Oud 31-10-2006, 15:10
TinyDancer
TinyDancer is offline
Quarterlife-crisis? Of ben ik toch niet de enige die zich zo voelt?

Wie herkent zich hierin, wie snapt wat ik bedoel, wie zou dit ook wel willen, iemand suggesties?

(tussenhaakjes, ik studeer psychologie, 3e jaars. leuk leven verder hoor, ik zit op kamers, heb gezellige vrienden, etcetera. Maar ik blijf het gevoel hebben alsof ik iets mis, alsof dit het niet IS! alsof het ergens anders mooier en leuker zou zijn..)

Weet je dat ik altijd het idee heb gehad dat er iets beters ging komen, iets mooiers, dat je ergens naar toe leeft.
Dat dit het niet is, dat er iets leukers is, dat het gras ergens anders groener is. dat als ik maar goed zoek dat ik het dan vind.. Want vroeger had ik bijvoorbeeld bijna geen vrienden e.d, en toen ging het beter, en leerde ik wel mensen kennen en maakte leuke dingen mee. Ik zocht en toen vond ik leuke dingen.. heb nog steeds t gevoel dat er iets is wat ik moet doen, gewoon goed mn best doen ofzo (waarin weet ik ook niet), dat ik er dan kom, in mn perfecte leven.
Is dat misschien de reden dat zoveel mensen naar het buitenland gaan, omdat ze denken dat het daar mooier, leuker, interessanter is?
Ik wilde ook naar een ander land of iets dergelijks, met het idee dat het daar dan leuker zou zijn, dat ik iets mis- mn leven vergooi omdat ik zoveel anders aan me voorbij laat gaan. is dat zo?
Ik weet het niet. misschien wel.. maar misschien ook niet.
Ik hou wel een heel raar gevoel.. alsof ik inderdaad steeds dingen niet doe die ik wel zou moeten doen, dingen die ervoor zorgen dat ik al die dingen die ik in mijn leven mis en die ik geweldig zou vinden niet misloop. En daar wordt ik depressief van denk ik, steeds weer.
Is dat dan een reden om in therapie te gaan? omdat je een onophoudelijke drang hebt naar iets anders dan je huidige leven? Wat gaan ze je leren dan! Dat je maar tevreden moet zijn met wat je hebt? Maar dromen zorgen er toch juist voor dat je doorgaat? Als je tevreden bent met wat je hebt dan kan je net zo goed stoppen, dan is alles wel best. kan je net zo goed voor altijd op de bank blijven zitten tv kijken, dan is dat ook wel best.
mja. Ik ben dus niet tevreden met wat ik heb.. wil altijd meer, en nieuw. een drang naar het.. tja ik weet het niet. Iets anders.
Net als in de film Garden State bijvoorbeeld, of in Eternal Sunshine of the Spotless Mind ..daar doen ze zoveel bijzondere dingen, en het is geen sleur, bijzondere mensen met bijzondere gebeurtenissen.
Ik wil vrijheid! op een roadtrip door Amerika!
Iets bijzonders met mijn leven, niet alleen dit!



..Is This It? (is dit nou een quarterlife crisis, zoals john mayer het al zo mooi verwoordde?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2006, 16:03
Verwijderd
Roadtrip naar Amerika zal niet lukken want er is niet echt een road daar naar toe.

