Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 09:53
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 27-10-2005 @ 10:38 :
ik heb t volgende:
ik slik elke dag de pil rond half 5. gisteren dus ook, maar nu had ik om half 8 best erge diarree, dus heb ik toen ik thuiskwam (om kwart voor 10) een extra pil geslitk omdat de vorige waarschijnlijk niet goed was opgenomen. nu had ik vanmorgen weer n beetje diarree (9,5 uur na t innemen van de 2e pil dus), ben ik dan wel gewoon nog veilig? (op internet staat dat als je 1 dag diarree hebt dat je niet meer veilig bent, maar de pil is na 3 a 4 uur toch opgenomen in je bloed?)
Inderdaad, 4 uur kun je aanhouden voor diarree/overgeven. De eerste pil was dus misschien nog niet opgenomen, maar de tweede die je hebt geslikt was dat wel. Alleen was deze niet binnen de 12 uur, dus misschien is het handig als je even kijkt in welke week je zit. Zit je in de eerste week, dan is het goed om aan te houden dat je niet veilig bent. In de tweede week is het geen probleem.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-10-2005, 10:16
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2005 @ 10:53 :
Inderdaad, 4 uur kun je aanhouden voor diarree/overgeven. De eerste pil was dus misschien nog niet opgenomen, maar de tweede die je hebt geslikt was dat wel. Alleen was deze niet binnen de 12 uur, dus misschien is het handig als je even kijkt in welke week je zit. Zit je in de eerste week, dan is het goed om aan te houden dat je niet veilig bent. In de tweede week is het geen probleem.
jawel, dat was wel binnen 12 uur, want normaal slik ik de pil om half 5 savonds en nu dus pas om kwart voor 10 savonds, dus eigenlijk 5 uur en n kwartier te laat (de 2e pil, de eerste had ik gewoon om half 5 geslikt). kan ik er niet van uitgaan dat ik de pil gewoon 5 uur en een kwartier te laat heb geslikt?, dan zit ik toch nog binnen de 12 uur? ik zit trouwens in de 3e week (vandaag mn laatste pil)

ik had trouwens net weer diarree, maar iets minder erg dan gisteren. kan ik ervan uitgaan dat de 2e pil die ik gisteren heb geslikt (om kwart voor 10 savonds) al opgenomen is in mn bloed en dat ik toch veilig ben (omdat er meer dan 4 uur na t innemen en de diarree zat)
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 10:40.
Oud 27-10-2005, 11:47
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ok, ik ben net even langs de apotheek geweest voor de zekerheid en hij zei t volgende:
voor de diana pil geldt dat de 3-4 uur grens na t innemen van de pil alleen geldt bij overgeven. ik heb gsteren dus een extra pil ingenomen omdat ik binnen 3 uur diarree had, maar dat was niet nodig geweest. bij diarree geldt t alleen als je ernstige diarree hebt, wat wil zeggen, 5 keer diarree of meer per dag. de pil wordt wel na 3-4 uur in het bloed opgenomen.
ik ben wel blij dat mn pil gewoon nog veilig is
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 13:42.
Oud 27-10-2005, 12:56
Hayden
Hayden is offline
2 vraagjes:

Is het zo dat aankomen door de pil komt door eetlust en niet door het slikken van de pil zelf?

En op de bijsluiter staat dat als je begint op de eerste zaterdag na de menstruatie, je nooit in het weekend ongesteld bent.
Maar als ik op de strip 21 dagen vanaf de zaterdag doortel, kom ik uit op een vrijdag, wat dan betekend dat je toch in het weekend ongesteld word?
Weet iemand hoe het zit, wanneer ik moet beginnen als ik niet in het weekend ongesteld wil worden? bedankt
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 27-10-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Hayden schreef op 27-10-2005 @ 13:56 :
2 vraagjes:

Is het zo dat aankomen door de pil komt door eetlust en niet door het slikken van de pil zelf?
In theorie komt het door een toegenomen eetlust en door het vasthouden van vocht (en je kunt ook van allebei geen last hebben), maar ik zie in de praktijk wel dat afvallen moeilijker gaat bij meisjes die de pil gebruiken.

