Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 19:11
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is geen yoghurtje maar een rijstpapje (101cal), een appel (60 cal) en een boterham met kaas (2bb eigelijk, denk toch zeker 170cal)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 02-05-2005, 19:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 19:59 :
Goed dan dat je geen chocolade hebt gegeten, maar het is te weinig. Met chocolade erbij kom je misschien in de buurt van het aantal cal dat je moet eten, maar dit is te weinig. 2 stuks fruit?
nee dit is goed
dit is wat ik normaal eet zonder overdreven veel te snoepen en zonder echt superweinig te eten

maar ik eet eigenlijk nooit fruit
of zuivelproducten (op soms magere yoghurt na)
die aardbeien waren al heel wat
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 19:14.
Oud 02-05-2005, 19:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-05-2005 @ 20:11 :
nee dit is goed
dit is wat ik normaal eet zonder ovendreven veel te snoepen en zonder echt superweinig te eten

maar ik eet eigenlijk nooit fruit
of zuivelproducten (op soms magere yoghurt na)
die aardbeien waren al heel wat
je mag wel wat meer eten hoor... en dat zorgt alleen maar ervoor dat je minder honger krijgt en dus niet naar chocolade grijpt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-05-2005, 19:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 02-05-2005 @ 20:11 :
Het is geen yoghurtje maar een rijstpapje (101cal), een appel (60 cal) en een boterham met kaas (2bb eigelijk, denk toch zeker 170cal)
maar jouw boterhammen wegen niet 35 gram...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-05-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 02-05-2005 @ 20:11 :
Het is geen yoghurtje maar een rijstpapje (101cal), een appel (60 cal) en een boterham met kaas (2bb eigelijk, denk toch zeker 170cal)
Dan zou het plus 331 zijn, kom je nog maar op 1431 uit, vind ik nog erg weinig.
Oud 02-05-2005, 19:14
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 20:13 :
maar jouw boterhammen wegen niet 35 gram...
Nee maar 2 boterhammen bij mij zijn 50gram => 125cal + nog de cal van de kaas
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 02-05-2005, 20:45
Verwijderd
Ik heb de discussie er maar even uitgehaald, post van Dolores waar nog wel op gereageerd moet worden natuurlijk:

Citaat:
Dolores schreef op 02-05-2005 @ 21:34 :
Wat ik mij afvroeg.. kalkoenfilet is net zoiets als kipfilet, maar is het ook even gezond?
Oud 02-05-2005, 22:25
Mara
Mara is offline
@Dreamzy: Het hoeft niet droog te zijn, ligt écht aan hoe je 't bereid. Mijn moeder kan dat niet goed, ikzelf wel
Tips: gebruik olie. Elke kant maar een paar minuten, niet te lang. Als 't klaar is meteen opeten, niet even laten liggen dan wordt 't taai.

@Dolores: Ja. Kalkoen is zelfs nog iets magerder

Vandaag voor mezelf:
Ontbijt
1 knackebrot 20+ kaas
1 sinaasappel
300g komkommer

Lunch
2 bb, 1x rookvlees 1x kipfilet 0,5x light-jam

Tussendoor
1 broodje (kaiserbroodje) kipfilet bij Bakker Bart weg (2x kipfilet, verder nog wat sla, tomaat etc.)
1 'red dragon' (kruising sinaasappel en grapefruit)

Avondeten
1 bb, 0,5x kaas en wat tomaat enzo
1 plakje suikerbrood
900mL tomatensoep

Avond
1 sultana (eentje uit zo'n pakje van 3 dus)
3 java-wafel
1 plakje indische cake


Java-wafel kon ik niet vinden op valtaf.nl, rauwkost op beide broodjes (tomaat, sla, komkommer etc.) heb ik niet meegerekend.
Ik kom zo op 1300kcal. Totaal ruim 1400 denk ik. Toch te weinig, slecht opgevuld, ik weet 't wel.
Oud 03-05-2005, 02:48
Verwijderd
Vandaag niet geweldig

