Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 11:15
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Blubje schreef op 21-06-2004 @ 21:47 :

Maar ik heb nog steeds geen beeld en dat snap ik niet, want volgens Gspot had ik daar de nodige codeds voor geinstalleerd.
Ff uitproberen of ie t doet als ik die k-lite codecpack installeer.
Nou, dat heeft dus niet geholpen...
Er is nog steeds geen beeld, nouja het is een groen/blauw gestreept beeld, echt zo'n beeld dat je krijgt als je een codec mist.
Enig idee wat ik zou kunnen doen nog, iemand?
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Advertentie
Oud 22-06-2004, 22:11
Psycholord
Psycholord is offline
Ik heb ook een probleem:
Ik brand dus avi files op dvd met "film op cd & dvd 3.0", het probleem is dat er maar 4 filmpies van ongeveer 200 mb erop kan, overigens is de kwalitiet wel ultra hoog, dus heeft iemand verstand van dit programma en weet hoe laag ik de kwalitiet kan zetten zodat het niet te kut wordt? Ojah als ik de dvd afspeelt op mun tv(16:9) is er een stuk van afgesneden, terwijl als ik over switch naar (4:3) het er perfect uitziet..

edit:
zou het perfect passen als ik dit doe?
http://members.lycos.nl/xevision/16_9.jpg

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 22:33.
Oud 26-06-2004, 18:27
linda!!
Avatar van linda!!
linda!! is offline
Ik heb een AVI gedownload en heb hierbij de Nederlandse ondertiteling opgezocht. Deze wil ik graag in de film zetten en daarna op een cd zetten. De volgende bestanden heb ik:

Brother.Bear.DVDRip.XviD-CFH.srt
Brother.Bear.DVDRip.XviD-CFH.avi

Kan iemand vertellen hoe dit moet?

P.S. Ik had het al in dit topic geplaatst maar daar heb ik helaas geen oplossing in gevonden.
__________________
I love you Henri......... leef goed, want je leeft maar 1x!
Oud 27-06-2004, 13:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat dit hier hoort?

Ik heb gister een dvd gekocht (Ja zuster, nee zuster) en hierop staan veel liedjes. Helaas is er geen cd te koop met de liedjes van JZNZ uit 2002 en dus zou ik graag zelf een cd willen maken met de liedjes uit de film.
Is er een manier waarop ik een audio cd kan maken van een dvd?
En het gaat me speciaal om de liedjes en niet om de overige tekst... kan ik die er uitknippen?
De dvd is in heel veel hoofdstukken opgedeeld, waarbij ze liedjes in een apart hoofdstuk hebben gestopt. Misschien helpt dat al iets?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-06-2004, 12:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
up
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-06-2004, 12:23
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Zijn die liedjes niet downloadbaar?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 28-06-2004, 16:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
freyk schreef op 28-06-2004 @ 13:23 :
Zijn die liedjes niet downloadbaar?
nee. Alleen de oude versies uit de jaren zestig, maar niet de filmversies.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-06-2004, 16:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
linda!! schreef op 26-06-2004 @ 19:27 :
Ik heb een AVI gedownload en heb hierbij de Nederlandse ondertiteling opgezocht. Deze wil ik graag in de film zetten en daarna op een cd zetten. De volgende bestanden heb ik:

Brother.Bear.DVDRip.XviD-CFH.srt
Brother.Bear.DVDRip.XviD-CFH.avi

Kan iemand vertellen hoe dit moet?

P.S. Ik had het al in dit topic geplaatst maar daar heb ik helaas geen oplossing in gevonden.
Met VirtualDubmod kan dit. (dus niet virtualdub, maar een mod daarvan...ff in google zoeken en je hebt em zo.)
Dan open je die .avi file. vervolgens ga je naar 'streams'->'stream list' en daar kan je bij add stream die .srt file toevoegen. Bij het opslaan van het bestand moet je bij video 'direct stream copy' doen, zodat je geen kwaliteitsverlies hebt.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 28-06-2004, 16:18
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Blubje schreef op 22-06-2004 @ 12:15 :
Nou, dat heeft dus niet geholpen...
Er is nog steeds geen beeld, nouja het is een groen/blauw gestreept beeld, echt zo'n beeld dat je krijgt als je een codec mist.
Enig idee wat ik zou kunnen doen nog, iemand?
Met het kazaa lite codec pack had ik dit probleem ook...toen ik mn divx codecs weghaalde was et opgelost (Xvid schijnt ook divx af te spelen)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 29-06-2004, 11:29
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Mss ff sowieso handig om deze link hier te hebben:
Van alles over codes, van welke te kiezen tot hoe te installeren

