Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 20:40
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Replica schreef op 08-08-2004 @ 22:53 :
Magnum light heb ik ook van gehoord dat die niet lekker is, met die solero light proefte ik echt geen verschil tussen een gewoon ijsje en een light ijsje Meestal als ik ijs eet, eet ik schepijs, dus dit is een hele goede vervanging daarvoor.

Oh, en bij dat solero ijsje stond het gewoon op de losse verpakking, gewoon even kijken dus
die solero light ijsjes zijn inderdaad gewoon erg lekker magnum light ken ik niet, maar lijkt me niet echt wat, eerlijk gezegd. het is toch eigenlijk magnum eigen dat het zwaar ongezond is...

ik weet niet of het al gezegd is trouwens, maar waterijsjes als die van festini zijn ook niet erg kalorie rijk, geloof ik. bij het ww systeem kost een waterijsje iig maar een halve punt.



het gaat momenteel opzich wel goed, tenminste, relatief; ik ben namelijk net ongesteld geworden en daarom gun ik mezelf een aantal chocoladekoekjes (maar wel de verantwoorde versie ) per dag en vanavond uit eten geweest, ook niet echt verstandig natuurlijk, maar ik heb het ijs achteraf weerstaan \0/

en donderdag op vakantie naar italië, ik vermoed dat dat wel eens heel goed voor mn lijn kan zijn (ik lust nauwelijk italiaans en eet tijdens vakanties sowieso minder...)

ben benieuwd hoeveel ik weeg als ik terug kom
Oud 09-08-2004, 22:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Replica schreef op 09-08-2004 @ 19:59 :
[B]-eetverhaal-B]
Beetje weinig? 2 pistoletjes en avondeten, daar komt 't op neer.
Wat je eerst at, 's ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 boterhammen en fruit, vind je dat teveel? Dat is 't namelijk niet.
Oud 10-08-2004, 09:00
Basia
Basia is offline
M'n vakantiekilo's gaan er langzaam maar zeker, met veel moeite, weer af. Als het weer wat minder warm is ga ik weer fanatiek sporten. Gisteravond wel 1,5 uur gemountainbiked
__________________
blablabla
Oud 10-08-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 10-08-2004 @ 10:03 :
Pistoletjes zijn meer dan een boterham toch? En daar komt het niet op neer, ook nog yoghurt met smacks, een appel en een banaan.
Qua calorieën wel, maar qua telling worden ze eigenlijk altijd gewoon als een boterham gerekend.
Oud 10-08-2004, 09:30
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Mijn doel is bereikt; 6 kilo eraf voordat ik op vakantie ga en dat aanhouden.

Het valt me nog mee hoeveel lekkers ik nog kan eten zonder weer aan te komen . Ik heb bijv. al best wat (room)ijsjes gehad, en laatst nog een BBQ (zonder me in te houden). Maar in verhouding eet ik een stuk minder met dit warme weer, misschien dat het daarom zo meevalt.
Oud 10-08-2004, 16:07
Mara
Mara is offline
Ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met smacks, maar ik telde je ontbijt niet als een volwaardige maaltijd omdat ik yoghurt niet zie als een volwaardige maaltijd, eerlijk gezegd.
Ik weet niet of je moeite met eten hebt 's ochtends (zoals veel mensen) maar ik denk dat het een goed is om 's ochtends bijv. nog een boterham of pistoletje erbij te nemen.
Oud 10-08-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 10-08-2004 @ 17:16 :
het zijn een soort ronde graandingetjes met honing geloof ik.
En suiker.

(Gepofte graankorrels oid zijn het, geloof ik.)
Oud 10-08-2004, 17:37
kliwie
kliwie is offline
ik heb een vraag: hoe kan het dat je afvalt als je kleine porties per dag eet, ongeveer om de twee uur. ik snap dat je dan de hele dag je spijsvertering aan de gang houdt, maar dat is toch niet goed want dan gaat al je bloed toch rond je darmen zitten? ik heb er verder geen verstand van, maar ik vroeg me af hoe je kunt afvallen door zo een eetpatroon aan te nemen.