07:00 schaaltje volle yoghurt m raisin bran, glas grapefruitsap
11:00 shake (1 banaan, 7 aardbeien, volle yoghurt, scheutje grapefruitsap)
13:00 2 bb m ham
15:00 1 bb m pindakaas
16:30 kidneybeans/ui/paprika/50g mager gehakt/ananas/rode saus
19:00 mueslireep
20:00 1 bb m ham
22:30 3 wb m ham, glas grapefruitsap

Geen idee waar ik dan aan zit aan cal, maar tis in elk geval niet goed opgevuld.
(Ja et ontbijt was vrij weinig, ik ging sporten en ik kan niet sporten op een volle maag, maar ook niet op een lege... vandaar) Ohja, heb hiernaast dus 1.5uur intensief gesport
Oud 03-05-2005, 07:29
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Oke mijn begingewicht deze maand...
70.9 kg bij 1.70m

Nog steeds niets afgevallen dus, eerder aangekomen. Maar nu moet het er echt van komen, ik ga ervoor!

Vandaag:
Ontbijt
schaaltje cruesli met magere melk
glaasje sinaasappelsap
glaasje fruitontbijt

Tussendoor
2 liga milkbreaks

Lunch
2 wb met rookvlees
1 wb met 30+ kaas


Tussendoor
1 wb beleg onbekend

Avondeten
nog onbekend

Tussendoor
rijstwafel met halvajam
__________________
Oud 03-05-2005, 07:31
Verwijderd
Mijn begingewicht deze maand is 71 kilo, vrijwel gelijk aan dat van Dreamzy dus. Dreamzy, wat spreken we af, hoeveel willen we aan het eind van deze maand kwijt zijn?

Wat is "wb"? Wit brood? (Zo ja, waarom geen bruin brood?)
Oud 03-05-2005, 07:58
Verwijderd
Mijn begingewicht deze maand is 65.2 (waarvan wat vocht owv maandstonden). Eind deze maand zou 64 leuk zijn

Wat ik eet kan je allemaal nog steeds mooi volgen op mearalena.valtaf.nl, ik heb dat nog nooit hier overgetypt en zal dat ook nooit doen owv lazy ass


xxx
Oud 03-05-2005, 08:11
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Gisteren uiteindelijk nog lasagna op, met heel veel sla/komkommer/tomaat en 's avonds een volkoren boterham met kipfilet (wat is dat lekker, ik had volkoren brood echt gemist) dus dat vond ik zelf nog best gezond
Vandaag wordt waarschijnlijk ook een beetje raar, want ik ga de hele dag met mijn moeder naar de sauna. We krijgen daar een lunch, maar waarschijnlijk geen tussendoortjes oid, hoewel ik misschien weer een pakje Sultana's mee naar binnen smokkel (je mag daar geen eten meenemen, alleen kopen en dat is ontzettend duur).
Maar ik heb er wel veel zin in! Hoop dat jullie ook allemaal een fijne en gezonde dag hebben
__________________
Reina de la Calle
Oud 03-05-2005, 08:14
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 08:31 :
Mijn begingewicht deze maand is 71 kilo, vrijwel gelijk aan dat van Dreamzy dus. Dreamzy, wat spreken we af, hoeveel willen we aan het eind van deze maand kwijt zijn?

Wat is "wb"? Wit brood? (Zo ja, waarom geen bruin brood?)
Ja inderdaad! Vind je 68 kilo een realistisch doel?

Ja dat is wit brood. Waarom? Omdat we geen bruin in huis hebben, gelukkig koopt mijn moeder nu steeds vaker bruin brood want vroeger at ik echt elke dag wit brood (mijn vader vindt dat lekkerder )
__________________
Oud 03-05-2005, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-05-2005 @ 09:14 :
Ja inderdaad! Vind je 68 kilo een realistisch doel?
Drie kilo in een maand vind ik best veel. (Ook omdat ik de laatste tijd (= een maand of 7/8) alleen maar aan kom en nu al best blij ben dat het weer een klein beetje stabiel blijft ).