Beetje naar beneden srollen en daar staan heel veel handige tips.
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 29-06-2004, 15:39
joelnvt
Avatar van joelnvt
joelnvt is offline
Met welk programma kan ik avi's knippen (butchen). Ik heb wel een mp3 butcher. Ik wil een paar stukjes uit een film knippen en apart als avi opslaan. Wat moet ik doen???
Welke freeware?
__________________
Life 's a game
Oud 01-07-2004, 08:07
Verwijderd
Gisteren een echte, originele muziek CD gekocht. Ik dacht: ff omzetten naar MP3 (volgens de Dobermann-methode ).
Wat ziet mijn oogje in EAC? Track 1 t/m 8 zijn audio, track 9 t/m 15 zijn data (waarvan track 15 verneukt is) en track 16 is ook data, maar dat zit in sessie 2. Op de CD zouden 15 audio tracks moeten staan. Hoe kan ik deze nou normaal omzetten naar MP3 (en dan vooral track 9 t/m 15)?

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 08:11.
Oud 01-07-2004, 19:10
Verwijderd
niemand
Oud 02-07-2004, 09:58
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Hey, ik had eerst een programma om dvd's te branden maar als ik ze daarna op tv keek was het beeld uitgerekt en viel de ondertiteling half weg. Tijdens het branden ziet er dit heel normaal uit en kun je de ondertiteling gewoon goed lezen. Ook bleven de twee zwarte balken er staan tijdens het branden, maar op tv zie je ze dus niet en is het beeld uitgerekt. Ik weet niet hoe dit komt en ligt dit aan het programma? Zoja, weet iemand dan een ander goed dvd brand programma waarbij dit niet gebeurt?


________________

http://forum.scholieren.com/showthre...6#post12102096
Oud 02-07-2004, 21:56
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
'k Weet eigenlijk niet goed of het hier hoort of op een ander, maar waarom dient anders een centraal audio-topic eh

Ik heb zonet een leuke MP3-speler gekocht (Creative MuVo Slim), en nu vroeg ik me af hoe ik een zo groot aantal liedjes op de speler kan zetten met toch een respectabele kwaliteit te behouden.

M'n mp3's zijn bijna allemaal 192 kbps of 256 kbps geript, maar om op een mp3-speler te zetten is dit uiteraard te groot.
Algemeen raadt men wma 64 of 92 of mp3 128 aan. wma-files zijn over het algemeen wel kleiner dan mp3 files, maar ik weet niet of dit zwaar ten koste van de kwaliteit gaat.

Om een zo groot mogelijk aantal liedjes op de speler te krijgen, kan ik dan best wma of mp3 gebruiken om toch een degelijke geluidskwaliteit te behouden?

Ps. Het gaat enkel over de speler zelf, op pc laat ik de files zoiezo op mp3 192 of 256 staan, kwalitatief lekker hoog geript
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Oud 02-07-2004, 22:19
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 02-07-2004 @ 22:56 :
'k Weet eigenlijk niet goed of het hier hoort of op een ander, maar waarom dient anders een centraal audio-topic eh

Ik heb zonet een leuke MP3-speler gekocht (Creative MuVo Slim), en nu vroeg ik me af hoe ik een zo groot aantal liedjes op de speler kan zetten met toch een respectabele kwaliteit te behouden.

M'n mp3's zijn bijna allemaal 192 kbps of 256 kbps geript, maar om op een mp3-speler te zetten is dit uiteraard te groot.
Algemeen raadt men wma 64 of 92 of mp3 128 aan. wma-files zijn over het algemeen wel kleiner dan mp3 files, maar ik weet niet of dit zwaar ten koste van de kwaliteit gaat.

Om een zo groot mogelijk aantal liedjes op de speler te krijgen, kan ik dan best wma of mp3 gebruiken om toch een degelijke geluidskwaliteit te behouden?