en ik had nog een vraag. ik vroeg me namelijk ook af hoe het komt dat tosti's zoveel ongezonder zijn dan precies hetzelfde brood en dezelfde kaas maar dan zonder ze in een tostiding te doen. komt het omdat er dan vetten vrijkomen uit de kaas die je lichaam dan sneller opnemen en dus gaan opslaan?
Oud 10-08-2004, 17:54
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
kliwie schreef op 10-08-2004 @ 18:37 :
ik vroeg me namelijk ook af hoe het komt dat tosti's zoveel ongezonder zijn dan precies hetzelfde brood en dezelfde kaas maar dan zonder ze in een tostiding te doen. komt het omdat er dan vetten vrijkomen uit de kaas die je lichaam dan sneller opnemen en dus gaan opslaan?
Tosti's zijn niet ongezonder. Het is zoals je zelf al zegt precies hetzelfde.

bij mijn weten tenminste, en dat was eigenlijk ook wat mijn dietiste zei. Je kunt ook een tosti maken met volkorenbrood en 20+kaas
Oud 10-08-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
$tarlight schreef op 10-08-2004 @ 18:54 :
bij mijn weten tenminste, en dat was eigenlijk ook wat mijn dietiste zei. Je kunt ook een tosti maken met volkorenbrood en 20+kaas
Idd...denk ik iig.

Alleen maken veel mensen ze vaak met veel (vette) kaas en wit brood en vaak ook nog met ham er bij...en dat is ook op de 'niet-tosti-manier' niet echt gezond.
Oud 10-08-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 10-08-2004 @ 20:45 :
Alleen honing toch?
Voor zo ver ik weet ook met suiker. Anders had ik ze wel gemogen (en ik mag ze niet (of ik moet verkeerd op de verpakking hebben gekeken) die van Kellogs dan iig).
Oud 10-08-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2004 @ 20:53 :
Of eet gewoon gezond.
Juist, maar niet zo spastisch gaan doen met vet afdeppen in een restaurant oid, blegh.

Hm light ijsjes. Lijkt me smerig. Alhoewel het met water-ijs misschien nog wel te doen is. Maar Magnums horen gewoon romig en ranzig te zijn, ongezond enzo.

Ik word helemaal boos van al die mensen die zo geobsedeerd proberen af te vallen nu
Oud 11-08-2004, 07:02
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik ben nu ongeveer een maandjehalf aan het dieten.. Soms lijkt het goed te gaan, soms helemaal niet..

Ik moet wekelijks naar een afspraak met andere vrouwen waarbij we ons wegen, speciale gerechtjes leren klaarmakenen en babbelen over ervaringen.

De ene week ben ik twee kilo kwijt, de andere week ben ik bij, dan weer wat kwijt, dan weer wat bij.. In verhouding is hetgeen wat eraf gaat wel steeds groter dus ik val gelukkig nog genoeg af maar..


Ik denk dat het psychologisch zit.. Als ik vermagerd ben denk ik bij mezelf 'ah, nu mag je weer eens wat meer eten'.. Gevolg: Ik verdik en als ik dan weer op de weegschaal sta denk ik: Oei, nu moet ik oppassen en dan doe ik dat... Telkens weer opnieuw..
Oud 11-08-2004, 07:16
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 10-08-2004 @ 22:03 :
Hm light ijsjes. Lijkt me smerig. Alhoewel het met water-ijs misschien nog wel te doen is. Maar Magnums horen gewoon romig en ranzig te zijn, ongezond enzo.
De Liners bij de Jamin (daar hebben ze ze hier iig, soms ook bij andere winkels) zijn heel goed te eten. Er is een 'Solero-variant' en ene 'Magnum-variant' (om even een herkenbare omschrijving te geven ).
Oud 11-08-2004, 17:34
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik kom hier even trots vertellen dat ik mezelf een gezond eetpatroon heb aangeleerd.

s'ochtends (8.00uur): 2 volkoren boterhammen + beleg (vleeswaren, sandwichspread of iets dergelijks)

s'middags (13.30 uur): 2-3 volkoren boterhammen + beleg

evt. tussendoor (16.00 uur): 1 appel

s'avonds (17.30 uur): avondeten

Daarnaast drink ik héél veel! (water, Groene Thee etc.)

Ik heb me ingeschreven op een sportschool (Sport & Health Club) en zorg dus ook dat ik voldoende beweeg.

