Oud 09-09-2003, 21:42
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik heb even een kort vraagje tussendoor, ik wil er graag nog een ratje bij en het leek me wel een geinig idee om een voederrat te redden, gewoon om eens lief te zijn, maar ik denk dat dit niet kan eigenlijk want ze zijn vast niet tam, wie heeft er voederratten (voor hun slang ) en weet of je ze tam zóu kunnen maken.
hihihihihi, typisch iets voor mij: "kom, laat ik een rat redden...!"

en "voor de sier" nog een vraagje: Wat vinden jullie ervan om je huisdier te laten leven ten koste van andere dieren, dus ratten geven aan een slang enzoo.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 21:50
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Nah....dan moet je het niet gaan kopen bij een dierenwinkel of een handelaar ofzo...dan werk je alleen maar mee aan die productie..want voor die rat moet er weer een in de plaats komen dus zinvol is het niet!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:56
Verwijderd
Mijn neef heeft allemaal reptielen die ratten eten.
Als de ratten een aantal weken oud zijn gaan ze de leguanenkooi in. 5 minuten later heeft de leguaan weer een lekker hapje gegeten.

Volgens mij kan je ze wel tam maken maar dan moet je ze vrij jong hebben.

Ik vind het lief en naief dat je een ratje wil redden.
In vergelijking: zou je een antilope redden van een hongerige leeuw? Moet ik een koe redden van jouw hongerige familie?

Ik breng het een beetje bot.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:29
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Ik zou het niet doen, weet je wat echt redden is? Een ratje uit de opvang halen in zowel belgie als Nederland zitten er veel en die beestjes verdienen ook een goed tehuis.
Kijk anders eens op www.ratten.nl en daar het forum
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:55
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
das idd een beter idee
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:59
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 09-09-2003 @ 22:55:
das idd een beter idee
gelukkig kijk even bij deze site http://www.ratjes.nl/srn/aanbod.html daar staan opvangadressen waar je een ratje vandaan kan halen. Ik hoop dat stichting ratjetoe een beetje bij je in de buurt zit (vijfhuizen) want die zitten echt tsjokvol www.ratjetoe.tk maar lang niet alle ratjes staan op de site. Je kunt Babette altijd even bellen en dan vragen wat ze heeft zitten
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 08:52
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
[edit] titel aangepast en verduidelijkt [/edit]

Graag in de toekomst iets duidelijker beginnen.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:25
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ok, sorry.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:48
marlon
marlon is offline
Slangen eten nou eenmaal ratten en muizen...
Anders gaan ze dood...

Weet niet of jij weet wat er in katteneten zit.. moet dat dan ook maar gered worden?

verschrikkelijk dom en naief zeg...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:08
kleine wicca
kleine wicca is offline
eueuhmm, wie zegt dat wij katten hebben??, ik zeg toch ook dat het me gewoon leuk lijkt.
Ik vind echt niet dat we maar geen vlees aan onze beesten moeten geven maar soms is het niet nodig want voor welk nut houd iemand nou slangen?
en waarom is het dom??????
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:08
kleine wicca
kleine wicca is offline
ow, shit 'kben dus duifeltje
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
er is geloof ik zelfs een knaagdierenasiel in zoetermeer...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:38
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
marlon schreef op 10-09-2003 @ 17:48:
Slangen eten nou eenmaal ratten en muizen...
Anders gaan ze dood...

Weet niet of jij weet wat er in katteneten zit.. moet dat dan ook maar gered worden?

verschrikkelijk dom en naief zeg...
er bestaat ook vegetarisch katteneten, lieverd... je hóeft je kat geen vlees te voerten als je dat niet wilt
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:23
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 21:36:
er is geloof ik zelfs een knaagdierenasiel in zoetermeer...
In Den haag zit het Knagertje, www.knaagdierenopvang.nl maar na een aantal verhalen van kenissen gehoord te hebben over ze, zou ik niemand aan willen raden om daar een ratje te halen. Babette van stichting ratjetoe is daarintegen heel goed bezig, en die heeft hele ruime keuze (op t moment geloof ik rond de 150-200) en als je wilt komt zij ze zelfs tegen een kleine vergoeding bij je thuisbrengen als je aan haar doorgeeft wat je een beetje zoekt
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 21:38:
er bestaat ook vegetarisch katteneten, lieverd... je hóeft je kat geen vlees te voerten als je dat niet wilt
precies
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:23
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 21:38:
er bestaat ook vegetarisch katteneten, lieverd... je hóeft je kat geen vlees te voerten als je dat niet wilt
dat is pas stom, een kat is een carnivoor en heeft vlees nodig, je gaat van een leeuw toch ook geen vegetariër maken.
als je persé geen vlees aan je huisdier wilt voeren, neem dan een geit ofzo
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-09-2003 @ 21:36:
er is geloof ik zelfs een knaagdierenasiel in zoetermeer...

