Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 12:05
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Is fietsen goed voor de lijn? Als je bijvoorbeeld op een dag een uur/1.5 uur fietst, staat dat dan gelijk aan 1x sporten(ervan uitgaande dat je dan ook 1-1,5 uur sport)? Ik kan namelijk veel sporten niet doen
Oud 28-03-2004, 12:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gaea schreef op 28-03-2004 @ 13:05:
Is fietsen goed voor de lijn? Als je bijvoorbeeld op een dag een uur/1.5 uur fietst, staat dat dan gelijk aan 1x sporten(ervan uitgaande dat je dan ook 1-1,5 uur sport)? Ik kan namelijk veel sporten niet doen
Of het ook gelijk staat aan één keer sporten weet ik niet,
maar fietsen is sowieso al beter dan niets doen.
__________________
Drie.
Oud 28-03-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 28-03-2004 @ 13:05:
Is fietsen goed voor de lijn? Als je bijvoorbeeld op een dag een uur/1.5 uur fietst, staat dat dan gelijk aan 1x sporten(ervan uitgaande dat je dan ook 1-1,5 uur sport)? Ik kan namelijk veel sporten niet doen
Of het echt goed is voor de lijn, weet ik niet. dat ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe 'fanatiek' je fietst. En idd het is altijd beter dan niks.
Oud 28-03-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 28-03-2004 @ 13:25:
Of het ook gelijk staat aan één keer sporten weet ik niet,
maar fietsen is sowieso al beter dan niets doen.
mee eens fietsen is altijd goed.. je moet zowieso een half uur beweging per dag krijgen. Fietsen is zowieso ook goed voor je conditie.. ik heb wel eens een week lang elke dag een half uur gefietst dat was heel goed voor de lijn bij mij.
Oud 28-03-2004, 14:14
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Nou ik ben afgelopen zomer een weekje op fietsvakantie geweest en toen ik terug kwam was ik 2,5 kg zwaarder Terwijl ik elke dag echt veel gefietst had.. (ongeveer 80 km) Maar goed, dat komt vast niet door het fietsen.. op vakantie heb je sowieso een ander leefpatroon en je gaat ook vaker uit eten etc. Dus eh ja, fietsen zal vast wel oke zijn
Oud 28-03-2004, 14:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 28-03-2004 @ 15:14:
Nou ik ben afgelopen zomer een weekje op fietsvakantie geweest en toen ik terug kwam was ik 2,5 kg zwaarder Terwijl ik elke dag echt veel gefietst had.. (ongeveer 80 km) Maar goed, dat komt vast niet door het fietsen.. op vakantie heb je sowieso een ander leefpatroon en je gaat ook vaker uit eten etc. Dus eh ja, fietsen zal vast wel oke zijn
spieren wegen meer dan vet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-03-2004, 14:44
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Ga ik dat maar eens proberen Hoeveel afvallen per week is eigenlijk goed voor je? Ik ben eens in 1 week 3 kg afgevallen, maar toch had ik niet echt het idee dat dat goed voor je is
Oud 28-03-2004, 15:29
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-03-2004 @ 15:33:
spieren wegen meer dan vet...
Ja, maar kan je in een week zoveel spieren kweken dan?
Oud 28-03-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 28-03-2004 @ 15:44:
Ga ik dat maar eens proberen Hoeveel afvallen per week is eigenlijk goed voor je? Ik ben eens in 1 week 3 kg afgevallen, maar toch had ik niet echt het idee dat dat goed voor je is
het ligt eraan van hoeveel kilo je af komt. als je zwaar overgewicht hebt is 3 kilo per week in de eerste weken niet slecht. maar als je gewoon een paar 'bikini' kilotjes eraf wil hebben is het wel veel. ALs je echt goed wil afvallen en het eraf wilt houden (wel redelijk normaal eten) is ongeveer 0.5-1 kilo per week normaal. De eerste week gaat het zowieso altijd wel sneller omdat je veel vocht verliest.
Oud 28-03-2004, 15:38
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Oke, nu stel ik misschien een domme vraag, maar aangeraden wordt om elke dag minstens 1,5 liever 2 liter water te drinken. Hoe kun je dan vocht verliezen als je zoveel vocht drinkt?
Oud 28-03-2004, 15:44
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Gaea schreef op 28-03-2004 @ 16:38:
Oke, nu stel ik misschien een domme vraag, maar aangeraden wordt om elke dag minstens 1,5 liever 2 liter water te drinken. Hoe kun je dan vocht verliezen als je zoveel vocht drinkt?
Eh even denken.. Het is zoiets als dat je wanneer je veel water drinkt je lichaam dan niet veel vocht op hoeft te slaan omdat het gewend is veel vocht binnen te krijgen.. Je lichaam vindt het niet nodig om veel vocht binnen te houden, omdat dat niet nodig is als er toch weer snel veel water bijkomt.. nou ja, zoiets, iemand anders kan het ongetwijfeld iets beter uitleggen
Oud 28-03-2004, 15:50
beestje
beestje is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 28-03-2004 @ 16:44:
Eh even denken.. Het is zoiets als dat je wanneer je veel water drinkt je lichaam dan niet veel vocht op hoeft te slaan omdat het gewend is veel vocht binnen te krijgen.. Je lichaam vindt het niet nodig om veel vocht binnen te houden, omdat dat niet nodig is als er toch weer snel veel water bijkomt.. nou ja, zoiets, iemand anders kan het ongetwijfeld iets beter uitleggen
wat je zegt klopt wel zo'n beetje hoor

