Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2008, 10:21
Water
Water is offline
Ik weet dat het nogal een rare vraag is, maar ik vroeg me af of iemand weet wat nou een normale of een gemiddelde omtrek van een vrouwelijk bovenbeen is. Ik vind namelijk die van mezelf veel te dik, maar de kans is groot dat dit komt door mijn verstoorde beeld. Daarom wilde ik op zoek naar objectieve informatie om het eens op een andere manier te bekijken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 10:31
Verwijderd
Dat ligt aan je bouw, lijkt me. Als je een gezond BMI hebt, dan zijn je bovenbenen ook echt niet buiten proportioneel dik ofzo, daar hoef je je echt niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 16:33
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Eerlijk gezegd ben ik hier ook wel benieuwd naar.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 07:59
Water
Water is offline
Verstandelijk weet ik ook wel dat mijn bovenbenen heus niet abnormaal dik zijn, maar voor mijn gevoel is dat wel zo. Daarom zoek ik echt objectief bewijs waar ik niet omheen kan. Misschien moet ik gewoon eens met de meetlat op straat gaan staan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 09:13
Verwijderd
Wat Andijvie zegt: "Dat ligt aan je bouw, lijkt me."

En als je verstandelijk al weet dat je bovenbenen niet abnormaal dik zijn, is dat dan niet al de objectie(re) informatie? Een aantal maten gaan je gevoel, denk ik, heus niet veranderen...daar is (veel) meer voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:48
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Volgens mij zou het best wel fijn zijn om ergens zwart op wit te zien staan dat je bovenbenen tussen deze en deze omtrek mogen liggen om "gezond" te zijn. Dan kan ik het beter inschatten én beter relativeren.

Maar ik weet niet hoe dat voor Water is. Is dit trouwens een opdracht of niet, Water?q
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:49
Mara
Mara is offline
Het ligt aan je bouw en aan je lengte. Iemand van 1,85 die slank is heeft bredere bovenbenen dan iemand van 1,50 die slank is, om maar eens wat te noemen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:58
Verwijderd
@Yana: Ik geloof niet dat dergelijke maten bestaan...? Dit omdat het gewoon enorm afhankelijk is van je bouw en idd ook van je lengte.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:31
Water
Water is offline
Ik zou het inderdaad fijn vinden om gewoon zwart op wit maten te hebben, maar ik begrijp dat dat een onrealistische wens is. Ik heb dit ook inderdaad met mijn psycholoog besproken en zij kwam met het idee om eens te zoeken naar gemiddelde/normale waarden...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 16:29
Verwijderd
Misschien dat als je je lengte hier neer zet dat mensen er iets zinnigers over kunnen zeggen? (Ik heb geen idee, maar ik kan me daar iets bij voorstellen...al laat je dan je bouw nog buiten beschouwing, maar het geeft iig iets meer informatie.)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 07:35
Water
Water is offline
Misschien helpt het, kan ik in elk geval proberen... ik ben 1.60m.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 19:22
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)

De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm.

Voor meer maten kijk hier http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin

Mijn eigen been is overigens zo'n 70cm (52cm toen ikbegon met trainen)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 21:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)

De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm.

Voor meer maten kijk hier http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin

Mijn eigen been is overigens zo'n 70cm (52cm toen ikbegon met trainen)
Wel een gezond BMI, dus 't kan wel een indicatie zijn. Daar komt bij dat TS 1,60 is, dus ongeveer zelfde lengte.

TS, wat is je bovenbeenomtrek?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:23
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)

De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm.

Voor meer maten kijk hier http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin
Ok, waarschijnlijk lees/bereken ik verkeerd, maar er staat toch dat het gemiddelde gewicht 119,5 pounds is = 60 kg. (BMI is dan nog steeds onder de 25)
Edit: dat is wel een artikel van ruim 100 jaar oud!

Ter info: mijn bovenbeenomtrek is 58 cm.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)

De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm.

Voor meer maten kijk hier http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin

Mijn eigen been is overigens zo'n 70cm (52cm toen ikbegon met trainen)
Ieh
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ok, waarschijnlijk lees/bereken ik verkeerd, maar er staat toch dat het gemiddelde gewicht 119,5 pounds is = 60 kg.
54,2 kilo.

Citaat:
Een Imperial pound of Engels pond komt overeen met 0,45359237 kilogram. Dit wordt ook wel Libra Pound (Lbs) genoemd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 14:18
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
54,2 kilo.
Je hebt gelijk
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 14:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ok, waarschijnlijk lees/bereken ik verkeerd, maar er staat toch dat het gemiddelde gewicht 119,5 pounds is = 60 kg. (BMI is dan nog steeds onder de 25)
Edit: dat is wel een artikel van ruim 100 jaar oud!