Citaat:
Ja dat is wit brood. Waarom? Omdat we geen bruin in huis hebben, gelukkig koopt mijn moeder nu steeds vaker bruin brood want vroeger at ik echt elke dag wit brood (mijn vader vindt dat lekkerder )
Misschien is dat nieuwe Blue Band brood iets voor je vader?

En waarom anders niet voor hem wit en voor jou bruin brood? Brood kun je goed invriezen en dan ontdooien wat je nodig hebt? Of halfjes kopen oid?
Oud 03-05-2005, 08:31
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-05-2005 @ 09:14 :

Ja dat is wit brood. Waarom? Omdat we geen bruin in huis hebben, gelukkig koopt mijn moeder nu steeds vaker bruin brood want vroeger at ik echt elke dag wit brood (mijn vader vindt dat lekkerder )
Dat herken ik. Toen ik in groep 8 op kamp ging heb ik voor het eerst in mijn leven bruin brood gegeten. Toen vond ik dat natuurlijk véél lekkerder dan wit brood.

Ik ga vanavond bij een vriend eten, dus waarschijnlijk niet zoveel groente als ik zelf eet, dus ik denk dat ik maar weer een supergrote salade maak.
Oud 03-05-2005, 09:19
11568
11568 is offline
Tot nu toe:

3 knäckerbrödjes [brood op, alleen nog maar wit] met halvarine en [48+] kaas [9 plakjes denk ik]
Véel thee
Oud 03-05-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 03-05-2005 @ 10:19 :
Tot nu toe:

3 knäckerbrödjes [brood op, alleen nog maar wit] met halvarine en [48+] kaas [9 plakjes denk ik]
Véel thee
Waarom 9 plakjes kaas...?
Oud 03-05-2005, 09:39
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 10:23 :
Waarom 9 plakjes kaas...?
3 per cracker.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-05-2005, 09:45
Mara
Mara is offline
Net m'n ontbijt, plakje suikerbrood (mocht van mezelf, hou ik rekening mee rest van de dag) en een 'dragon fruit'. Nu ga ik joggen, hou ik misschien maar een paar minuten vol maar goed...
Oud 03-05-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Anne schreef op 03-05-2005 @ 10:39 :
3 per cracker.
Dat is nog steeds geen antwoord op het waarom.
Oud 03-05-2005, 09:53
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 10:45 :
Dat is nog steeds geen antwoord op het waarom.
Waarschijnlijk omdat het lekker was... ofzo...
Oud 03-05-2005, 09:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb al op:
2 knackebroodjes (ja, ik weet dat je dat anders schrijft) met chocoladepasta
1 tarweachtigchocoladekoekje

Dit ga ik nog eten:
1 boterham met chocoladepasta
1 bakje vruchtenyoghert (want de houdbaarheidsdatum nadert snel)
1 tarweachtigchocoladekoekje
doperwten, rijst en hamburger (als het me lukt dat klaar te maken. Ik weet niet hoe een hamburger moet, dus misschien wordt het alleen rijst en dopwerten)
1 grotere koek
1 bakje borrelnootjes

Ik verhonger deze week niet eens
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 10:23 :
Waarom 9 plakjes kaas...?
zelf afgeschaafde plakjes denk ik? dan is 3 plakjes net genoeg voor een boterham of een heel platte+brede cracker
Oud 03-05-2005, 10:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 10:57 :
Ik heb al op:
2 knackebroodjes (ja, ik weet dat je dat anders schrijft) met chocoladepasta
1 tarweachtigchocoladekoekje

Dit ga ik nog eten:
1 boterham met chocoladepasta
1 bakje vruchtenyoghert (want de houdbaarheidsdatum nadert snel)
1 tarweachtigchocoladekoekje
doperwten, rijst en hamburger (als het me lukt dat klaar te maken. Ik weet niet hoe een hamburger moet, dus misschien wordt het alleen rijst en dopwerten)
1 grotere koek
1 bakje borrelnootjes