Maar je wil iets bijzonders in je leven? Doe dan. Zo moeilijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:22
Verwijderd
Ik herken je gevoel heel erg. Maar bij is het meer omdat ik vroeger veel leuker ervoer dan tegenwoordig. Vroeger had ik meer vriendinnen, vroeger was het leuker, vroeger kon ik meer genieten.
De enige tip die ik kan geven is dat je eigenlijk maar blij moet zijn met wie je bent en wat je meemaakt. Het beste is natuurlijk gewoon accepteren dat alles goed is zoals het is.
Ik weet dat het altijd blijft kriebelen, ik heb het namelijk ook. Misschien moet je dan maar ook echt iets bijzonders gaan doen, wellicht dat gevoel dan verdwijnt. Maar ik denk dat je altijd op zoek blijft gaan naar iets dat nog leuker en mooier is. Dat weet ik van mezelf. Een soort van gevoel dat je nooit tevreden kan zijn met wat je hebt en wie je bent. En daar moet je eigenlijk wel uit zien te komen . Want hierdoor kan je behoorlijk in de knoop raken met jezelf en ook met de omgeving want die houden duidelijk niet van mensen die klagen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:24
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik ken het gevoel, het overvalt mij soms ook. Maar dan bedenk ik me maar dat er voornamelijk films worden gemaakt over (overdreven) boeiende levens, aangezien mensen niet naar een film over een saai persoon zouden gaan...
In elk geval; je kunt het doen, iets totaal nieuws en anders zoeken, om te kijken of je daar meer voldoening in zult vinden. Er zijn mensen die dat doen. Er zijn ook mensen die er niks mee doen. En er zijn mensen, zoals ik, die een tussenweg kiezen; wel het leventje wat je hebt, maar wat gespiced met interessante elementen. Veilig maar toch iets "extra's".
Het lijkt mij zeker geen reden om in therapie te gaan oid, volgens mij heb je hele normale gedachten en gevoelens
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:04
TinyDancer
TinyDancer is offline
maar dan is de vraag: WAT voor bijzonders wil ik
ik heb het opgezocht op internet en het is inderdaad precies een quarterlife crisis:

"Ik wil veel dingen doen. Schrijven, schilderen, fotograferen, leren door nieuwe studies en cursussen op te pakken, een sociaal leven leiden, veel culturele evenementen bezoeken en dit alles ook nog eens gecombineerd met een leuke baan. Maar ja, doordat niet alles tegelijk kan (er zitten helaas maar 7 dagen in een week), zal ik keuzes moeten maken. Op zich een hele normale zaak. Maar helaas werkt dat bij mij toch niet zo. Omdat ik gewoon niet weet wat ik nu het allerliefste wil doen. Ik klap dicht en doe vervolgens helemaal niets".
schreef een columniste op het internet.

Te veel keuzes tegenwoordig zorgen ervoor dat je niets meer kiest, omdat je het idee hebt dat alles kan weet je niet meer welke van die 200.000 dingen je dan moet gaan doen, en waarvan je dan gelukkig van wordt.
Ik geloof dat er nog niet echt een oplossing voor is gevonden/gevonden zal worden.. .
Maar ik hik er wel elke keer weer tegenaan, ook omdat ik het idee heb dat er zo weinig mensen zijn waarmee ik die dingen kan delen.. . en dan is de vraag, waar vind je die? Want ik vind de wereld zo oppervlakkig lijkt het wel... Mja. misschien lijkt hij wel oppervlakkig omdat ik er met die instelling tegenaan kijk, kan natuurlijk ook.

Sherco -> je hebt gelijk, normaal leventje "spiced-up"werkt wel ik doe het zelf ook.

dankjewel voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:13
Verwijderd
leuk leven en gelukkig zijn met wat je hebt komt uit jezelf.. jij moet gelukkig zijn met jezelf, de dingen die je doet en hoe je je voelt.. dan kan je wel ergens anders heen gaan, maar dan loop je naar mijn idee alleen maar weg.. een andere plek is een ander gezicht, misschien een ander klimaat, mensen spreken een andere taal.. maar wat is er werkelijk nou echt anders ergens anders? jij blijft jij, en elke plek heeft mooie en minder mooie dingen..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:19
TinyDancer
TinyDancer is offline
slobowicz ->
ja, dat had ik ook al wel bedacht inderdaad.. weggaan is alleen maar vluchten. ik weet t niet.
achja wil ook niet zeuren
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 15:51
Verwijderd
is niet zeuren, je zit toch ergens mee en je vraagt je af wat je daar aan kan doen.. misschien goed om uit te zoeken wat je echt mist in je leven of anders wil zien en te bedenken hoe je dat op kan lossen.. dus heel concreet de dingen die ervoor zorgen dat je je toch niet helemaal goed op je plek voelt aanpakken.. succes iig!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:05
Verwijderd
Ik herken het wel een beetje, dit gevoel komt bij mij af en toe ook wel eens de kop opsteken. Gelukkig niet de hele tijd door, maar zo een keer per maand (nu toevallig ) heb ik er ook last van..

