Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2007, 13:22
Uutrecht
Uutrecht is offline
Hallo forummers!

Wij zijn Fleur en Dieuwertje, onderzoekers aan de Universiteit Utrecht. Wij zijn bezig met een groot onderzoek naar relaties en seks onder jongeren. Jongeren die seks hebben krijgen namelijk ook te maken met de minder leuke kanten van seks, zoals bijvoorbeeld ongewenste zwangerschappen en soa’s. Deze vragenlijst is een eerste stap om seksuele voorlichting beter op jullie af te stemmen.

Wij zijn op zoek naar 18 en 19 jarigen die onze vragenlijst in willen vullen. In de vragenlijst vragen we jullie te beoordelen hoe jij jezelf op dit moment ziet als je denkt aan hoe je bent als seksueel persoon. Met seksueel persoon bedoelen we: jij als jongen of meisje met al je verliefdheden, fantasieën, gevoelens, ideeën over voorbehoedsmiddelen en seksueel gedrag.

Deelname aan deze vragenlijst is helemaal vrijwillig. Wanneer je nare seksuele ervaringen hebt meegemaakt, dan kan het zijn dat het invullen van de vragenlijst vervelend is. Als je denkt dat het voor jou vervelend is om de vragenlijst in te vullen dan raden we je aan niet mee te doen.

Belangrijk is natuurlijk ook dat jullie anoniem blijven, dat betekent dat je nergens op de vragenlijst je naam hoeft in te vullen, en dat niemand van buiten het onderzoeksteam jullie antwoorden leest.

Om jullie te bedanken voor jullie deelname verloten we een cd-bon ter waarde van 15 euro onder de deelnemers.

Wij zouden jullie deelname heel fijn vinden! Het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 10 minuutjes.

De vragenlijst kun je vinden via: www.fss.uu.nl/psy/seks&relatiewijzer

Alvast hartstikke bedankt voor je medewerking!

Groetjes Fleur en Dieuwertje
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:00
Verwijderd
Nee
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Nee
Jij mag ook helemaal niet. Graag alleen reageren als je echt iets te vertellen hebt.

Grappig, die briefjes zag ik net nog in de Langeveld kantine liggen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Waarom is het alleen voor 18-19 jarigen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:19
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Nee
In ieder geval niet vrijwillig. Geef me geld ofzo.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:50
Verwijderd
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ingevuld
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:48
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Grappig, die briefjes zag ik net nog in de Langeveld kantine liggen.
Haha!

We hebben in het Langeveld, Educatorium en bij de HU overal posters opgehangen en flyers neergelegd, in de hoop wat respondenten te vinden. Grappig dat je die gezien hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:52
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Waarom is het alleen voor 18-19 jarigen
Sorry, waarschijnlijk niet-18-of-19-jarige!

Alleen 18 en 19 jarigen mogen meedoen omdat de vragenlijst die we nu online hebben staan deel uitmaakt van een groter onderzoek, waaraan 1500 middelbare scholieren deelgenomen hebben. Iedereen onder de 18 dient echter 3 toestemmingspapieren in te leveren om mee te kunnen doen aan het onderzoek (zelf, vader en moeder).

Aangezien wij in januari weer met een grootschalig onderzoek beginnen dat we via middelbare scholen afnemen, doen we eerst een kleinere test, om te achterhalen of we daadwerkelijk datgene meten wat we willen meten. We kunnen dit niet via middelbare scholen doen, dus moet het via het internet. En aangezien we geen toestemmingspapieren kunnen gebruiken, kunnen we alleen 18 en 19 jarigen laten deelnemen.

Waarom bijvoorbeeld 20 of 21 jarigen niet mee kunnen doen.. Goede vraag, we moesten ergens een grens trekken, en hebben het maar letterlijk op "tieners" gehouden. Maar goed, die grens is natuurlijk een beetje willekeurig.

Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:53
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Ingevuld
Super! Heel erg bedankt!

