Oud 25-09-2006, 13:05
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo!
Ik zit nu in de derde, jaartje van de profielkeuze. Ik vroeg me af hoeveel vakken je ongeveer in je vrije deel kan kiezen want de meeste leraren zijn daar erg wazig in en mompelen iets over de roostertechnische mogelijkheden.
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 13:13
Verwijderd
dat ligt idd aan je school.. en bij je school o.a. aan het rooster.
Bedenk dus gewoon welke vakken je wilt en vraag dan of dat mag . Bij mij mocht je evt. wel vakken buiten het rooster om volgen (dwz. had je tijd om naar die lessen te gaan, dan mocht je daarheen).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:33
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik denk dat wat ik het liefste wil te veel is

N&G met:
-latijn
-Filosofie
-Economie2
-Geschiedenis
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:44
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
waarom zou je dat uberhaubt willen?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:56
Verwijderd
Ga eens met je decaan praten, die kan je uitleggen of het verstandig is om vier vakken in je vrije deel te hebben, of dat het toch echt te veel is, en misschien kan het wel helemaal niet omdat sommige vakken tegelijkertijd worden gegeven. De decaan heeft hier antwoord op, wij kunnen alleen maar gissen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:10
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 25-09-2006 @ 14:44 :
waarom zou je dat uberhaubt willen?
Waarom niet? Dat zijn m'n lievelingsvakken
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:28
Verwijderd
Ik ben begonnen met N&G met Latijn, tekenen, economie1 en wiskunde B2, en dat was wel lastig met het rooster want tekenen was tegelijk met biologie, maar tekenen deed ik dus gewoon on tussenuren, dan zat ik bij een andere klas in, dat gaat toch niet klassikaal. Het was wel te zwaar, wiskunde b2 heb ik moeten laten vallen, maar als het om een makkelijker vak was gegaan had het misschien wel gekund, want ik was gewoon super veel tijd kwijt aan wib2.

Ik vind: als het mag van je school, probeer het dan gewoon en als je kerstrapport niet goed genoeg is, dan kun je nog altijd met één van de extra vakken stoppen.
En of het mag verschilt per school, dus dat moet je aan de decaan vragen.

Laatst gewijzigd op 25-09-2006 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:21
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ik doe nu ook N&G met latijn, grieks, duits 2 en aardrijkskunde, en dat overleef ik best met ook nog tijd voor andere dingen enzo, maar de vraag is meer of het bij jou op school kan. Op veel scholen kan je maar 1 extra vak kiezen (dat gaan ze bij ons nu ook invoeren zodat er minder tussenuren zijn, maar dat is dus wel jammer voor leerlingen die er meer willen doen)
Hopelijk lukt het om al je vakken te kiezen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:21
You!
You! is offline
Ik heb ook zo'n probleem.. Ik zou graag N&T willen gaan doen, met economie, grieks en latijn. Bij ons op school is het verplicht om 2 vakken te nemen, en er dan eventueel 1 te laten vallen na de 4e. Ik heb gevraagd of 3 ook mogelijk was, maar de decaan zei dat ik dan wel heel veel vakken zou hebben. Gelukkig heb ik nog een half jaar..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:42
Morri
Morri is offline
Ik heb zelf C&M met Latijn, Grieks, filosofie, economie1 en maatschappijleer2. Bij mij zit lang niet alles ingeroosterd; filosofie, maatschappijleer en economie staan op dezelfde uren. De rest moet ik dus zelf inhalen. Dat gaat nu nog goed, en als het straks minder goed gaat kan ik het altijd nog laten vallen.

Kun je wel economie2 kiezen als je geen 1 hebt??

Bij mij op school is de regel dat je als je een 7 gemiddeld staat zoveel bijvakken mag kiezen als je wilt, maar ze kunnen je niet garanderen dat het ook ingeroosterd wordt. Aangezien het heel schoolafhankelijk is wat mag en kan, zou ik met je decaan/mentor/afdelingsleider/vakdocenten (liefst met meerdere) overleggen. Niet te snel toegeven, want zij zijn altijd bang dat je het niet kunt terwijl dat best eens mee zou kunnen vallen.