Citaat:
TinyDancer schreef op 31-10-2006 @ 18:19 :
slobowicz ->
ja, dat had ik ook al wel bedacht inderdaad.. weggaan is alleen maar vluchten. ik weet t niet.
achja wil ook niet zeuren
Ik vind weggaan niet alleen maar vluchten. Ik denk zelfs dat je door een tijdje uit je 'gewone leven' weg te zijn misschien zelfs beter kan gaan beseffen wat je eigenlijk echt wil, en het kan je ook een duwtje geven om daar écht voor te gaan.

O, mijn idee hoe dit veroorzaakt wordt: doordat er tegenwoordig zoveel boeken/cd'S/films/informatie/internet over alle mogelijke onderwerpen te vinden is.. Het is gewoon gemakkelijker om te lezen over andere mensen die hun dromen verwezenlijken dan dat zelf te doen, en precies daarom lijkt jouw leven maar zo 'gewoontjes'.

Nog een tip: (werkt bij mij toch alleszins) probeer je als je hier weer eens last van hebt te realiseren wat voor speciale, unieke, fantastische, leuke dingen je de afgelopen tijd hebt gedaan. Je kunt zelfs een fotoboek met teksten erbij gaan bijhouden ofzo, dan kan je heel je leven die dingen onthouden

En téveel nadenken helpt ook niet
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:48
Verwijderd
ligt eraan waarom je weg gaat.. als je alleen maar weg gaat omdat het ergens anders leuker zou zijn vind k het wel vluchten.. als je ergens anders heen gaat om jezelf beter te leren kennen vind k van niet..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:44
Verwijderd
Uit de beginpost kun je volgens mij niet afleiden dat ze alleen maar 'weg wil' omdat het ergens anders 'leuker' zou zijn, eerder dat ze op zoek is daarnaar. Maar dat vind ik dan weer meer jezelf vinden, omdat het op zich niet gaat om zomaar iets 'leukers' . Als je meer leuke dingen in je leven wilt, doe je gewoon hetzelfde als nu, maar dan wat meer
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:56
Verwijderd
Waarom is weggaan vluchten? Je hoeft niet voor eeuwig weg te gaan, toch? Weggaan kan ook een manier zijn om dingen (op een andere manier) te ervaren, oftewel: om iets te doen aan die sleur, dat lijkt mij het tegenovergestelde van weglopen.