Ps. Het gaat enkel over de speler zelf, op pc laat ik de files zoiezo op mp3 192 of 256 staan, kwalitatief lekker hoog geript
Ik heb ervaren, dat de kwaliteit bij MP3-spelers sowieso wat lager ligt, dus is het zonde om 192 of 256 kbps erop te zetten. Je kan 1 liedje op verschillende bitrate op je MP3-speler zetten, en ze stuk voor stuk luisteren, zodoende kun je voor jezelf afwegen wat je nog acceptabel vindt om naar te luisteren

met WMA op MP3spelers heb ik geen ervaring, maar ook hier, je kan meerdere liedjes op meerdere bitrates beluisteren, en tot de conclusie komen dat dat het best is (NB: Sommige liedjes moeten wat hogere bitrate hebben dan anderen, dus kies het liefst een aantal verschillende liedjes)
__________________
$karma++;
Oud 03-07-2004, 13:24
Annoniempie
Annoniempie is offline
hej
kheb even een vraagje!
ik heb een film gedownload en nu kan ik het wel afspelen maar zie ik geen beeld je hoort alleen het geluid
kheb het met windows mediaplayer geprobeerd en met INtervideo WinDVD
weet iemand hoe ik dat kan oplossen????
Oud 03-07-2004, 21:56
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Annoniempie schreef op 03-07-2004 @ 14:24 :
hej
kheb even een vraagje!
ik heb een film gedownload en nu kan ik het wel afspelen maar zie ik geen beeld je hoort alleen het geluid
kheb het met windows mediaplayer geprobeerd en met INtervideo WinDVD
weet iemand hoe ik dat kan oplossen????
niet de goede codec even dit topic doorlezen
Oud 05-07-2004, 11:56
sjakodrako
sjakodrako is offline
vraagje:

is er ook een progje waarmee je verschillende mpeg files aan elkaar kunt plakken???

heb het forum doorgelezen maar nix gevonden

liefst freeware natuurlijk
Oud 05-07-2004, 15:05
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
dafelix schreef op 02-07-2004 @ 23:19 :
Ik heb ervaren, dat de kwaliteit bij MP3-spelers sowieso wat lager ligt, dus is het zonde om 192 of 256 kbps erop te zetten. Je kan 1 liedje op verschillende bitrate op je MP3-speler zetten, en ze stuk voor stuk luisteren, zodoende kun je voor jezelf afwegen wat je nog acceptabel vindt om naar te luisteren

met WMA op MP3spelers heb ik geen ervaring, maar ook hier, je kan meerdere liedjes op meerdere bitrates beluisteren, en tot de conclusie komen dat dat het best is (NB: Sommige liedjes moeten wat hogere bitrate hebben dan anderen, dus kies het liefst een aantal verschillende liedjes)
Idd, dat is een oplossing. Zelf heb ik echter al ervaren dat de kwaliteit soms verschilt tussen liedjes op dezelfde bitrate...

Is er eigenlijk een verschil tussen wma en mp3 op dezelfde bitrate (bv 128 kbps), zowel wat betreft grootte van de file als kwaliteit ? Objectief gezien dan ?

[edit] Blijkbaar is het zo dat wma beter dan mp3 tot een bitrate van 128 kbps, maar dat mp3 vanaf dan zuiverder is. Klopt dit of zijn er mensen die iets anders gevonden hebben ?
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 15:19.
Oud 05-07-2004, 15:52
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
kep een probleempje met Virtualdub:
Als ik 2 .mkv bestanden (met ondertiteling) samenvoeg, dan is de subtitle stream van het 2e deel niet goed...hij begint dan een seconde of wat te vroeg...hij begint dan al aan het eind van het eerste deel...
Hoe is dit op te lossen?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 05-07-2004, 16:01
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Radlight subtitle studio 2.0 (15e item op de site)

Deze gebruik ik om subtitles aan te passen. Je kan er vrij eenvoudig subtitles mee vooruit of achteruit plaatsen.
Jouw probleem los je dan op door de subtitles van het tweede deel wat naar achter te plaatsen. Ik kijk meestal naar de film op het moment dat de eerste subtitle telaat/te vroeg komt. Als je ziet waar hij eigenlijk zou moeten komen, en je onthoud dat tijdstip (onderaan in een balk aan je mediaspeler) dan kan je dat tijdstip in stellen bij je subtitles en zo alle subtitles die te laat komen een zelfde tijdsinterval naar voor/achteren plaatsen.
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 16:03.
Oud 05-07-2004, 16:07
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 05-07-2004 @ 17:01 :
Radlight subtitle studio 2.0 (15e item op de site)