Vraag anders eens of je het rooster van een vierde klas N&G zou mogen zien: dan kun je zien hoe de uren verdeeld zitten, of er veel vakken op dezelfde uren vallen etc.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:42
Nyawa
Is idd afhankelijk van je school. Ik ken iemand die bijna hetzelfde heeft gedaan, maar dan met aardrijkskunde in plaats van economie12 zoals jij, en die is gewoon met zevens en achten geslaagd. Mocht het kunnen, dan zou ik het gewoon proberen: je kunt altijd nog wat laten vallen. Hou er wel rekening mee dat je misschien sommige vakken voor een deel in zelfstudie zult moeten doen, wat door de meeste mensen als zwaarder ervaren wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 10:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Er zijn 2 dingen, of het MAG van de school en of je het uberhaupt KAN.
Ik denk dat je het wel kan proberen, en daarom moet je als het niet mag van de school heel erg aandringen dat je het toch mag
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 10:57
patrik594
patrik594 is offline
Citaat:
You! schreef op 25-09-2006 @ 16:21 :
Ik heb ook zo'n probleem.. Ik zou graag N&T willen gaan doen, met economie, grieks en latijn. Bij ons op school is het verplicht om 2 vakken te nemen, en er dan eventueel 1 te laten vallen na de 4e. Ik heb gevraagd of 3 ook mogelijk was, maar de decaan zei dat ik dan wel heel veel vakken zou hebben. Gelukkig heb ik nog een half jaar..
Hee!

Ik zit nu in 5 gym. Bij mij is NT met Latijn, Grieks en Economie1 helemaal geen probleem. Alles is gewoon ingeroosterd. Ik had zelfs nog Frans2 mogen volgen ( dat had ik oorspronkelijk ook nog gekozen ), maar dan had ik het wel moeten sprokkelen. Achteraf heb ik het toch maar niet gedaan, omdat ik er niet echt zin in had. Ik hoop dus voor je, dat het op jouw school ook mogelijk is, want zo vol is mn rooster nu ook weer niet...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:40
Morri
Morri is offline
Citaat:
patrik594 schreef op 26-09-2006 @ 11:57 :
Hee!

Ik zit nu in 5 gym. Bij mij is NT met Latijn, Grieks en Economie1 helemaal geen probleem. Alles is gewoon ingeroosterd. Ik had zelfs nog Frans2 mogen volgen ( dat had ik oorspronkelijk ook nog gekozen ), maar dan had ik het wel moeten sprokkelen. Achteraf heb ik het toch maar niet gedaan, omdat ik er niet echt zin in had. Ik hoop dus voor je, dat het op jouw school ook mogelijk is, want zo vol is mn rooster nu ook weer niet...
Dat kan bij ons idd ook gewoon zo. Alleen bij mij zitten vakken als economie1/filosofie/maatschappijleer2/informatica/biologie1 etc allemaal op dezelfde uren. Latijn en Grieks zitten veelal op randuren en de rest van de vakken moet je met een andere klas volgen en dus sprokkelen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:48
You!
You! is offline
Okeej!
Bij ons op school zijn ze nogal moeilijk in dat soort dingen
Ik ben benieuwd of het gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
You! schreef op 25-09-2006 @ 16:21 :
Ik heb ook zo'n probleem.. Ik zou graag N&T willen gaan doen, met economie, grieks en latijn. Bij ons op school is het verplicht om 2 vakken te nemen, en er dan eventueel 1 te laten vallen na de 4e. Ik heb gevraagd of 3 ook mogelijk was, maar de decaan zei dat ik dan wel heel veel vakken zou hebben. Gelukkig heb ik nog een half jaar..
Je moet vanaf komend jaar minstens 1 van de volgende vakken bij NT kiezen: Biologie, Informatica, Wiskunde D, of Natuur, Leven en Technologie (NLT). Als je daar ook nog eens die 3 vakken bij wilt kiezen (het zijn niet de minste vakken qua SLU, 1680 voor latijn, grieks en economie samen, bijna 2x het minimum) kan het best wel zwaar worden.

ps: Mensen die vergelijken met hun eigen situatie moeten wel even in hun achterhoofd houden dat de huidige 3e klassers te maken krijgen met de nieuwe 2e fase, en er dus dingen anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 08:05
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 27-09-2006 @ 00:00 :
Je moet vanaf komend jaar minstens 1 van de volgende vakken bij NT kiezen: Biologie, Informatica, Wiskunde D, of Natuur, Leven en Technologie (NLT). Als je daar ook nog eens die 3 vakken bij wilt kiezen (het zijn niet de minste vakken qua SLU, 1680 voor latijn, grieks en economie samen, bijna 2x het minimum) kan het best wel zwaar worden.

ps: Mensen die vergelijken met hun eigen situatie moeten wel even in hun achterhoofd houden dat de huidige 3e klassers te maken krijgen met de nieuwe 2e fase, en er dus dingen anders zijn.
Maar eigenlijk veranderd er niet zoveel:

Eventjes voor de You!:

NT bestaat straks uit:

Scheikunde
Natuurkunde
Wiskunde D óf Informatica óf NLT óf Biologie (dit aanbod hangt af van wat de school aanbied)

+ natuurlijk het algemene deel.

Daarbij is het natuurlijk als je economie, latijn én grieks wil wel zwaar maar ik zie geen verzwaring ten opzichte van hoe dat nu zou zijn in de "oude" tweede fase.