als je weinig vocht binnenkrijgt gaat je lichaam zoveel mogelijk vocht vasthouden, omdat je dat gewoon nodig hebt. als je dan veel (of in ieder geval meer) gaat drinken hoeft je lichaam geen extra vocht vast te houden omdat het er toch wel inkomt. dus komt het opgeslagen vocht vrij
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 28-03-2004, 15:54
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Bedankt! Nou ik hoop dat ik er voor de vakantie nog aardig wat afkrijg
Oud 28-03-2004, 16:51
Dreaglin
Avatar van Dreaglin
Dreaglin is offline
Als ik dit allemaal zo lees...weten sommigen niet precies wat goed is.
Kun je niet beter inplaats van een boterham met vlokken of andere zoetigheid een boterham met iets van smeerkaas of kaas met tomaat of komkommer nemen? Krijg je gelijk niet zo'n 'lekkere trek' omdat je dan geen zoetigheid eet. En door zoeits wordt je honger sneller gestilt.

Verder..als je sport, fitness las ik ergens, word je zwaarder, maar dat is juist een goed teken: er wordt vet omgezet in spieren, en zoals al eerder is genoemd, spieren zijn zwaarder dan vet.
Maar jullie hebben het allemaal over weegschaal dit en weegschaal dat. Je kan beter kijken naar het uiterlijk, omvang meten of iets dergelijks. Want bij afvallen hoort natuurlijk sporten, en daardoor wordt je meestal zwaarder. Dus heeft dat wegen nog geen nut, want je denkt alleen dat je maar aankomt, waardoor je het niet meer volhoud (want het werkt natuurlijk erg frustrerend als je zoveel moeite doet en er komen alleen maar kilo's bij!)

Next..ik las ergens aan het begin van dit topic dat iemand zei dat ie niet naar de wc kon als ie aan het afvallen was.. Dat is wel erg slecht! Je moet veel water drinken, en dit heeft je lichaam nodig om je al shet ware 'schoon te spoelen' en het komt er bijna allemaal weer uit, met afvalstoffen. Dus je zou gewoon naar de toilet moeten kunnen, misschien zelfs wel meer (als je normaal niet zo veel water drinkt) Misschien krijg je wel verstopping (om het zo ff te noemen) maar dan moet je even bedenken dat als je veel snoept etc. je lichaam veel afvalstoffen over houdt, omdat deze nie nodig zijn poep je ze eruit. Dus dat hoef je waarschijnlijk minder als je aan het lijnen bent.

