Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 15:15
Verwijderd
Sinds zo'n 4 jaar (dat is iig de tijd waarin ik van het bestaan weet) zit er er op mijn schedel (en misschien een stukje eronder) een bult van zo'n 1,5 bij 2 cm. Het is niet weg te drukken, want de bult is van bot. In die 4 jaar is hij niet gegroeid en ik heb er ook geen last van (geen pijn etc.) Als je er op drukt is het ook niet gevoelig, maar het lijkt me wel duidelijk dat het daar niet hoort te zitten. Ik heb er nooit zoveel aandacht aan besteed, maar toch ben ik wel benieuwd wat het zou kunnen zijn. Hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt.
Oud 31-07-2003, 15:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm vreemd.

Het is een goed teken dat het geen pijn doet, en dat hij niet groter wordt. Maar als je het toch niet vertrouwt: ga even langs bij de dokter. Ik heb in ieder geval geen flauw idee wat het kan zijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-07-2003, 16:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ik zou dat gewoon een keer aan je huisarts vragen als je er toevallig een keer langsmoet. misschien weet hij/zij het niet eens, maar misschien ook wel.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 31-07-2003, 16:46
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Weet je zeker dat het bot is? Toen ik het las, dacht ik onmiddellijk aan een cyste. (vochtophoping, maar dat is dus niet van bot )
Nou ja, als je denkt dat het toch niet helemaal klopt met dat bultje, moet je inderdaad maar even langs de huisarts gaan.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Oud 31-07-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 31-07-2003 @ 17:46:
Weet je zeker dat het bot is? Toen ik het las, dacht ik onmiddellijk aan een cyste. (vochtophoping, maar dat is dus niet van bot )
Ik weet wel zeker dat het bot is, het vormt een geheel met mijn schedel. Als je er met je vinger op klopt klinkt het net zo als de rest van mijn schedel dus het is waarschijnlijk bot. Een cyste is een met vocht gevulde holte en zou je dus ook nog kunnen indrukken maar dat kan niet.Het zou natuurlijk kunnen dat er een cyste onder zit, maar ik vraag me af of er zo veel druk op de schedel kan komen te staan dat hij helemaal wordt verbogen door een vochtblaas.
Oud 02-08-2003, 13:16
Allure
pfffffff wat een gezeik, iedereen heeft een bult in zijn schedel waar deze overgaat in de nek.



zie je die bovenste wervel.....
Oud 02-08-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Allure schreef op 02-08-2003 @ 14:16:
pfffffff wat een gezeik, iedereen heeft een bult in zijn schedel waar deze overgaat in de nek.

[afbeelding]

zie je die bovenste wervel.....
Ik zie op deze normale MRI geen bult op de schedel zitten, jij wel?:



Ik heb dus een bult die ongeveer 1 cm boven mijn schedel uitkomt, en aangezien het op een normale MRI niet zichtbaar is, lijkt het me niet dat daar een bult hoort te zitten.
Oud 02-08-2003, 14:24
Verwijderd
Iedere man heeft een bult vanachter aan de schedel... Kweet natuurlijk niet of de uwe buiten proportie is.
Oud 02-08-2003, 14:26
matti
matti is offline
heb ik ook hoor, niks aan de hand
Oud 02-08-2003, 17:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb op mn achterhoofd ook een soort bult maar dat is volgens mij gewoon een deel van mn schedel hoor, ik heb me er nooit zorgen ofzo om gemaakt want volgens mij is het heel normaal en verschilt de vorm van je schedel gewoon per persoon.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2003, 17:33
Verwijderd
Je bedoelt die bult die net boven dat kuiltje in je achterhoofd/bovennek zit? Dat hoort toch?
Oud 02-08-2003, 17:53
Verwijderd
Ok, bedankt allemaal . Zo te horen is dat normaal, ik twijfelde erg omdat ik altijd het idee had dat een schedel egaal was en omdat mijn broertje het niet heeft. Maar zo te horen is het niets iets om je zorgen over te maken.
Oud 02-08-2003, 18:02
.Pure
.Pure is offline
Kwou net zegge.. daar hebbik ook al jaren last van! Niks dus
Oud 23-07-2009, 19:25
Dodo5
Dodo5 is offline
Ik heb ook zo'n bult op m'n achterhoofd is ook van bot. Wat een geruststelling dat het niets ergs is en dat het vooral niet zeldzaam is. Moet ik toch nog langs huisarts voor medische bevestiging of niet?
Oud 23-07-2009, 21:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hiervoor hoefde je echt geen 6 jaar oud topic te uppen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid cutane lupus
Verwijderd
14 12-10-2009 21:11
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 17:14
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Joris en zijn wonderlijke navel
Verwijderd
14 07-01-2006 13:19
De Kantine straf...
shiningstars
51 22-10-2003 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.