(en ook bedankt alle anderen voor het invullen!)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:47
Verwijderd
ingevuld
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:52
Verwijderd
Ik vraag me wel af hoe jullie die bon gaan verloten omdat jullie geen mailadressen ofzo hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:24
Tranxene
Avatar van Tranxene
Tranxene is offline
Citaat:
Ik vraag me wel af hoe jullie die bon gaan verloten omdat jullie geen mailadressen ofzo hebben.
Dat is gewoon een lokkertje
__________________
Tell them it’s me who made you sad, tell them the fairytale gone bad
[Sunrise Avenue/ Fairytale gone bad]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
ingevuld
+
Citaat:
Ik vraag me wel af hoe jullie die bon gaan verloten omdat jullie geen mailadressen ofzo hebben.
Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
om te achterhalen of we daadwerkelijk datgene meten wat we willen meten.
Huh?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 22:59
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Huh?
Bepalen van de validiteit van de test lieverd. De meeste mensen snappen deze omschrijving wat beter, jij zou hem ook moeten snappen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 23:03
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ik las over het 18 + 19 jarigen gedeelte heen, dus dit was een vragenlijst van 1 vraag

en kruimel, wat doe jij in het langeveldgebouw?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 23:04
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Dat is gewoon een lokkertje
Haha, nee hoor, de mp3 speler die we in ons vorige onderzoek verloot hebben, heb ik persoonlijk langsgebracht. Het is wel een grote blunder!

Mushu: je hebt dus helemaal gelijk! Helaas kwamen we hier zelf ook zojuist pas achter.. Het onderzoek is eigenlijk bedoeld om afgenomen te worden onder middelbare scholieren. Zij vullen dan klassikaal een toestemmingsformulier in, dat gescheiden gehouden wordt van de internetvragenlijst. Op die manieren kunnen we de privacy waarborgen en toch de cd-bon verloten.

We hebben er alleen helemaal niet bij stilgestaan dat dit niet kan wanneer mensen het puur via internet invullen. Onze verontschuldigingen voor deze blunder!

Helaas staat het ook op de eerste pagina van de vragenlijst, en dat kunnen we niet weghalen, want als we aan de vragenlijst gaan sleutelen, zijn we onze data kwijt. Voor degenen die de vragenlijst ingevuld hebben: het spijt ons dat we jullie iets beloofd hebben, en jullie nu niet mee kunnen laten loten voor de cd-bon. In ieder geval heel erg bedankt voor het invullen!

Bedankt dat jullie ons wezen op deze fout. Nu kunnen we hiermee rekening houden in ons volgende onderzoek, waarin we waarschijnlijk een i-pod nano verloten. Het zou natuurlijk helemaal zuur zijn wanneer je denkt mee te loten voor een i-pod, en dan erachter komt dat dat helemaal niet kan. En als jullie op de middelbare school of ROC zitten, komen we misschien langs en maken jullie daar alsnog kans op.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 23:13
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Huh?

De validiteit van het onderzoek inderdaad. Je kunt namelijk wel iets vragen, maar als de vraag niet goed is, krijg je ook niet de juiste antwoorden. In dit onderzoek testen we of we de juiste vragen stellen. Zo ja, dan stellen we ze weer, maar dan in een veel groter onderzoek.

We hebben nu vragen opgesteld, waarmee we hopen te meten waarom mensen al dan niet condooms kopen, gebruiken etc. We gaan er van uit dat, wanneer we inspelen op deze redenen, en in de interventie tips hierover geven, dat mensen meer geneigd zullen zijn condooms te kopen, bij zich te dragen en uiteindelijk te gebruiken. Het hele idee achter het onderzoek is om SOA's en ongewenste zwangerschap te voorkomen.

We starten in januari met een groot onderzoek waarin we deze redenen willen verwerken. De interventie zoals we die nu hebben, werkt, en is gebaseerd op drie jaar onderzoek. We willen de eerdere interventie verder verfijnen door rekening te houden met de moeilijkheden die jongeren tegenhouden condooms te gebruiken. Bijvoorbeeld omdat het moeilijk is ze te kopen, omdat je partner er niet van houdt of omdat ze te duur zijn. Als we weten wat er speelt, dan kunnen we beter kijken wat we eraan kunnen doen.

