Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 19:25
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Ik heb al een heletijd internet en bij netwerktverbindingen stond altijd 2 verbindingen

1394 verbinding
en
LAN verbinding

Maar ik kom er sinds vandaag achteren dat er ook een Internet gateway staat.

maar waar dient dat ding voor??

En in heb nu ook een extra hoge ping bij cunterstrike.
Ik denk dat dat ook door die internet gateway komt hoe kan ik dat ding verwijderen of andere eventuele opslossingen.

mvg, maradinus
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 19:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat is je router.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:35
Verwijderd
Dat is slechts je host, waar je mee aan 't internet verbonden bent. Die andere twee die jij noemt, dat zijn alleen maar je adapters. Of ze verbinding maken te ja of te nee, staat daar in principe niet, daar is die gateway voor.

Ergo; niets om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:37
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-12-2004 @ 20:35 :
Dat is slechts je host, waar je mee aan 't internet verbonden bent. Die andere twee die jij noemt, dat zijn alleen maar je adapters. Of ze verbinding maken te ja of te nee, staat daar in principe niet, daar is die gateway voor.

Ergo; niets om je zorgen over te maken.
waarom was die gateway er dan eerst niet


1394 is uitgeschakeld

Lan venbinding - zit ook pakketen te vesrturen
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:24
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Die gateway zie je volgens mij als je op een netwerk zit waarbij een Windows XP machine ICS (Internet Connection Sharing) draait.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je ziet hem ook als je een router hebt met UPnP. Meestal
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-12-2004 @ 21:24 :
Die gateway zie je volgens mij als je op een netwerk zit waarbij een Windows XP machine ICS (Internet Connection Sharing) draait.
Nee. XP maakt van iedere host (als in: ICS host, router) een "gateway". De LAN-verbindingen die daar weer ONDER staan, zijn slechts de netwerkadapters in je systeem. Oorzaak is dan dat een adapter verbinding heeft gemaakt met iets dat hem toegang geeft tot het internet (DHCP, IP-toewijzing, whatever). Gevolg is dat XP daar een gateway van maakt.

Wanneer je de eigenschappen van die gateway bekijkt, zul je ook zien dat je NAT-regels kunt wijzigen/toepassen. Dat kun je met de eigenschappen van je adapters duidelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:08
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-12-2004 @ 21:33 :
Nee. XP maakt van iedere host (als in: ICS host, router) een "gateway". De LAN-verbindingen die daar weer ONDER staan, zijn slechts de netwerkadapters in je systeem. Oorzaak is dan dat een adapter verbinding heeft gemaakt met iets dat hem toegang geeft tot het internet (DHCP, IP-toewijzing, whatever). Gevolg is dat XP daar een gateway van maakt.

Wanneer je de eigenschappen van die gateway bekijkt, zul je ook zien dat je NAT-regels kunt wijzigen/toepassen. Dat kun je met de eigenschappen van je adapters duidelijk niet.
hmmzz zal allemaal wel

btw die ping is ook verholpen mijn pa zater achter pc daardoor had ik lag
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-12-2004 @ 21:33 :
Nee. XP maakt van iedere host (als in: ICS host, router) een "gateway". De LAN-verbindingen die daar weer ONDER staan, zijn slechts de netwerkadapters in je systeem. Oorzaak is dan dat een adapter verbinding heeft gemaakt met iets dat hem toegang geeft tot het internet (DHCP, IP-toewijzing, whatever). Gevolg is dat XP daar een gateway van maakt.
Ja dat zeg ik toch?

Als je via een hardware router surft krijg je niet zo'n ding, maar XP (en 2000 denk ik) heeft zo zijn eigen communicatiemiddelen, en een ICS gateway wordt dan ook herkend door client PCs, dan komt er zo'n extra gateway ding bij te staan, afaik.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-12-2004 @ 20:43 :
Ja dat zeg ik toch?

Als je via een hardware router surft krijg je niet zo'n ding, maar XP (en 2000 denk ik) heeft zo zijn eigen communicatiemiddelen, en een ICS gateway wordt dan ook herkend door client PCs, dan komt er zo'n extra gateway ding bij te staan, afaik.
Wàt nou "dat zeg ik toch"? Dat zeg je _niet_. Ik zeg namelijk dat alles wat jouw machine van internet voorziet een "gateway" is. En je krijgt met een èchte router nèt zo goed een "gateway".
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:16
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom zie ik op mijn XP dan geen gateway ding, terwijl ik via een hardware router surf?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-12-2004 @ 20:43 :
Als je via een hardware router surft krijg je niet zo'n ding
Soms wel, soms niet. Hangt van de router af.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.