Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2012, 13:22
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Heey girls,

Ik ben een meisje van 16 jaar, en ik schaam me omdat ik nog helemaal geen borsten heb, zelfs geen AAcup...
Ik schaam me ervoor en zit er mee.
Ik bedoel, alle meiden om me heen hebben borsten en meisjes van 12 hebben soms al borsten en ik nog steeds niet!
Als ik dit aan vriendinnen vertel, zeggen ze altijd, ach dat komt vanzelf wel..
Maar ik ben 16! Mensen geloven me ook niet altijd als ik zeg dat ik 16 ben, ze doen dan heel verbaasd en als ik vraag waarom ze dan zo verbaasd zijn, zeggen ze: omdat je nog geen tieten hebt...
Ik word ook wel uitgelachen en dan schaam ik me nog erger, en ik weet dan niet wat ik moet zeggen.
Bikini's zijn ook een ramp, ik droeg altoijd badpakken en tankini's alleen dat vind ik nou niet leuk meer, en wil dus liever een bikini, alleen ik kan nooit een bikini vinden die ik pas (of het is een kindermaat en superkinderachtig), ik heb net geen damesmaat en ook geen kindermaat meer...
Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat ik me minder schaam?
Dat ik iets kan terugzeggen als mensen beginnen over dat ik geen borsten heb..
En misschien ook tips om me borsten groter te laten lijken...

Thankyou.

X Jootje
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 13:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oef, ik voel je leed. Ik heb weliswaar niet tot m'n 16e hoeven wachten tot ik borsten kreeg, maar mijn zus heeft me wel een jaar lang "doperwtje" genoemd omdat ik nog maar een heel klein beetje borsten had. Pijnlijk.

Wat betreft de kleren: met je gewone kleding kan je best een beetje valsspelen. Dus push-up bh's dragen zodat het allemaal net even wat meer lijkt. De hema en de h&m verkopen volgens mij ook best leuke bikini's met een beetje vulling, en die verkopen ook kleine vrouwenmaten (lees: vanaf xs dacht ik).
En mensen moeten zich verder helemaal niet bemoeien met of je borsten hebt of niet. Je zegt toch ook niet zomaar tegen iemand dat hij/zij dik is, of juist dat ze zulke grote borsten heeft? Een simpel "nou en" lijkt me een prima reactie. Want een opmerking over je borsten is net zo nutteloos als zeggen dat je grote voeten hebt of dat je klein bent.

Waarschijnlijk ben je in het geheel gewoon wat later met je groei. Ben je al ongesteld? Meestal is dat namelijk ook het moment dat borsten gaan groeien. En vraag ook eens aan je moeder hoe oud zij was toen alles op gang kwam en wat haar cupmaat is. Dan weet je in ieder geval wat je nog kan verwachten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 14:17
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Citaat:
Oef, ik voel je leed. Ik heb weliswaar niet tot m'n 16e hoeven wachten tot ik borsten kreeg, maar mijn zus heeft me wel een jaar lang "doperwtje" genoemd omdat ik nog maar een heel klein beetje borsten had. Pijnlijk.

Wat betreft de kleren: met je gewone kleding kan je best een beetje valsspelen. Dus push-up bh's dragen zodat het allemaal net even wat meer lijkt. De hema en de h&m verkopen volgens mij ook best leuke bikini's met een beetje vulling, en die verkopen ook kleine vrouwenmaten (lees: vanaf xs dacht ik).
En mensen moeten zich verder helemaal niet bemoeien met of je borsten hebt of niet. Je zegt toch ook niet zomaar tegen iemand dat hij/zij dik is, of juist dat ze zulke grote borsten heeft? Een simpel "nou en" lijkt me een prima reactie. Want een opmerking over je borsten is net zo nutteloos als zeggen dat je grote voeten hebt of dat je klein bent.

Waarschijnlijk ben je in het geheel gewoon wat later met je groei. Ben je al ongesteld? Meestal is dat namelijk ook het moment dat borsten gaan groeien. En vraag ook eens aan je moeder hoe oud zij was toen alles op gang kwam en wat haar cupmaat is. Dan weet je in ieder geval wat je nog kan verwachten.