Nu maar hopen dat we de juiste vragen stellen dan.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 08:21
Verwijderd
Citaat:
ingevuld
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 09:09
Uutrecht
Uutrecht is offline
Bedankt secret agent!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 11:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
en kruimel, wat doe jij in het langeveldgebouw?
College, werkgroepen, koffie drinken, ouwehoeren, docenten opzoeken, zeiken over het bordje bovenaan de trap, bij de portier bedelen om sleutels van computerrooms, eten, gisteren zelfs flauwgevallen klasgenoten stukjes dextro voeren. Wat doe ik er niet?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 11:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
omg ik win niet *huil huil huil*
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
De validiteit van het onderzoek inderdaad. Je kunt namelijk wel iets vragen, maar als de vraag niet goed is, krijg je ook niet de juiste antwoorden. In dit onderzoek testen we of we de juiste vragen stellen. Zo ja, dan stellen we ze weer, maar dan in een veel groter onderzoek.

We hebben nu vragen opgesteld, waarmee we hopen te meten waarom mensen al dan niet condooms kopen, gebruiken etc. We gaan er van uit dat, wanneer we inspelen op deze redenen, en in de interventie tips hierover geven, dat mensen meer geneigd zullen zijn condooms te kopen, bij zich te dragen en uiteindelijk te gebruiken. Het hele idee achter het onderzoek is om SOA's en ongewenste zwangerschap te voorkomen.

We starten in januari met een groot onderzoek waarin we deze redenen willen verwerken. De interventie zoals we die nu hebben, werkt, en is gebaseerd op drie jaar onderzoek. We willen de eerdere interventie verder verfijnen door rekening te houden met de moeilijkheden die jongeren tegenhouden condooms te gebruiken. Bijvoorbeeld omdat het moeilijk is ze te kopen, omdat je partner er niet van houdt of omdat ze te duur zijn. Als we weten wat er speelt, dan kunnen we beter kijken wat we eraan kunnen doen.

Nu maar hopen dat we de juiste vragen stellen dan.
Ik denk dat je eerder problemen krijgt met de representativiteit van je steekproef. Ik weet niet waar je deze enquête allemaal nog meer gepost hebt, maar hier komen bijna alleen maar hoger opgeleiden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 17:27
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
College, werkgroepen, koffie drinken, ouwehoeren, docenten opzoeken, zeiken over het bordje bovenaan de trap, bij de portier bedelen om sleutels van computerrooms, eten, gisteren zelfs flauwgevallen klasgenoten stukjes dextro voeren. Wat doe ik er niet?
mmkay, welke buslijn neem je dan normaliter?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 20:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb 'm stiekem toch ingevuld omdat ik biiijna 18 ben.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 20:15
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik heb 'm stiekem toch ingevuld omdat ik biiijna 18 ben.
schattig klein meisje
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 20:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
schattig klein meisje
Klein? Puh, ik steek echt wel boven je uit.

Laatst gewijzigd op 07-12-2007 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 22:02
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ingevuld!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 12:13
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Ik denk dat je eerder problemen krijgt met de representativiteit van je steekproef. Ik weet niet waar je deze enquête allemaal nog meer gepost hebt, maar hier komen bijna alleen maar hoger opgeleiden.
Daar hebben we inderdaad rekening mee gehouden; vandaar dat we hem ook afnemen op ROC's (mbo). Verder hebben we nog gepost op het forum van tmf, yes, en fancy. Het probleem ligt niet in opleidingsniveau (dat is juist heel erg mooi verdeeld, we gebruiken het programma netq, dat vanzelf statistische analyses uitvoert en we dus a la minute grafieken en diagrammen kunnen bekijken). Het is wel zo dat het overgrote meerendeel autochtoon is, terwijl zij juist niet echt de doelgroep voor de interventie vormen. En verder, door fancy en yes, is 2/5e vrouw. Dat proberen we op te lossen door de meer mannelijke ROC studies te benaderen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 13:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
mmkay, welke buslijn neem je dan normaliter?
12(s), soms 11. Maar ontopic is verder cool.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 15:07
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
doet niet?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 19:10
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
doet niet?