Citaat:
En op de bijsluiter staat dat als je begint op de eerste zaterdag na de menstruatie, je nooit in het weekend ongesteld bent.
Maar als ik op de strip 21 dagen vanaf de zaterdag doortel, kom ik uit op een vrijdag, wat dan betekend dat je toch in het weekend ongesteld word?
Weet iemand hoe het zit, wanneer ik moet beginnen als ik niet in het weekend ongesteld wil worden? bedankt
de meeste meisjes worden niet meteen na het begin van de stopweek ongesteld, maar pas op de 3e/4e dag van de stopweek. Ik slik de laatste pil van een strip altijd op vrijdag en dan word ik in de nacht van maandag op dinsdag ongesteld. Maar mocht blijken dat het bij jou niet zo werkt, dan kun je een keer een kortere stopweek houden of een keer na afloop van een strip nog een paar dagen elke dag een pil uit een andere strip (die je daarna bewaart voor als je een keer een pil uitbraakt of per ongeluk door de gootsteen spoelt) slikken, en op die manier je stopweek verplaatsen
Oud 27-10-2005, 14:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 27-10-2005 @ 12:47 :
ok, ik ben net even langs de apotheek geweest voor de zekerheid en hij zei t volgende:
voor de diana pil geldt dat de 3-4 uur grens na t innemen van de pil alleen geldt bij overgeven. ik heb gsteren dus een extra pil ingenomen omdat ik binnen 3 uur diarree had, maar dat was niet nodig geweest. bij diarree geldt t alleen als je ernstige diarree hebt, wat wil zeggen, 5 keer diarree of meer per dag. de pil wordt wel na 3-4 uur in het bloed opgenomen.
ik ben wel blij dat mn pil gewoon nog veilig is
Ok, fijn dat het goed opgelost is zo. Ik ging er trouwens van uit dat je ergens anders was ofzo en dus pas om tien uur 's ochtends weer thuis je pil had genomen (ook gezien tijdstip van je post) .
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-10-2005, 15:02
kusj
kusj is offline
Ik wil binnekort aan de pil, maar 1 probleem. Ik wil niet dat mijn ouders weten dat ik aan de pil ben.
Ik kan best goed over ze over sex praten enz. en ze zouden het helemaal niet erg vinden, MAAR dit is iets van mezelf en ik wil niet weten dat ze weten dat ik sex heb.. (jaja)

Maar volgensmij is er geen manier dat mijn ouders daar niet achterkomen ofwel?
Oud 27-10-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-10-2005 @ 14:28 :
In theorie komt het door een toegenomen eetlust en door het vasthouden van vocht (en je kunt ook van allebei geen last hebben), maar ik zie in de praktijk wel dat afvallen moeilijker gaat bij meisjes die de pil gebruiken.