Ik verhonger deze week niet eens
je bedoelt hamburger als in stuk vlees dat je in de pan gooit?
dat lukt altijd joh

maar eerlijk gezegd lijkt jouw eetschema me niet zo gezond
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-05-2005, 10:10
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 10:57 :
Ik heb al op:
2 knackebroodjes (ja, ik weet dat je dat anders schrijft) met chocoladepasta
1 tarweachtigchocoladekoekje

Dit ga ik nog eten:
1 boterham met chocoladepasta
1 bakje vruchtenyoghert (want de houdbaarheidsdatum nadert snel)
1 tarweachtigchocoladekoekje
doperwten, rijst en hamburger (als het me lukt dat klaar te maken. Ik weet niet hoe een hamburger moet, dus misschien wordt het alleen rijst en dopwerten)
1 grotere koek
1 bakje borrelnootjes

Ik verhonger deze week niet eens
Je verhongert misschien niet, maar je eet wel veel te weinig. Eet wat meer brood en fruit. En drink je ook nog iets van melk oid?
Oud 03-05-2005, 10:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-05-2005 @ 11:05 :
je bedoelt hamburger als in stuk vlees dat je in de pan gooit?
dat lukt altijd joh

maar eerlijk gezegd lijkt jouw eetschema me niet zo gezond
Ja, zo'n stuk vlees inderdaad.. Wat voor boter moet daarbij?

Hoezo niet..? Ik eet normaal wel een klein beetje gezonder, maar nu ben ik een week alleen thuis en zo En morgen eet ik weer een peer, dus ik eet zelfs af en toe fruit
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:10
11568
11568 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 10:45 :
Dat is nog steeds geen antwoord op het waarom.
Waarom niet? Het pastte precies
Oud 03-05-2005, 10:11
Verwijderd
Misschien moet 11568 zelf het 'mysterie' rond de plakjes kaas maar oplossen ipv dat we allemaal geen 'raden' naar het waarom. Ik dacht ook al aan zelfgeschaafde plakjes.

Edit:
Citaat:
11568 schreef op 03-05-2005 @ 11:10 :
Waarom niet? Het pastte precies
Dan moeten het wel zelfgeschaafde plakjes zijn of HEEEEEEEEEEEEELE grote crackers. Als ze zelfgeschaafd zijn snap ik het al een stuk beter (wij hebben kant-en-klare en daar van is 9 plakjes veel ).
Oud 03-05-2005, 10:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dolores schreef op 03-05-2005 @ 11:10 :
Je verhongert misschien niet, maar je eet wel veel te weinig. Eet wat meer brood en fruit. En drink je ook nog iets van melk oid?
Te weinig? Valt wel mee, toch? Normaal eet ik twee boterhammen als ik thuis ben. Op school eentje, maar soms als ik thuis ben nog een boterham of een stuk fruit.

En melk drink ik zeer zeker, kan niet eens zonder
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:12
sheepdog
sheepdog is offline
9.30 2bb kalkoenfilet, banaan
11.30 200ml magere yoghurt met een appel, een peer en 50gr muesli
12.30 meergranenstokbrood met ijsbergsla, komkommer en knoflooksaus
14.00 grote salade
16.00 sultana
18.00 aardappelpuree, gehaktballetjes en groentesaus (weet ik niet precies, is bij een vriend)
21.00 2bb denk ik
Oud 03-05-2005, 10:13
11568
11568 is offline
Nèhhhh niet kant en klaar....dat zou wel erg veel zijn, zelf afgeschaafd Ik heb trouwens besloten dat ik vanavond ga koken....ahum
Oud 03-05-2005, 10:13
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:10 :
Ja, zo'n stuk vlees inderdaad.. Wat voor boter moet daarbij?
Het is beter om in olie te bakken.
Oud 03-05-2005, 10:14
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:10 :
Ja, zo'n stuk vlees inderdaad.. Wat voor boter moet daarbij?