Ik ken het gevoel btw wel...en ik denk dat veel mensen het (her)kennen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:59
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik voel me echt precies zo....
Niet dat dit een nuttige bijdrage is aan dit topic, maar ik herken me er zo enorm in.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:06
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Luxeprobleem. Jongeren van nu kunnen van alles, meer dan we tijd hebben. Ik denk dat we er allemaal wel een beetje last van hebben, maar aan de andere kant vind ik dat we maar eens dingen op waarde moeten leren schatten.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:13
Verwijderd
Citaat:
hellebel schreef op 01-11-2006 @ 21:06 :
Luxeprobleem. [...] maar aan de andere kant vind ik dat we maar eens dingen op waarde moeten leren schatten.
Weet ik niet...het kan ook iets heel 'simpels' zijn wat je mist, wat niets met 'luxe dingen' of dingen niet op waarde schatten te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:19
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-11-2006 @ 21:13 :
Weet ik niet...het kan ook iets heel 'simpels' zijn wat je mist, wat niets met 'luxe dingen' of dingen niet op waarde schatten te maken heeft...
Hoe bedoel je?
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
hellebel schreef op 01-11-2006 @ 21:19 :
Hoe bedoel je?
Dat je bv. ook het idee kunt hebben iets anders met je leven te willen om meer voor anderen te doen ofzo. Maar misschien is dat niet wat anderen bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:30
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-11-2006 @ 21:26 :
Dat je bv. ook het idee kunt hebben iets anders met je leven te willen om meer voor anderen te doen ofzo. Maar misschien is dat niet wat anderen bedoelen.
Nou ja die quote van een columniste hierboven die de TS postte deed mij denken dat ze dus héél veel wil doen, maar niet weet wát. Ik had het idee dat ze daarop doelde... M.I is dat een luxeprobleem.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2006, 01:15
TinyDancer
TinyDancer is offline
Ik denk dat het gevoel heel moeilijk te omschrijven is.. dat het ook in heel veel verschilende manieren bestaat, en daarom zo moeilijk te interpreteren is.
Het is niet zozeer een luxe-probleem (hoewel het t natuurlijk wel is; als ik enkel de keuze had om de rest van mijn leven in een mijn te werken of om kinderen te baren en deze op te voeden, dan zou nadenken over al mijn mogelijkheden een beetje zinloos zijn, die zijn er dan immers niet. misschien hoogstens de keuze wat ik de kinderen te eten ga geven vanavond misschien).
het is.. het gevoel dat de columniste beschreef -> zoveel willen en zo weinig tijd, komt denk ik allemaal doordat ik iets wil zijn, iets wil betekenen. En tegenwoordig is dat zo belangrijk, succes! perfectie! het geweldige leven!
Vandaag stond er weer iets over in de metro: dat mensen tegenwoordig veel eenzamer zijn. volgens mij heeft het ermee te maken. Alles moet perfect en juist daardoor raken mensen gestressed, ze moeten voldoen aan torenhoge eisen.
En die wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb heel veel dromen, maar als ik goed nadenk over wat ik eigenlijk gewoon wil, is het een paar goede vrienden waarmee ik de dingen kan doen die ik zo graag wil doen. roadtrip door amerika, een wereldreis, muziek maken, artis, s'nachts op het strand, lasergamen, op blote voeten in het zand filosoferen over het leven ... erbij horen. en dat het iets betekent. wat maakt het uit als ik straks psycholoog ben? er zijn er 1000en.. ik wil iets Betekenen.
En dan is weg gaan dus geen vluchten.. want ik zou het doen met een doel, dingen van de wereld zien, vrijwilligerswerk doen, echt iets betekenen. maar ik durf niet weg omdat ik bang ben die goede vrienden die ik nu eindelijk heb te verlaten, dan moet ik dat Allemaal opnieuw opbouwen, en echte goede, bijzondere vrienden zijn zo moeilijk te vinden.

Vraagje aan de mensen die het gevoel herkennen: wat is jouw verhaal? wat wil je? en waarom?

ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 01:17
Verwijderd
Ik denk dat je teveel zoekt, je leven IS namelijk al heel bijzonder. Probeer daar eens wat vaker bij stil te staan. Kijk eens wat bewuster naar de mensen om je heen wanneer je gaat stappen met je vrienden. Kijk eens wat bewuster naar schaduwen wanneer de zon net opkomt. Stofdeeltjes die door de lucht zweven. Voel je pas gewassen beddegoed. Luister naar regen. Kijk en voel en luister en proef en ruik gewoon eens wat bewuster.

