Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 20:42
Verwijderd
Hallo allemaal,

ik had een vraag over doorstromen van Havo naar VWO.
Mijn profiel is E&M en zal volgend jaar naar 4H gaan. Ik ben op het randje niet over naar 4 VWO.
Mijn vraag dus: is doorstroming mogelijk? En in welk jaar zal dit dan mogelijk zijn? Verder had ik al gehoord dat je cijfers boven de 7 moet hebben om überhaupt na te kunnen denken over doorstromen naar het VWO, klopt dit?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 21:06
Verwijderd
Over cijfers; verschilt per school.

Je kan 5H->5V doen. Of op je school of op een vavo. Vraag een decaan op school of je mentor erover. Doe je best zou ik zeggen. Goede cijfers komen dan vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 12:12
Verwijderd
Dankje voor je reactie, iemand misschien aanvullingen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 12:55
7skeletons
7skeletons is offline
Na 5H kun je, afhankelijk van je school, doorstromen naar 5V of 6V. Vaak kun je via de vavo, mits je een 7 gemiddeld staat, je vwo in één jaar na de havo doen - scholen hebben hun eigen eisen en kunnen zelf bepalen hoe ze het regelen, dus als je het vwo op je eigen school wil doen zul je na moeten vragen wat de eisen zijn. Wel is het verstandig om hier op tijd mee te zijn, omdat de school van je kan eisen dat je minstens een jaar van te voren aangeeft dat je naar het vwo wil, zodat er voldoende tijd is om extra op je inzet en capaciteiten te letten en eventueel gesprekken oid met je aan te gaan. Daarnaast volg je op het vwo één vak meer dan op de havo, dus als je geen extra keuzevak op de havo hebt, moet je iets inhalen, en dan is het natuurlijk handiger om het ruim van te voren te weten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 00:29
Shenron
Shenron is offline
Begin van 5H kreeg ik de kans aangeboden gekregen om naar 5V te gaan en omdat ik een extra vreemde taal mistte moest ik duits of frans kiezen. Het kan dus zijn dat je naast je standaardvakken ook een extra vak kan krijgen. Bij mij op school is het zo dat ik voor mijn schoolexamens een gemiddeld een 7 moest staan, op andere scholen is het juist dat je eindexamen gemiddelde een 7 is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 17:43
Verwijderd
Wat als ik al Frans heb in mijn vakkenpakket? Is er dan de mogelijkheid om in het begin van 5H door te stromen naar 5V?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 18:33
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ga met je decaan praten. Die weet precies wat je nodig hebt om op jou school naar het VWO te gaan. (Ook kunnen zij uitzonderingen maken of alternatieven zoeken)

Want de enigste eis is eigenlijk : Je moet geschikt zijn voor het VWO.
Als indicatie hiervoor gebruiken ze je HAVO cijfers. Ook moet je voldoen aan de eisen van het VWO: de juiste vakken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 12:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Wat als ik al Frans heb in mijn vakkenpakket? Is er dan de mogelijkheid om in het begin van 5H door te stromen naar 5V?
Nee, normaal is het alleen mogelijk om vanuit 5H na het behalen van je diploma te beginnen in 5V. Misschien in een heel uitzonderlijk geval, maar ik meen te weten dat dit waarschijnlijk niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 12:21
Verwijderd
Dank jullie wel voor de reacties. Ik sta altijd open voor meer reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welk profiel > Geneeskunde
iesje95
10 02-02-2011 14:40
Studeren HAVO -> VWO -> WO of HAVO -> HBO -> WO
QWERTYNOPL
5 05-07-2009 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.