Deze gebruik ik om subtitles aan te passen. Je kan er vrij eenvoudig subtitles mee vooruit of achteruit plaatsen.
Jouw probleem los je dan op door de subtitles van het tweede deel wat naar achter te plaatsen. Ik kijk meestal naar de film op het moment dat de eerste subtitle telaat/te vroeg komt. Als je ziet waar hij eigenlijk zou moeten komen, en je onthoud dat tijdstip (onderaan in een balk aan je mediaspeler) dan kan je dat tijdstip in stellen bij je subtitles en zo alle subtitles die te laat komen een zelfde tijdsinterval naar voor/achteren plaatsen.
Als de 2 files nog niet samenzitten dan zijn de subs goed...is et met dat proggie ook mogelijk om vanaf een bepaald punt van zo'n samengevoegde file alle subs te verschuiven?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-07-2004, 13:26
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmm, dat weet ik eigenlijk niet. 'k Vind het niet zo direct ook niet. Maar je kan toch eerst de subtitels van het tweede deel juist zetten en ze daarna samen plakken, niet ? 'k Vind het eigenlijk best vreemd dat wanneer je ze samenplakt, ineens de tijden veranderen. Bij een .srt file staan toch tijdstippen waarop de sub moet geplaatst worden. 'k vind het best vaag dat ie dat zo ineens gaat veranderen wanneer je de twee files aan mekaar plakt.
Probeer anders eens in kladblok de twee ondertitel files aan mekaar te plakken.

Als de ondertitels vast op de file zitten, dan vrees ik dat je er weinig aan kan doen. Maar dan is het wel helemaal vaag dat de ondertitels verschuiven...

Citaat:
Kawoutertje schreef op 05-07-2004 @ 16:05 :
Idd, dat is een oplossing. Zelf heb ik echter al ervaren dat de kwaliteit soms verschilt tussen liedjes op dezelfde bitrate...

Is er eigenlijk een verschil tussen wma en mp3 op dezelfde bitrate (bv 128 kbps), zowel wat betreft grootte van de file als kwaliteit ? Objectief gezien dan ?

[edit] Blijkbaar is het zo dat wma beter dan mp3 tot een bitrate van 128 kbps, maar dat mp3 vanaf dan zuiverder is. Klopt dit of zijn er mensen die iets anders gevonden hebben ?
Upje
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 13:30.
Oud 06-07-2004, 18:50
Verwijderd
Welke media player raden jullie me tegenwoordig aan?
Vereisten:
- Snel opstarten
- Compatible met veel dingen
- Playlist

(Geen BS-Player en Winamp 5)
Oud 06-07-2004, 19:26
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
********** schreef op 06-07-2004 @ 19:50 :
Welke media player raden jullie me tegenwoordig aan?
Vereisten:
- Snel opstarten
- Compatible met veel dingen
- Playlist

(Geen BS-Player en Winamp 5)
Winamp 3

En voor echt hele snelle opstart en ook verwissiling van nummer. Het is echt klik en op de zelfde miniseconde begint tie al te spelen: Winamp 2.91 Playlist weet niet of dat bij deze mogelijk is, wel bij 3
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 06-07-2004, 19:52
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 05-07-2004 @ 17:01 :
Radlight subtitle studio 2.0 (15e item op de site)
Dit proggie snapt geen .srt files kan ik dus nix mee..
De subs lopen in de samengevoegde file vanaf et 2e deel ongeveer 18 seconden achter....en de subs van deel 2 beginnen ook al aant einde van deel 1
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-07-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 06-07-2004 @ 20:26 :
Winamp 3

En voor echt hele snelle opstart en ook verwissiling van nummer. Het is echt klik en op de zelfde miniseconde begint tie al te spelen: Winamp 2.91 Playlist weet niet of dat bij deze mogelijk is, wel bij 3
Als ik al geen WA 5 wil, wil ik zeker geen WA3

