Oud 17-01-2005, 19:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Je denkt misschien: dat weten we toch allemaal wel, moet daar een specifiek topic over?: ja dat moet, want ik weet het niet (meer)

Ik heb me 5 jaar lang biseksueel gevoeld en dit naar buiten gebracht, het hele traject van uit de kast komen e.d doorlopen.
Sinds kort ben ik hier niet meer zeker van en écht zeker ben ik ook nooit geweest.

Want wat ik voel voor een jongen is weer anders dan voor een meisje, en ook daartussen zitten weer allemaal nuances.

Ik weet uberhaupt niet eens meer of ik ooit echt verliefd ben geweest.

Even toelichten:

Ik werd als eerste "verliefd" op mijn 4e. Op mijn juf. Ik bewonderde haar en keek de hele pauze naar haar en wou haar haren aanraken..

Daarna ben ik nog 2x 'verliefd' geweest op meisjes->meisjes van school.
De vraag is: was dit verliefdheid?
Was het niet meer een soort geobsedeerde bewondering voor iemand die ik zo mooi vond en eigenlijk zelf zo zou willen zijn?

Ik heb wel vaker dat ik denk verliefd te zijn op een meisje en dat ze dan eigenlijk alle eigenschappen heeft die ik mis. Ik vind haar mooi en denk veel aan haar, maar seksuele aantrekkingskracht is er eigenlijk niet als het erop aankomt...denk ik
Met mijn ogen vind ik een vrouw weer wel mooier dan een man. Een man an sich vind ik niet aantrekkelijk.

Bij een jongen is het juist meer seksuele aantrekkingskracht. Ook aan diegene denk ik de hele tijd en fantaseer (net als bij een meisje) veel.
Maar het zijn altijd onbereikbare mensen, idolen, mensen die ik niet persoonlijk ken.
Een man vind ik met mijn k*t aantrekkelijker dan een vrouw.
Als ik masturbeer denk ik ook eigenlijk nooit aan een vrouw.
En als dit al verliefdheid is dan is t op een projectie.

Ik geloof dat ik eigenlijk alleen maar verliefd ben geweest op projecties

Ik verlang sinds mijn 7e naar een soort superintimiteit, met een jongen. Ook met een meisje maar meer op een diep vriendschappelijk niveau inclusief seks.

Ik ben nog nooit verliefd geworden op iemand die ik echt 'kende'.
En dat vind ik juist zo vreemd omdat sommige mensen zeggen dat ze niet begrijpen hoe je verliefd kan worden op iemand die je niet kent. Ik snap niet hoe dat wel kan.
Ik voel hoogstens genegenheid, liefde maar geen verliefdheid.

Ook zeggen sommige mensen dat je het 'weet' als je verliefd bent en als je twijfelt dus onmogelijk verliefd kan zijn.

Ik vraag me af wat jullie denken over het kennen/niet kennen concept en wat jullie onder verliefdheid verstaan.
Ken je ook iets wat op verliefdheid lijkt maar het niet is?
Of zoiets als een enorme bewondering dat net verliefdheid lijkt?

PS. ik ben niet zo op zoek naar persoonlijke adviezen in de trant van: maak je toch niet zo druk je bent pas 17 het komt allemaal wel goed
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 19:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 20:05
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
mwah.. ik denk zelf dat verliefdheid is, dat je iemand een tijdlang gewoon echt heel interessant vindt, dus ik denk dat jouw verliefdheden op de juf enzo, ook echt verliefdheid zijn..
[er is dan wel een duidelijk verschil tussen liefde en verliefdheid]

Maar op de vraag of je echt bi bent, kan ik geen antwoord geven, ik denk dat je dat alleen zelf kan doen..
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:09
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik kan het niet echt uitleggen. Ik weet alleen dat wanneer je het bent, je ook zeker weet dat je het bent. Het is gewoon een gevoel en dat gevoel 'herken' je meteen als verliefdheid.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:13
danielle84
danielle84 is offline
voor mij is verliefdheid dat ik de hele tijd aan diegene denk, zenuwachtig word als hij in de buurt is. en bij mij is het dan ook helaas ook altijd dat ik ongelooflijk rood word als tie al naar me kijkt
__________________
en zo is het en niet anders!!!! toch ??
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:42
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
in de nrc van zaterdag stond dat verliefdheid een drift is, geen emotie. Misschien kan je dat artikel lezen (bijlage wetenschap en onderwijs. Het staat in ieder geval wel ergens op de website).