Ik heb geen last meer van eetbuien of dagen dat ik mezelf uithonger. Ik voel me beter en heb meer energie.
Kop op, mensen....ook jullie kunnen het!

Liefs, Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Oud 11-08-2004, 19:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 11-08-2004 @ 18:34 :
Ik kom hier even trots vertellen dat ik mezelf een gezond eetpatroon heb aangeleerd.

s'ochtends (8.00uur): 2 volkoren boterhammen + beleg (vleeswaren, sandwichspread of iets dergelijks)

s'middags (13.30 uur): 2-3 volkoren boterhammen + beleg

evt. tussendoor (16.00 uur): 1 appel

s'avonds (17.30 uur): avondeten

Daarnaast drink ik héél veel! (water, Groene Thee etc.)

Ik heb me ingeschreven op een sportschool (Sport & Health Club) en zorg dus ook dat ik voldoende beweeg.

Ik heb geen last meer van eetbuien of dagen dat ik mezelf uithonger. Ik voel me beter en heb meer energie.
Kop op, mensen....ook jullie kunnen het!

Liefs, Magic_STAR*
Gewéldig! Eindelijk weer iemand die er serieus mee omgaat en een gezond eetpatroon kiest. Ik ben het er volkomen mee eens, maar bedenk wel, 2 stuks fruit per dag he Maar dat is meer een tip, geen negatief commentaar. Veel succes, en vertel ons hoe 't gaat!
Oud 11-08-2004, 21:01
MissesLena
MissesLena is offline
Weet je wat ik wens.
Dat niemand zichzelf te dik vind, dat niemand meer slechte voedselschema's bedenkt voor zichzelf, dat mensen hun ogen openen en inzien dat er geen reden is om zichzelf te haten.
Je kunt maar beter niets weten van afvallen en calorieen. Je kunt maar beter niet luisteren naar dat DOMME stemmetje in je hoofd dat zegt: je bent veel mooier als je dunner bent.
EN JE KUNT MAAR BETER NIET LIJNEN!
In bijna alle topics over lijnen etc. is er wel iemand die de anorexiakant opgaat - of nog erger - iemand die dit wenst om dun te zijn. Weet je wel niet hoe f*cking ver mensen gaan om een paar kilootjes eraf te halen??? Weet je wel niet hoe erg we onszelf manipuleren om dunner te worden????
Een voedselschema daar begint het mee. En dan langzaam maar zeker vergeet je wat belangrijk is.. Nee niet langzaam.. sneller...
En dan zonder dat je het doorhebt is je belangrijkste prioriteit - je doel van het moment - een paar kilo's eraf. En of het je lukt of niet, het maakt geen f*ck uit..... egt niet...
Het is een ziekte, lijnen en alles erom heen, altijd. De een is gewoon een tijd sago, de ander begint te kotsen en sommigen kunnen het niet eens meer navertellen. En ja, er zijn er een paar die redden het wel... En wooow... die zijn mooi dun geworden.. En ja.. ja! Nu proberen die hun oogjes weer open te doen.. en heej... wat is dat nou... ik heb nog steeds problemen..! Ik ben nog steeds niet gelukkig...! Oh lag het dan toch niet aan mijn gewicht... OKe.. nu word ik te cynisch...
En stel.. stel dat je dan besluit geen weg vol afzien en geestelijke vergiftingen te kiezen. Dan kies je tegenwoordig toch voor dieetpillen. Ja joh.. die werken.. zeggen ze toch op tv...!
Je hart gaat sneller kloppen -- makkie- je valt af zonder iets te doen! Zelfs snachts! Je hart gaat zo hard kloppen.. alsof je hele renbanen aflegt joh in de nacht! Dat gaat snel! Tien kilo! Dat je er verslaafd aan raakt geeft niet.. het draait om de kilo's toch?
Toch wordt het wel een beetje irritant, die hartstoornissen snachts. Ja, en de laatste tijd, moet ik je vertellen, gaat het wel een beetje te hard hoor, mijn hart, zie je, ik heb al geen week meer geslapen, ik denk dat ik er maar mee ga kapen, met die pillen, tis immers al weer een jaar geleden dat ik er mee begonnen ben en ik ben nu wel op mijn streefgewicht. Want weet je, het is gewoon niet gezond dat mijn hart zo snel klopt, zo van klop---klop---klop---klop------klop------------klop------------X.
,,, Ik bedoel maar....
Wat ik tegen iedereen zou willen zeggen, maar vooral tegen mezelf - hoewel de kans dat ik luister toch nihil is- , is het volgende:
Love yourself! En doe asjeblieft niet aan domme dieeten... neem gewoon het risico niet, want hoe sterk en slim je jezelf ook mag vinden, iedereen kan zijn verstand verliezen als hij een strijd begint met zichzelf. Geloof me... Liever ben je jezelf en de dikste persoon op de wereld dan een anorexiapatient!!
Oud 11-08-2004, 21:04
MissesLena
MissesLena is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 10-08-2004 @ 22:03 :
Juist, maar niet zo spastisch gaan doen met vet afdeppen in een restaurant oid, blegh.

