Oud 29-01-2003, 17:38
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Als ik al die reacties hier lees krijg ik de indruk dat de hele schoolgaande jeugd in nederland nog een baantje heeft tijdens het schooljaar. Ik woon in België en hier doet bijna niemand dat (er worden vooral vakantiejobs gedaan).
Maar mijn vraag is: vinden jullie het eigenlijk normaal dat je naar school gaat én dat je daarnaast nog eens werkt ook? Als student is je taak toch om het zo goed mogelijk te doen op school en niet om geld te verdienen m.a.w. vinden jullie niet dat ouders moeten instaan voor wat je uitgeeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 17:42
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Mijn studie is dusdanig zwaar dat ik geen tijd heb op me werken naast mijn studie. De reden dat veel studenten werken is omdat ze het geld nodig hebben. Ik denk dat veel studenten zouden willen dat hun ouders hun meer geld gaven, maar vaak is dat er niet of ze geven veel uit.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:43
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Niet alle ouders vinden dat. Er zijn genoeg studenten die hun hele studie zelf moeten betalen, collegegeld, huur, eten+drinken en de rest.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:46
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Niet alle ouders vinden dat. Er zijn genoeg studenten die hun hele studie zelf moeten betalen, collegegeld, huur, eten+drinken en de rest.
ik heb het niet alleen over studenten die verderstuderen, maar vooral over diegenen die jonger zijn, bijvoorbeeld in de topic van S-lover zegt iedereen meteen: waarom moeten je ouders een deel van je gsm betalen?
Het is toch niet meer dan normaal dat ze dat doen. Zij gaan werken en verdienen geld en jij studeert, dus waarom zou je dat zelf moeten betalen?!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:13
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Het is toch niet meer dan normaal dat ze dat doen. Zij gaan werken en verdienen geld en jij studeert, dus waarom zou je dat zelf moeten betalen?!
Zie mijn reactie aldaar, het is een luxe-artikel. Geen artikel wat van levensbelang is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:58
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik krijg straks in mn gehele levensonderhoud een bijdrage van 200 euro. Met mn studiefinanciering erbij kan ik dan net mn huur betalen, dus ik heb geen keuze.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:21
Verwijderd
Ach, ik werk alleen maar naast mijn studie voor tijdsverdrijf..
Het geld wat ik ermee verdien is makkelijk meegenomen, maar is niet noodzakelijk..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
ik heb het niet alleen over studenten die verderstuderen, maar vooral over diegenen die jonger zijn, bijvoorbeeld in de topic van S-lover zegt iedereen meteen: waarom moeten je ouders een deel van je gsm betalen?
Het is toch niet meer dan normaal dat ze dat doen. Zij gaan werken en verdienen geld en jij studeert, dus waarom zou je dat zelf moeten betalen?!
Damn, hoe verwend kan je zijn :/
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:43
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
ik heb het niet alleen over studenten die verderstuderen, maar vooral over diegenen die jonger zijn, bijvoorbeeld in de topic van S-lover zegt iedereen meteen: waarom moeten je ouders een deel van je gsm betalen?
Het is toch niet meer dan normaal dat ze dat doen. Zij gaan werken en verdienen geld en jij studeert, dus waarom zou je dat zelf moeten betalen?!
niet elke ouder kan zomaar alles betalen wat jij wil hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:58
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Damn, hoe verwend kan je zijn :/
ja laten we het daar maar op houden... bah
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Damn, hoe verwend kan je zijn :/
Inderdaad en dat is de reden dat mijn ouders hebben gezegt toen ik 14 was ga maar ergens werken dan hoeven we niet alles te betalen enzo. En voor het geld hoeven ze het niet te laten maar door zelf te werken leer je wel de WAARDE van geld kennen en dat doe je anders niet
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:59
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Ik vind het bijzonder vreemd dat iedereen die hier reageert meteen zegt dat als je niet werkt je de waarde van geld niet kent. Dat is toch het resultaat van het kweken van een bepaald idee en een mentaliteit over geld tijdens de opvoeding. Mijn ouders hebben liever dat ik een diploma haal waarbij ik later veel verdien dan dat ik nu werk, en dat is overigens zo bij iedereen die ik ken. Dat heeft dus abslouut niets met verwend zijn te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:51
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Het verschil is dus wat jij niet in je hoofd krijgt.