Ook las ik van een aantal mensen hun dagelijkse eet patroon. Ze drinken allemaal flesjes water op bepaalde tijdstippen. Beter is dat je gewoon een flesje bij de hand houdt en steeds een slokje neemt. Als je in 1x zoveel drinkt, moet je daarna alleen maar naar de wc en gaat het er direct uit. Op sommige scholen mag het niet, maar bij ons gelukkig wel, zet gewoon je flesje op je tafel onder de lessen, en als je huiswerk maakt / tv kijkt/ computert hou er gewoon een flesje bij de hand. Voel jeje ook nig elke keer na zo'n klots water zo 'waterig'

Veel mensen denken truowens dat afvallen simpelweg inhoudt: bijna tot niets eten. Je kunt veel beter een normaal eetpatroon aanhouden, sochtends flink ontbijten!! en rond een uur of 12/1 een middag eten (iets minder) en savonds een warme maaltijd. Tussendoor kun je dan een stuk fruit eten. En GEEN koekjes bij de thee met SUIKER!!!! Je moet juist eerst AL je snoeptussendoortjes weg laten, daarna pas dingen van je normale eten schrappen als je dat nodig vindt. Maar het heeft echt geen zin om een aardappel minder te eten, of geen vlees, maar WEL 2 koekjes bij de thee.. en suiker in je thee te doen.

Ok heel verhaal, hoop dat jullie er wat aan hebben. Succes er mee in ieder geval en op naar de zomer
__________________
Quit the jibbery jabber, fuck the soft side!
Oud 28-03-2004, 16:51
Verwijderd
ik ga door met lijnen tot pasen... 4 weken in totaal ik hoopte in totaal zo'n 4 kilo kwijt te zijn. waarvan er nu al 3 af zijn.. ik denk dat het wel gaat lukken

iets wat ik als tussendoortje neem is snack a jack erg lekker en er zit weinig in.. ik raad het iedereen aan!
Oud 28-03-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Dreaglin schreef op 28-03-2004 @ 17:51:
een heel verhaal .....
ik ben het helemaal met je eens, ik probeer zeker altijd te blijven eten en mezelf niet uit te hongeren, dat is alleen maar slecht.
Goede motivatie !!!
Oud 28-03-2004, 16:55
Dreaglin
Avatar van Dreaglin
Dreaglin is offline
en met pasen zoveel chocolade eitjes eten dat die 4 kilo er weer aan komen?? hmm zou zonde zijn!
maar die snack a jacks zijn idd een goeie tip..
__________________
Quit the jibbery jabber, fuck the soft side!
Oud 28-03-2004, 16:58
Dreaglin
Avatar van Dreaglin
Dreaglin is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-03-2004 @ 17:54:
ik ben het helemaal met je eens, ik probeer zeker altijd te blijven eten en mezelf niet uit te hongeren, dat is alleen maar slecht.
Goede motivatie !!!
precies, anders voel je je alleen maar slap en word je zo sip/down en hou je het maar een korte tijd vol. Als je je fit en vol energie voelt, geeft dat juist stimulans om door te gaan. Als je goed lijnt krijg je juist meer energie, want door al die suikers ga je je sloom en suf voelen. Je moet dan elke keer meer suiker om weer over de drempel heen te gaan die je lichaam zich aanwent, en krijg je weer even een energiestoot.. alleen heb je daar steeds meer voor nodig.
__________________
Quit the jibbery jabber, fuck the soft side!
Oud 28-03-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Dreaglin schreef op 28-03-2004 @ 17:55:
en met pasen zoveel chocolade eitjes eten dat die 4 kilo er weer aan komen?? hmm zou zonde zijn!
maar die snack a jacks zijn idd een goeie tip..
hahaha neej er komen geen paaseitjes in bij mij, kopen we denk ik ook niet, maar een stukje taart en 's avond weer een koekje kan wel. En dan nog ff gezond eten tot de meivakantie,, dan kan ik me weer volproppen in het 4 sterren hotel met buffetmaaltijden en heerlijke toetjes
Oud 28-03-2004, 17:09
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreaglin schreef op 28-03-2004 @ 17:51:
Ook las ik van een aantal mensen hun dagelijkse eet patroon. Ze drinken allemaal flesjes water op bepaalde tijdstippen. Beter is dat je gewoon een flesje bij de hand houdt en steeds een slokje neemt. Als je in 1x zoveel drinkt, moet je daarna alleen maar naar de wc en gaat het er direct uit. Op sommige scholen mag het niet, maar bij ons gelukkig wel, zet gewoon je flesje op je tafel onder de lessen, en als je huiswerk maakt / tv kijkt/ computert hou er gewoon een flesje bij de hand. Voel jeje ook nig elke keer na zo'n klots water zo 'waterig'
Je hebt het over mij neem ik aan? Ik zei namelijk dat ik op school voor kleine pauze 1 flesje water leegdronk, dan voor grote pauze nog een en daarna hangt af van of ik wel/geen les heb. Nou doe ik dat natuurlijk niet in 1 x, daar word ik misselijk van.
Ik zet ook gewoon m'n flesje naast me in de klas, drink het eerste uur het meeste er al uit (ja van hard fietsen krijg je dorst), maar gewoon verspreid over alle uren.