Hoezo niet..? Ik eet normaal wel een klein beetje gezonder, maar nu ben ik een week alleen thuis en zo En morgen eet ik weer een peer, dus ik eet zelfs af en toe fruit
boter? braadboter of hoe dat dan ook heet
uit zo'n papieren pakje of nog makkelijker: zo'n fles
niet dezelfde als die je op je boterham smeert waarschijnlijk
of olie, maar dan weet ik ook niet welke. olijf?

ach niet zo gezond
omdat ik vooral veel relatief ongezonde dingen zie zoals chocoladekoekjes en weinig boterhammen enzo (en fruit dan)

voor mij zelf is dat ook niet raar, maar ik denk dat het beter zou zijn als je wat meer eet, alleen dan wat gezonder met meer voedingsstoffen en minder vet
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-05-2005, 10:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 03-05-2005 @ 11:13 :
Het is beter om in olie te bakken.
Maar dat hebben wij niet, geloof ik En weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt?

(vorig jaar waren eerst mijn doperwten klaar, toen mijn ragout waarvan ik het blikje niet openkreeg en de rijst ging helemaal fout omdat ik niet wist dat het moest koken)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-05-2005 @ 11:14 :
boter? braadboter of hoe dat dan ook heet
uit zo'n papieren pakje of nog makkelijker: zo'n fles
niet dezelfde als die je op je boterham smeert waarschijnlijk
of olie, maar dan weet ik ook niet welke. olijf?

ach niet zo gezond
omdat ik vooral veel relatief ongezonde dingen zie zoals chocoladekoekjes en weinig boterhammen enzo (en fruit dan)

voor mij zelf is dat ook niet raar, maar ik denk dat het beter zou zijn als je wat meer eet, alleen dan wat gezonder met meer voedingsstoffen en minder vet
Ow ja, ik weet het alweer Bedankt.

Maar chocoladekoekjes zijn lekker En die eet ik normaal ook niet echt En fruit eet ik te weinig, dat weet ik, maar als je mijn eetpatroon vergelijkt met dat van anderhalf jaar terug... Dan eet ik echt dubbelzoveel en gezond, geloof me
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:16
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
11568 schreef op 03-05-2005 @ 11:13 :
Nèhhhh niet kant en klaar....dat zou wel erg veel zijn, zelf afgeschaafd Ik heb trouwens besloten dat ik vanavond ga koken....ahum
Wat ga je maken?
Oud 03-05-2005, 10:17
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:11 :
Te weinig? Valt wel mee, toch? Normaal eet ik twee boterhammen als ik thuis ben. Op school eentje, maar soms als ik thuis ben nog een boterham of een stuk fruit.

En melk drink ik zeer zeker, kan niet eens zonder
Twee of drie boterhammen is te weinig.. Ik weet trouwens niet of je wilt afvallen ofzo (en of dat überhaupt nodig is), maar in dat geval kan je beter wat gezonder broodbeleg nemen.
Oud 03-05-2005, 10:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dolores schreef op 03-05-2005 @ 11:17 :
Twee of drie boterhammen is te weinig.. Ik weet trouwens niet of je wilt afvallen ofzo (en of dat überhaupt nodig is), maar in dat geval kan je beter wat gezonder broodbeleg nemen.
Het is genoeg om geen honger te hebben, dat vind ik toch het belangrijkste

Ja, gezonder broodbeleg... Ik houd gewoon erg van chocoladepasta, dus daar zou ik sowieso altijd nog wel iets van eten. 's Ochtends eet ik normaal een boterham met jam. Maar wat heb je verder voor gezonds? Kaas lust ik niet op brood

Ow, en ik wil niet afvallen, ik vind mijn gewicht wel goed zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:19
Verwijderd
doperwten zijn zeker uit pot of uit de diepvries? Ik ken namelijk niemand die verse doperwten eet . Dan kunnen ze gewoon in de magnetron, 2 of 3 minuten op hoogste stand, en moet je ze dus pas erin doen als alles bijna klaar is . Als je een potje doperwten in de magnetron zet moet wel het dekseltje eraf, tegen spetteren kun je er een schoteltje op leggen.

oh en als je niet wil afvallen boeit het echt niet wat je op brood doet, gewoon nemen wat je lekker vindt eigenlijk kun je wel beter elke dag minstens 4 keer kaas of vleeswaar op je brood doen, maar dat komt niet zo nauw.

edit: er stond eerst blikje doperwten, een blikje mag natuurlijk niet in de magnetron, een potje wel

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 10:22.
Oud 03-05-2005, 10:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:14 :
Maar dat hebben wij niet, geloof ik En weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt?