Sommige mensen zoals ik MOETEN naast studeren ook werken om alles te betalen. Mn ouders kunnen niet alles betalen. Kijk dat jij dat niet doet heb ik geen problemen mee.. maar dat je dat niet snapt is voor mij het teken dat je zo verwend ben dat je nu bekrompen loopt te lullen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 23:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Ik vind het bijzonder vreemd dat iedereen die hier reageert meteen zegt dat als je niet werkt je de waarde van geld niet kent. Dat is toch het resultaat van het kweken van een bepaald idee en een mentaliteit over geld tijdens de opvoeding. Mijn ouders hebben liever dat ik een diploma haal waarbij ik later veel verdien dan dat ik nu werk, en dat is overigens zo bij iedereen die ik ken. Dat heeft dus abslouut niets met verwend zijn te maken.
Het houd verder ook in als wij hetzelfde papiertje halen ik waarschijnelijk word anagenomen en jij niet om de dood envoudige reden dat ze bij mij referencies hebben een CV waar toch voor een maatschappij leuke dingen op staan en jij geen werk ervaring hebt ik denk dat ik dus de baan zal krijgen tja er zijn dus ook duidelijk voordelen aan en of je nou achter je computer op www.scholieren.com zit of aan het werken bent maakt ook geen verschil ofwel zeg het dan maar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:20
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
M n M schreef:
Het verschil is dus wat jij niet in je hoofd krijgt.

Sommige mensen zoals ik MOETEN naast studeren ook werken om alles te betalen. Mn ouders kunnen niet alles betalen. Kijk dat jij dat niet doet heb ik geen problemen mee.. maar dat je dat niet snapt is voor mij het teken dat je zo verwend ben dat je nu bekrompen loopt te lullen.
Dat is natuurlijk helemaal iets anders, en jij bent dan ook de eerste die dat vermeldt. Alle anderen doen hier alsof ze het beter vinden om te werken en niet omdat het nodig is.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:21
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Het houd verder ook in als wij hetzelfde papiertje halen ik waarschijnelijk word anagenomen en jij niet om de dood envoudige reden dat ze bij mij referencies hebben een CV waar toch voor een maatschappij leuke dingen op staan en jij geen werk ervaring hebt ik denk dat ik dus de baan zal krijgen tja er zijn dus ook duidelijk voordelen aan en of je nou achter je computer op www.scholieren.com zit of aan het werken bent maakt ook geen verschil ofwel zeg het dan maar
Net alsof je sneller aanvaard zal worden voor een échte job omdat je aan je 16 jaar aan de kassa van de supermarkt zat
Werkervaring is enkel een pluspunt als het relevant is voor de job waarvoor je solliciteert
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 22:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik MOET wel werken naast m'n studie, anders kan ik m'n huis en studie niet betalen (nouja, studie nog net wel, maar dan moet ik op straat slapen). Mijn ouders kunnen niet voor vier kinderen de studie enzo betalen.

Het is wel druk zo, maar dat hoort erbij denk ik maar. Nouja, in Nederland dan blijkbaar. Ik denk ook dat niet alle Belgische ouders de studie van hun kinderen + hun kamer enzo kunnen betalen...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 07:53
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Ik vind het bijzonder vreemd dat iedereen die hier reageert meteen zegt dat als je niet werkt je de waarde van geld niet kent. Dat is toch het resultaat van het kweken van een bepaald idee en een mentaliteit over geld tijdens de opvoeding. Mijn ouders hebben liever dat ik een diploma haal waarbij ik later veel verdien dan dat ik nu werk, en dat is overigens zo bij iedereen die ik ken. Dat heeft dus abslouut niets met verwend zijn te maken.
Ik ken de waarde van geld maar al te goed, maar ik leerde het pas echt kennen toen ik samen ging wonen en alles zelf moest betalen.