Dankjewel voor je reactie en tips.
Ja, ik ben al wel ongesteld, daar was ik wel op tijd mee, ik was toen 13 bijna 14..
Ik had toen eigenlijk ook wel verwacht dat mijn borsten zouden groeien, maar toen dat niet het geval was, dacht ik dat komt vanzelf wel, maar niet dus.
Bedankt voor je tips!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 09:48
Applepie
Avatar van Applepie
Applepie is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb echt nauwelijks borsten en ik hoopte altijd nog dat ze flink zoudes gaan groeien, maar dat betwijfel ik aangezien zowel mijn moeder als mijn beide oma's nauwelijks borsten hebben.. Onder mijn kleding draag ik eigenlijk altijd bh's waardoor mijn borsten flink groter lijken maar met een bikini is dat eigenlijk niet mogelijk, en dat terwijl ik zo'n strandmens ben en eigenlijk iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op strand lig. Nou ben ik het de laatste tijd maar gewoon aan het loslaten en ben ik me minder druk aan het maken om die miniborsten van mij, ik kan er vrij weinig aan doen en mensen accepteren me maar gewoon hoe ik ben, met of zonder borsten, en anders kunnen ze ophoepelen. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt, ook al is het niet veel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 09:59
Verwijderd
Ga de pil slikken. Een vriendin van mij deed dat ook en die dingen groeiden met 2 cupmaten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 11:07
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Kom aan in gewicht borsten zijn voor een deel ook vet. En Idd de pil slikken, dan kom je sowieso vaak ook wel wat aan.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 13:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij mij hielp de pil niets (al slikte ik die vanwege mijn huid, dus misschien zou een andere pil ook beter zijn als je borstgroei zou willen), maar wellicht is een rondje huisarts met 'hoi is hier wat aan te doen en zou een pil helpen zo ja mag ik die' (en zo nee zitten er trouwens nog steeds voordelen aan de pil slikken, tho, zelfs zonder dat je seks hebt ).

Verder: hoe zit het me de rest van je familie? Je moeder bijvoorbeeld? Je oma's en tantes? Als die allemaal laat borsten kregen en/of weinig borst hebben, dan is het waarschijnlijk gewoon iets in je genen en hoef je je er niet zo druk om te maken.

En met kleding kun je inderdaad vals spelen en het meer doen lijken. Misschien herinner je je de reclame van de Hema voor de push-up-BH die ze daar verkopen, daar lieten ze een mannelijk model (al zag ie er wel al wat vrouwelijk uit ) zien met die BH aan en die kreeg er duidelijk borsten van, terwijl die zeker helemaal plat begon. Misschien kun je zoiets ook overwegen? Daarnaast: leg nadruk op je borsten! Dat wát je hebt moet je niet gaan verstoppen, dan ben je helemaal plat. En misschien kun je overwegen om je andere vrouwelijke punten ook/meer te benadrukken? Ik weet niet hoe het zit met je taille en heupen en alles, maar misschien kun je daarmee 'compenseren' voor je gebrek aan borsten en laten zien dat je ook een heel vrouwelijk lichaam hebt?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 15:48
Verwijderd
Bij de Hunkemoller hebben ze van die extreme push-up bh's ook ja. Ongeveer net zoiets als wat Em zegt, al ben je helemaal plat dan duwen ze er nog wel iets uit waardoor je ineens toch nog best mooie borsten blijkt te hebben!

Je zegt trouwens dat je nog geen AA cup hebt, maar weet je zeker dat je wel de goede maten hebt? Veel meisjes dragen, ik denk vooral in het begin, de verkeerde maat namelijk. Laat je een keertje goed opmeten en adviseren in een goede winkel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 22:29
LittleSterre
Avatar van LittleSterre
LittleSterre is offline
Citaat:
Je zegt trouwens dat je nog geen AA cup hebt, maar weet je zeker dat je wel de goede maten hebt? Veel meisjes dragen, ik denk vooral in het begin, de verkeerde maat namelijk. Laat je een keertje goed opmeten en adviseren in een goede winkel
dat kan bij livera

verder kun je ook opvullen, mijn nichtje heeft het zelfde probleem, alleen stelt zij zich een beetje aan want zei is nog maar 12 en gaat nog maar naar groep acht en is dus nog niet eens ongestelt, maar zij stopt er altijd nepschoudervullingen in haar bh, want eerst deed ze dr tisues in maar die vielen dr uit.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 00:33
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Citaat:
Bij mij hielp de pil niets (al slikte ik die vanwege mijn huid, dus misschien zou een andere pil ook beter zijn als je borstgroei zou willen), maar wellicht is een rondje huisarts met 'hoi is hier wat aan te doen en zou een pil helpen zo ja mag ik die' (en zo nee zitten er trouwens nog steeds voordelen aan de pil slikken, tho, zelfs zonder dat je seks hebt ).

