Oud 12-07-2004, 19:10
missymissy
missymissy is offline
hey meiden!Ik doe dit jaar staatsexamen havo nieuwe stijl.ik doe engels en geschiedenis,ik heb nog een mondeling geschiedenis (en ook engels maar is nu niet zo erg van belang)en ik vroeg me af hoe dat nu precies in zijn werk gaat!Heeft iemand van jullie er ervaring mee?Ik doe de mondelingen in Tilburg!En hoe vertellen je ze de uitslag,in een klein lokaaltje of in een grote zaal?En is dat mondeling moeilijk?En vertellen de leraren of leraar je aan het eind van je mondeling of je het goed deed?please help me!Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
missymissy schreef op 12-07-2004 @ 19:10 :
hey meiden!
Offtopic: En de jongens dan?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:23
missymissy
missymissy is offline
ow sorry en hoi jongens!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:38
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
haha
maarre nee sorry
geen ervaring mee
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:01
Chris1984
Chris1984 is offline
hmm nee ik ook geen ervaring mee, ik ga het morgen proberen met VWO oudestijl. Mondeling geschiedenis.. ze zullen wel gewoon vragen stellen die jij moet beantwoorden
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
missymissy schreef op 12-07-2004 @ 19:10 :
hey meiden!Ik doe dit jaar staatsexamen havo nieuwe stijl.ik doe engels en geschiedenis,ik heb nog een mondeling geschiedenis (en ook engels maar is nu niet zo erg van belang)en ik vroeg me af hoe dat nu precies in zijn werk gaat!Heeft iemand van jullie er ervaring mee?Ik doe de mondelingen in Tilburg!En hoe vertellen je ze de uitslag,in een klein lokaaltje of in een grote zaal?En is dat mondeling moeilijk?En vertellen de leraren of leraar je aan het eind van je mondeling of je het goed deed?please help me!Alvast bedankt!
Ik heb VWO staatsexamen gedaan; je komt in een lokaal met twee mensen te zitten, eentje stelt je allemaal vragen, de ander zit er gewoon bij en schrijft soms wat op. Bij het mondeling van geschiedenis gaat het vooral om feitenkennis. Ik vond het mondeling heel zwaar, ik was vreselijk nerveus. (Ik heb het dan ook niet gehaald.) Aan het einde van het mondeling krijg je niets te horen, dat vond ik ook heel moeilijk. Je krijgt pas na je laatste mondeling alle uitslagen, vaak worden namen omgeroepen door de school en gezegd waar die mensen naartoe moeten gaan. Je komt dan in een kamertje van een rector en hij geeft je je diploma/certificaten. Hij zegt wat de uitslag is (gezakt / her / geslaagd) en ja, dat is het.

Ik ben had een her, voor aardrijkskunde, en ben dus uiteindelijk gezakt. Ik had voor geschiedenis ook een onvoldoende, vond het mondeling vreselijk... de vragen die gesteld werden waren ook vreselijk, in mijn ogen, ik moest veel op de bijbel betrekken en dat klopte echt niet. ('Met welke stad uit de bijbel kan je dat vergelijken?' Ja, sorry, maar zo leer ik niet...)

Maar goed; leer feiten goed en zorg dat je niet te nerveus bent, maak je geen zorgen wanneer je iets niet weet, blijf vriendelijk en bedenk je dat de wereld niet zal vergaan wanneer het fout gaat. (Ik dacht dat ik stierf toen ik gezakt was, toen ik m'n ogen opendeed was alles er nog gewoon en stonden alleen vrienden en familie om me heen om lief tegen me te doen ).

Maar je gaat het wel halen

(wat een slechte post.... )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:17
sas0105
sas0105 is offline
Ik heb dit jaar havo nieuwe stijl staatsexamen gedaan. Er zaten twee mensen voor mij neus. VOor het mondeling kreeg je een casus, aan de hand van de casus stellen ze vragen. Daarna gaan ze over op een ander onderwerp. En daarna nemen ze nog een onderwerp. Als laatste moest ik een poster presenteren. Toen ik al die onderwerpen achterelkaar kreeg heb ik onder het mondeling gezegd dat ik even een pause wilde, en dat mocht. Ze zijn inprincipe niet zo streng. Het is natuurlijk wel zo dat je moet antwoorden op de vragen die ze stellen. Als je laat zien dat je dingen weet dan gaat het goed. Laat je merken dat je niks weet dan laten ze je vallen als een baksteen. Maar ik neem aan dat als je de havo hebt gedaan, dat je je examen haalt!!!!

groetjes Saskia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.