Mijn kinderen "moeten" later werken al is het maar de auto wassen voor een beloning. Als je zelf werkt, heb je geld voor jezelf, je doet is andere sociale contacten op, doorzettingsvermogen, je weet hoe het is om weinig geld te hebben, je kan trots zijn op wat je zelf opbouwd en bereikt, verantwoordelijkheid.

Dat soort dingen leer je niet alleen door opvoeding, die moet je meemaken ook als je het al begrijpt.

Ik heb altijd luxe artikelen zelf moeten kopen en daar ben ik blij om, wat ik heb veel gespaard en ook veel gekocht allemaal van eigen geld. Keybord, TV, rijbewijs, mobiel, 2 auto's enz.

Mijn vader liet me kiezen of een fiets krijgen (nodig) of zelf een scooter kopen. Ik wist het wel, ik ging voor de fiets omdat ik 2 jaar later mijn rijbewijs wilde halen.

Dat iemand stelt dat je ouders moeten bijdragen aan je mobiel kan er bij mij echt niet in. Er is toch thuis een telefoon,wil jij bereikbaar zijn, regel het maar zelf.

Jij hoeft je nergens zorgen over te maken, je krijgt later toch een goede baan en je leven loopt waarschijnlijk op rolletjes. En later heb jij waarschijnlijk geld genoeg om het zelfde te doen als jouw ouders.

Maar ik ben van mening dat iemand zo snel mogelijk moet leren om op eigen kracht te leven, anders is hij niet klaar voor het echte leven. Als er maar ergens iets mis gaat in je leven, je haalt bv je opleiding niet, ren jij terug naar je ouders. Ipv van het zelf op te lossen. Als jouw ouders dan zeggen, doei, doe het zelf maar leer je leven op de harde manier.

Jouw ouders geven je waarschijnlijk alles omdat ze het zelf niet hadden en jouw een goed leven willen geven.

Laat ik het zo stellen, jij kent denk ik de waarde van geld wel, maar niet die van goederen.

Ik moet er niet aan denken, dat mijn kinderen niet tevreden zijn met hun blauwe mobiel omdat ze een rode wilden.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 08:06.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2003, 16:19
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik zit nog op de middelbare school.
En ik werk, ik vind dat normaal en alle jongeren die ik ken en waar ik mee omga ook.

Je ouders betalen al genoeg.
Het is meer voor extra.

En dat je ouders alles zouden moeten betalen vinnik nergens op slaan.
Werken voor je geld, dan leer je je geld te waarderen, je bouwt arbeidsethos op(is dat correct geformuleerd?), je krijgt ervaring.

Als ik ga studeren zal ik er ook zeker een baantje bij moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik begin momenteel zelfs aan mijn 2e bijbaantje, omdat ik nu maar 1 keer in de 2-3 weken hoef te werken.
Ik heb een baantje omdat ik meer wil kunnen kopen dan waar me ouders voor betalen. Zo ga ik in april samen met mijn vader naar New York, want ik wilde dat zo graag. Mijn vader vond het goed, maar dan moest ik de reis wel zelf betalen, omdat ik het het liefst wilde. En daarom heb ik dus een bijbaan omdat mijn ouders (gelukkig) niet alles voor me betalen.
En bij mij thuis is dat al jaren zo. Toen ik ± 9 was wilde ik een eigen radio op m´n kamer, dat vonden mn ouders goed als ik zelf ook een deel zou betalen.
Toen ik 12 was wilde ik een eigen tv, was ook goed, als ik zelf 200 gulden zou betalen, de rest hebben mn ouders bijgelgd als verjaardagscadeau. Toen ik 13 was wilde ik graag naar London, mn vader was er vaker geweest en wilde mee, maar ik heb wel zelf een deel van de reis betaald.