(vorig jaar waren eerst mijn doperwten klaar, toen mijn ragout waarvan ik het blikje niet openkreeg en de rijst ging helemaal fout omdat ik niet wist dat het moest koken)
Je bent 17 jaar, je moet inmiddels wel een simpele hamburger kunnen maken hoor

Olie (olijf, gewone, niet extra-vierge want dat is voor salades) heb je voor 3 euro al een fles van. Doe je een ééuwigheid mee.
Gewoon verhitten in de pan, vlees erin, paar keer omdraaien en klaar. Als je je zelf niet vertrouwt kan je er een stukje afhalen om te kijken of de binnenkant gaar is. Een hamburger hoeft er niet zo lang in, paar minuten aan elke kant. Denk je dat 't te hard gaat zet je 't vuur wat zachter. Zelf hou ik ervan om 't vlees zo snel mogelijk op zo hoog mogelijk vuur klaar te maken, blijft 't lekker mals.
Oud 03-05-2005, 10:20
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:16 :
als je mijn eetpatroon vergelijkt met dat van anderhalf jaar terug... Dan eet ik echt dubbelzoveel en gezond, geloof me
Dat is wel beter, maar wil niet zeggen dat het nu goed is, hè.
Oud 03-05-2005, 10:21
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:19 :
Het is genoeg om geen honger te hebben, dat vind ik toch het belangrijkste

Ja, gezonder broodbeleg... Ik houd gewoon erg van chocoladepasta, dus daar zou ik sowieso altijd nog wel iets van eten. 's Ochtends eet ik normaal een boterham met jam. Maar wat heb je verder voor gezonds? Kaas lust ik niet op brood

Ow, en ik wil niet afvallen, ik vind mijn gewicht wel goed zo.
Maar toch is het te weinig.
Nou ja, als je niet wilt afvallen maakt dat broodbeleg ook niet zoveel uit. Kipfilet is iig wel gezond, verder heb ik eigenlijk geen idee. (maar er zijn genoeg mensen hier die het wel weten)
Oud 03-05-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Dolores schreef op 03-05-2005 @ 11:17 :
Twee of drie boterhammen is te weinig.. Ik weet trouwens niet of je wilt afvallen ofzo (en of dat überhaupt nodig is), maar in dat geval kan je beter wat gezonder broodbeleg nemen.
Wat misschien 'beter' is:
ontbijt: 4 knäckerbrood (oid) of 2 boterhammen met beleg
tussendoor: fruit of yoghurt of desnoods zo'n koekje (en fruit ) of een boterham
lunch: 2/4 boterhammen met beleg
tussendoor: fruit of yoghurt of desnoods zo'n koekje (en fruit ) of een boterham
avondeten: idd bv. doperwten, rijst en hamburger
En ik zou ipv een grotere koek en een bakje borrelnootjes proberen om iets anders te zoeken wat ook lekker is, maar minder kcal/vetten bevat. (Tenzij je niet af wilt vallen, dat maakt het wel anders. Maar ik zou toch zeker ook een boterham of twee meer eten.)
Oud 03-05-2005, 10:21
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:14 :
Maar dat hebben wij niet, geloof ik En weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt?

(vorig jaar waren eerst mijn doperwten klaar, toen mijn ragout waarvan ik het blikje niet openkreeg en de rijst ging helemaal fout omdat ik niet wist dat het moest koken)
Totdat ie goed doorbakken is. Ook niet te lang laten liggen, maar zorg ervoor dat ie van binnen in ieder geval níet meer rood is. Reken op een half uurtje ongeveer, denk ik zo. Beetje boter in de pan (klontje margarine), gas aan, boter laten smelten, vlees d'r in. bakken aan weerszijden. Niet zo moeilijk toch?