Van een toegenomen eetlust zelf kom je niet aan, wel als je er gehoor aan geeft en ook meer gaat eten. Zelf heb het idee dat het niet per se door meer eten hoeft te komen, ik at nl niet meer en ging minder eten, enz., maar ik kwam aan en kreeg er niets af (kwam alleen maar meer aan, terwijl ik minder at).
Oud 27-10-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
kusj schreef op 27-10-2005 @ 16:02 :
Maar volgensmij is er geen manier dat mijn ouders daar niet achterkomen ofwel?
Als je de pil contant afrekent bij de apotheek hoeven ze er niet achter te komen. En anders even navragen wat er met de rekening gebeurd...het verschilt per verzekering of die naar je huis gaat of direct naar de verzekering.
Oud 27-10-2005, 17:11
Verwijderd
Ik neem aan dat dit wel vaker gevraagd is, maar misschien hebben mensen toch nog wel zin om te antwoorden; Hadden jullie veel last van het beginnen met de pil? Ik bedoel dus niet de bijwerkingen nu, maar echt gewoon nadat jullie nét begonnen waren met de pil. Hadden jullie veel last van stemmingswisselingen of andere dingen?
Of heb je daar niet méér last van vlak na het beginnen met de pil en blijft dat gewoon de hele tijd?
Oud 27-10-2005, 17:27
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
Ik neem aan dat dit wel vaker gevraagd is, maar misschien hebben mensen toch nog wel zin om te antwoorden; Hadden jullie veel last van het beginnen met de pil?
Nee, ik had eigenlijk bijna nergens last van. Nadat ik ben begonnen had ik wel een tijdje echt constant honger, maar dat was gelukkig na een paar weken weer weg. Verder heb ik er geen problemen mee gehad.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Oud 28-10-2005, 09:41
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
Ik neem aan dat dit wel vaker gevraagd is, maar misschien hebben mensen toch nog wel zin om te antwoorden; Hadden jullie veel last van het beginnen met de pil? Ik bedoel dus niet de bijwerkingen nu, maar echt gewoon nadat jullie nét begonnen waren met de pil. Hadden jullie veel last van stemmingswisselingen of andere dingen?
Of heb je daar niet méér last van vlak na het beginnen met de pil en blijft dat gewoon de hele tijd?
Ik heb nergens last van gehad.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 28-10-2005, 09:42
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2005 @ 15:58 :
Ok, fijn dat het goed opgelost is zo. Ik ging er trouwens van uit dat je ergens anders was ofzo en dus pas om tien uur 's ochtends weer thuis je pil had genomen (ook gezien tijdstip van je post) .
hahaha, ja, zoiets dacht ik al. iig bedankt voor je antwood
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 30-10-2005, 07:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
Ik neem aan dat dit wel vaker gevraagd is, maar misschien hebben mensen toch nog wel zin om te antwoorden; Hadden jullie veel last van het beginnen met de pil? Ik bedoel dus niet de bijwerkingen nu, maar echt gewoon nadat jullie nét begonnen waren met de pil. Hadden jullie veel last van stemmingswisselingen of andere dingen?
Of heb je daar niet méér last van vlak na het beginnen met de pil en blijft dat gewoon de hele tijd?
Ik had de eerste 2 maand veel last van afscheiding. Verder kreeg ik ontzettende jeuk op mijn benen .. Na 2 maand was dit voorbij
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-10-2005, 17:31
Jessy
Jessy is offline
HElP!

Afgelopen vrijdag ben ik een weekendje weggeweest en net teruggekomen. 1 probleem; ik was de pilstrip vergeten. Nu heb ik dus de pil van vrijdag + zaterdag niet genomen.
Zaterdagavond seks gehad
Nu heb ik dus zojuist de pil van vrijdag ingenomen, maar wat te doen met die van zaterdag en zondag??

Alledrie innemen? dat lijkt me niet echt gezond maar ik weet het anders ook niet ...

iemand?
Oud 30-10-2005, 22:24
Verwijderd
Vraag aan mensen die hier meer verstand van hebben:

Is het mogelijk om een paar maand nadat je met de pil begonnen bent, een periode van veel huilbuien en negatief gedrag te hebben? Of word ik manisch-depressief?
Oud 30-10-2005, 22:25
Verwijderd
Welke pil slik je?
Oud 30-10-2005, 22:25
Verwijderd
Microgynon.
Oud 31-10-2005, 04:49
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
Ik neem aan dat dit wel vaker gevraagd is, maar misschien hebben mensen toch nog wel zin om te antwoorden; Hadden jullie veel last van het beginnen met de pil?
Ik bedoel dus niet de bijwerkingen nu, maar echt gewoon nadat jullie nét begonnen waren met de pil. Hadden jullie veel last van stemmingswisselingen of andere dingen?
Of heb je daar niet méér last van vlak na het beginnen met de pil en blijft dat gewoon de hele tijd?
@microgynon:
Instant-libido killer, ik wilde niet meer neuken.
Het ging over toen ik stopte met die pil en overstapte naar cilest (wat vrij snel was).