Ik vind het ook een goede regeling. Van mijn ouders krijg ik elke week zakgeld en 1x per maand kleegeld, als ik meer wil, moet ik zelf aan het geld komen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:24
NN
NN is offline
Ik studeer en werk niet. Naast mijn studie ben ik actief in verschillende (student)vertegenwoordigingsorganen, dan vind ik zinvoller en leerzamer dan tegen een minimumloon simpel werk te doen. Gelukkig ben ik de positie om dit te kunnen doen en niet te hoeven werken voor mijn studie, ik ken mensen die een week moeten werken als ze een nieuw studieboek nodig hebben en dit vind ik schandalig.
Hoe kan Nederland nu stellen een welvarend land te zijn als er niet eens fatsoenlijk onderwijs voor iedereen bereikbaar is? En dan demissionair staatssecretaris van onderwijs Annette -Shellmanager ik weet niks van onderwijs en heb geen sociaal gezicht- Nijs maar zeggen dat er wel weer wat bezuinigd kan worden op het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 09:24
Verwijderd
Ik werk ook naast mijn studie
A. Omdat ik het geld best goed kan gebruiken, mijn ouders hebben al genoeg uitgaven. Zij betalen mijn eten, zorgen dat dat iedere avond op tafel staat, dat mijn kleren gewassen en gestreken worden enz enz. Ik zou het niet eens durven om dan nog om geld te gaan vragen voor bijvoorbeeld een nieuwe telefoon terwijl ik er 1 heb die het nog prima doet (even als voorbeeld van het andere topic.)
B. Ik heb door mijn studie vaak vrije uren, en dan heb ik meestal mijn opdrachten al klaar en dus "niets te doen" Dan kan ik natuurlijk voor de Tv gaan hangen. Maar als ik werk doe ik tenminste nog iets nuttigs, en het geld is mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:55
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Het houd verder ook in als wij hetzelfde papiertje halen ik waarschijnelijk word anagenomen en jij niet om de dood envoudige reden dat ze bij mij referencies hebben een CV waar toch voor een maatschappij leuke dingen op staan en jij geen werk ervaring hebt ik denk dat ik dus de baan zal krijgen tja er zijn dus ook duidelijk voordelen aan en of je nou achter je computer op www.scholieren.com zit of aan het werken bent maakt ook geen verschil ofwel zeg het dan maar
Gelukkig heb jij ook wel gehoord van interpunctie
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Ik moet er niet aan denken, dat mijn kinderen niet tevreden zijn met hun blauwe mobiel omdat ze een rode wilden.
hmm, ik ken zo iemand: die ging huilen toen ze voor sinterklaas een swing (mobiele) telefoon kreeg, want ze wilde een nokia.

de ouders hebben overigens niet meebetaald aan de kosten voor een andere telefoon.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:13
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
ekki schreef:
hmm, ik ken zo iemand: die ging huilen toen ze voor sinterklaas een swing (mobiele) telefoon kreeg, want ze wilde een nokia.

de ouders hebben overigens niet meebetaald aan de kosten voor een andere telefoon.
Dan ben je erg sneu .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 16:28
Verwijderd
werk alleen op zondag, anders kan ik mijn studie niet rond breien
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:47
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Achja, toen ik me nog meer ging verdiepen, door de schuld van dit forum, in de NL, kwam ik idd ook tot de vaststelling dat vele werken én studeren. Wij in Vlaanderen kennen dat niet, of toch zeker in minder maten, maar dat komt omdat ons schoolsysteem én onze cultuur in dat deel beter is.

Vele ouders betalen de studie's van zoon/dochterlief blijkbaar niet, in Nederland. In Belgie zijn ze dat volgens de wet verplicht. Maar als ik mijn studies zelf had moeten betalen, zou ik ook moeten gaan werken zijn geweest, en voor die werkjes tussendoor meer geld moeten vragen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 00:53
unpopular
unpopular is offline
Ik moet ook alles zelf betalen school,boeken,kleren,PC(e.d.), telefoon enz.

Niet dat mijn ouders het niet kunnen maar dat ze het niet doen.
En dus heb ik ook een baantje langs mijn opleiding vind ik dit verkeerd nee vind ik dit moeilijker i.v.m. mijn studie ja.

maar ik leer wel iets op mijn werk dus dat is dan ook weer makkelijk vooral sociale vaardigheden die dan toch heel belangrijk zijn en een groot gebrek zijn bij mijn medestudenten(aka nerds).