WA2.9x gebruik ik al voor audio, maar vind video er niet prettig ervoor..
Oud 07-07-2004, 12:39
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
********** schreef op 06-07-2004 @ 21:25 :
Als ik al geen WA 5 wil, wil ik zeker geen WA3

WA2.9x gebruik ik al voor audio, maar vind video er niet prettig ervoor..
Windows Media Player
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Oud 07-07-2004, 12:40
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
D@mien schreef op 06-07-2004 @ 20:52 :
Dit proggie snapt geen .srt files kan ik dus nix mee..
De subs lopen in de samengevoegde file vanaf et 2e deel ongeveer 18 seconden achter....en de subs van deel 2 beginnen ook al aant einde van deel 1
Vreemd, want ik bewerk er al mijn .srt files mee. And works like a charme
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Oud 07-07-2004, 14:51
Avalanche
Avatar van Avalanche
Avalanche is offline
Hello..

Ik ben al een hele tijd op zoek maar kan het niet vinden. Hopelijk weet iemand waar ik een decode program kan vinden.. Alle mp3 die ik nu d/l zijn beveiligd, weet iemand hoe ik dit er af kan halen..

Bvd.


Jonathan
__________________
I love her.. still do..
Oud 07-07-2004, 23:05
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Avalanche schreef op 07-07-2004 @ 15:51 :
Hello..

Ik ben al een hele tijd op zoek maar kan het niet vinden. Hopelijk weet iemand waar ik een decode program kan vinden.. Alle mp3 die ik nu d/l zijn beveiligd, weet iemand hoe ik dit er af kan halen..

Bvd.


Jonathan
wat bedoel je? Een codec zal je neit helpen een mp3 te kraken ofzo. geef is wat meer info waar je die mp3 vandaan haalt en wat precies dat beveiligen inhoud
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 08-07-2004, 15:16
Kamikaza
Avatar van Kamikaza
Kamikaza is offline
Citaat:
********** schreef op 06-07-2004 @ 19:50 :
Welke media player raden jullie me tegenwoordig aan?
Vereisten:
- Snel opstarten
- Compatible met veel dingen
- Playlist

(Geen BS-Player en Winamp 5)
Foobar2000, het speelt alleen geen video af , maar verder vind ik het super werken
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Oud 08-07-2004, 21:58
Avalanche
Avatar van Avalanche
Avalanche is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 08-07-2004 @ 00:05 :
wat bedoel je? Een codec zal je neit helpen een mp3 te kraken ofzo. geef is wat meer info waar je die mp3 vandaan haalt en wat precies dat beveiligen inhoud

Ik heb geprobeerd om een nummer van eminem How come te d/l..

Bij bestands info staat 4.45 min. ofzo, en alles klopt gewoon, maar als je het nummer afspeeld is het opeen 18 min. File is gewoon 4,2 mb. en het is bij alle nummers van How come zo (komeb btw van Kazaa) misschien is het toeval maar ik las ergens dat ze zijn encrypted. Die mp3's geven een raar geluid. Niet zoals ze gescrambled zijn, want dit is wel te verhelpen met een program... Enough info 2 help me out'

p'ze
__________________
I love her.. still do..
Oud 11-07-2004, 21:21
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hallo,

Ik heb de CD gekocht van een liedje dat ik eens op TV gehoord heb; op TV kon je alles van het liedje heel goed horen, maar op de CD hoor je alleen de stem van de zangeres heel goed en hoor je de muziek bijna niet. Dat vind ik wat minder, en ik weet *zeker* dat het liedjes zo niet bedoeld is.

Ik heb het liedje inmiddels als mp3 op mijn computer gezet, en ik vroeg me af of er een manier is waarop ik de mp3 een beetje kan wijzigen - kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat de muziek zelf hoorbaarder is? Is er een programma voor ofzo?

Tips zijn zeer welkom, en alvast bedankt.

