Toen ik ben weggeweest heb ik alleen voor de heen- en terugreis zelf, dus die reisdagen, een reisverzekering afgesloten omdat ik alleen op dat moment veel zou kunnen kwijtraken wat veel zou kosten om te vervangen.
Wat betreft de rest van de spullen kwam ik tot de conclusie dat ik nooit veel tegelijk zou kunnen kwijtraken en ik had nauwelijks dingen bij me die veel waard waren; eigenlijk alleen kleren, toiletspullen, cd's, een paar boeken en een paar persoonlijke dingetjes van weinig materiële waarde.
Verder voor mijn eigen gezondheid was mijn ziektekostenverzekering met aanvulling voldoende om zowel mijn repatriëring bij overlijden als bij ongevallen helemaal te dekken. Het is wel verstandig daar naar te kijken bij de dekking omdat ik tussen zes plankjes bij de basisverzekering wel gratis teruggevlogen kon worden, maar zwaar gehandicapt zou ik daar zelf aan bij moeten dragen en dat is erg duur heb ik me laten vertellen. Bij de meeste verzekeraars zit dat wel al in het eerste aanvullende pakket.
Misschien is het nog wel handig om op te merken dat ik daar een kamer huurde en daar een brand- en inbraakverzekering had die dat soort dingen zou dekken.
En veel plezier op reis