Vandaag ben ik niet op dieet, normaal gegeten, maar niet allemaal slechte dingen hoor.
Morgen ga ik een dieet beginnen (voor 2 weken) en even kijken of het werkt.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 28-03-2004, 17:12
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-03-2004 @ 17:51:
iets wat ik als tussendoortje neem is snack a jack erg lekker en er zit weinig in.. ik raad het iedereen aan!
Ehm, wat zijn dat voor dingen? Zijn dat van die 'rijst-chips' gevallen?
- sorry, ken het zo niet -
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 28-03-2004, 17:18
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-03-2004 @ 18:12:
Ehm, wat zijn dat voor dingen? Zijn dat van die 'rijst-chips' gevallen?
- sorry, ken het zo niet -
Rijstwafels met bijv kaas of caramel of barbecue smaak.

Aan wat voor dieet ga je beginnen, morgen?
__________________
Drie.
Oud 28-03-2004, 17:37
Dreaglin
Avatar van Dreaglin
Dreaglin is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-03-2004 @ 18:09:
Je hebt het over mij neem ik aan? Ik zei namelijk dat ik op school voor kleine pauze 1 flesje water leegdronk, dan voor grote pauze nog een en daarna hangt af van of ik wel/geen les heb. Nou doe ik dat natuurlijk niet in 1 x, daar word ik misselijk van.
Ik zet ook gewoon m'n flesje naast me in de klas, drink het eerste uur het meeste er al uit (ja van hard fietsen krijg je dorst), maar gewoon verspreid over alle uren.
Jah daz wel ok..anders werkt het toch niet, dan zit je vol water als je vatsoenlijk moet eten. Want dat blijft belangrijk. Als je helemaal niets eet komt je hele spijsvertering stil te liggen etc. Dat wil je niet mee maken
maarjah ik vind trouwens dat niemand zich TE druk moet maken over die paar kilo hoor, je kan niet bij een bepaalde lengte zeggen: je moet zoveel wegen. Het ligt namelijk ook aan je bouw, botten etc.
Meestal bekijk je jezelf veel te kritisch, en alleen de negatieve kant.. Als je let op dingen die juist positief zijn, word je er een stuk vrolijker door Ik moet zeggen, dat ik eigenlijk nooit lijn, kvind mezelf ook niet te dik. Maar ik heb zo m'n momenten van zwakheid dat ik redelijk veel snoep, maar dat kan zo omslaan, want eigelijk hou ik helemaal niet van snoep, maar dan heb ik na zo'n zwakheid toch wel het opgeblazen gevoel
Ik sport meer om mn conditie op peil te houden...
trouwens nog over sporten, het is bijvoorbeeld goed om elke keer als je een vreetbui hebt ff naar buiten te gaan een eind wandelen. Als je dan terug komt neem je gewoon wat drinken en vaak krijg je smiddags zo'n aanval, dus kom je gewoon terug met het avond eten of savonds, ga je daarna gewoon lekker slapen.. Werkt bestwel, krijg je frisse lucht (tenzij je in de stad woont ) en beweging!
__________________
Quit the jibbery jabber, fuck the soft side!
Oud 28-03-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Dreaglin schreef op 28-03-2004 @ 17:51:
Als ik dit allemaal zo lees...weten sommigen niet precies wat goed is.
Hier heb je het nog over sommigen, daarna ga je over op "jullie allemaal"...niet echt terecht, denk ik.
Oud 28-03-2004, 21:18
Verwijderd
Misshcien is dit al een keer gezegd maar, als ik lijn helpt het ook wel om per dag op te schrijven hoeveel ik weeg, omdat het dan een heel fijn gevoel is om de volgende dag een beetje minder op te kunnen schrijven, daar doe ik het dan gewoon voor
Oud 29-03-2004, 09:07
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Molenmeisje schreef op 28-03-2004 @ 22:18:
Misshcien is dit al een keer gezegd maar, als ik lijn helpt het ook wel om per dag op te schrijven hoeveel ik weeg, omdat het dan een heel fijn gevoel is om de volgende dag een beetje minder op te kunnen schrijven, daar doe ik het dan gewoon voor
Je kan beter elke week opschrijven hoeveel je weegt omdat je per dag nogal kan schommelen door vocht wel of niet vasthouden en andere dingen (wat je de avond ervoor gegeten hebt kan ook nog uitmaken)