Voor mij is verliefdheid eigenlijk een gevoel dat je hebt wanneer je iemand heel leuk vindt en constant bij hem/haar wilt zijn.
Maar zelfs dat weet ik niet zeker...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:44
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Ik denk dat als je het niet weet, dat je dan nooit echt verliefd bent geweest.

Ik herken het trouwens wel, ik zou volgens mij verliefd kunnen worden op een meisje maar niet seksueel tot haar aangetrokken kunnen voelen. Naar mijn mening is dat dan niet vollédige verliefdheid, verliefdheid is zeg maar the whole package , ik beschouw mezelf dan ook niet als biseksueel. Maargoed, dat ben ik.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:46
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 17-01-2005 @ 20:44 :
Ik denk dat als je het niet weet, dat je dan nooit echt verliefd bent geweest.

Ik herken het trouwens wel, ik zou volgens mij verliefd kunnen worden op een meisje maar niet seksueel tot haar aangetrokken kunnen voelen. Naar mijn mening is dat dan niet vollédige verliefdheid, verliefdheid is zeg maar the whole package , ik beschouw mezelf dan ook niet als biseksueel. Maargoed, dat ben ik.
Dat vind ik nou een zinnige post.
Ga ik eens over nadenken.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:04
Vaj
Vaj is offline
De 'verliefdheid' op de juf is volgens mij een algemeen voorkomend fenomeen bij zowel jongens als meisjes. Op die leeftijd ervaarde ik alle vormen van affectie (behalve voor familie) als verliefdheid. Ik vind dit voorbeeld niet relevant voor de rest van het verhaal.

Volgens mij kun je op verschillende manieren of in verschillende gradaties verliefd worden.
Wat ik wil zeggen is dat je misschien op een andere manier verliefd wordt op jongens dan op meisjes. En ik denk dat als je twijfelt je niet echt verliefd was, hoewel ik weet dat dat klinkt als een irritant cliche. Voor mij gaat het wel op dat wanneer ik twijfelde het later bleek dat ik nooit verliefd was geweest.


Ik vind het trouwens ook zo apart dat er vaak gezegd wordt dat wanneer je verliefd bent je geen negatieve eigenschappen van degene in kwestie meer ziet, dan ben ik dus blijkbaar nooit verliefd geweest
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:17
Verwijderd
Ik ben 1x echt verliefd geweest, op een meisje waarbij ik toen net in de klas kwam.
Het kriebelde continu in mijn buik, ik dacht constant aan haar, ik was verlegen als de pest en durfde d'r zelfs niet eens aan te kijken als ze naar mij keek. Het was enorm vervelend, omdat ik toch hopeloos was, maar het was ook geweldig, want ik was eenmaal verliefd en dat maakte me ook gelukkig.
Dat was 4,5 jaar geleden schat ik.

Een jaar later in het zwembad een meisje ontmoet, wat klikte, en ik voelde na een tijdje al kriebels opkomen. Verder was ze totaal onbekend voor me. Maar ik werd al snel afgewezen omdat ik te 'oud' was.
Heb haar daarna nooit meer echt gezien of gesproken, maar ik heb me nog wel enkele weken gelukkig kunnen voelen door die lichte kriebels om haar.

2,5 jaar terug een meisje 'leuk' gaan vinden, kende d'r al. Geen verliefdheid o.i.d. Dat werd wel iets, maar duurde 3 dagen, want het zat allebei niet diep. Het was inderdaad meer iets van 'zij is aardig en lief, en ziet er leuk uit. En ik krijg aandacht; dus interessant.