Ne zie ik hier ook staan dat "iamcj" er uit huis pas achterkwam hoe duur alles is/was. Maar is dat niet te laat ik weet nu al hoeveel "alles" kost en wat ik voor moet doen.

Dus voor Pinnemuts het is vaak niet zo zeer of je nu achter de kassa gezeten hebt of niet. Je hebt dus wel iets voor op je CV te zetten want je hebt iets gedaan en dus iets geleerd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 09:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Achja, toen ik me nog meer ging verdiepen, door de schuld van dit forum, in de NL, kwam ik idd ook tot de vaststelling dat vele werken én studeren. Wij in Vlaanderen kennen dat niet, of toch zeker in minder maten, maar dat komt omdat ons schoolsysteem én onze cultuur in dat deel beter is.

Vele ouders betalen de studie's van zoon/dochterlief blijkbaar niet, in Nederland. In Belgie zijn ze dat volgens de wet verplicht. Maar als ik mijn studies zelf had moeten betalen, zou ik ook moeten gaan werken zijn geweest, en voor die werkjes tussendoor meer geld moeten vragen.
Veel ouders betalen de studie vaak wel. Soms alleen is het zo dat je wat extra dingen wilt enzo. En dat willen ouders vaak niet betalen snapje .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Dan ben je erg sneu .
We roepen ook nog steeds tegen haar: 'wat ben je toch ondankbaar' . Best leuk, pesten. Maar iedereen vond 't ook belachelijk, hoor...

@Tofke_H en evt andere Vlamingen (of Belgen): Ouders zijn in Nederland ook verplicht een deel bij te dragen. Mijn vader zou mij 180 of 280 euro per maand moeten geven (weet niet precies hoeveel). Maar aangezien het voor hem nogal lastig is dat aan al z'n 4 kinderen te geven (daar wordt die man zo arm van) geeft hij niet zoveel. Het is hier wel belachelijk geregeld, als je 8 kinderen hebt moet je nog bijna zoveel betalen en dat kan gewoon niet. De ouderbijdrage is ontzettend belachelijk hoog. Dus vandaar dat veel studenten in Nederland er wel bij MOETEN werken en niet alle ouders de hele studie betalen.

Wat kost een studie In België trouwens? In Nederland is dat bijna 1400 euro per jaar (HBO en Universiteit, weet niet hoe het met MBO zit). Inwonend krijg je van de overheid ongeveer 70 euro per maand, uitwonend is dat 220 (dat is de basisbeurs, als je ouders niet zo veel verdienen krijg je meer en ook als je heel veel broertjes/zusjes hebt ofzo).
Naast die 1400 euro moet je hier ook nog je boeken betalen, waar ik in ieder geval ook zo'n 500-600 euro per jaar aan kwijt ben (volgens mij nog wel meer, maarja). Ohnee, het wordt bij mijn studie ieder jaar minder. Maar in ieder geval is studeren hier duurder dan de meeste ouders bij kunnen leggen of kunnen betalen. Dus....
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:31
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
ekki schreef:

@Tofke_H en evt andere Vlamingen (of Belgen): Ouders zijn in Nederland ook verplicht een deel bij te dragen. Mijn vader zou mij 180 of 280 euro per maand moeten geven (weet niet precies hoeveel).
Hoezo verplicht? jn ouders zoals boven beschreven betalen 0 euro aan mij.

Mjn op leiding is ongeveer 1900 euro doe een hbo opleiding en hier bij komen om de 7 weken weer een stapel boeken wat ook op een 500-600 euro uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 08:15
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Mijn studie is qua leerstof en te maken opdrachten best zwaar, maar omdat ik twee hele en een halve dag geen colleges heb kan ik m'n zaterdagbaantje er best bij houden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 09:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
unpopular schreef:
Hoezo verplicht? jn ouders zoals boven beschreven betalen 0 euro aan mij.

