spijkerbroek met een turtles-print!

Als ik kinderen zou hebben, zou ik ze wel een beetje netjes opvoeden. Kleding mogen meisjes altijd leuk vinden, maar make-up hoort pas later te komen, daar mag je je kinderen volgens mij ook echt wel op wijzen. En roken voor je zestiende kan gewoon niet, want dan mag je nog niet eens sigaretten kopen, dus dat is duidelijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 23:44
Verwijderd
Inderdaad.

Ziek vind ik dat. Maar goed, ik ben dan ook een ouderwetse snol volgens chriesiejsjjsbla uit het bovenstaande topic.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2003, 00:01
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Misschien dat het indiviualisme wat meer aangewakkert moet worden, dan lopen ze tenminste niet met het groepje mee.

Bij mij op het werk zwermt het nu ook al van de 14-15 jarige etterbakjes die niet eens fatsoenlijk werk leveren. Irritant, ze nemen tegenwoordig ook iedereen aan.



btw: Ligt ook vaak aan de mislukte ouders die zelf ook nooit van normen en waarden hebben opgestoken.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:05
on the moon
Avatar van on the moon
on the moon is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-05-2003 @ 00:44:
Inderdaad.

Ziek vind ik dat. Maar goed, ik ben dan ook een ouderwetse snol volgens chriesiejsjjsbla uit het bovenstaande topic.
wow....wat is dat voor een kind zeg die sweetchriesie ofzo???
dat is gewoon ziek! maar is dat nou echt iets van 'deze tijd'?? ik weet het niet hoor...
__________________
Much against everyone's advice
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:54
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 10-05-2003 @ 17:13:
Het lijkt alsof kinderen tegenwoordig steeds sneller volwassen worden. Kinderen van een jaar of 11/12 zie je steeds vaker met mobiele telefoons.. ze roken steeds eerder, beginnen eerder met piercings/tattoo's, en zijn eerder bezig met seks. In plaats van nog onbezorgd buiten spelen, lijkt het alsof ze alleen maar eerder 'volwassen' worden. Ik merk ook dat veel kinderen van die leeftijd veel brutaler zijn, en veel meer geld tot hun beschikking hebben. Portemonnee gevuld met 30 euro ofzo. Het is alsof het nu echt zo anders is dan toen ik 12 was. Ik kan me niet herinneren dat ik toen iemand kende die zo oud was als mij en al rookte.. of een piercing had.. op die leeftijd kreeg ik bijna nog giechelbuien als ik het woord 'jongen' maar hoorde.. en ik had ook niet gewoon 70 gulden in mn beurs zitten ofzo..

Hoe komt dat nou? Komt het gewoon door de tijd waarin we nu leven? En zou er iets aan gedaan moeten worden om kinderen langer kind te houden? En als jij later kinderen zou hebben, wat zou je er dan van vinden als je kinderen al zo vroeg zo volwassen bezig zijn?
conclusie ---> jeugd wordt steeds tuiger
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 11-05-2003 @ 00:44:
Inderdaad.

Ziek vind ik dat. Maar goed, ik ben dan ook een ouderwetse snol volgens chriesiejsjjsbla uit het bovenstaande topic.
Djeez wat een vaag kind. Sinds wanneer tongen meisjes op hun tiende???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Leraren zijn WEL in staat de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen
lfife
4 07-10-2011 15:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Argumenten nodig, leraren zijn wel in staat de jeugd van tegenwoordig les te geven
lfife
2 15-09-2011 22:35
Lifestyle Jeugd van tegenwoordig!
Cherry Springs
25 06-04-2009 13:21
Verhalen & Gedichten Winnaar columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Esther
49 10-03-2005 17:32
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Ieke
0 06-02-2005 23:06
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.