Oud 16-08-2003, 14:56
Verwijderd
dat spreekwoord past egt totaal bij mij ik moet bijna altijd weten wat erin zit, en als dat me niet bevalt of t ziet er zowiezo niet lekker uit dan eet ik t niet.

Maar nu was ik deze vakantie in Schotland en moest mn broertje per se een typisch schots ontbijt, dus wij 's morgens naar n klein hotel om dat te eten. Heel bord met van alles en nog wat. ik MOEST van alles wat eten. Er zat ook iets paté-achtigs bij, ik wist niet precies wat het was maar moest t eten. Later nagevraagd wat het nu eigenlijk was,. bleek het Haggis te zijn (voor degene die niet weten wat het is: het bevat alles van een schaap wat je normaal niet eet *neem ik aan voor de gemiddelde nederlander...* dus hart, longen, nieren, lever, pens etc.)

Nu eet ik dus zeker te weten never nooit niet meer iets wat ik niet ken, hoe zit t met jullie??????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 16:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Voor mij geld dat een beetje. Ik durf wel dingen te proeven, maar als ik in een restaurant zit zou ik niet snel iets bestellen wat ik niet ken en dan het risico lopen dat ik het niet lus.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:46
Verwijderd
Ik eet sowieso geen dingen waar vlees of vis inzit. Dan blijven er al een stuk minder 'enge' dingen over (zoals dat Haggis) en vind ik het ook niet zo moeilijk om vreemde dingen te eten.

Ik check dus wel altijd even of er geen vlees inzit.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben juist wel een avonturier op eetgebied, ik bestel best vaak dingen waarvan ik niet weet wat het is en ook probeer ik graag nieuwe dingen uit. Zo heb ik een keer in Frankrijk iets gegeten maar ik wist niet wat het was en het was best lekker, smaakte een beetje naar vis. Kwam ik thuis, bleken het varkenshersenen te zijn geweest!!!!!!! Als ik het geweten had, had ik het waarschijnlijk niet besteld maar het was best lekker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:06
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik eet heel wijnig want ik lust bijna niets.
En hier is het gewoon hapje nemen,nee bah hoef ik niet.
dus ik proef wel altijd eerst,
Veel vis,champignon dingen hoef ik niet.
Net zoals veel groentte,kaas,melkproducten etc etc etc.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:00
Rundfunk
Avatar van Rundfunk
Rundfunk is offline
Als ik op vakantie ben in een ander land probeer ik altijd zoveel mogelijk streekgerechten te eten want ik ben altijd nieuwgierig naar andere soorten eten. Ik vind het bijvoorbeeld heel fascinerend om te zien dat ze in Zuid-Europa heel anders eten dan hier in Nederland en proberen uit te zoeken hoe dat komt... Ik ben eigenlijk ook niet echt zo'n aardappel + vlees + groentetype
__________________
"Labrum si in balineo non est, ut sit!"
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 00:36
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben ook zo'n type. Ik haat het om iets uit te moeten proberen, geef mij maar gewoon het oude vertrouwde. ik ben ook niet zo'n makkelijke eter, dus vandaar.

Maar soms moet het, als mn ma ineens met iets nieuw op tafel komt ofzo

In het buitenland probeer ik in restaurants toch veel bekende dingen te zoeken, en dan vooral vlees.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:25
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-08-2003 @ 00:36:
Ik ben ook zo'n type. Ik haat het om iets uit te moeten proberen, geef mij maar gewoon het oude vertrouwde. ik ben ook niet zo'n makkelijke eter, dus vandaar.

In het buitenland probeer ik in restaurants toch veel bekende dingen te zoeken, en dan vooral vlees.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:30
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik probeer graag dingen uit, maar dan wil ik wel weten wat t is.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:06
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik eet ook graag dingen die ik niet ken. Zo heb ik zelfs een haaievinnesoep gegeten. Hoe kan je er anders achter komen of iets lekker is of niet?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 00:47
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Boogie schreef op 17-08-2003 @ 23:06:
Ik eet ook graag dingen die ik niet ken. Zo heb ik zelfs een haaievinnesoep gegeten. Hoe kan je er anders achter komen of iets lekker is of niet?
Haaievinnesoep?! Dat is toch nie zó raar?!
Vroeger kon je die gewoon in pakjes in de supermarkt kopen.
Nu heb je die niet meer... Net als ChineseTomatensoep. In heel het dorp niet meer te krijgen....