@cilest:
Ik had geen honger meer. Helmaal niet meer. Normaal eet ik als ik honger heb, maar toen dat wegviel, vergat ik het simpelweg.
Veel afgevallen, regelmatig leren eten, klaar. Het gebrek aan honger bleef, maar nu is het een geconditioneerd gevoel van 'ik moet eten'.
Oud 31-10-2005, 06:46
Jessy
Jessy is offline
Citaat:
Jessy schreef op 30-10-2005 @ 18:31 :
HElP!

Afgelopen vrijdag ben ik een weekendje weggeweest en net teruggekomen. 1 probleem; ik was de pilstrip vergeten. Nu heb ik dus de pil van vrijdag + zaterdag niet genomen.
Zaterdagavond seks gehad
Nu heb ik dus zojuist de pil van vrijdag ingenomen, maar wat te doen met die van zaterdag en zondag??

Alledrie innemen? dat lijkt me niet echt gezond maar ik weet het anders ook niet ...

iemand?
Ik heb vandaag een bloeding gehad, is dit normaal en kan dit betekenen dat ik niet zwanger ben?

wil iemand ff reageren Plz
Oud 31-10-2005, 10:55
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Jessy schreef op 30-10-2005 @ 18:31 :
HElP!

Afgelopen vrijdag ben ik een weekendje weggeweest en net teruggekomen. 1 probleem; ik was de pilstrip vergeten. Nu heb ik dus de pil van vrijdag + zaterdag niet genomen.
Zaterdagavond seks gehad
Nu heb ik dus zojuist de pil van vrijdag ingenomen, maar wat te doen met die van zaterdag en zondag??

Alledrie innemen? dat lijkt me niet echt gezond maar ik weet het anders ook niet ...

iemand?
Ik weet alleen dat als je de pil 12 uur te laat slikt, dat de pil dan niet meer veilig is. Die van vrijdag heb je dus al veel te laat geslikt. In welke week van je pil zat je?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 31-10-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Jessy schreef op 30-10-2005 @ 18:31 :
HElP!

Afgelopen vrijdag ben ik een weekendje weggeweest en net teruggekomen. 1 probleem; ik was de pilstrip vergeten. Nu heb ik dus de pil van vrijdag + zaterdag niet genomen.
Zaterdagavond seks gehad
Nu heb ik dus zojuist de pil van vrijdag ingenomen, maar wat te doen met die van zaterdag en zondag??

Alledrie innemen? dat lijkt me niet echt gezond maar ik weet het anders ook niet ...

iemand?
Je kunt nu niet meer zelf iets doen om het toch veilig te maken, omdat je er twee na elkaar bent vergeten. Bel de huisarts. In theorie zou je zwanger kunnen zijn, maar daar hoef je nog niet van uit te gaan (want als je een pil of twee pillen vergeet is niet meteen de hele werking wég, die is alleen wel veel mínder geworden).
Oud 31-10-2005, 11:14
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
@Jessy:

Zoals al eerder gevraagd: Welke week zat je? Als je in de 3de week zat is het geen probleem (bij combinatiepillen teminste) omdat dan de stopweek al gewoon begint als je de pil vergeet. En dan ben je nog gewoon beschermd.
Oud 31-10-2005, 11:16
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Is het erg als je diarree hebt als je in de stopweek zit? Ik las ergens dat je cyclus verstoord is als je een dag lang diarree hebt (5 of meer keer per dag), maar geldt dit ook in de stopweek? Je hebt dan eigenlijk niks wat verloren kan gaan, toch, want de laatste pil is dan toch al in je bloed opgenomen?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 31-10-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
mcflem schreef op 31-10-2005 @ 12:14 :
@Jessy:

Zoals al eerder gevraagd: Welke week zat je? Als je in de 3de week zat is het geen probleem (bij combinatiepillen teminste) omdat dan de stopweek al gewoon begint als je de pil vergeet. En dan ben je nog gewoon beschermd.
maar wel als je daarna toch weer nog een pil slikt... je kunt dan inderdaad vanaf de eerste dag van het vergeten een stopweek beginnen, maar niet als je na drie dagen weer een pil neemt
Oud 31-10-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 31-10-2005 @ 12:16 :
Is het erg als je diarree hebt als je in de stopweek zit? Ik las ergens dat je cyclus verstoord is als je een dag lang diarree hebt (5 of meer keer per dag), maar geldt dit ook in de stopweek? Je hebt dan eigenlijk niks wat verloren kan gaan, toch, want de laatste pil is dan toch al in je bloed opgenomen?
nee, is niet erg, diarree is alleen een probleem als daardoor de pil niet opgenomen wordt
Oud 31-10-2005, 11:31
Jessy
Jessy is offline
ja ik zit in week 1 Vet link dus.
Oud 31-10-2005, 11:38
Jessy
Jessy is offline
Maar nu weet ik dus niet of ik door moet gaan met slikken.
Ik heb nu die van zondag en maandag nog over.
Moet ik er vandaag maar weer 2 slikken?
of gewoon helemaal stoppen met de strip?

het is echt een zooitje
Oud 31-10-2005, 11:51
Verwijderd
bel gewoon de huisarts en vraag aan hem/haar of aan de assistente wat je het beste kunt doen... of ga even naar de apotheek om het aan de apotheker te vragen.
Oud 31-10-2005, 12:17
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik zou de huisarts bellen, want het is namelijk niet goed om de pil in de 1e week te vergeten, omdat je dan juist een eisprong hebt, door de pil te slikken komt deze dus niet.succes ermee.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 31-10-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 30-10-2005 @ 23:24 :
Vraag aan mensen die hier meer verstand van hebben:

Is het mogelijk om een paar maand nadat je met de pil begonnen bent, een periode van veel huilbuien en negatief gedrag te hebben? Of word ik manisch-depressief?
!! En dan bedoel ik dus of die periode veroorzaakt wordt door de pil, aangezien er verder eigenlijk geen enkele aanleiding voor is...
Oud 31-10-2005, 14:28
Verwijderd
de pil kan ervoor zorgen dat je stemmingen extremer worden of met z'n allen wat neerslachtiger. Maar ik weet niet of het ook kan dat dat pas duidelijk wordt als je 'm al maanden gebruikt.
Oud 31-10-2005, 15:57
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jessy schreef op 30-10-2005 @ 18:31 :
HElP!

Afgelopen vrijdag ben ik een weekendje weggeweest en net teruggekomen. 1 probleem; ik was de pilstrip vergeten. Nu heb ik dus de pil van vrijdag + zaterdag niet genomen.
Zaterdagavond seks gehad
Nu heb ik dus zojuist de pil van vrijdag ingenomen, maar wat te doen met die van zaterdag en zondag??

Alledrie innemen? dat lijkt me niet echt gezond maar ik weet het anders ook niet ...

iemand?
Buiten alles wat al gezegd is.... waar heb je dan onbeschermde sex als je weet dat je 2x een pil bent vergeten?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-10-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2005 @ 15:28 :
de pil kan ervoor zorgen dat je stemmingen extremer worden of met z'n allen wat neerslachtiger. Maar ik weet niet of het ook kan dat dat pas duidelijk wordt als je 'm al maanden gebruikt.
Ja, da's dus ook mijn probleem. Ik weet dat het stemmingen extremer kan maken, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen. Aan de andere kant snap ik niet waarom ik plotseling zo blijf 'hangen' in een bui; dat doe ik nooit, zo ben ik niet. Normaal gesproken ga ik slapen en dan is het over.