@dreaglin: Ik krijg bijna het idee dat ik helemaal "goed" aan het afvallen ben na jouw verhaal, ik ontbijt elke dag flink en zorg ervoor dat ik gedurende de dag geen honger heb, ik meet ook mn taille- en heupomvang elke week (in verhouding tot het gewicht dat ik kwijt ben) ben ik daar zelfs veel afgevallen) en het belangrijkste doel voor mijn afvallen is niet een bepaals gewicht maar gewoon weer trots durven zijn op mn figuur (en ik had echt een figuur waar je niet echt trots op kunt zijn)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 29-03-2004, 09:23
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Quiana schreef op 28-03-2004 @ 18:18:
Rijstwafels met bijv kaas of caramel of barbecue smaak.

Aan wat voor dieet ga je beginnen, morgen?
Aan het maxplan dieet (had het dieet hier al keertje gepost, te vinden op www.dieetidee.nl). M'n moeder was het ermee eens, die vond het prima om het een keertje een weekje (maar het moet eigenlijk twee weken, maar ik zie wel weer hoe ik dat aan het einde van de week ga regelen) te proberen.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 29-03-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-03-2004 @ 10:23:
Aan het maxplan dieet (had het dieet hier al keertje gepost, te vinden op www.dieetidee.nl). M'n moeder was het ermee eens, die vond het prima om het een keertje een weekje (maar het moet eigenlijk twee weken, maar ik zie wel weer hoe ik dat aan het einde van de week ga regelen) te proberen.
ik vind dit een slecht dieet, je valt denk ik geen 9 kilo in 2 weken af. Je eet amper, en het is nou niet echt gevarieerd. dan kan je nog beter het 40 punten dieet doen!
Oud 29-03-2004, 15:02
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Jaaaa, nog niet gezondigd én ruim een uur gefietst.
Oud 29-03-2004, 15:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
te veel koekjes gegeten vanaf morgen er weer tegenaan
Oud 29-03-2004, 15:23
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-03-2004 @ 15:50:
ik vind dit een slecht dieet, je valt denk ik geen 9 kilo in 2 weken af. Je eet amper, en het is nou niet echt gevarieerd. dan kan je nog beter het 40 punten dieet doen!
- zat al op zo'n opmerking te wachten.. -
Nee, maar of je amper eet weet ik niet. Ik heb vanmiddag redelijk wat spinazie gegeten (want waar geen hoeveelheid bij staat mag je zoveel eten als je wilt). Maar het is niet gevarieerd, je krijgt namelijk niet veel koolhydraten binnen en ook vast wel andere voedingsstoffen niet. Maar het is twee weken, dus dat valt wel mee.
9 kilo val je er hoogstens mee af, dat is dus alleen als je echt overgewicht hebt. En ik weeg geen 130 kilo, dus ik hoop er 4 kilo mee af te vallen.

Overigens ben ik nadat ik wat heb gegeten de laatste tijd vaak misselijk. Ik weet niet hoe het komt: als ik niet eet dan ben ik misselijk, eet ik dan (b.v. bordje pap en een appel) dan ben ik daarna bijna nog misselijker (verschilt per keer, ene keer haast niet, andere keer erger). Iemand enig idee hoe dit kan?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 29-03-2004, 15:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-03-2004 @ 16:23:
Overigens ben ik nadat ik wat heb gegeten de laatste tijd vaak misselijk. Ik weet niet hoe het komt: als ik niet eet dan ben ik misselijk, eet ik dan (b.v. bordje pap en een appel) dan ben ik daarna bijna nog misselijker (verschilt per keer, ene keer haast niet, andere keer erger). Iemand enig idee hoe dit kan?
Hoe het kan weet ik niet precies (volgens mij iets met een
schommelende suikerspiegel oid? Maar dat weet ik niet zeker..),
maar je kunt er wel wat tegen doen door bijv datgene wat je
eet meer te spreiden...