Ben je echt op zoek naar avontuur of naar de inhoud van de dingen waar je nu naar bezig bent? Want ik herken het gevoel wel, ik heb het ook eens gehad.
Kwam erachter dat je het missende deel nergens kon vinden en geloof me, ik heb op heel wat plaatsen gezocht.
Zelf inhoud geven aan de dingen om je heen en de dingen die je doet heeft mij wel geholpen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 01:23
TinyDancer
TinyDancer is offline
(ik snap die quotes niet )

NuncaMas -> ja, ik denk dat je wel gelijk hebt! Genieten van wat je hebt is wel heel belangrijk. Maar dat doe ik ook wel.. echt wel. Zal proberen het meer te doen het lost wel een deel van het probleem op i guess.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 01:30
Verwijderd
Citaat:
TinyDancer schreef op 02-11-2006 @ 01:23 :
(ik snap die quotes niet )

NuncaMas -> ja, ik denk dat je wel gelijk hebt! Genieten van wat je hebt is wel heel belangrijk. Maar dat doe ik ook wel.. echt wel. Zal proberen het meer te doen het lost wel een deel van het probleem op i guess.
Het is niet alleen een kwestie van genieten. Meer van begrijpen denk ik.
En nogmaals, van bewustwording.
Ik weet niet zo goed hoe ik het je uit wil leggen. Misschien weet ik het als ik geslapen heb
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 13:21
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
TinyDancer schreef op 02-11-2006 @ 01:23 :
(ik snap die quotes niet )

NuncaMas -> ja, ik denk dat je wel gelijk hebt! Genieten van wat je hebt is wel heel belangrijk. Maar dat doe ik ook wel.. echt wel. Zal proberen het meer te doen het lost wel een deel van het probleem op i guess.
Zie de 'quote' knop.

En ik heb dat ook, eigenlijk altijd als mijn leven weer in rustiger waarwater terecht komt. Afgelopen 4 jaar is er veel gebeurd in mijn leven (o.a. verhuizingen, studieswitch en samenwonen met alles wat daarbij komt kijken, vaste baan, studie loopt ten einde) en ik merk dat het bij mij ook weer begint te kriebelen. Ik probeer het maar te negeren, want om nou voor die onrust wéér te verhuizen of van baan te wisselen...
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:11
Verwijderd
Herkenbaar. Vorig jaar had ik dat gevoel bijna continu, nu helemaal niet - ik ben zelden zo bewust zo gelukkig geweest. En er is nu helemaal niets anders dan vorig jaar - ik heb dezelfde vrienden, hetzelfde vriendje, dezelfde fijne familie, dezelfde studie met dezelfde goede resultaten, dezelfde hobbies...

Het enige wat veranderd is, is dat het het uit is gegaan en weer aan met 't vriendje. Daardoor moest ik mezelf enorm bij de kladden grijpen en gewoon domweg doorgaan met leven, en op de een of andere manier is het toen gelukt om dat depressie-achtige van me af te schudden. En het is fijn dat ik 'm nu weer terug heb, maar dat we weer bij elkaar zijn is niet wat me zo tevreden maakt met het leven in het algemeen.

Op de een of andere manier heb ik de acceptatieknop gevonden en het voor elkaar gekregen om te waarderen wat ik heb en ook om er iets aan te doen als ik iets níet wil of juist wel. Ik heb voor mezelf duidelijk gemaakt wat ik wil en ben daar tevreden mee. Terwijl, zoals ik zei, ik eigenlijk alleen maar wil wat ik al die tijd had. Dat moest ik alleen even doorhebben...

Ik denk dat je je leven even moet opschudden - een goede verandering hier of daar helpt meestal om van dat gevoel af te komen. Toen ik in de zesde zat had ik het ook, en toen hielp het enorm dat ik gewoon een andere studie ging doen (in groep 7 en 8 trouwens ook, en toen was er de brugklas ). Deze keer was het het feit dat het uitging. De volgende keer is het misschien ergens anders gaan studeren, een veeleisende maar leuke (bij)baan vinden, een tijd lang naar het buitenland gaan, ergens een heel andere groep mensen opduikelen om mee om te gaan... etc.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:55
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik herken het, en ik ben erg zoekende, en kan het niet vinden.
Maar door al dat zoeken, ben ik niet bezig met het nu.
Dus ik probeer meer in het 'nu' te leven en te genieten en te zien wat op mijn pad komt. 2,5 jaar gelee had ik nooit verwacht te zijn, waar ik nu ben. DUs wie weet wat nog komt.