Verder: hoe zit het me de rest van je familie? Je moeder bijvoorbeeld? Je oma's en tantes? Als die allemaal laat borsten kregen en/of weinig borst hebben, dan is het waarschijnlijk gewoon iets in je genen en hoef je je er niet zo druk om te maken.

En m
et kleding kun je inderdaad vals spelen en het meer doen lijken. Misschien herinner je je de reclame van de Hema voor de push-up-BH die ze daar verkopen, daar lieten ze een mannelijk model (al zag ie er wel al wat vrouwelijk uit ) zien met die BH aan en die kreeg er duidelijk borsten van, terwijl die zeker helemaal plat begon. Misschien kun je zoiets ook overwegen? Daarnaast: leg nadruk op je borsten! Dat wát je hebt moet je niet gaan verstoppen, dan ben je helemaal plat. En misschien kun je overwegen om je andere vrouwelijke punten ook/meer te benadrukken? Ik weet niet hoe het zit met je taille en heupen en alles, maar misschien kun je daarmee 'compenseren' voor je gebrek aan borsten en laten zien dat je ook een heel vrouwelijk lichaam hebt?
Ik ben geadopteerd en kom uit Taiwan, dus ik weet niet hoe het met mijn moeder enzo zit...
Mijn moeder vind het niet nodig dat ik de pil ga slikken, dus dat word ook al niks..
Mijn ouders vinden dat ik me niet zo druk moet maken, want het komt toch wel 'vanzelf'..
I hope so!

Iedereen bedankt voor reacties en tips!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 23:05
Verwijderd
Het zou kunnen dat het in je familie zit ( kleine borsten)
op je 16de mag je wel zelf bepalen of je de pil slikt, alleen ik zou het ook niet doen voor dit speciaal.. tis toch best wel rotzooi eigenlijk.

verder heb je wel bh's met vulling die het groter doen lijken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 02:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ga de pil slikken. Een vriendin van mij deed dat ook en die dingen groeiden met 2 cupmaten.
Ja, dit had ik ook ik begon ook op mijn 16e met de pil. Je hoeft niet aan de pil te gaan omdat je seks wilt hebben, het kan ook zijn voor acne of om een regelmatige cyclus te krijgen. Heb je het hier al over gehad met je (adoptie)moeder?

Bij de Hunkemoller hebben ze inderdaad super push ups, mijn beste vriendin heeft er vandaag nog twee aangeschaft, die ging van een B naar een volle C/D. Niet echt natuurlijk, maar zo ziet dat eruit
En de HEMA had een tijdje geleden een reclame voor een push up, met een jongen als model.
Hier:


Ook zou ik me inderdaad even op laten meten in een winkel, bij Livera zijn ze erg vriendelijk Hunkemoller doet het trouwens ook wel, alleen raad ik je aan een wat oudere dame uit te zoeken en niet een jong schaapje.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 08:41
Verwijderd
Jonge schaapjes kunnen ook prima opmeten hoor alhoewel ik er bij de hunkemoller dan wel weer aan twijfel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 10:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Bij de hunkemoller willen ze je nog wel eens het onjuiste advies geven dat bh's van bijv 80B en 75C even groot zijn. Een stapje omhoog in maat en tegelijkertijd een stapje omlaag in omvang betekent weliswaar de de cups even groot zijn, maar juist die omvang is het meest belangrijk voor een goed passende bh. (dat draagt 70% van het gewicht als je het goed doet)