En te voorkomen dat je niet zo weinig eet dat je er misselijk van wordt.
__________________
Drie.
Oud 29-03-2004, 17:43
Verwijderd
zo. ik heb nu ook een plan ingesteld. ik wil nog 7 kilo afvallen, zodat ik op een goed gewicht zit. ik wil graag wat slanker de zomer ingaan, en me ook mooi voelen() ik eet hartstikke gezond, sochtends 2 broodjes, smiddags twee broodjes en twee appels, en avondeten gewoon alles. en ik drink veel water en 2 bekers melk. en toch val ik op t moment niet af. ik moet eigenlijk elke dag gewoon een stukkie gaan skaten ofzo. nu kan t weer, t is mooi weer aan t worden. *zucht* als je eenmaal begint, blijf je er altijd mee bezig. (nee, ik heb geen rare gedachten.)

wat is gezond om per week ongeveer af te vallen? *gewoon ter belangstelling*
Oud 29-03-2004, 17:47
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
En wat is reeël? 10 kilo, hoe lang doe je daarover? met gezond eten en 3x per week sporten?
Oud 29-03-2004, 18:08
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Zonder echt overgewicht ed, is ongeveer 0,5 tot 1,0 (1,5?) kilo
gezond om per week af te vallen, dacht ik...

Maar bedenk je dan wel dat je menstruatie, gewone schommelingen in je gewicht en allerlei andere dingen ook
invloed erop hebben ed, pin je er dus niet op vast. (en
maak je dus ook niet druk als het een keer wat minder is oid)

Hoelang je erover doet om bijv tien kilo af te vallen,
verschilt per persoon, denk ik... Tien kilo is best veel imho,
als je zeker wilt weten dat je het goed doet, ga dan eens
langs bij de huisarts of diëtist(e) oid.
__________________
Drie.
Oud 29-03-2004, 18:52
Verwijderd
Ik word er echt doodziek van, ik let op wat ik eet, ik let op hoeveel ik eet, ik let op wanneer ik eet, ik let er op dat ik minstens 2 liter (water) drink op een dag, ik let op dat ik beweeg/sport, ik let op hoeveel ik beweeg/sport, enz. enz. enz. Ik let dus overal op en toch kom ik alleen maar aan. Ik snap er echt helemaal niks van.
Oud 29-03-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2004 @ 19:52:
Ik word er echt doodziek van, ik let op wat ik eet, ik let op hoeveel ik eet, ik let op wanneer ik eet, ik let er op dat ik minstens 2 liter (water) drink op een dag, ik let op dat ik beweeg/sport, ik let op hoeveel ik beweeg/sport, enz. enz. enz. Ik let dus overal op en toch kom ik alleen maar aan. Ik snap er echt helemaal niks van.
dat heb ik ook een tijd gehad,bleef ik bijvoorbeeld 2 weken hangen, maar dan een week later was er ineens 2 kilo af. Je moet gewoon doorzetten dan komt het wel goed!
Oud 29-03-2004, 20:06
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2004 @ 19:52:
Ik word er echt doodziek van, ik let op wat ik eet, ik let op hoeveel ik eet, ik let op wanneer ik eet, ik let er op dat ik minstens 2 liter (water) drink op een dag, ik let op dat ik beweeg/sport, ik let op hoeveel ik beweeg/sport, enz. enz. enz. Ik let dus overal op en toch kom ik alleen maar aan. Ik snap er echt helemaal niks van.
jij raadt toch altijd iedereen aan om naar de dietist te gaan, ga lekker zelf.
__________________
You can't stop growing old...
Oud 29-03-2004, 20:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 29-03-2004 @ 21:06:
jij raadt toch altijd iedereen aan om naar de dietist te gaan, ga lekker zelf.
Dat het geen kwaad kan om naar de dietist te gaan, is waar,
maar dat kun je ook op een andere toon zeggen...

@Leonoor; ben je d'r al eens mee naar de huisarts gegaan oid? (f)
__________________
Drie.
Oud 29-03-2004, 20:21
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-03-2004 @ 21:12:
Dat het geen kwaad kan om naar de dietist te gaan, is waar,
maar dat kun je ook op een andere toon zeggen...