Nu heb ik een hele goede vriendin, waar ik niet verliefd op ben, maar waar ik wel zoveel van houd dat ik er een relatie mee zou willen beginnen. Maar dat is weer heel anders.


Ik sluit me aan bij wat ook al gezegd is: als je niet weet wat verliefdheid is, ben je het nooit echt geweest.
Ik vond het (en vind het, hoewel ik nu niet verliefd ben) een geweldig iets.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Verliefdheid is je lichaam die beslist dat je iemand leuk vind
en dan ga je drugs (Endorfine) aanmaken zodat je diegene leuk vind en ermee gaat paren (en zo je genen verspreid)

en mensen vinden dat gevoel zo fantastich dat ze er vanalles aanhangen, en over verinnen zodat het allemaal heel romantisch lijkt etc
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:47
Verwijderd
Hier stond wel een aardig stukje over in de W&O-bijlage van het NRC van afgelopen zaterdag. Die kun je wel opzoeken als je toevallig intellectuele ouders hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 09:45
Verwijderd
Ik heb sommige dingen die je opschrijft (over bijv. fantaseren) ook, maar dan precies andersom. Dus ik kan mezelf niet echt met jou vergelijken, daarom vind ik het moeilijk om je te helpen. Ik werd juist altijd supersnel verliefd. Vanaf de brugklas ofzo leefde ik echt op m'n hormonen.. volgens mij is het vaak een reactie op een ontzettend spannend gebeuren en een enigszins onbereikbaar persoon. Er gebeurt dan iets dat me aan blijft trekken. Dus jongens die vanaf het begin achter me aanliepen daar viel ik niet op, dat was dan gewoon niet spannend zeg maar.
Ik denk ook dat de een er gevoeliger voor is dan de ander. Sommige mensen worden steeds halsoverkop vreselijk verliefd en bij anderen gaat het er veel rustiger en minder hevig aan toe.
Bij jou is het dus dat laatste denk ik.

Wat je bij meisjes hebt kan idd een soort bewondering zijn.. als je een meisje voorbij ziet komen en ze heeft alles wat jij wil, ze is precies zoals jij eruit wil zien, dan blijft dat je fascineren. Je zal dan naar haar blijven staren.. zeker als ze dan ook nog een mooie uitstraling heeft en aardig is dan zal je graag bij haar in de buurt willen zijn. Maar uiteindelijk is dat toch een ander gevoel dan je bij jongens hebt denk ik.

Jij voelt je dus wel sexueel aangetrokken tot mannen en je fantaseert over mannen. Volgens mij val je dan in ieder geval wel op mannen hoor. Maar ben je eigenlijk weleens in een situatie gekomen waarin je verliefd had kunnen worden op een jongen? Dat je ergens was en je begon met een jongen te praten.. je zag dat hij er leuk uitzag, hij had zo'n leuke uitstraling en jullie konden het meteen goed met elkaar vinden.. een beetje geflirt, enz.. en dat je je de volgende keer dat je daar kwam af zat te vragen "zou hij er weer zijn?" Dat je de hele tijd keek... en daar was hij.. en dan vervolgens weer wat gepraat, beetje geflirt.. nummers uitwisselen.. naja.. enz enz.. zodat je uiteindelijk steeds verliefder wordt. Als je nog nooit in zo'n situatie bent gekomen is het natuurlijk ook niet zo raar dat je nog nooit verliefd bent geworden op een jongen uit je omgeving.
Vaak is er toch wel een soort aanleiding namelijk, dat er een jongen rondloopt die op de een of andere manier je aandacht weet te trekken zodat je aan 'm blijft denken.. "zou hij me nou leuk vinden?"