Daarnaast moeten jullie blij zijn dat er zoveel te kiezen is, ik mocht toen ik koos voor NT kiezen uit: informatica, biologie, economie en M&O. Niets geschiedenis of filosofie ofzo. En natuurlijk mag je bij ons op school maar 1 of in de uiterste gevallen 2 keuzevakken doen .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 09:12
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-09-2006 @ 09:05 :
NT bestaat straks uit:

Scheikunde
Natuurkunde
Wiskunde D óf Informatica óf NLT óf Biologie (dit aanbod hangt af van wat de school aanbied)

+ natuurlijk het algemene deel.
Hoort er bij N&T niet eens meer standaard wiskunde bij En N&G was al zonder natuurkunde hoorde ik... Wat een vooruitgang...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2006, 13:40
You!
You! is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 27-09-2006 @ 10:12 :
Hoort er bij N&T niet eens meer standaard wiskunde bij En N&G was al zonder natuurkunde hoorde ik... Wat een vooruitgang...
Wiskunde B is ook verplicht bij N&T! Wiskunde D is alleen een soort van aanvulling, wat je erbij mag kiezen. Bij de andere profielen mag je zelf kiezen of je wiskunde A of B wilt. Bij ons op school zijn ze niet zo van nieuwe dingen, dus kan ik alleen kiezen tussen biologie en informatica..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 14:54
Verwijderd
Evatjuhhh was Wiskunde B idd vergeten

@ Evatjuhhh: Er veranderen niet heel veel dingen, maar bv bij jou op school, waar je nu maar 1, evt 2 bijvakken mag kiezen, moet je er vanaf volgend jaar minstens 3 kiezen (keuze-profielvak, keuze-examenvak, en geheel vrije deel).
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 27-09-2006 @ 15:54 :
Evatjuhhh was Wiskunde B idd vergeten

@ Evatjuhhh: Er veranderen niet heel veel dingen, maar bv bij jou op school, waar je nu maar 1, evt 2 bijvakken mag kiezen, moet je er vanaf volgend jaar minstens 3 kiezen (keuze-profielvak, keuze-examenvak, en geheel vrije deel).
Maar uiteindelijk kies je dus een profielkeuzevak (wiskundeD of Informatica bij mij op school) en je kiest een vak in je vrije deel.

Wat is het keuze-examenvak?

Bij mij op school kies je straks dus niet minstens drie bijvakken, want het komt geheel overheen met wat er nu veranderd.

Ik heb nu toch ook WiskundeB1,2, Natuurkunde1,2, Scheikunde1,2 daar veranderd niets aan, behalve dat je een vierde profielvak erbij krijgt bij alles.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:13
Verwijderd
Je vrije deel is opgesplitst in 2 delen. Een geheel vrij deel dat overeenkomt met he huidige vrije deel, en een keuze-examenvak. Dat laatste is eigenlijk gewoon een extra vak, maar het moet wel een groot (440SLU) vak zijn. Je kan dus niet meer je hele vrije deel vullen met vakken van 120/280 uur.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:22
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 27-09-2006 @ 16:13 :
Je vrije deel is opgesplitst in 2 delen. Een geheel vrij deel dat overeenkomt met he huidige vrije deel, en een keuze-examenvak. Dat laatste is eigenlijk gewoon een extra vak, maar het moet wel een groot (440SLU) vak zijn. Je kan dus niet meer je hele vrije deel vullen met vakken van 120/280 uur.
Of ik begrijp het niet, of het klopt gewoon niet wat je zegt.

N.A.V deze site: http://www.minocw.nl/documenten/schema_vwo.pdf

Zie ik het volgende:

NT-profiel:
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
NLT óf Biologie óf Wiskunde D óf Informatica

+ keuzevak

Je houdt dan bij NT nog 400 uur geheel vrije deel over, dit kan je opvullen met een keuzevak maar hier hoort volgens mij ook mentorles, buitenlandse reis, maatschappelijke stage, LOB enzo bij.

Snap ik het nu niet of zit jij fout?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:32
Verwijderd
Ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest, wat ik bedoelde komt overeen met het schema dat je postte:
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-09-2006 @ 16:22 :
Zie ik het volgende:

NT-profiel:
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
NLT óf Biologie óf Wiskunde D óf Informaticakeuze-profielvak

+ keuzevakKeuze-examenvak

Je houdt dan bij NT nog 400 uur geheel vrije deel over, dit kan je opvullen met een keuzevak maar hier hoort volgens mij ook mentorles, buitenlandse reis, maatschappelijke stage, LOB enzo bij. geheel vrije deel
Bij ons kan je die overige 400 uur echter niet invullen met buitenlandse reis of maatschappelijke stage, dat moet gewoon een vak zijn. (naast LOB etc.)