"Life is what happends, whle you're making plans"

cliche, en erg toepasselijk voor me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2006, 20:59
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Herken het héél erg!

Ik denk dat het bij iedereen ergens anders door ontstaat. Maar persoonlijk denk ik dat dit hoofdzakelijk voortkomt uit alle rijkdom die we hebben.

We hebben alles, we zien alles, we kunnen doen wat we willen, en ga zo maar door. Genieten we nog wel? Als je bijv. door het bos loopt, 's ochtends vroeg de verse geuren opsnuift, geniet je dan? Ik denk dat we te weinig waarde hechten aan 'kleine' dingen, we lijken te weinig te beseffen dat het leven een aaneenschakeling is van momenten, en van een moment moet je genieten. Er is niet een dag waarop je de gehele dag 24u geniet.

Ook de media heeft een grote invloed, het beeld van het hele leven wordt door de media geschept. En gaandeweg blijkt dat het allemaal toch iets anders blijkt te lopen.
__________________
Veramerikanisering alom!

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 21:19
Verwijderd
Ik denk dat het antwoord van Morgan wel nuttig is, ook voor mij
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 20:09
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ah ja. Ik loop ook een aantal maanden met dat gevoel. Mijn studie is af en ik ben nu officieel werkloos, zodra mijn uitzendbaantje klaar is. Nouja, we leven gewoon door en misschien ga ik volgend collegejaar wel wat leuks doen.
Ik wou dat ik veel geld had en een roadtrip naar Amerika kon doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 22:07
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Ben naar het buitenland gegaan met precies hetzelfde gevoel: dat er nog iets 'moest gebeuren' ofzo.
En heel cliché: daar erachter gekomen wat ik hier eigenlijk had.. En dit dus ook vreselijk gemist.
Dus ik zou vooral gaan (als het bijvoorbeeld in je studie past), er wordt in ieder geval iets duidelijk(er).
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 08:07
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Inderdaad, erg herkenbaar. Op het moment zit ik ik zelf in het buitenland en voor een deel verheugde ik me er zo op om wég te gaan omdat ik meer wilde, interessanter leven, maar niet precies wist hoe.

Aan de ene kant doe ik dat hier ook wel, ik maak meer reizen, doe meer nieuwe dingen, leer nieuwe mensen kennen. Aan de andere kant zit het hem daar, blijkt nu, helemaal niet in. Het zijn leuke activiteiten, maar ze veranderen mij en mijn gevoel over de wereld niet.

Precies wat Saltwater zegt: hier ben ik erachter gekomen wat ik eigenlijk al had en stiekem heb ik af en toe best zin om weer in mijn vertrouwde leventje te stappen.

Dat wil niet zeggen dat ik mijn rusteloosheid ben verloren; ik heb nog steeds het gevoel dat ik "groots en meeslepend" wil leven maar niet precies weet hoe. K heb nu echter ook de waarde leren inschatten van dat wat zo vanzelfsprekend leek.

Ik denk dat het hem zit in de betekenis die je aan dingen geeft. Dat zie je ook bij Morgan; haar leven is in feite niet veranderd, alleen haar gevoel erover. Maar hoe je dit precies doet, weet ik zelf ook nog niet. Ik wacht maar even af tot ik weer terug ben.