Ter info: mijn bovenbeenomtrek is 58 cm.
Haha dat had ik niet gezien Maar eigenlijk maakt het dat goed vergelijkmateriaal voor de TS omdat ze zelf ook die lengte heeft die toen gangbaar was .

Maar de gemiddelde beenomtrek van mensen van 1.60 is in die 100 jaar wel gestegen denk ik!
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 19:07
xLove
xLove is offline
Hee, ik ben een meisje die vind dat ze te dikke boven benen heeft, ik weet dat mensen vaak zeggen dat ik me aanstel, maar ik vind ze zelf en ze hoeven maar een paar centimeter dunner, dus mijn vraag, heeft iemand een tip voor mij om dunnere bovenbenen te krijgen, ik volleybal bijna 6 x in de week. ( alvast bedankt)
x.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 11:01
Water
Water is offline
Bedankt voor de reacties. Ik vond het wel een leuk onderzoekje, maar 1890 is toch best lang geleden. Als ik mijn bovenbenen halverwege meet is de omtrek 50cm...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 11:05
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
zolang je een gezond gewicht hebt en zonder problemen broeken past, lijkt me dat ze niet te dik zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 22:35
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Mensen vinden dat ik slank ben en de omtrek van mijn bovenbenen is 51cm.

Met een omtrek van 50cm zal de TS dus waarschijnlijk niet te dik zijn...In ieder geval is haar omtrek lager dan het gemiddelde uit het onderzoek...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:03
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline


Mijn gemiddelde is ook lager. Dat kan echt niet. Ik heb op allerlei plekken gemeten en zelfs het hoogste is nog lager. Onmogelijk.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:07
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Hebben jullie trouwens gemeten terwijl je been op de stoel lag, of terwijl die dat niet deed?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 18:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
yana en water, de omtrek van jullie bovenbenen is lager dan die van de vrouwen uit het onderzoek. Die hadden gemiddeld een laag BMI en een korte lengte, daarnaast is het erg lang geleden. Vrouwen waren vroeger een stuk slanker dan nu, omdat er door de westerse leefstijl veel overgewicht is. Toch vinden jullie je benen nog steeds dik, jullie gevoel heeft dus niks te maken met objectieve meetwaarden.
Stop met het meten en wegen en zoeken naar maten, want dat helpt je toch niet. Het is het zelfbeeld waar je een probleem mee hebt, en niet met overgewicht. Het zit tussen je oren, en daar moet je aan werken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 07:35
Verwijderd
Citaat:
yana en water, de omtrek van jullie bovenbenen is lager dan die van de vrouwen uit het onderzoek. Die hadden gemiddeld een laag BMI en een korte lengte, daarnaast is het erg lang geleden. Vrouwen waren vroeger een stuk slanker dan nu, omdat er door de westerse leefstijl veel overgewicht is. Toch vinden jullie je benen nog steeds dik, jullie gevoel heeft dus niks te maken met objectieve meetwaarden.
Stop met het meten en wegen en zoeken naar maten, want dat helpt je toch niet. Het is het zelfbeeld waar je een probleem mee hebt, en niet met overgewicht. Het zit tussen je oren, en daar moet je aan werken.
Juh. En of je been op een stoel ligt of niet maakt natuurlijk niet uit; de vorm verandert, maar de omtrek natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 07:50
Verwijderd
Wat Poepkind zegt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 13:10
Mara
Mara is offline
Citaat:


Mijn gemiddelde is ook lager. Dat kan echt niet. Ik heb op allerlei plekken gemeten en zelfs het hoogste is nog lager. Onmogelijk.
Eng he, dat je nu een feit, iets objectiefs hebt, dat zegt dat je níet dik bent, maar zelfs dunner dan slank?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:11
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Juh. En of je been op een stoel ligt of niet maakt natuurlijk niet uit; de vorm verandert, maar de omtrek natuurlijk niet.
nou mijn omtrek veranderd wel als ik staand of zittend meet

de correcte meetwijze is rechtop staand over het dikste punt (net onder de bil)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 10:05
Verwijderd
Citaat:
nou mijn omtrek veranderd wel als ik staand of zittend meet

de correcte meetwijze is rechtop staand over het dikste punt (net onder de bil)
Misschien als je net onder de bil meet dat er bil in je bovenbeen gepropt wordt als je zit ofzo Maar middenop je been lijkt het mij technisch onmogelijk dat er meer massa komt als de vorm verandert? Mijn precies passende spijkerbroek knapt toch ook niet opeens als ik zit?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 12:16
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
het gaat ook om een centimetertje misschien

met zittend meten versta ik trouwens op het puntje van een stoel zittend en de hoek tussen boven- en onderbeen 90 graden. dus niet dat ie platgedrukt wordt ergens op

