Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 20:56
heavinly
heavinly is offline
Ik word er zelf best gek van, ik eet namelijk superlangzaam. Thuis zijn ze eraan gewend, hoewel mn zus best zo aso is om af en toe gewoon weg te lopen, maar dat terzijde. Maar als ik ergens anders eet, of uit eet, dan ga ik helemaal stressen omdat ik niet als laatste nog wil zitten eten.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zowel het langzaam eten als iemand in je omgeving die langzaam eet?
Volgens mij is het als 'andere persoon' heel erg frustrerend als iemand zo superlangzaam is, maar ja.. je doet er weinig aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 21:06
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Zelf eet ik supersnel dus heb nergens last van..
Maar als ik met iemand ben die langzaam eet, laat ik diegene gewoon rustig dooreten en klets ik die persoon wel de oren van dr kop
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:20
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
ik pas me altijd aan... als ik weinig honger heb of geen zin in eten, eet ik langzaam en als ik veel honger heb, eet ik normaal/snel.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik probeer me aan te passen.. meestal lukt dat ook wel aardig maar soms zijn dr echt heel langzame mensen en dan zit ik daar gewoon.. mrja ik ben gewend zelf heel snel te eten
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij ons thuis eet iedereen heel snel, dus dat ben ik eigenlijk gewend. Wij eten om 18.00 en om 18.15 is eigenlijk iedereen wel klaar met zowel het avondeten als 't toetje. Als ik eens ergens anders eet probeer ik wat langzamer te eten, omdat ik het zo lullig vind staan als ik al de hele tijd klaar ben en zij nog aan het eten zijn.

Ik vind het niet vervelend als iemand langzaam eet, hoewel het niet té langzaam moet zijn. Als ik haast heb vraag ik gewoon vriendelijk of de persoon in kwestie eventjes wat sneller wil eten, maar heb ik geen haast dan maakt het ook niet zo heel veel uit.

Mijn broer ging heel vaak bij een vriend logeren en het broertje van hem presteerde het om soms 2 uur over zijn eten te doen. En als regel was d'r dat niemand de tafel verliet voordat iedereen klaar was. Kijk, dat noem ik dan weer wat overdreven...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:05
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Langzaam eten, betekent over het algemeen goed gekauwd word, en dat is weer heel goed voor de vertering. Dus opzich is langzaam eten alleen maar goed. Volgens mij is het echt iets van na de industriële revolutie dat al het voedsel snel snel genutigd moet worden.

Ik zelf kan heel snel eten, als ik echt super honger heb. Maar het is bij ons thuis ook geen vreemde dat we anderhalf uur aan tafel zitten. (weliswaar wordt er dan ook erg veel gepraat, toegeven)
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:48
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik eet ook best langzaam, als ik snel eet krijg ik achteraf altijd zo'n raar gevoel in mn maag :/
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 10:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Snel eten kan ik alleen als ik EN veel honger heb EN het eten lekker is EN ik haast heb (soms 'moet' ik in 10 minuten thuiskomen, eten en weer weg... )
Als dit niet het geval is, kan ik gewoon niet snel eten... Ik eet altijd behoorlijk weinig, maar ben meestal nog als (een van de) laatste klaar...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:39
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ja, ik eet langzaam, niet superlangzaam, maar wel zo langzaam dat ik er ten volle van kan genieten. Sommige andere mensen storen zich daaraan, maar ik vind het gewoon jammer om iets op te schrokken.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:45
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik eet veel te snel! Maarja, lieven zo dan andersom eigenlijk. Mijn vader eet supertraag, dus ga ik me altijd gruwelijk zitten ergeren aan hem (tenzij ik m'n mobiel bij me heb ).
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:00
poesiefox
poesiefox is offline
ik ben ook altijd als laatste klaar met eten maar dat komt omdat ik zoveel zit te kwekken en te lachen, dat de hap vaak tussen bord en mond op mijn vork blijft zweven.

Je mag immers niet praten met volle mond he. Dus omdat ik zo wellevend was naar mijn disgenoten toe, wachten ze maar even terwijl ik snel mijn bord als laatste leegeet.