Groetjes,

Severus
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 12-07-2004, 13:48
Paris in flames
Paris in flames is offline
Hallo,

Ik heb op IRC een film gedownload. Maar nu weet ik niet hoe ik deze moet uitpakken. De gedownloade file is een .rar file maar als ik deze heb uitgepakt heb ik een map met daarin allemaal kleine .rar files
Weet misschien iemand hoe ik het allemaal moet uitpakken zodat ik gewoon 1 mpeg of avi file krijg?

bedankt voor het lezen!
Oud 12-07-2004, 18:26
WMAS
WMAS is offline
Ik wil met Real Player n .avi file afspelen, maar dan komt de melding 'some portions of this file cannot be played. Would you like to check to see if there is an update available for this file?'. Dan klik ik op Ja. Dan komt de melding dat ie het niet kan vinden. Klik op details dan zie ik "ICM.XVID". Hoe kan ik dit oplossen? Gebruik ik de verkeerde speler?
Oud 12-07-2004, 19:14
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
WMAS schreef op 12-07-2004 @ 19:26 :
Ik wil met Real Player n .avi file afspelen, maar dan komt de melding 'some portions of this file cannot be played. Would you like to check to see if there is an update available for this file?'. Dan klik ik op Ja. Dan komt de melding dat ie het niet kan vinden. Klik op details dan zie ik "ICM.XVID". Hoe kan ik dit oplossen? Gebruik ik de verkeerde speler?
Ja, Waarom gebruik je in vredesnaam realplayer Gebruik gewoon Windows Media player. Of is het een film .avi dan heb je waarschijnlijk niet de goede codecs. Je kan ook gewoon VLC media player downloaden. Die kan ze vast wel aan

En voor meer info kan je hier kijken
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 12-07-2004, 19:15
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 12-07-2004 @ 14:48 :
Hallo,

Ik heb op IRC een film gedownload. Maar nu weet ik niet hoe ik deze moet uitpakken. De gedownloade file is een .rar file maar als ik deze heb uitgepakt heb ik een map met daarin allemaal kleine .rar files
Weet misschien iemand hoe ik het allemaal moet uitpakken zodat ik gewoon 1 mpeg of avi file krijg?

bedankt voor het lezen!
kan je dan niet die .rar files uitpakken? en kijken wat daarin zit
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 12-07-2004, 19:30
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 12-07-2004 @ 14:48 :
Hallo,

Ik heb op IRC een film gedownload. Maar nu weet ik niet hoe ik deze moet uitpakken. De gedownloade file is een .rar file maar als ik deze heb uitgepakt heb ik een map met daarin allemaal kleine .rar files
Weet misschien iemand hoe ik het allemaal moet uitpakken zodat ik gewoon 1 mpeg of avi file krijg?

bedankt voor het lezen!
pak eerst dat rar bestand uit waar al die kleintjes in zitten...

dan open je die map en open 1 zo'n klein rar bestandje dan zal je zien dat daarin 1 groot bestand en dat is dan je film dus even 1 klein rar bestandje uitpakken en je hebt je film
Oud 12-07-2004, 19:32
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Severus schreef op 11-07-2004 @ 22:21 :
Hallo,

Ik heb de CD gekocht van een liedje dat ik eens op TV gehoord heb; op TV kon je alles van het liedje heel goed horen, maar op de CD hoor je alleen de stem van de zangeres heel goed en hoor je de muziek bijna niet. Dat vind ik wat minder, en ik weet *zeker* dat het liedjes zo niet bedoeld is.

Ik heb het liedje inmiddels als mp3 op mijn computer gezet, en ik vroeg me af of er een manier is waarop ik de mp3 een beetje kan wijzigen - kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat de muziek zelf hoorbaarder is? Is er een programma voor ofzo?

Tips zijn zeer welkom, en alvast bedankt.

Groetjes,

Severus
haha ik mag aannemen als dat liedje zo op de cd staat dat de originele versie is en die op tv bij een clip willen ze hem nog wel is iets anders laten horen, dus je kan beter op zoek gaan naar de clip die downen en daar de muziek dan van rippen...
Oud 12-07-2004, 20:08
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 12-07-2004 @ 20:30 :
pak eerst dat rar bestand uit waar al die kleintjes in zitten...