En ik zou niet aan de pil gaan alleen omdat je grotere borsten wilt. Daar zijn medicijnen niet voor bedoeld.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 11:01
Verwijderd
Heb je geen ondergewicht? Borsten bestaal nu eenmaal toch voor een groot deel uit vet.
En hoe is het verder met je puberteit, menstrueer je al, heb je okselhaar?
Als je uit Taiwan afkomstig bent, zou het ook kunnen dat het wel bij je lichaamsbouw past. Gemiddeld hebben oost-aziatische vrouwen nu eenmaal wat kleinere borsten dan west-europese vrouwen (en bijpassende smallere heupen). Maar ik kan me voorstellen dat je dan toch liever een a-tje hebt dan helemaal plat te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 12:44
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Citaat:
Heb je geen ondergewicht? Borsten bestaal nu eenmaal toch voor een groot deel uit vet.
En hoe is het verder met je puberteit, menstrueer je al, heb je okselhaar?
Als je uit Taiwan afkomstig bent, zou het ook kunnen dat het wel bij je lichaamsbouw past. Gemiddeld hebben oost-aziatische vrouwen nu eenmaal wat kleinere borsten dan west-europese vrouwen (en bijpassende smallere heupen). Maar ik kan me voorstellen dat je dan toch liever een a-tje hebt dan helemaal plat te zijn.
Met de puberteit zit het wel goed hoor.
Ik heb okselhaar en menstrueer nu ongv 3 jaar. Ik ben 1.65 en weeg 55 kg, vlgns mij is dat redelijk goed...
ik ken ook een meisje dat geadopteerd is uit China, maar die heeft wel gwn borsten en dan geen cup A..
Dus heb geen idee of het daar aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 18:46
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Volgens mij hoort het vaak bij het 'Aziatische postuur' dat de vrouwen niet zulke grote of kleine borsten hebben. In die zin zou ik niet denken dat je lichaam achterloopt of abnormaal is, het is gewoon je natuurlijke bouw

Dat betekent uiteraard niet dat je het daarom niet vervelend kan vinden of je ervoor schaamt ten opzichte van gemene mensen. Zo'n opmerking als degene die jij postte lijkt me heel naar om te horen. Probeer je ertegen te wapenen, hoe moeilijk dat ook is, want ze zijn écht je aandacht niet waard als ze zo praten over jouw lichaam. De volgende keer dat iemand zoiets gemeens antwoordt moet je diegene gewoon vernietigend aankijken en weglopen, ook al schaam je je. En in een iets minder tactloze situatie zou ik het afdoen met: 'Dat is nou eenmaal mijn bouw *schouderophaal*' en verdergaan met het gesprek.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 23:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mensen maken altijd wel nare opmerkingen, niet vanwege jouw bouw maar vanwege henzelf. Om wat voor slechte reden dan ook. Of je nou een dikke kont of geen kont hebt, te dik of te dun bent, grote borsten of geen borsten hebt. En zelfs als je een perfect modellenlichaam hebt vinden ze wel iets. Je moet gewoon leren jezelf mooi te vinden zoals je bent en dat ook vast te houden als iemand naar doet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 21:00
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik had ook pas een klein beetje borsten toen ik 16 was. ook werd ik pas op mijn 15 ongesteld.
ook mij schatte ze altijd jonger dan ik was. en nog steeds gebeurt dit vaak, ook al heb ik nu wel borsten.
Dus leeftijd heeft echt niet alles met borsten te maken. (ben ook ongeveer 1.65 en 55 kg. nu inmiddels net tussen een A en B cup in)

voor als je ouder geschat wil worden kun je kiezen om make up te gebruiken, je wat ouder te kleden. hakken helpen daar soms ook bij, maar dat hoeft helemaal niet.

over het feit dat je geen borsten hebt, wacht gewoon, compenseer je borsten met je karakter. uiteindelijk vinden mensen dat echt veel belangrijker dan dat je borsten hebt of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 10:33
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Mensen maken altijd wel nare opmerkingen, niet vanwege jouw bouw maar vanwege henzelf. Om wat voor slechte reden dan ook. Of je nou een dikke kont of geen kont hebt, te dik of te dun bent, grote borsten of geen borsten hebt. En zelfs als je een perfect modellenlichaam hebt vinden ze wel iets. Je moet gewoon leren jezelf mooi te vinden zoals je bent en dat ook vast te houden als iemand naar doet.
Dit ja. En probeer eens verschillende BH's uit
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Pesten op school
JustTalk
56 21-07-2014 08:03
Lifestyle kleding
Verwijderd
9 12-09-2010 00:51
Lichaam & Gezondheid Borsten... (vragenlijstje erbij =p)
Sjanna
229 03-01-2006 13:58
Seksualiteit Kleine borsten (vragenlijst erbij) reageer please!
Sjanna
6 23-07-2005 19:53
Lichaam & Gezondheid Borsten???
** Phoebe **
86 09-07-2003 19:17
Lichaam & Gezondheid borsten
Somebody16
21 23-02-2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.