Mjn op leiding is ongeveer 1900 euro doe een hbo opleiding en hier bij komen om de 7 weken weer een stapel boeken wat ook op een 500-600 euro uitkomt.
Het is wel verplicht te betalen, volgens de ib-groep. Maar ik weet niet hoe weinig ouders dat ook daadwerkelijk doen...

Trouwens, dure opleiding, ik dacht dat schoolgeld in heel Nederland hetzelfde was? Of doe je iets privéschool-achtigs?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 13:53
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
ekki schreef:
Het is wel verplicht te betalen, volgens de ib-groep. Maar ik weet niet hoe weinig ouders dat ook daadwerkelijk doen...

Trouwens, dure opleiding, ik dacht dat schoolgeld in heel Nederland hetzelfde was? Of doe je iets privéschool-achtigs?
nee het is niet overal hetzelfde maar ja het is een dure opleiding maar als je iets wilt moet je er voor betalen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:28
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
unpopular schreef:
nee het is niet overal hetzelfde maar ja het is een dure opleiding maar als je iets wilt moet je er voor betalen.
Ja ik denk dat dat alles wel samenvat:

Als je iets wilt, moet je ervoor betalen. Dat heet verantwoordelijkheid en dat zal je toch een keertje moeten leren.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:05
Sommetje
Sommetje is offline
Ik zit nog op de middelbare school (gelukkig al wel in het laatste jaar) en sinds een maand of zeven heb ik ook een bijbaantje in het weekend. Ik zie niet in waarom dat er niet bij zou kunnen. Vrijwel niemand heeft al zijn/haar tijd nodig om huiswerk te maken. Werken is in veel gevallen noodzakelijk, omdat niet iedereen rijke ouders heeft. Als ik na de zomervakantie wil studeren, zal ik dan ook moeten sparen. Net als anderen heb ik gewoon geen keuze. Erg vind ik dat zelf ook niet. Je wordt er wel zelfstandig door.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Pinnemuts schreef:
ik heb het niet alleen over studenten die verderstuderen, maar vooral over diegenen die jonger zijn, bijvoorbeeld in de topic van S-lover zegt iedereen meteen: waarom moeten je ouders een deel van je gsm betalen?
Het is toch niet meer dan normaal dat ze dat doen. Zij gaan werken en verdienen geld en jij studeert, dus waarom zou je dat zelf moeten betalen?!
t is toch niet meer dan normaal dat als jij belt met een mobieltje terwijl je thuis telefoon hebt dat je t dan zelf betaald? jij belt toch jou ouders niet
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:01
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Als ik al die reacties hier lees krijg ik de indruk dat de hele schoolgaande jeugd in nederland nog een baantje heeft tijdens het schooljaar. Ik woon in België en hier doet bijna niemand dat (er worden vooral vakantiejobs gedaan).
Maar mijn vraag is: vinden jullie het eigenlijk normaal dat je naar school gaat én dat je daarnaast nog eens werkt ook? Als student is je taak toch om het zo goed mogelijk te doen op school en niet om geld te verdienen m.a.w. vinden jullie niet dat ouders moeten instaan voor wat je uitgeeft?
ik denk da er in belgië ook wel wa volk is da in het weekend ofzo nen dag/avond gaat werken in winkels of cafees.

ik doe zelf promo voor jongeren en media (al ben ik nu op zoek naar iets dat meer verdient) en studenten (hoger onderwijs) werken veelal een avondje of 2 in een cafe als ze op kot zitten.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Technische bedrijfskunde - HBO of Universiteit
oliesjeik
3 04-11-2009 13:00
Werk, Geld & Recht Wajong en studeren/stufi
Lorelei
13 06-07-2009 18:00
Studeren Verder studeren na het HBO
Daantje_0705
20 02-02-2009 18:20
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #99
rare kwast
494 13-06-2007 19:19
Algemene schoolzaken Studie combineren met werk in buitenland
ikleef
0 06-07-2004 18:43
Algemene schoolzaken Moeite met concentreren (tijdens studeren)
DeGexxte
24 14-09-2003 21:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.