dan open je die map en open 1 zo'n klein rar bestandje dan zal je zien dat daarin 1 groot bestand en dat is dan je film dus even 1 klein rar bestandje uitpakken en je hebt je film
waarom zijn er dan meerdere?
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Oud 12-07-2004, 21:46
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 12-07-2004 @ 21:08 :
waarom zijn er dan meerdere?
Offtopic:
Omdat die eerst via FTP is geshared, die bijna altijd kleinere bestanden (zo'n 10-15 Mb) zijn, inclusief SFV-file, zodat de kans op corruptie zeer klein is, maar sommige mensen releasen de film door die kleinere RARs weer te 'bundelen' dmv. in een rar-file te gooien
hierdoor komt 't nog wel 'ns voor dat je een RAR hebt, met daarin de RARs, die vervolgens de film bevatten
__________________
$karma++;
Oud 12-07-2004, 21:53
Paris in flames
Paris in flames is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 12-07-2004 @ 20:30 :
pak eerst dat rar bestand uit waar al die kleintjes in zitten...

dan open je die map en open 1 zo'n klein rar bestandje dan zal je zien dat daarin 1 groot bestand en dat is dan je film dus even 1 klein rar bestandje uitpakken en je hebt je film
Chilli dude, thanx voor de hulp!!!!
Als ik zo'n mapje uitpak heb ik helaas nog geen film.... maar 2 bestanden. een .bin (groot bestand) bestand en een .cue bestand (klein bestandje)
Oud 12-07-2004, 21:55
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 12-07-2004 @ 20:30 :
dan open je die map en open 1 zo'n klein rar bestandje dan zal je zien dat daarin 1 groot bestand en dat is dan je film dus even 1 klein rar bestandje uitpakken en je hebt je film
Een gesplite rar bestaat uit:
in de oudere versies:
1 bestand.rar en meerdere bestand.r??
de nieuwere versies:
1 bestand.rar en meedere bestand.part??.rar
(? = hoeveel stukjes erzijn)

Dus om die kleine rar bestanden uit te kunnen pakken hoef je alleen de .rar uit te pakken (winrar pakt dan automatisch de andere stukjes uit)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 15:41.
Oud 13-07-2004, 11:06
Paris in flames
Paris in flames is offline
Citaat:
freyk schreef op 12-07-2004 @ 22:55 :
Een gesplite rar bestaat uit:
in de oudere versies: 1 .rar en meerder .r01 t/m r?? (hoeveel stukjes erzijn)
de nieuwere versies: 1 .rar en meedere rar.part (of zoiets)

Dus om die kleine rar bestanden uit te kunnen pakken hoef je alleen de .rar uit te pakken (winrar pakt dan automatisch de andere stukjes uit)
thanx voor de reactie,
Hij pakt bij mij alleen maar een .bin en een .cue bestand uit
Oud 13-07-2004, 11:07
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 13-07-2004 @ 12:06 :
thanx voor de reactie,
Hij pakt bij mij alleen maar een .bin en een .cue bestand uit

die BIN en CUE is om een CD te branden, gebruik de zoekfunctie van google of dit forum om te zien hoe je dat aanpakt

Zoektermen: bin, cue, nrg, iso, mounten
__________________
$karma++;
Oud 13-07-2004, 11:09
luckyleo
luckyleo is offline
ik hoop dat het hier thuishoort, maar ik had een vraag:

Ik wil van bepaalde video's captures/shots/plaatjes maken. Dus van en videoclip allemaal stilstaande platjes maken. Hoe doe ik dat wanneer ik de clip afspeel in Windows Media Player vanaf me harde schijf, en hoe doe ik dat als ik een streaming video bekijk op internet (zoals via http://www.streaming-clips.com/) ?
alvast bedankt!
Oud 13-07-2004, 15:29
Kamikaza
Avatar van Kamikaza
Kamikaza is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 13-07-2004 @ 12:09 :
ik hoop dat het hier thuishoort, maar ik had een vraag:

?
alvast bedankt!
paint opstarten, print screen enz
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Oud 13-07-2004, 16:17
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Kamikaza schreef op 13-07-2004 @ 16:29 :
paint opstarten, print screen enz
doet het niet, want dan loopt het beeld gewoon door.
Maar heb nu al een oplossing, het progje HyperSnap.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Alg] Ontwerp van centrale linux topics.
freyk
14 06-07-2006 20:18
Software & Hardware [Centraal] Audio/video [2]
Manuzhai
251 09-06-2006 15:29
Beleidszaken software en multimedia: centraal topic
Al Murphy
29 10-09-2005 08:42
Software & Hardware Video-cd's maken
E Che Guevara
5 30-12-2004 23:58
Software & Hardware avi stream ripper
Woestijnpinguin
7 04-08-2004 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.