Nja, dan ga ik wel even de dokter bellen ofzo.
Oud 31-10-2005, 23:44
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik ben in mn laatste week 2 keer vergeten de pil in te nemen, deze alsnog wel ingenomen maar niet binnen 12 uur.
Toen heb ik een stopweek gehouden en ben ik net weer begonnen met een nieuwe strip. Hoelang duurt het nu voordat de pil weer veilig is? Nu meteen al?
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 01-11-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
silver_and_cold schreef op 01-11-2005 @ 00:44 :
Ik ben in mn laatste week 2 keer vergeten de pil in te nemen, deze alsnog wel ingenomen maar niet binnen 12 uur.
Toen heb ik een stopweek gehouden en ben ik net weer begonnen met een nieuwe strip. Hoelang duurt het nu voordat de pil weer veilig is? Nu meteen al?
waarom heb je na het vergeten van de eerste pil niet in de bijsluiter gekeken wat je kon doen? Het had namelijk meteen al veilig kunnen zijn, als je de eerste vergeten pil niet had ingenomen en meteen een stopweek was gestart.
Als je vaak de pil vergeet is het trouwens misschien een goed idee om ervoor te zorgen dat je telefoon biept als je 'm moet innemen

Meestal is na het vergeten van een pil het daarna 7 dagen onveilig, en daarna weer veilig. Of dat ook klopt als je 2 pillen in een strip bent vergeten, weet ik niet.
Oud 01-11-2005, 07:42
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-11-2005 @ 08:25 :
waarom heb je na het vergeten van de eerste pil niet in de bijsluiter gekeken wat je kon doen? Het had namelijk meteen al veilig kunnen zijn, als je de eerste vergeten pil niet had ingenomen en meteen een stopweek was gestart.
Als je vaak de pil vergeet is het trouwens misschien een goed idee om ervoor te zorgen dat je telefoon biept als je 'm moet innemen

Meestal is na het vergeten van een pil het daarna 7 dagen onveilig, en daarna weer veilig. Of dat ook klopt als je 2 pillen in een strip bent vergeten, weet ik niet.
Normaal vergeet ik m niet omdat ik dan mn wekker zet. Daar liggen ze naast.. maar toen had ik vakantie..
En als ik dan meteen een stopweek had gehad dan had ik toch geen 21 dagen geslikt?
Maar nu dus nog een week ?
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 01-11-2005, 10:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 01-11-2005 @ 08:42 :
Normaal vergeet ik m niet omdat ik dan mn wekker zet. Daar liggen ze naast.. maar toen had ik vakantie..
En als ik dan meteen een stopweek had gehad dan had ik toch geen 21 dagen geslikt?
Maar nu dus nog een week ?
Als je de pil in de derde week vergeet en gelijk een stopweek houdt is het veilig, ook al heb je dan nog niet 21 pillen gehad.
Ik denk inderdaad dat je nu na een week weer veilig bent, maar misschien kun je beter even je dokter/apotheek bellen, omdat je 2 pillen in een week bent vergeten.
__________________
Keep on rockin'
Oud 02-11-2005, 12:13
Melissa83
Melissa83 is offline
Ik ben 2 pillen in de eerste week vergeten.
Ik ben nu gestopt met de strip en heb een stopweek gehouden.
Als ik nu maandag weer begin met een hele nieuwe strip, wanneer ben ik dan veilig?
Oud 02-11-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Melissa83 schreef op 02-11-2005 @ 13:13 :
Ik ben 2 pillen in de eerste week vergeten.
Ik ben nu gestopt met de strip en heb een stopweek gehouden.
Als ik nu maandag weer begin met een hele nieuwe strip, wanneer ben ik dan veilig?
Waarschijnlijk als je 7 dagen van de nieuwe strip hebt geslikt, maar dat weet ik niet zeker, want als je 2 pillen in 1 strip vergeet is het anders dan als je 1 pil in 1 strip vergeet. Wat ik wel zeker weet: je bent nu met terugwerkende kracht niet veilig! Als je ergens in de hele week vóór het vergeten van de eerste pil die je vergat seks hebt gehad, kan je daarvan zwanger zijn geraakt. Dus het is wel een goed idee om een zwangerschapstest bij de drogist te halen of om de huisarts te bellen.
Oud 02-11-2005, 12:31
Melissa83
Melissa83 is offline
ja maar ik ben ongesteld geworden gisteren dus neem dan aan dat ik er niet zwanger van ben geraakt