er bestaat ook vegetarisch katteneten, lieverd... je hóeft je kat geen vlees te voerten als je dat niet wilt
GVD waar gaat het naar toe met deze wereld.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-09-2003 @ 14:23:
dat is pas stom, een kat is een carnivoor en heeft vlees nodig, je gaat van een leeuw toch ook geen vegetariër maken.
als je persé geen vlees aan je huisdier wilt voeren, neem dan een geit ofzo
Ik vind het ook een beetje overdreven, maar het kán wel als je het echt wilt. je krijgt ongetwijfeld vreemde opmerkingen van vrienden en famillie, maar je kat zal niets tekort komen. Vegetarisch katteneten word ook wel eens gegeven aan katten die een overgewicht hebben, of met hartproblemen kampen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2003, 18:32
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ok, ik wil nu dus een opvangratje, maar ik heb al twee ratjes en weet iemand of ze dan wel aan elkaar kunnen wennen, of dat eentje dan buitengesloten wordt??
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:24
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 10-09-2003 @ 21:08:
moeten geven maar soms is het niet nodig want voor welk nut houd iemand nou slangen?
wat voor nut heeft het om ook maar een huisdier te nemen welke soort dan ook???

een rat in huis is even nutteloos als een slang of spin, dat er van slangen en spinnen minder bekend is is alleen maar mooi.
daar valt tenminste nog wat te leren in plaats van een standaard bak, keil er een rat in, goede ondergrond en af en toe wat voeren en water geven.

dan geef mij toch maar spinnen en slangen en laat de ratten maar mooi voor prooi spelen zoals het in de natuur ook gaat.
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:01
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik zeg niet dat ratten houden wél een nut heeft..
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:30
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-09-2003 @ 18:32:
ok, ik wil nu dus een opvangratje, maar ik heb al twee ratjes en weet iemand of ze dan wel aan elkaar kunnen wennen, of dat eentje dan buitengesloten wordt??
Als je de introductie goed aanpakt, ze op neutraal terrein (de bank, badkamer oid) kennis laat maken, besnuffelen, en even stoeien (laat ze maar vechten zolang er maar geen bloed bij komt kijken) komt het allemaal wel goed.
Waar ga je ze halen? Een goede opvang zal je vaak ook wel willen helpen met introduceren.

Kijk anders eens op het ratten forum van ratten.nl
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:08
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-09-2003 @ 18:32:
ok, ik wil nu dus een opvangratje, maar ik heb al twee ratjes en weet iemand of ze dan wel aan elkaar kunnen wennen, of dat eentje dan buitengesloten wordt??
Lees er eerst wat boekjes over, dat je weet hoe je het moet aanpakken, dan heb je een goede kans. Over het algemeen wennen vrouwtjes makkelijker aan een nieuweling dan mannetjes, misschien iets om in het achterhoofd te houden.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:44
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-09-2003 @ 22:08:
Lees er eerst wat boekjes over, dat je weet hoe je het moet aanpakken, dan heb je een goede kans. Over het algemeen wennen vrouwtjes makkelijker aan een nieuweling dan mannetjes, misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Ik heb alle in nederland te verkrijgen rattenboekjes gelezen, en geen 1 daarvan klopt 100%, zo zijn er boekjes die zeggen dat je best een rat alleen kan houden, boekjes die zeggen dat je ratjes het beste bij de dierenwinkel kunt halen, boekjes waarin staat dat je ratten op zaagsel kan houden..