Dus het antwoord lijkt me een combinatie van tevreden zijn met wat je al hebt (en dat betekent niet dat je je niet meer ontwikkelt, maar dat je wel van je ontwikkeling geniet) en kleine of grote dingen in je leven veranderen, nieuwe dingen proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 12:14
Verwijderd
Levenswijsheid alom
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 12:44
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
doezel schreef op 05-11-2006 @ 12:14 :
Levenswijsheid alom
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 15:49
madelief21
madelief21 is offline
Hey Tinydancer,

Volgens mij is er geen regelement geschreven waarin staat dat mensen moeten voldoen aan de torenhoge eisen. Volgens mij is dat alleen een regelement waarin jij als individu geloofd anders zou jij dat toch klakkeloos negeren, of zie ik het verkeerd?
Het heeft dus weinig met de mensen opzich te maken maar met jezelf. Je vindt het misschien wel heel erg belangrijk wat je omgeving van je vindt en je zoekt naar krantenberichten in de media die dit alles bevestigen. Dat is nou typisch een menselijke eigenschap als ze iets ervaren gaan ze gelijk kijken welke media, mensen hun kunnen bevestigen in hetgeen wat ze ervaren. Menselijk eigenschapje en ik heb er zelf ook gewoon echt wel last van hoor ;-) ! Maar goed naar een therapeute gaan kan wat zij jou gaat leren is inzichtelijk te kijken naar je leven die je momenteel hebt. Ze laat je zien dat je fantasie en dromen niet altijd realistisch zijn. Het gras lijkt altijd groener bij een ander omdat je niet op de hoogte bent van hetgeen waar zij mee zitten ze proberen ook alle zwakheden weg te camoufleren en dat is voor jou meer reden om daar dan weer groener gras in te gaan zien. Het is beter om dichtbij je eigen grans te blijven, en verf het desnoods een ander kleurtje als je dan toch een klein beetje anders wil zijn. Je zult altijd te maken hebben met mensen die in jouw ogen meer hebben, meer zijn, meer doen, meer kunnen doen in minder tijd, met de aller coolste mensen omgaan, de mooiste auto's rijden, de leukste banen terwijl ze het niet verdienen of wel verdiene. Je kan hier uren voor jezelf over doorklagen, piekeren waar je voor kunt kiezen is naar jezelf te gaan kijken wat je zelf hebt. Niet te gaan meten aan andere oké je bent er geneigd toe want het bepaald in zekere mate hoe jejezelf misschien voelt. Maar als je het nou eens heel spiritueel zou bekijken he wat maakt het dan allemaal uit wat iedereen heeft doet of wat dan ook dan is elke dag toch mooi meegenomen als leven opzich. Dan maakt het toch niet uit dat jij vandaag een mooi verhaals schrijft en de rest van de week ontzettend druk bezig bent om de rest van de week helemaal niets te gaan doen om lekker uit te rusten. Maar misschien wil de controle hierover hoor athans dat is iets wat ik bijmezelf herken je wil weten waarom je iets doet als je iets te veel laat veren of gaan dan heb je het idee dat je gewoon helemaal jezelf verliest dat alles onder je voeten weg wordt gezogen. Je bent eigenlijk bezig met het opbouwen van een flow... waarin jij dus zit en je wil omhoog naar nog meer maar realiseer je goed dat als de oorlog zou uitbreken en jij al je vrienden niet meer zou hebben, geen baan meer, geen materialistische zaken meer dat je gewoon er helemaal alleen voorstaat en dat al deze zaken al niet eens meer van belang zijn. Waar het dus op neerkomt dat het dus niet uitmaakt dat je niet te veel moet stil staan bij deze dingen en je gewoon bewust van jezelf moet blijven en je atennes gewoon uitschakeld voor wat je niet prettig vindt of waar je niets mee doet en laat andere mensen maar in hun idealistische wereldje leven, al vraag ik me af of daar ook niet een hoop gebakken lucht in zit. Waarom zou je je schamen leg je masker neer en stap de straat op....
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:19
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 05-11-2006 @ 15:49 :
Hey Tinydancer,