Offtopic: Ben ik overigens de enige die bij het optellen van de SLU bij de profielen (muv NT) uitkomt op 1960 ipv 1940 uur?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:19
Verwijderd
2 is al behoorlijk veel. Je moet je echt doodvervelen op school en supersnugger zijn wil je 3 vakken of meer erbij volgen. Maar waarom ga je dan geen C&M doen als dat je favo vakken zijn??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2006, 17:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 27-09-2006 @ 22:19 :
2 is al behoorlijk veel. Je moet je echt doodvervelen op school en supersnugger zijn wil je 3 vakken of meer erbij volgen. Maar waarom ga je dan geen C&M doen als dat je favo vakken zijn??
idd, fuck die 'mogelijkheden'. kijk waar je interesses liggen (voor mij is bijv. alles mogelijk met c&m).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 09:25
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 25-09-2006 @ 14:33 :
Ik denk dat wat ik het liefste wil te veel is

N&G met:
-latijn
-Filosofie
-Economie2
-Geschiedenis
Leuke vakken, ik heb ongeveer hetzelfde (N&G, Latijn en Filosofie en misschien scheikunde 2), maar je moet er wel rekening meehouden dat je het wel drukker krijgt. Ik wil op dit moment ook te veel, maar ik heb tijdgebrek. Verder is Economie en geschiedenis nog best wel veel werk (als ik andere klasgenoten mag geloven) Ik zou als ik jou was een keuze maken. Ga met je decaan praten
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 13:55
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Het loopt allemaal door elkaar want iedereen (school) zegt wat anders Ik denk idd dat ik vooral rekening met houden met wat ik kán. Alleen het is een beetje lastig als je wiskundelerares zegt dat je wiskunde A of misschien B1 moet doen en je natuurkundeleraar zegt dat je N&T wel aankan. Het profiel opzich is natuurlijk ook belangrijk voor het vrije deel... want is biologie bij NT nou verplicht nu of niet? Ik wil biologie er sowieso bij hebben en bij NG is het een verplicht vak
Misschien kan ik dan beter latijn laten vallen?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:13
Morri
Morri is offline
Wil je graag N&T doen? Want als je graag exacte vakken en biologie wil doen, waarom doe je dan geen N&G?

Trouwens, die nieuwe tweede fase snap ik niet helemaal hoor, maar is het niet zo dat in N&G geen natuurkunde zit? Want dan zou ik geloof ik N&T doen met Biologie als profielkeuzevak. Of N&G met natuurkunde als profielkeuzevak (tenzij je een hekel hebt aan natuurkunde).

Latijn laten vallen is zonde (vind ik). Wat ik nog steeds wel een idee vind: vraag eens aan je coordinator/decaan/mentor oid of je het rooster van de vierde klas eens mag zien, dan kun je bekijken welke vakken op de zelfde uren zitten, of Latijn bijvoorbeeld altijd op randuren zit e.d. Misschien kan iemand je daar iets over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:21
Verwijderd
Er zit geen natuurkunde in het verplichte deel van NG meer. Het is echter mogelijk (Tenzij de school dit verbiedt om een of andere vage reden) om natuurkunde als profielkeuzevak bij NG te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 17:48
professor2
professor2 is offline
ik had er 6 en heb uiteindelijk 2 laten vallen
lit er beetje aan hoe moeilijk je school doet
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 17:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-09-2006 @ 16:22 :
Of ik begrijp het niet, of het klopt gewoon niet wat je zegt.

N.A.V deze site: http://www.minocw.nl/documenten/schema_vwo.pdf

Zie ik het volgende:

NT-profiel:
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
NLT óf Biologie óf Wiskunde D óf Informatica

+ keuzevak

Je houdt dan bij NT nog 400 uur geheel vrije deel over, dit kan je opvullen met een keuzevak maar hier hoort volgens mij ook mentorles, buitenlandse reis, maatschappelijke stage, LOB enzo bij.

Snap ik het nu niet of zit jij fout?
geen van beide sommige scholen vullen dit op met dingen die ze zelf doen andere scholen vullen het in zijn geheel op met keuze vakken ligt aan de school dus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 22:01
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
superduck schreef op 02-10-2006 @ 17:21 :
Er zit geen natuurkunde in het verplichte deel van NG meer.
schandalig gewoon.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 19:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb vier vakken in mijn vrije deel: N&G met Latijn, Geschiedenis, Frans2 en Tekenen. Alles is bij mij ingeroosterd, op Geschiedenis na, en daar heb ik dan al geluk mee. Maar goed, dat is dus op elke school anders.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met extra vakken kiezen
Anoniem><
33 13-03-2016 14:51
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.