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 12:33.
Oud 02-11-2005, 12:35
Verwijderd
als je de pil gebruikt kun je een bloeding hebben terwijl je zwanger bent, vooral als je nog maar nét zwanger bent. De kans daarop is klein, maar ik zou toch maar het zekere voor het onzekere nemen
Oud 02-11-2005, 18:18
Melissa83
Melissa83 is offline
Ok, maar een zwangerschapstest kan je pas 4 dagen voor je menstruatie doen. dus dat word 3 weken in de stress zitten
Oud 02-11-2005, 18:35
Verwijderd
je hebt toch al een onttrekkingsbloeding gehad? kan nu al hoor
Oud 03-11-2005, 15:55
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hey... het klinkt misschien heel raar.. maar ik ben nu een maandje aan de pil.. Microgyon 30 ofzo.. en ik vind het eigenlijk maar vaag... Ik ben dinsdag voor het eerst met m'n vriend naar bed geweest... en dat was zonder condoom... nu heb ik veel last in m'n onderbuik en moet ik scheten enzo laten... weten jullie misschien wat het kan zijn? thanks
Oud 03-11-2005, 16:35
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-10-2005 @ 17:43 :
Ja, da's dus ook mijn probleem. Ik weet dat het stemmingen extremer kan maken, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen. Aan de andere kant snap ik niet waarom ik plotseling zo blijf 'hangen' in een bui; dat doe ik nooit, zo ben ik niet. Normaal gesproken ga ik slapen en dan is het over.

Nja, dan ga ik wel even de dokter bellen ofzo.
ik heb die pil ook geslikt en ik was bijna elke dag heel verdrietig en emotioneel, vaak om niets. Terwijl ik voor ik die pil slikte veel sterker was en meestal vrolijk.
volgens de dokter wordt er nog over getwist of dat uberhaupt door de pil kan komen, maar ik ben er mee gestopt.
(dat is nog niet zo lang geleden, dus ik merk nog niet of het geholpen heeft.)

misschien moet je net zoals ik eens over het zetten van een spiraaltje denken?
__________________
eat your animal crackers
Oud 05-11-2005, 21:14
raarmeisje
Avatar van raarmeisje
raarmeisje is offline
kan door een narcose de betrouwbaarheid van de pil ook minder worden??
en zo ja, hoelang is ie dan minder betrouwbaar?
__________________
"Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet. dat is kennis."
Oud 05-11-2005, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 05-11-2005 @ 22:14 :
kan door een narcose de betrouwbaarheid van de pil ook minder worden??
en zo ja, hoelang is ie dan minder betrouwbaar?
Ja, dan is je hele strip niet meer betrouwbaar.

Dit topic gaat daar over
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 05-11-2005 om 21:20.
Oud 05-11-2005, 21:27
raarmeisje
Avatar van raarmeisje
raarmeisje is offline
ja, maar ik ben daarna ook al ongesteld geweest.. maar aangezien k me toen nog niet zo lekker voelde heb k de pil na 3 dagen weer geslikt... en tis nu 3 weken geleden ongeveer..
en ik heb vanmiddag seks gehad met mijn vriend zonder condoom.. kan k dan nu zwanger zijn?
__________________
"Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet. dat is kennis."
Oud 06-11-2005, 14:11
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
ik ben over gestapt van microgynon 30 naar diane35 (bij mij heet ie minerva, maargoed) en ik moest ermee beginnen op de dag dat ik ongesteld werd, dit heb ik gedaan maar nu is mijn ongesteldheid vrijwel uitgebleven, alleen de eerste 2 dagen (van de normaalgesproken 5 dagen) en echt veel was het niet...en ik heb ook erge last van buikkrampen/steken.
ligt dit aan het overstappen op die nieuwe pil of kan het zijn dat ik zwanger ben?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Drugs & Alcohol Het Nieuwe IZSADC Topic
Type
501 17-09-2004 21:59
Lichaam & Gezondheid vergeten
SuperS
1 13-06-2004 09:52
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid Welke soort pil gebruiken jullie?
Missy_X
21 30-04-2003 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.