Ik kreeg zojuist een mail van het programma dat "onze voorraad respondenten uitgeput is".

Waarschijnlijk ligt het aan de licentie. Die geldt waarschijnlijk voor meerdere onderzoeken, en deze dient geupdate te worden. Ik heb een mail gestuurd naar de projectleider, hopelijk dat hij het programma snel kan upgraden.

Laatst gewijzigd op 08-12-2007 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 13:31
Verwijderd
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:20
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Ingevuld


O wow, hij doet het weer? Bedankt!

Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:


O wow, hij doet het weer? Bedankt!

Blijkbaar .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:01
Ani.
Ani. is offline
heb m ook ingevuld
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:30
Ming-Xia
Avatar van Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Ingevuld, maar ik vond de antwoorden niet altijd bij de vraag passen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:32
Isnogood
Isnogood is offline
Gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:11
Verwijderd
Waarom niet. Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 09:07
Uutrecht
Uutrecht is offline
Dankjewel allemaal!

Ming-xia: kun je misschien een voorbeeld geven? Dit is namelijk het hele doel van het onderzoek; om te testen of de antwoorden bij de vragen passen. Ik hoor graag wat er vreemd over kwam!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 18:48
Ming-Xia
Avatar van Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
Dankjewel allemaal!

Ming-xia: kun je misschien een voorbeeld geven? Dit is namelijk het hele doel van het onderzoek; om te testen of de antwoorden bij de vragen passen. Ik hoor graag wat er vreemd over kwam!
Nou, ik kan de vragen niet meer terug zien, maar er stond geloof ik een vraag in over hoe vaak je iets gedaan hebt. Maar er wordt nergens gevraagd of je een vast relatie hebt of niet, want dat maakt nogal een verschil in het beantwoorden van de vraag. Ik bedoel, er stond iets over "onder de kleren voelen" bijvoorbeeld, maar als je een relatie hebt, moet je bij al die dingen 'heel vaak' o.i.d. invullen, maar wat heb je dan aan die antwoorden?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 20:45
Perfectly Still
Avatar van Perfectly Still
Perfectly Still is offline
Ingevuld..
__________________
http://www.last.fm/user/perfectlystill_/
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 06:36
Uutrecht
Uutrecht is offline
Citaat:
Nou, ik kan de vragen niet meer terug zien, maar er stond geloof ik een vraag in over hoe vaak je iets gedaan hebt. Maar er wordt nergens gevraagd of je een vast relatie hebt of niet, want dat maakt nogal een verschil in het beantwoorden van de vraag. Ik bedoel, er stond iets over "onder de kleren voelen" bijvoorbeeld, maar als je een relatie hebt, moet je bij al die dingen 'heel vaak' o.i.d. invullen, maar wat heb je dan aan die antwoorden?

Klopt inderdaad. We hebben niet naar relatiestatus gevraagd omdat het weinig/ niet van toepassing is op wat we willen meten, maar dat heeft zeker invloed op het aantal keren dat je iets doet of gedaan hebt. Wat we hebben aan die antwoorden, in combinatie met enkele andere vragen, is hoe mensen zichzelf zien op sexueel en romantisch vlak (bijvoorbeeld intiem, avontuurlijk), hoe zich dat verhoudt tot hun seksuele ervaring en tot hun condoomgebruik.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 13:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben te oud
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 00:45
Maxic
Avatar van Maxic
Maxic is offline
Citaat:
ingevuld!
__________________
Do You Prefer Love, Or Monkeys?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 22:04
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ingevuld hoor Testjes zijn leuk, ook al win je er niks mee
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 11:10
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ingevuld.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:01
Verwijderd
Ook ingevuld
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 23:06
tergemble
tergemble is offline
er ontbreekt 1 mogelijke antwoord bij

Val je voor jongens/meisjes/alleibei

namelijk: op niemand (of op mezelf)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [Onderzoek]Verdien Bol.com bon van €10 met Project STARS online groepchat!|16-19 jaar
ProjectSTARS
0 27-05-2013 15:20
Seksualiteit Wil je meedoen aan een onderzoek over seksualiteit? (part II)
Uutrecht
20 15-04-2008 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.