Naja.. ik hoop dat je er iets aan hebt.. ik hoor het wel..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:30
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-01-2005 @ 21:47 :
Hier stond wel een aardig stukje over in de W&O-bijlage van het NRC van afgelopen zaterdag. Die kun je wel opzoeken als je toevallig intellectuele ouders hebt.
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:34
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
lastig!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:42
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Wow, wat een kwestie. Maar ik sluit me aan bij verschillende forummers hier: als je eenmaal echt verliefd bent, herken dat gevoel meteen! Als ik verliefd ben, denk ik de hele dag aan die persoon. Ik wil m de hele tijd met m kletsen enzo. Vooral die kriebels in je onderbuik zijn een duidelijk signaal.....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:11
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-01-2005 @ 09:45 :
Ik heb sommige dingen die je opschrijft (over bijv. fantaseren) ook, maar dan precies andersom. Dus ik kan mezelf niet echt met jou vergelijken, daarom vind ik het moeilijk om je te helpen. Ik werd juist altijd supersnel verliefd. Vanaf de brugklas ofzo leefde ik echt op m'n hormonen.. volgens mij is het vaak een reactie op een ontzettend spannend gebeuren en een enigszins onbereikbaar persoon. Er gebeurt dan iets dat me aan blijft trekken. Dus jongens die vanaf het begin achter me aanliepen daar viel ik niet op, dat was dan gewoon niet spannend zeg maar.
Ik denk ook dat de een er gevoeliger voor is dan de ander. Sommige mensen worden steeds halsoverkop vreselijk verliefd en bij anderen gaat het er veel rustiger en minder hevig aan toe.
Bij jou is het dus dat laatste denk ik.

Wat je bij meisjes hebt kan idd een soort bewondering zijn.. als je een meisje voorbij ziet komen en ze heeft alles wat jij wil, ze is precies zoals jij eruit wil zien, dan blijft dat je fascineren. Je zal dan naar haar blijven staren.. zeker als ze dan ook nog een mooie uitstraling heeft en aardig is dan zal je graag bij haar in de buurt willen zijn. Maar uiteindelijk is dat toch een ander gevoel dan je bij jongens hebt denk ik.

Jij voelt je dus wel sexueel aangetrokken tot mannen en je fantaseert over mannen. Volgens mij val je dan in ieder geval wel op mannen hoor. Maar ben je eigenlijk weleens in een situatie gekomen waarin je verliefd had kunnen worden op een jongen? Dat je ergens was en je begon met een jongen te praten.. je zag dat hij er leuk uitzag, hij had zo'n leuke uitstraling en jullie konden het meteen goed met elkaar vinden.. een beetje geflirt, enz.. en dat je je de volgende keer dat je daar kwam af zat te vragen "zou hij er weer zijn?" Dat je de hele tijd keek... en daar was hij.. en dan vervolgens weer wat gepraat, beetje geflirt.. nummers uitwisselen.. naja.. enz enz.. zodat je uiteindelijk steeds verliefder wordt. Als je nog nooit in zo'n situatie bent gekomen is het natuurlijk ook niet zo raar dat je nog nooit verliefd bent geworden op een jongen uit je omgeving.
Vaak is er toch wel een soort aanleiding namelijk, dat er een jongen rondloopt die op de een of andere manier je aandacht weet te trekken zodat je aan 'm blijft denken.. "zou hij me nou leuk vinden?"

Naja.. ik hoop dat je er iets aan hebt.. ik hoor het wel..
Haha..ik weet niet waar je vandaan haalt dat verliefdheden rustig bij mij verlopen maar dat is dus niet zo hoor.
Ik ben vrijwel altijd 'verliefd' en dat gaat er meestal heftig aan toe/kan aangewakkerd worden door 1 klein dingetje/sleept me mee.

Nou..ik ben wel (vaak) verliefd geworden op mensen bij mij in de klas b.v, maar dat waren in feite ook mensen die ik niet-echt kende. Nooit mensen i.i.g die bij mij thuis langskwamen of iets dergelijks.
En nummers uitwisselen/flirten: nee, daar ben ik veel te verlegen voor.