@Leonoor; ben je d'r al eens mee naar de huisarts gegaan oid? (f)
In dit geval kon ik dat even niet zeggen op een andere toon. Verder hoop ik wel voor haar dat ze niet teveel aankomt, want ja, ik begrijp wel hoe vervelend het is als dat gebeurd. En iedereen om je heen zegt: je bmi is goed ..
__________________
You can't stop growing old...
Oud 29-03-2004, 20:48
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Pfff.. vandaag ging qua eten slecht, maar qua bewegen goed. Heb veel te veel paaseitjes gegeten (k was alleen thuis, dus had meteen 8 paaseitjes ofzo uit de kast gejat ) en dubbel beleg op mn brood gehad (pindakaas én hagelslag), dus dat is niet zo goed.. maar ik heb wel ruim een uur geskeelerd en een paar minuten hardgelopen! (mijn conditie is niet heel geweldig.. maar ik ga het weer wat verbeteren door vanaf vandaag regelmatig te gaan hardlopen) Morgen heb ik waarschijnlijk teveel spierpijn, maar overmorgen ga ik weer hardlopen

Goed, niet echt een boeiende post, maar moest even mn verhaaltje over vandaag kwijt..
Oud 29-03-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 29-03-2004 @ 18:43:
zo. ik heb nu ook een plan ingesteld. ik wil nog 7 kilo afvallen, zodat ik op een goed gewicht zit. ik wil graag wat slanker de zomer ingaan, en me ook mooi voelen() ik eet hartstikke gezond, sochtends 2 broodjes, smiddags twee broodjes en twee appels, en avondeten gewoon alles. en ik drink veel water en 2 bekers melk. en toch val ik op t moment niet af. ik moet eigenlijk elke dag gewoon een stukkie gaan skaten ofzo. nu kan t weer, t is mooi weer aan t worden. *zucht* als je eenmaal begint, blijf je er altijd mee bezig. (nee, ik heb geen rare gedachten.)

wat is gezond om per week ongeveer af te vallen? *gewoon ter belangstelling*

Marlies, 7 kilo??
kom op zeg, je bent zo al hartstikke mooi
Oud 30-03-2004, 03:16
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 29-03-2004 @ 21:06:
jij raadt toch altijd iedereen aan om naar de dietist te gaan, ga lekker zelf.
En jij bent zeker de vriendelijkheid zelve?

Voor het geval je het nog niet door had, daar ben ik al wel eens geweest. Zij heeft me toen verteld wat ik ongeveer wel/niet moest eten en dat doe ik dus.

Ik denk verder ook dat jij en ik in een iets andere situatie zitten, die totaal niet met elkaar te vergelijken is. En als je mijn reacties en bezorgdheid (want voor het geval je dat nog niet door had: dat is het) niet waardeert: dan kan je me dat ook op een normale manier vertellen bv. door me een pm te sturen.

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 03:19.
Oud 30-03-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-03-2004 @ 16:23:
- zat al op zo'n opmerking te wachten.. -
Nee, maar of je amper eet weet ik niet. Ik heb vanmiddag redelijk wat spinazie gegeten (want waar geen hoeveelheid bij staat mag je zoveel eten als je wilt). Maar het is niet gevarieerd, je krijgt namelijk niet veel koolhydraten binnen en ook vast wel andere voedingsstoffen niet. Maar het is twee weken, dus dat valt wel mee.
9 kilo val je er hoogstens mee af, dat is dus alleen als je echt overgewicht hebt. En ik weeg geen 130 kilo, dus ik hoop er 4 kilo mee af te vallen.

Overigens ben ik nadat ik wat heb gegeten de laatste tijd vaak misselijk. Ik weet niet hoe het komt: als ik niet eet dan ben ik misselijk, eet ik dan (b.v. bordje pap en een appel) dan ben ik daarna bijna nog misselijker (verschilt per keer, ene keer haast niet, andere keer erger). Iemand enig idee hoe dit kan?
hehe je zegt het zelf al, er zitten bijna geen koolhydraten in, dat is heel slecht omdat je dan heel snel moe wordt. Het lijkt wel een beetje op het atkinson dieet. 9 kilo leek mij ook een beetje veel, want je eet nog wel steeds heel veel.