Oh ja, even nog wat anders. Geen paniek!! Niet als ie aanbakt, zet het gas wat lager of haal de pan er even af, beetje meer boter erbij, nog 's proberen. En anders worden heb boterhammen vanavond.
Oud 03-05-2005, 10:22
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:20 :
Je bent 17 jaar, je moet inmiddels wel een simpele hamburger kunnen maken hoor

Olie (olijf, gewone, niet extra-vierge want dat is voor salades) heb je voor 3 euro al een fles van. Doe je een ééuwigheid mee.
Gewoon verhitten in de pan, vlees erin, paar keer omdraaien en klaar. Als je je zelf niet vertrouwt kan je er een stukje afhalen om te kijken of de binnenkant gaar is. Een hamburger hoeft er niet zo lang in, paar minuten aan elke kant. Denk je dat 't te hard gaat zet je 't vuur wat zachter. Zelf hou ik ervan om 't vlees zo snel mogelijk op zo hoog mogelijk vuur klaar te maken, blijft 't lekker mals.
Paar minuten aan elke kant is wel erg kort! Hoe hoog zet je het gas dan?
Oud 03-05-2005, 10:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-05-2005 @ 11:19 :
doperwten zijn zeker uit blik of uit de diepvries? Ik ken namelijk niemand die verse doperwten eet . Dan kunnen ze gewoon in de magnetron, 2 of 3 minuten op hoogste stand, en moet je ze dus pas erin doen als alles bijna klaar is . Als je een blikje doperwten in de magnetron zet moet wel het dekseltje eraf, tegen spetteren kun je er een schoteltje op leggen.

oh en als je niet wil afvallen boeit het echt niet wat je op brood doet, gewoon nemen wat je lekker vindt eigenlijk kun je wel beter elke dag minstens 4 keer kaas of vleeswaar op je brood doen, maar dat komt niet zo nauw.
Uit blik, maar ik weet hoe die moet want dat heeft mijn moeder op een lijstje gezet, maar de hamburger is ze vergeten

Mja, maar dan nog is vlees wel gezonder dan chocoladepasta waarschijnlijk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 10:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:19 :
Het is genoeg om geen honger te hebben, dat vind ik toch het belangrijkste

Ja, gezonder broodbeleg... Ik houd gewoon erg van chocoladepasta, dus daar zou ik sowieso altijd nog wel iets van eten. 's Ochtends eet ik normaal een boterham met jam. Maar wat heb je verder voor gezonds? Kaas lust ik niet op brood

Ow, en ik wil niet afvallen, ik vind mijn gewicht wel goed zo.
Je kan je lichaam niet vertrouwen qua gevoel. Je moet met je verstand eten, niet met je gevoel.

Ik vind je schema nogal zwaar bagger eigenlijk.

Probeer dit eens:

Ontbijt: 2 boterhammen
Tussendoor: 1 boterham
Lunch: 2 boterhammen
Tussendoor: 1 boterham, of 2 crackers, of 2 eieren (goed voor eiwit) of iets anders wat genoeg kcal bevat en goede voedingsstofen bevat
Avondeten (gewoon gezond.. normale portie aardappels, mager vlees, véél groente)
Avond: Wat kwark, of als je nog trek hebt nog een boterham of wat crackers

Tussendoor wat fruit, kan je zelf inplannen. Met dit schema heb jij nog zát ruimte om chocoladepasta te eten, een koekje te nemen en een yoghurtje.
Oud 03-05-2005, 10:23
Verwijderd
Een hamburger is ongeveer het makkelijkste vlees om klaar te maken, dat kan zelfs ik. Idd gewoon tot ie goed doorbakken is (ff doorsnijden, dan zie je dat wel). Ik zou hem in olie bakken, dat is idd gezonder. En het gas/kookplaat/weet ik het wat niet te hoog zetten, duurt het wel wat langer, maar brand ie niet zo snel aan.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid 17 en krachttrainen
willempiee7
10 30-10-2012 11:26
Lichaam & Gezondheid 7 kilo afvallen
Ostentation
17 28-08-2005 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.