Volgens mij is er geen regelement geschreven waarin staat dat mensen moeten voldoen aan de torenhoge eisen. Volgens mij is dat alleen een regelement waarin jij als individu geloofd anders zou jij dat toch klakkeloos negeren, of zie ik het verkeerd?
Het heeft dus weinig met de mensen opzich te maken maar met jezelf. Je vindt het misschien wel heel erg belangrijk wat je omgeving van je vindt en je zoekt naar krantenberichten in de media die dit alles bevestigen. Dat is nou typisch een menselijke eigenschap als ze iets ervaren gaan ze gelijk kijken welke media, mensen hun kunnen bevestigen in hetgeen wat ze ervaren. Menselijk eigenschapje en ik heb er zelf ook gewoon echt wel last van hoor ;-) ! Maar goed naar een therapeute gaan kan wat zij jou gaat leren is inzichtelijk te kijken naar je leven die je momenteel hebt. Ze laat je zien dat je fantasie en dromen niet altijd realistisch zijn. Het gras lijkt altijd groener bij een ander omdat je niet op de hoogte bent van hetgeen waar zij mee zitten ze proberen ook alle zwakheden weg te camoufleren en dat is voor jou meer reden om daar dan weer groener gras in te gaan zien. Het is beter om dichtbij je eigen grans te blijven, en verf het desnoods een ander kleurtje als je dan toch een klein beetje anders wil zijn. Je zult altijd te maken hebben met mensen die in jouw ogen meer hebben, meer zijn, meer doen, meer kunnen doen in minder tijd, met de aller coolste mensen omgaan, de mooiste auto's rijden, de leukste banen terwijl ze het niet verdienen of wel verdiene. Je kan hier uren voor jezelf over doorklagen, piekeren waar je voor kunt kiezen is naar jezelf te gaan kijken wat je zelf hebt. Niet te gaan meten aan andere oké je bent er geneigd toe want het bepaald in zekere mate hoe jejezelf misschien voelt. Maar als je het nou eens heel spiritueel zou bekijken he wat maakt het dan allemaal uit wat iedereen heeft doet of wat dan ook dan is elke dag toch mooi meegenomen als leven opzich. Dan maakt het toch niet uit dat jij vandaag een mooi verhaals schrijft en de rest van de week ontzettend druk bezig bent om de rest van de week helemaal niets te gaan doen om lekker uit te rusten. Maar misschien wil de controle hierover hoor athans dat is iets wat ik bijmezelf herken je wil weten waarom je iets doet als je iets te veel laat veren of gaan dan heb je het idee dat je gewoon helemaal jezelf verliest dat alles onder je voeten weg wordt gezogen. Je bent eigenlijk bezig met het opbouwen van een flow... waarin jij dus zit en je wil omhoog naar nog meer maar realiseer je goed dat als de oorlog zou uitbreken en jij al je vrienden niet meer zou hebben, geen baan meer, geen materialistische zaken meer dat je gewoon er helemaal alleen voorstaat en dat al deze zaken al niet eens meer van belang zijn. Waar het dus op neerkomt dat het dus niet uitmaakt dat je niet te veel moet stil staan bij deze dingen en je gewoon bewust van jezelf moet blijven en je atennes gewoon uitschakeld voor wat je niet prettig vindt of waar je niets mee doet en laat andere mensen maar in hun idealistische wereldje leven, al vraag ik me af of daar ook niet een hoop gebakken lucht in zit. Waarom zou je je schamen leg je masker neer en stap de straat op....
Weet je, ergens zeg je wel iets zinnigs maar het is zo'n onleesbaar verhaal dat dat er moeilijk uit te halen is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:19
madelief21
madelief21 is offline
haha ja ik heb er vaak last van als ik iets te enthousiast bezig ben merk ik nu je het zegt haha.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:11
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Anders klik even op wijzigen en voer hier en daar één of meerdere enters in?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2006, 19:15
madelief21
madelief21 is offline
Nee hoeft niet het is leesbaar en anders slaan ze mijn stuk maar over :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.