Op het forum wat ik hierboven aangegeven hebt zitten heel veel mensen die veel van ratten weten, je kunt het beter daar proberen.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:14
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
het ligt ook heel erg aan de rat hoe de verzorging is, één van mijn ratjes die ik nu heb kan bijv. niet eens op kleine beukensnippers omdat dat te stoffig is maar mijn ratje dat ik hiervoor had (ik had er één en ik voel me dus best een trut ) kon gewoon op zaagsel zonder dat ze er iets van kreeg, maar zij kreeg later een tumor omdat ik toen nog niet wist waar de ratten uit de dierenwinkel vandaan komen .
nu heb ik ratjes uit het tuincentrum, dat klinkt raar maar ik heb goed geïnformeerd waar ze vandaan komen en tot nu toe is er niks raars gebeurt.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 19:48
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 19-09-2003 @ 14:14:
het ligt ook heel erg aan de rat hoe de verzorging is, één van mijn ratjes die ik nu heb kan bijv. niet eens op kleine beukensnippers omdat dat te stoffig is maar mijn ratje dat ik hiervoor had (ik had er één en ik voel me dus best een trut ) kon gewoon op zaagsel zonder dat ze er iets van kreeg, maar zij kreeg later een tumor omdat ik toen nog niet wist waar de ratten uit de dierenwinkel vandaan komen .
nu heb ik ratjes uit het tuincentrum, dat klinkt raar maar ik heb goed geïnformeerd waar ze vandaan komen en tot nu toe is er niks raars gebeurt.
Tis heel simpel om te zeggen dat je ratje dat op zaagsel zat er geen last van hebt, maar dat had het beestje waarschijnlijk wel.Ratten mogen NOOIT op zaagsel!!
En ratten uit het tuincentrum komen vaak NET ZO GOED bij een broodfokker vandaan, en dat ze nog niets hebben zegt niets, niet alles is slecht, maar het kan zo maar gebeuren dat er ineens wel wat mis gaat.
Anyway, ik hoop dat je een ratje uit de opvang gaat halen, het beestje NIET op zaagsel zet *dan krijg je m van een goede opvang niet eens mee* en dat alles goed gaat met die van jou en je nieuwe ratje samen
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
het maakt niet uit waar je je rat vandaan haalt, ze zijn allemaal gevoeligvoor kanker, omdat de tamme rat van vandaag afstamt van de ratten die vroeger in het laboratorium werden gebruikt. de verzorgers daar ontdekte dat ratten erg inteligente en aanhankelijke huisdieren konden zijn, en zo is de tamme ratten cultuur zeg maar, begonnen. echter: proffecionele fokkers zullen goed voor hun ratten zorgen, ze aan mensen latten wennen en zo sterk mogenlijk proberen te fokken (ze poberen eigelij dekanker eruit te fokken, alhoewel het nog jaren en jaren en jaren zal duren voor ze dit enigsinds gelukt zal zijn).Ga dus niet naar die louch dierenwinkel om de hoek, maar naar een fokker of asiel!
P.S. je hébt wel goede dierenwinkels, maar die zijn helaas behoorlijk zeldzaam.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:57
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik snap niet waarom mensen ratten in huis nemen, ik doe mijn best om die beesten uit teroeien.

Maar supersanne jij heb ratten en katten?, gaat dat wel samen?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 22:32
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
kees17 schreef op 20-09-2003 @ 19:57:
Ik snap niet waarom mensen ratten in huis nemen, ik doe mijn best om die beesten uit teroeien.

Maar supersanne jij heb ratten en katten?, gaat dat wel samen?
heb je ooit weleens een tamme rat goed bestudeert en gekeken hoe leuk die beestjes zijn (vind ik dan).
en tamme ratten is ook wel heel wat anders dan wilde ratten want ik denk dat je alleen wilde ratten bestrijd en niet met een bus bestrijdingsmiddel de dierenwinkel inloopt. (hoop ik)

__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 20-09-2003 @ 19:57:
Ik snap niet waarom mensen ratten in huis nemen, ik doe mijn best om die beesten uit teroeien.