Maar toetje heb ik altijd als eerste op!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:10
Verwijderd
Ik eet ook vrij langzaam, want ik eet vrij veel en ik kauw steeds goed enzo. Het is ook jammer als je zó snel eet dat je het eten nauwelijks proeft, en langzaam eten is beter voor je spijsvertering en makkelijker voor je maag, je verslikt je minder gauw, je hebt niet heel gauw een 'overvol' gevoel maar doordat alles in beetjes in je maag terecht komt krijg je ook niet gauw dat je meer eet dan goed voor je is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:39
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Ik zou ook niet blijven zitten als mijn zusje in een keer drie kwartier over haar eten deed. Na 20 minuten zijn we zeker wel klaar, (soep), hoofdgerecht en yoghurt/vla. Als ik bij iemand anders eet, probeer ik het wat langzamer te doen
__________________
fout
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet brood enzo heel langzaam en warm eten juist weer heel snel. Best raar eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:57
the tourist
the tourist is offline
Ik eet wel snel, iedereen bij mij thuis eigenlijk wel (zijn er maar 2, maar ok )
Als anderen langzaam eten vind ik het soms wel een beetje irritant dat ik zelf dan al weer zo snel klaar ben met eten, maar echt vervelend vind ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:05
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
hajo schreef op 24-03-2003 @ 08:05:
Langzaam eten, betekent over het algemeen goed gekauwd word, en dat is weer heel goed voor de vertering. Dus opzich is langzaam eten alleen maar goed. Volgens mij is het echt iets van na de industriële revolutie dat al het voedsel snel snel genutigd moet worden.
Ja dat weet ik wel, maar het is niet prettig ik vind het superirritant en mijn "omgeving" ook.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:14
L.
L. is offline
ik eet ook altijd langzaam, met als gevolg dat ik weer als laatst klaar ben. Maar volgens mij is het ook zo dat als je langzaam eet dat je dan minder snel vol zit, dus dan blijf je langer eten.
Wat ik dan weer wel lekker vind aan langzaam eten is dat het eten lekkerder smaakt (afhankelijk van wat je eet natuurlijk, maar... je weet wel.)

eten=
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 22:35
Verwijderd
ik eet te snel...das altijd omdat ik honger heb en dat t lekker is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 22:37
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik ken je probleem...ik kom vaak te laat aan tafel, laat het eten eerst koud worden en eet het dan op...tis niet echt een ritueel, maar meer een gewoonte, omdat ik vroeger niet wilde eten omdat ik het vies vond

echter als ik uit eten ga is het lekker en laat ik het echt niet koud worden. Toch eet ik altijd als laatste nog, omdat ik simpelweg het meeste eet. Och ja ze wachten maar
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 00:15
Mokkol
Mokkol is offline
ik eet ook altijd aardig langzaam. behalve als het echt super lekker is en het is bloemkool ofzo

bij mij thuis gaan ze altijd eerder van tafel aso's . maarja het boeit me niks ofzo. langzaam eten is veel gezonder .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:25
Verwijderd
Ik eet zelf ook langzaam, maar dat heeft een reden*. Mijn ouders zijn er aan gewend (vadertje lief loopt gewoon van tafel. Dat joch kan immers niet normaal eten), maar sommige mensen kunnen behoorlijk onbeleefd doen. En nu doel op een iemand speciaal. We hadden een pub lunch afgelopen vrijdag (zat toen in Engeland). Nu waren de overige drie mensen al klaar met eten (waarvan twee ongeveer tien seconden), begint diegene die het snelste klaar was (drie minuten en weg was een vol bord eten) zowaar af te ruimen. Hij was in staat om me het bord onder de neus weg te trekken. We hebben er wel wat van gezegd. Ja kom nou?!?!!

* Eten heeft bij mij de neiging om op net boven mijn borstbeen klem te gaan zitten, waardoor ik het met drinken erdoorheen moet duwen. Quite pijnlijk. Maar goed, als ik veel kauw en kleine hapjes eet, gebeurt dat dus minder vaak...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:50
Verwijderd
Wij eten altijd onwijs snel thuis. Iedereen is eraan gewend, en niemand doet er iets aan om het te veranderen ofzo. Als ik bij iemand anders eet probeer ik wel altijd wat langzamer te eten, omdat ik het stom vind staan als ik al een half uur klaar ben, en de rest z'n bord nog maar half leeg heeft (bij wijze van spreken, dan). Ik kan me er wel aan ergeren als iemand echt heel langzaam eet. Mijn neefje is zo iemand. Dan is iedereen al lang klaar, en dan begint hij pas net. Dan heb ik soms echt de neiging om het eten persoonlijk door z'n strot te duwen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:29
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Bij mij is aan mijn eettempo altijd meteen te merken of ik iets lekker vind of niet. Als ik iets echt lekker vind ben ik meestal snel klaar met eten, als ik iets niet lust zijn mn ouders al lang klaar en zit ik nog steeds te eten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikalledjie #1563
Verwijderd
500 30-11-2011 13:36
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #163
Eend
466 29-05-2011 10:56
Eten & Drinken Ben jij een enorme eter?
xineof
54 07-08-2004 09:42
Liefde & Relatie De 1e keer eten bij je vriend(in)...
Verwijderd
44 17-01-2003 18:40
De Kantine Ik eet gewoon langzaam..
heavinly
17 15-09-2002 01:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.