Hm light ijsjes. Lijkt me smerig. Alhoewel het met water-ijs misschien nog wel te doen is. Maar Magnums horen gewoon romig en ranzig te zijn, ongezond enzo.

Ik word helemaal boos van al die mensen die zo geobsedeerd proberen af te vallen nu
Oh maar je hoeft niet boos te zijn op die mensen hoor - geloof me- later worden ze duizend keer kwader op zichzelf dan jij ooit op ze zult zijn!
Oud 11-08-2004, 21:16
MissesLena
MissesLena is offline
Nu is het mijn beurt om trots te zijn, wat iemand ook vindt.
Ik ga nu naar beneden, naar de koelkast, haal een pannekoek te voorschijn, wetend welke calorieen erin zitten, leg de pannekoek op een bord, doe er iets op wat mij lekker lijkt, jam, ja, daar heb ik trek ik, ik pak een glas sinas (niet light) te voorschijn, ga naar boven, eet het -zonder schuld gevoelens en zonder braakpartijen en zonder meteen een nieuw eetplan te bedenken - op. Bedenk of ik nog trek zou hebben in een volgende pannekoek, en eet door tot ik geen zin meer heb. Vervolgens ga ik slapen, wetend dat ik morgen een ontbijt kan maken, waar ik maar zin in heb, en dat zonder schuldgevoelens, zonder braakpartijen, zonder meteen een nieuw eetplan te bedenken op kan eten.

Oke, dit is misschien een beetje vreemde tekst zul je denken. Maar ik heb een periode gehad van heel streng lijnen en zelfs kotsen en hoewel ik het liever niet toegeef was het niets beter dan anorexia, en ik had er zo'n schoon genoeg van,ik was het zooooo sch*tziek dat ik mezelf zo geestelijk gestoord had zien te krijgen, en ik was me er zooo bewust van dat het werkelijk niets uitmaakt of je je nu iets te dik voelt of niet dat ik besloot alles boven alles te stellen om van de eetstoornis af te komen.
Of ik nu van een slank figuur naar enorm dik figuur ga - het maakt niet uit - ik wilde er van af. Dus noooooit meer een dieet voor mij, nooooooooit meer!!! En ergens van binnen weet ik dat ik niet dik zal worden, want ik zal uiteindelijk toch zien dat eten niet belangrijk is, en ik zal zien wat er werkelijk toe doet...

Maar nu ga ik lekker eten....
Oud 12-08-2004, 07:19
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ikzelf heb anorexia gehad. Eigenlijk merkte ik niet eens dat ik zo drastisch aan het lijnen was. Het ging ook eerder onbewust dan bewust. Voor mijn gevoel deed ik gewoon de dagelijkse dingen, alleen 'vergat' ik daarbij te eten. Ik werd uiteindelijk opgenomen en dit is toch wel de ergste periode in mijn leven geweest. Nu, inmiddels een jaar na mijn opname van een half jaar, ben ik terug op gewicht. En ondanks mijn opname kon ik nog altijd niet 'normaal' met eten omgaan, maar sinds 2 weken wel. Ik heb voor mezelf wel vaste tijden en hoeveelheden gepland, maar dit mbv een gezond eetpatroon. De maaltijden zijn vaak moeilijk en bij anderen eten is nóg moeilijker, maar de laatste tijd voel ik me meer op mijn gemak met eten.
Dit topic is bedoeld om mensen op een gezonde manier op gewicht te krijgen (dmv een gezond voedingspatroon aan te leren zullen diegene die iets aan de zware kant zijn vanzelf afvallen zonder hierbij een streng dieet te volgen). Dit is mijn idee van het lijntopic. Iedereen veel suc-6!