Ik stopte vroeger op de basisschool wel allerlei liefdesverklaringen bij jongens in de laatjes in de pauze.
Helaas was hun reactie meestal niet erg vriendelijk: het werd genegeerd of opzichtig boven de prullenbak versnipperd.
Dat heeft er nogal in gehakt.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:15
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 18-01-2005 @ 11:42 :
Wow, wat een kwestie. Maar ik sluit me aan bij verschillende forummers hier: als je eenmaal echt verliefd bent, herken dat gevoel meteen! Als ik verliefd ben, denk ik de hele dag aan die persoon. Ik wil m de hele tijd met m kletsen enzo. Vooral die kriebels in je onderbuik zijn een duidelijk signaal.....
Nou ja...destijds was ik er wel altijd van overtuigd dat ik verliefd was maar sinds ik ben gaan twijfelen naderhand over al die verliefdheden weet ik t niet meer.

Bovendien vraag ik mij nog steeds af hoe dat dan zit met dat kennen/niet kennen aspect.

Wat is nu precies t verschil in verliefdheid op een bekende of op een totaal vreemde.
Ik mag toch aannemen dat dat bestaat gezien de vele reacties van mensen die zeggen niet te begrijpen hoe je verliefd kan worden op een totaal onbekende. Blijkbaar ervaren zij dit anders en nu ben ik zo benieuwd hoe dat dan zit.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:21
Verwijderd
Oh okee, dan is je verliefdheid dus nooit echt beantwoord. Ik kan me wel voorstellen dat je dan niet echt superverliefd wordt op een bekende. Ik heb 1x (in de brugklas ) gehad dat ik verliefd werd op een jongen die mij niet wou. Maar zelfs toen was er wel iets waardoor hij me verliefd had gemaakt, hij zat nl eerst met me te flirten.

Maar sindsdien ben ik nooit meer verliefd geworden op iemand bij wie ik toch geen kans maakte. Als ik iemand wel leuk vond, maar dacht dat ik 'm toch nooit zou kunnen krijgen, dan bouwde ik nooit een verliefdheid op.. dan stopte ik die beginnende gevoelens automatisch zeg maar. Pas wanneer ik een reden had, dus wanneer ik iemand leuk vond en het leek erop dat hij mij ook leuk vond, ging ik steeds meer aan hem denken, we spraken steeds vaker af en zo bouwde die verliefdheid zich op.

Ik kan me voorstellen dat zoiets bij jou nooit gebeurd is, als je nooit zoiets hebt meegemaakt met een jongen. Dan word je dus wel verliefd op jongens met wie je geen contact hebt, maar zodra je wél contact met een jongen hebt lijkt het er niet op dat het iets tussen jullie zal worden, dus bouwt die verliefdheid zich niet op. Zoiets?

Dus.. kortom.. je verliefdheid zou een keer beantwoord moeten worden en dan weet je het.

En ohja: het is idd achteraf vaak moeilijk te zeggen of je nou echt verliefd was, terwijl je op dat moment dacht van wel. Zeker wanneer je idd niks met diegene had.. als ik aan die situaties terugdenk weet ik eigenlijk ook niet meer precies of ik die jongens nou wel echt zo leuk vond.

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 12:24.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 13:42
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-01-2005 @ 12:11 :
Haha..ik weet niet waar je vandaan haalt dat verliefdheden rustig bij mij verlopen maar dat is dus niet zo hoor.
Ik ben vrijwel altijd 'verliefd' en dat gaat er meestal heftig aan toe/kan aangewakkerd worden door 1 klein dingetje/sleept me mee.

Nou..ik ben wel (vaak) verliefd geworden op mensen bij mij in de klas b.v, maar dat waren in feite ook mensen die ik niet-echt kende. Nooit mensen i.i.g die bij mij thuis langskwamen of iets dergelijks.
En nummers uitwisselen/flirten: nee, daar ben ik veel te verlegen voor.