Je blijft mss misselijk worden doordat je spijsvertering van slag is ofzo. Eet je mss te weinig? mss wat meer drinken?
Ik heb er niet echt een idee over.
Oud 30-03-2004, 09:35
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Zo, vandaag alweer een halve liter water op En veel koffie, maar tellen koffie en thee eigenlijk ook mee als water?
Oud 30-03-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 30-03-2004 @ 10:35:
Zo, vandaag alweer een halve liter water op En veel koffie, maar tellen koffie en thee eigenlijk ook mee als water?
neej volgens mij alleen thee, ik heb zelfs wel eens gehoord dat je juist vocht vasthoud van koffie maar dat weet ik niet zeker.

ik heb net banaan op met hagelslag, maar ik vond het helemaal niet lekker, zonde van de calorien
Oud 30-03-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 30-03-2004 @ 12:26:
neej volgens mij alleen thee, ik heb zelfs wel eens gehoord dat je juist vocht vasthoud van koffie maar dat weet ik niet zeker.

ik heb net banaan op met hagelslag, maar ik vond het helemaal niet lekker, zonde van de calorien
nee, ook koffie telt mee, en sap, bier, cola, melk, etc, eigenlijk alle soorten drinken wel, behalve sterke drank omdat daar veel alcohol in zit en alcohol is geen water. De meeste soorten drinken bestaan voor 95 % uit water; waarom zou de H2O uit een glas kraanwater wél tellen en de H2O uit een beker koffie niet?

Koffie houdt wel vocht vast, maar dat is maar een héél klein beetje en je vult het meteen ook weer aan met een hele plens vocht als je koffie drinkt, er is dan nog genoeg water 'over' om je waterhuishouding aan te vullen met ongeveer net zo veel water als er in een normaal glas water zit. Koffiepoeder éten is geen goed idee.
Oud 30-03-2004, 12:04
Verwijderd
En ik heb dat maxplan eens bekeken; je krijgt echt bijna niets binnen. Er van uitgaande dat je op dag 1 6 opscheplepels spinazie eet en een halve krop sla, is het 312 kcal. Er van uitgaande dat je op dag 2, 10 plakken gekookte ham neemt en een halve krop sla en een appel en een peer, is het 600 kcal. Er van uitgaande dat je op dag 3, 3 tomaten eet en in totaal een hele krop sla, is het 525 kcal. Moet ik de andere dagen ook noig uitrekenen of is het zo al duidelijk?
Oud 30-03-2004, 12:55
Orchid
Avatar van Orchid
Orchid is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-03-2004 @ 12:55:
nee, ook koffie telt mee, en sap, bier, cola, melk, etc, eigenlijk alle soorten drinken wel, behalve sterke drank omdat daar veel alcohol in zit en alcohol is geen water. De meeste soorten drinken bestaan voor 95 % uit water; waarom zou de H2O uit een glas kraanwater wél tellen en de H2O uit een beker koffie niet?

Koffie houdt wel vocht vast, maar dat is maar een héél klein beetje en je vult het meteen ook weer aan met een hele plens vocht als je koffie drinkt, er is dan nog genoeg water 'over' om je waterhuishouding aan te vullen met ongeveer net zo veel water als er in een normaal glas water zit. Koffiepoeder éten is geen goed idee.
Cafeïne, in zowel koffie als thee, onttrekt vocht aan je lichaam. Voor ieder kopje koffie dat je drinkt, komt er 1,5 kopje uit.
Kruidenthee bevat meestal geen cafeïne en 'telt dus ook als water'. Bij bijv. De Tuinen zijn ook veel soorten en smaken cafeïnevrije thee te koop.
__________________
Because the holes in my soul host no thrill.
Oud 30-03-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Orchid schreef op 30-03-2004 @ 13:55:
Cafeïne, in zowel koffie als thee, onttrekt vocht aan je lichaam. Voor ieder kopje koffie dat je drinkt, komt er 1,5 kopje uit.
Kruidenthee bevat meestal geen cafeïne en 'telt dus ook als water'. Bij bijv. De Tuinen zijn ook veel soorten en smaken cafeïnevrije thee te koop.
In thee zit toch geen cafeïne, maar theïne?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 18:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.