Vruuger wast maandag tomatensoep, dinsdag haaievinnesoep, woensdag geen soep, donderdag kippensoep, vrijdag geen soep, zaterdag groentesoep en zondag haaievinnesoep....
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 16-08-2003 @ 16:56:
Voor mij geld dat een beetje. Ik durf wel dingen te proeven, maar als ik in een restaurant zit zou ik niet snel iets bestellen wat ik niet ken en dan het risico lopen dat ik het niet lus.
zelfde..
'k heb deze vakantie zo bv. wel Thais gegeten (erg lekker! )
En voor nieuwe soorten snoep/chocolade sta ik eigenlijk altijd wel open
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:18
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 19-08-2003 @ 00:47:
Net als ChineseTomatensoep. In heel het dorp niet meer te krijgen....
Dat is gewoon cup-a-soup-spul? (of bedoel je die niet?)

Alles wat lekker lijkt (of gehoord heb dat het lekker is ed)
probeer ik, de rest niet.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:42
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
ik zou niet snel iets vreemds bestellen. maar als het me aangeboden word wil ik best een poging wagen. is net als er nieuwe drankjes of snacks zijn, toch ff proberen. smaakt het niet? jammer van de 2euro ofzo....
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 08:58
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Klopt niet helemaal. Meestal ben ik wel 'in' voor nieuwe gerechten. Maar als ik iets één keertje heb gegeten en het was echt totaal niet lekker probeer ik het meestal geen tweede keer...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:56
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik proef altijd alles (zelfs al weet ik dat ik het goor vind (spruitjes, wijn, etc..))..

Net weer een nieuw baksel van mijn moeder geprobeerd, soort volkoren cake.. *gadver*

Mwoeah ik laat me niet zo snel uit het veld slaan ua eten hoor. Dan is het maar echt smerig, lekker boeie. Weet je dat iig voor de volgende keer
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:30
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben altijd wel in voor nieuwe gerechten (wat mn moeder maakt is meestal ook wel erg lekker), en ook al ziet het er niet lekker uit of stinkt het, ik proef het in ieder geval.

Ik haat het als mensen niks lusten
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:25
Verwijderd
ik ben niet zo'n zeikerd, ik moest altijd alles eten wat er op tafel stond. 1 ding hoefde ik dan niet te eten. *macaroni*. en niet blaten als je het nog nooit gehad hebt, dan proef je, en beoordeel dan pas of het lekker is of niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2003, 22:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 08:19
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-08-2003 @ 22:17:
Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed
Idd, gewoon proeven. Als het smerig is dan neem je een hap van iets wat lekker is of je slaat een glas limonade naar binnen..

Alsof je eraan dood gaat...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 25-08-2003 @ 22:17:
Ooh ik heb zo'n hekel aan die zeikmensen.
Je kunt toch gewoon een HAP nemen? Wie weet is het wel onwijs lekker.

Beetje avontuurlijk ingesteld, dat is goed
Dus nu benk oppeens een zeikmens omdat ik de ingewanden van een schaap eten toch niet zó'n fijn idee vind ?! En ik heb toch een hap genomen, het heeft wel als resultaat gehad 'eens en nooit weer'. En ik ben voor de rest best avontuurlijk ingestelt, alleen niet op dit gebied!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:48
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik ben helemaal geen boer
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:39
Verwijderd
Ik ben wel iemand die graag nieuwe gerechten uitprobeerd. Laatst heb ik in een Chinees restaurant haaienvinnensoep besteld. Ik had het nog nooit op, maar het was wel lekker. Het zag er alleen uit als sperma, dat was wel een beetje apart.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:23
Verwijderd
ik ben best avontuurlijk wat dat betreft. ik ben altijd ervoor in iets onbekends te eten en ik hoef dan ook niet te weten wat er precies inzit, behalve bij vlees dan want ik weiger echt om organen te eten ofzo...

Je kunt het ook wel merken aan mijn smaak. Ik eet liever rijst en pasta enzo dan aardappels. Zoveel mogelijk buitenlands dus.

Ik mag graag een beetje uit proberen met koken. Mijn ouders vinden dat minder leuk. Die zeggen dan: "wat heb jij nou weer gekookt" terwijl ik echt zit te genieten...achja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle De Emo's
xCornelia
84 27-01-2011 12:07
Verhalen & Gedichten De Emo's
xCornelia
5 07-12-2010 09:59
Software & Hardware [Voeding] Goede merken?
aap777
63 25-04-2005 09:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uiterlijk moskee is een belemmering voor de integratie
Mujahideen
81 30-06-2004 20:30
Software & Hardware webbeheer-programma
HowLovely
30 11-03-2004 22:00
Software & Hardware [IE]Links
Verwijderd
8 09-12-2003 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.