het lijkt me duidelijk trouwens dat "water" hele dunne bovenbeentjes heeft als ze zelfs dunner zijn dan die van 100 jaar geleden
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ben 1.70 m.
omtrek is 57 cm als ik sta
en 60 cm als hij op de stoel ligt.
ik heb een vrij 'normaal' postuur, met een gezond bmi enzo.
mocht dat je geruststellen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 10:34
Water
Water is offline
Citaat:
... Het zit tussen je oren, en daar moet je aan werken.
Dat weet ik en daar ben ik ook mee bezig. Ik geloof dat ik nu wel genoeg bewijs heb verzameld om me er in ieder geval verstandelijk van te overtuigen dat ik echt geen dikke benen heb.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:41
Selin
Selin is offline
iedereen denkt dat haar bovenbenen te dik zijn (bijna alle vrouwen in elk geval), maar dat is gewoon omdat iedereen tegenwoordig dun wil zijn. modellen = dun, mooi = dun. zo wordt er tegenaan gekeken, maar dar is niet de realitiet. als je echt te dikke bovenbenen zou hebben zou je BMI te hoog zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:28
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
iedereen denkt dat haar bovenbenen te dik zijn (bijna alle vrouwen in elk geval), maar dat is gewoon omdat iedereen tegenwoordig dun wil zijn. modellen = dun, mooi = dun. zo wordt er tegenaan gekeken, maar dar is niet de realitiet. als je echt te dikke bovenbenen zou hebben zou je BMI te hoog zijn.
hoeft niet... iemand met een bmi van 27 heeft niet bij voorbaat 'te dikke' bovenbenen.

maar voor 'te dik' is het bmi sowieso een betere graadmeter dan de omtrek van de bovenbenen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:34
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Het scheelt bij mij echt wel waar ik meet hoor.

Maar ik dacht dat het veel meer zou schelen met jullie (in negatieve zin). Ik dacht dat mijn bovenbenen ook objectief huuuge zouden zijn. En dat is dus geloof ik niet zo.

Scheelt het dat ik klein ben en geen zware botten heb?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 10:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind m'n bovenbenen juist te dun. Een beetje dikkere bovenbenen zijn best mooi in mijn ogen. Als ze wat gespierd zijn, zijn ze sowieso wat 'dikker' en dat vind ik juist mooi onder bijvoorbeeld een rokje.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Scheelt het dat ik klein ben en geen zware botten heb?
Stop maar met zoeken van excusen: ze zijn gewoon niet dik. Er zitten meer niet al te lange mensen in dit topic, als ik het goed heb, en het gewicht van je botten zal niet uit maken, ddaardoor verandert de omvang niet, toch?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 13:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Bovendien bestaat er niet zoiets als zware botten, dat maakt dacht ik hooguit 1,5 kilo uit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:16
Water
Water is offline
@Yana: Volgens mij moet ik tegen jou hetzelfde zeggen als tegen mezelf... je bent echt niet te dik en ook je benen niet!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je beenomtrek verandert niet zo snel. Om een vergelijking te geven:

1.84m - 84kg - beenomtrek 64cm
1.84m - 74kg - beenomtrek 62cm

Ik ben dus 10kg afgevallen en mijn beenomtrek is maar 2cm minder geworden.
(En ik heb een bmi van 21.9, dus ook een prima gewicht )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 21:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Je beenomtrek verandert niet zo snel. Om een vergelijking te geven:

1.84m - 84kg - beenomtrek 64cm
1.84m - 74kg - beenomtrek 62cm

Ik ben dus 10kg afgevallen en mijn beenomtrek is maar 2cm minder geworden.
(En ik heb een bmi van 21.9, dus ook een prima gewicht )
verschilt wel weer heel sterk per persoon, de een slaat de vetreserves bijvoorbeeld meer rond de middel op, en de ander rond de billen/benen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 15:22
esth3r
Avatar van esth3r
esth3r is offline
verschilt inderdaad wel heel sterk. Bij mij viel ik heel veel bij mijn benen af.
177 meter
66 kilo : omtrek 55 cm
63 kilo : omtrek 51 cm
om het diktste punt gemeten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 21:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)

De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm.

Voor meer maten kijk hier http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin

Mijn eigen been is overigens zo'n 70cm (52cm toen ikbegon met trainen)
waar meet je dat dan? Want ik ben 1m70 en 63 kg en mijn benen zijn ook 55 cm, terwijl ik veel fiets en aan karate doe en vrij dikke bovenbenen heb daardoor.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ook groenten moeten gesaaid worden #1392
Noedelhap
500 28-05-2011 11:32
Lichaam & Gezondheid [workout] Schema
perfectme
16 03-01-2006 17:36
Liefde & Relatie vriend vindt me te dik
Tulpje6
182 20-11-2003 13:42
Lifestyle echt zo'n magere meisjes?
deesmees
160 19-08-2003 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.