Maar supersanne jij heb ratten en katten?, gaat dat wel samen?
Ratten zijn zeer inteligente beesten, ze hebben weinig verzorging nodig en je kunt er uren naar kijken. Verder zijn ze heel aanhalig en trekken erg naar je toe, zeker als je er twee hebt (in tegensteling tot wat sommige mensen denken, zijn ratten die met z'n tweeën of meer worden gehouden, socialer naar mensen toe dan een rat die in z'n eentje zit). het zijn dus ideale huisdieren. Ik heb een tijdje ratten gehad, en we hadden ook katten. dat ging op zich heel goed samen, maar je moest ze wel uit elkaar houden, want de kat was als de dood voor de rat. (ja, dat lees je goed, ratten zijn namelijk erg nieuwschierig en daar raakt zo'n kat soms van in de war, omdat deze gewent is dat zijn "prooi" gewoonlijk juist probeert te vluchten). Ik heb één keer de kooi vlak bij de etensbak van de kat gezet, en de kat vermagerde omdat 'ie niet durfte te eten. Toen we eenmaal de rattenkooi in de huikamer hadden gezet, en het katteneten in de keuken, was er niets meer aan de hand
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:06
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-09-2003 @ 12:56:
Ratten zijn zeer inteligente beesten, ze hebben weinig verzorging nodig en je kunt er uren naar kijken. Verder zijn ze heel aanhalig en trekken erg naar je toe, zeker als je er twee hebt (in tegensteling tot wat sommige mensen denken, zijn ratten die met z'n tweeën of meer worden gehouden, socialer naar mensen toe dan een rat die in z'n eentje zit). het zijn dus ideale huisdieren.
helemaal mee eens!!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:35
visjuuh
Avatar van visjuuh
visjuuh is offline
ZIJN VOEDERRATTEN NIET VAN DIE INCEST 200 GENERATIE BEESTJES OF ZIT IK HELEMAAL MIS ???
__________________
I just want to call you my, poedeliewoepsie
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 08:34
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-09-2003 @ 12:56:
Ratten zijn zeer inteligente beesten, ze hebben weinig verzorging nodig en je kunt er uren naar kijken. Verder zijn ze heel aanhalig en trekken erg naar je toe, zeker als je er twee hebt (in tegensteling tot wat sommige mensen denken, zijn ratten die met z'n tweeën of meer worden gehouden, socialer naar mensen toe dan een rat die in z'n eentje zit). het zijn dus ideale huisdieren. Ik heb een tijdje ratten gehad, en we hadden ook katten. dat ging op zich heel goed samen, maar je moest ze wel uit elkaar houden, want de kat was als de dood voor de rat. (ja, dat lees je goed, ratten zijn namelijk erg nieuwschierig en daar raakt zo'n kat soms van in de war, omdat deze gewent is dat zijn "prooi" gewoonlijk juist probeert te vluchten). Ik heb één keer de kooi vlak bij de etensbak van de kat gezet, en de kat vermagerde omdat 'ie niet durfte te eten. Toen we eenmaal de rattenkooi in de huikamer hadden gezet, en het katteneten in de keuken, was er niets meer aan de hand
Ik denk dat onze hond die rat allang gepakt had, we hadden ooit een cavia in de huiskamer, toen was onze hond nog een pup. Hij kon niet in de kooi komen , maar soms stond hij er boven op.

Ps, ratten zijn niet mijn huisdieren.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:46
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
poecilotheria schreef op 18-09-2003 @ 19:24:
wat voor nut heeft het om ook maar een huisdier te nemen welke soort dan ook???

een rat in huis is even nutteloos als een slang of spin, dat er van slangen en spinnen minder bekend is is alleen maar mooi.
daar valt tenminste nog wat te leren in plaats van een standaard bak, keil er een rat in, goede ondergrond en af en toe wat voeren en water geven.

dan geef mij toch maar spinnen en slangen en laat de ratten maar mooi voor prooi spelen zoals het in de natuur ook gaat.
Nou lekker aardig ben je weer voor zo'n lief klein muisje. Een spin of slang is misschien interessant om te hebben, maar ik vind ze dr alleen maar vies uitzien. Die beestjes horen niet in een klein terrarium, die horen vrij te leven. Maar de meeste ratten zijn geboren in gevangenschap, dus die zijn dit zo gewend...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 16:17
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik heb ook een rat gekocht die bestemd was voor slangen.

het was een klein beestje, hartstikke doorgefokt, waarschijnlijk ook al ziek toen ik hem kocht.. maar ik werd verliefd en heb hem mee naar huis genomen

en ik ben nu een hele trotse eigenaar van dat lekkere dikkoppie *trots*

dit is Storm toen ik hem kocht:



en zo istie nu



__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 22:29
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Oeh wat is die Storm een mooierd!!!
Ik heb zelf een hele hoop opvangers, gewoon van mensen die er niet meer voor wilden of kunnen zorgen, en daarbij heb ik ook nog een aantal ratten die van de dierenwinkel kwamen, maar terug moesten naar de fokker om slangenvoer te worden.
Gelukkig dacht de eigenaresse aan mij en mocht ik ze zo meenemen.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2003, 11:42
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 07-11-2003 @ 15:46:
Nou lekker aardig ben je weer voor zo'n lief klein muisje. Een spin of slang is misschien interessant om te hebben, maar ik vind ze dr alleen maar vies uitzien. Die beestjes horen niet in een klein terrarium, die horen vrij te leven. Maar de meeste ratten zijn geboren in gevangenschap, dus die zijn dit zo gewend...
de meeste slangen en spinnen worden ook geboren in gevangenschap, dus die weten dan ook niet beter

en zo hebben een spinnen, insecten (en sommige slangen) een stuk minder ruimte nodig dan muizen of ratten
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jadie schreef op 09-09-2003 @ 21:56:
[B]Mijn neef heeft allemaal reptielen die ratten eten.
Als de ratten een aantal weken oud zijn gaan ze de leguanenkooi in. 5 minuten later heeft de leguaan weer een lekker hapje gegeten.
Een leguaan die groot genoeg is om een rat te eten, behoren geen dierlijk voedsel meer te krijgen

en ontopic: ik ben voor voederdieren, zog aat het nu eenmaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.