Liefs, Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Oud 12-08-2004, 18:22
Mara
Mara is offline
Ik wou even mededelen dat ik me nu ontzettend zit in te houden om ervoor te zorgen dat ik me niet helemaal volprop. En er is geen fruit in huis (ouders niet meegenomen, en met dit weer ga ik er niet uit) dus dat kan ik ook niet nemen. De frustratie, de frustratie.
Oud 13-08-2004, 08:33
kliwie
kliwie is offline
ik heb dat ook, als er veel snoep, koek, chocolade of iets dergelijks in huis is, dan ga je dat op een of andere manier ook eten terwijl het natuurlijk niet hoeft maar die aantrekkingskracht is dan echt groot. maar nu zijn mijn ouders op vakantie wat betekent dat er niks lekkers (snoep oid) in huis is. want ik kan me in de supermarkt heel goed inhouden, dat scheelt wel.
Oud 13-08-2004, 09:38
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-08-2004 @ 19:22 :
Ik wou even mededelen dat ik me nu ontzettend zit in te houden om ervoor te zorgen dat ik me niet helemaal volprop. En er is geen fruit in huis (ouders niet meegenomen, en met dit weer ga ik er niet uit) dus dat kan ik ook niet nemen. De frustratie, de frustratie.
Hup, de deur uit!
Fruit in huis halen en ff lekker door de regen lopen.

Kus, Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Oud 13-08-2004, 10:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 13-08-2004 @ 10:38 :
Hup, de deur uit!
Fruit in huis halen en ff lekker door de regen lopen.

Kus, Magic_STAR*
Heb me gisteravond even niet in kunnen houden, heb een kopje japanse nootjes genomen
Oud 13-08-2004, 10:35
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 11:28 :
Heb me gisteravond even niet in kunnen houden, heb een kopje japanse nootjes genomen
kan gebeuren, vandaag weer een dag
succes
Oud 13-08-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 11:28 :
Heb me gisteravond even niet in kunnen houden, heb een kopje japanse nootjes genomen
Beter dan een zak chips, lijkt me.
Oud 13-08-2004, 10:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2004 @ 11:36 :
Beter dan een zak chips, lijkt me.
Inderdaad, en ik pak tegenwoordig ook echt alleen een kopje vol. Eerst pakte ik de zak en keek ik wel hoe ver ik kwam zeg maar

Japanse nootjes zijn (redelijk) gezond, mijn vader heeft zeer verhoogd cholesterol en hij mag het wel hebben.
Oud 13-08-2004, 11:01
kliwie
kliwie is offline
ik vroeg me af wat jullie tot nu toe hebben gegeten. ik heb 2 nectarines, 1 boterham met achterham, 1 glas magere melk en een glas optimel drink op.
ik heb absoluut geen honger maar ben al wel vanaf half 9 wakker.
Oud 13-08-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-08-2004 @ 11:56 :
Japanse nootjes zijn (redelijk) gezond, mijn vader heeft zeer verhoogd cholesterol en hij mag het wel hebben.
Precies. En als je het bij eens in de week een kopje houdt (ik zeg maar wat), dan zul je er echt geen kilo's van aankomen, denk ik. (Die met pinda's zijn door de pinda's natuurlijk weer iets minder gezond, maar ik weet niet welke je hebt. Maar het is en blijft beter dan chips.)
Oud 13-08-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 13-08-2004 @ 12:01 :
ik vroeg me af wat jullie tot nu toe hebben gegeten.
Ik heb drie boterhammen op (twee met suikervrije jam, één met kaas) en wat nootjes/rozijenen. En als drinken een halve liter (suikervrije) siroop, een beker thee met wat honing en een paar glazen water. Ik ben van 7 tot half 8 even wakker geweest en nu sinds half 10 weer.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #24!
Mara
476 08-09-2004 17:03
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #14!!!!
ekki
250 22-07-2003 22:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.