Ik stopte vroeger op de basisschool wel allerlei liefdesverklaringen bij jongens in de laatjes in de pauze.
Helaas was hun reactie meestal niet erg vriendelijk: het werd genegeerd of opzichtig boven de prullenbak versnipperd.
Dat heeft er nogal in gehakt.
Dit is echt herkenbaar voor mij..
ben een aantal jaren ''verliefd'geweest op een jongen uit 1 klas hoger, keek heel de pauze naar hem en als iemand anders het over hem had, werd ik al rood. Toen hij van school was, was ik hem 'vergeten', maar afgelopen jaar kwam ik hem wel eens tegen bij de bushalte en kreeg weer precies dezelfde symptonen! elke dag was ik benieuwd of hij er weer zou staan en wist ik niet waar ik moest kijken enzovoort. En dat terwijl ik 18 was en hem alleen van naam en verhalen van zittenblijvende vrienden kende! heb nooit actie ondernomen

Afgelopen zomer vond ik ook een jongen leuk (lees een week lang geobserveerd) en toen we in gesprek raakten, klapte ik dicht...

vroeger op de basisschool hele liefdesbrieven geschreven samen met een vriendin (!) en dan onze eerste letter van voornaam erop, maar toen ging die jongen het voorlezen in de klas. Kreeg natuurlijk gelijk weer rooie kop!haha mooie tijden waren dat
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:23
Celine88
Avatar van Celine88
Celine88 is offline
Ik denk niet dat je echt verliefd ben geweest. Herken wel veel van je gevoelens. Ook ik heb vaak heel veel bewondering voor bepaalde meisjes gehad, omdat ze alles hadden wat ik niet had. Later realiseerde ik me dat je gewoon jezelf moet accepteren en dat probeer ik nu. Ik heb nog steeds dat ik van bepaald meisjes denk, wauw zei is geweldig. Ik geloof niet dat dat verliefheid is.
Ik denk dat verliefdheid is dat je iets voelt in je buik en je constant bij hem/haar wil zijn. (ik heb dat nu bij mijn vriend). Als je dat nog nooit hebt gevoeld dan denk ik dat je nooit verliefd bent geweest. Natuurlijk voeg ook ik er weer het cliche aan toe, dat je het weet als je het voelt, srry
__________________
You saved me You keep me alive You make me happy I love you till the end of time
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:38
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik kreeg laatst te horen: "Je bent verliefd! je bent zenuwachtig, je bent jaloers en je straalt als je het over hem hebt ". Hmjsh dat dus, je geeft je gewoon een goed gevoel. Zo ben ik net voor mijn rijexamen gezakt, maar net met hem aan de tel gezeten en ik ben gelijk een stuk levendiger en vrolijker . Als je verliefd bent merk je het wel. Echt verliefd ben ik hiervoor ook nooit geweest, maar als het je overkomt dan merk je het wel.

Wat iets anders is is nieuwsgierig zijn naar een ander die voor onbereikbaar is. Je kan je fantasie de vrije loop laten gaan etc. Het is lekker veilig voor je, immers je beseft dat het waarschijnlijk nooit echt wat wordt.

Wat die meisjes betreft, voor een relatie is het toch wel een voorwaarde dat je je ook sesueel tot iemand aangetrokken voelt. Is toch wel een noodzakelijk component voor een echte liefdesrelatie. Of je hetero of bi bent, kom je waarschijnlijk nog wel achter, door wat meer ervaring en het beter leren begrijpen van je eigen gevoelens.

Alicia Silverstone heeft ook een goed punt, dat verliefdheid pas echt goed op gang komt als je wat meer contact krijgt en je weet dat het waarschijnlijk wat gaat worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat is verliefdheid?
Grey Night
15 29-01-2012 12:55
Liefde & Relatie Wat is liefde nu eigenlijk?
botervleug
44 12-11-2008 13:26
Liefde & Relatie wat is het nou?
charlieangel
10 08-02-2007 12:14
Liefde & Relatie Wat is verliefd zijn?
Multilot
32 19-10-2003 11:14
Verhalen & Gedichten Liefde is?????
vrolijkevlinder
2 23-09-2002 17:18
Liefde & Relatie Wat is Liefde nou eiegenlijk?
Verwijderd
9 19-02-2002 23:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.