Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 13:33
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
na een supervett feest in Amsterdam van8 zag ik vandaag dat er kauwgom op me broek zat duszzz ging ik ff over internet surfen en kwam wat coole dingen over kauwgom tegen en poste het maar ff

Waaar of Niet waaaR_!?
[list=1][*]Kauwgom is ongeveer 2000 jaar geleden door de eerste Romein 'uitgevonden'. [*]De eerste commerciële kauwgom kwam in 1848 op de markt. [*]'Blibber Blubber' was in 1906 de eerste bubble gum ofwel klapkauwgom. [*]Kauwgom is goed voor je tanden. [*]Amerikaanse soldaten introduceerden kauwgom in de Tweede Wereldoorlog in Nederland[*]Kauwgom en condooms worden van dezelfde grondstof gemaakt. [*]Kauwgom in je haar kun je alleen verwijderen door het eruit te knippen. [*]Het is heel slecht om kauwgom door te slikken. [/list=1]


[list=1][*]Niet waar. Kauwgom is al veel langer bekend: uit archeologische vondsten blijkt dat de prehistorische mens kauwde op stukjes hars. De Noord-Amerikaanse indianen kauwen al minstens 3000 jaar op hars van de spar, en de maya's op chicle, dat nog steeds als basis voor kauwgom wordt gebruikt. [*]Waar. In 1848 begon een fabriekje aan de westkust van Amerika kauwgom van sparrenhars en paraffine was te maken. Pas in 1870 maakte Thomas Adams de eerste moderne kauwgom op basis van gom. Adam's kauwgom heette Black Jack en smaakte naar drop.[*]Waar. Blibber Blubber van de firma Fleer was in 1906 inderdaad de eerste zachte kauwgom geschikt om bellen mee te blazen. Het duurde tot 1928 voor de eerste klapkauwgom, de Dobble Bubble, een succes werd. De maker, een employé van dezelfde firma Fleer, wilde zijn kauwgom een kleurtje meegeven, maar had alleen roze ter beschikking. Die toevallige omstandigheid leidt ertoe dat klapkauwgom over de hele wereld nog steeds roze is. [*]Waar en Niet waar. Suikerhoudende kauwgom is slecht voor je gebit. 95% van alle kauwgom in Nederland is echter suikervrij. Als zoetstoffen worden onder andere sorbitol, aspartaam en maltitol gebruikt. In veel suikervrije kauwgom zit tegenwoordig xylitol. Het wordt gewonnen uit snippers berkenhout en is even zoet als suiker. kauwgom met 100% xylitol. wordt wel aangeprezen als gebitsverzorgend. Uit een onderzoek van de faculteit Tandheelkunde in Michigan is gebleken dat regelmatig gebruik de kans op gaatjes aanzienlijk vermindert.[*]Waar. Kauwgom behoorde tot het vaste rantsoen van de Amerikaanse soldaten. De kauwgom die zij uitdeelden, was zo populair dat we zelfs gebruikte stukjes in onze mond staken. In 1948 begon een fabriek in Amsterdam kauwgom te produceren. De naam, Maple Leaf, was een eerbetoon aan de Canadese bevrijders. [*]Waar en Niet waar. Beide worden traditioneel gemaakt van latex, een verzamelnaam voor melkachtige sappen van diverse tropische bomen die in gestolde toestand een taaie gom vormen. Het verschil is dat condooms gemaakt worden van de latex van rubberbomen en kauwgom van diverse latexsoorten, waarvan chicle de bekendste is. Ook worden harsen van naaldbomen als grondstof gebruikt. Omdat de kauwgomproductie het aanbod van natuurlijke gomsoorten ver overschrijdt, wordt kauwgom nu veelal van synthetische gomsoorten gemaakt. [*]Niet Waar. Kauwgom laat zich gemakkelijk uit haar verwijderen als je het insmeert met pindakaas en vervolgens goed wrijft. Kauwgom in je kleren verwijder je door ze in de vriezer te leggen en de harde plak eraf te schrapen. [*]Niet Waar. De gom wordt niet verteerd en komt na een paar dagen in een stuk er weer uit. Dit is niet schadelijk.[/list=1]

(van: http://home.hccnet.nl/3vwo3.twent.carmellyceum/quiz.htm)


hierzo de kauwgomfabrikage:

En nog een warenonderzoekje met kauwgom.

De kauwgom Kennis Koffer_______alllusszz over kauwgom!


Als je klapkauwgom in je gezicht krijgt, dep dan met de rest van de uitgekauwde kauwgom de plekjes waar het zit. De kauwgom laat dan los.

nahh dat was ut dan weer is,,
latzzzz
__________________
Een slot op je topic Rulz!

Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 13:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2003, 13:36
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Hee, thanks man, nu weet ik tenminste dat het 'leaf' is en dus geen léaf.

.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:44
Verwijderd
goed, kan ik met een gerust hart mijn kauwgom doorslikken
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:46
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 01-05-2003 @ 14:44:
goed, kan ik met een gerust hart mijn kauwgom doorslikken
Nou, een gerust hart. 't Komt er na een tijdje wel weer in één stuk eruit hè, bedenk dat wel, de volgende keer dat je vijf kauwgompjes in je mond stopt.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:54
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
mijn geschiedenisleraar zei dat het 13 jaar bleef zitten en ik met mijn goedgelovige kop geloofde hem..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:54
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
weet nou alleen nog steeds nie wat de beste manier is om kauwgom uit me broek te halen.... denk dat ik maar olie gebruik,, ik kan moeilijk me hele broek in de vriezer leggen


Tips om kauwgom te verwijderen:

* Als je kauwgom in je kleren hebt, leg het kledingstuk dan in het vriesvak van de koelkast. De kauwgomplak wordt door bevriezing hard en dan kun je hem gemakkelijk weghalen.

* Zit er kauwgom op harde, afneembare vlakken van bijvoorbeeld tafels en stoelen, smeer dan wat pindakaas op de kauwgomplak. De plak wordt zacht en je kunt het kauwsel met een papiertje of een borsteltje verwijderen.

* Je kunt ook met een ijsklontje over de kauwgomplak wrijven. Dan wordt het plaksel hard en

korrelig. Daarna probeer je het voorzichtig met een mesje af te schrapen.

* Een kauwgomplak insmeren met alcohol of nagellakremover helpt soms ook.

* Kauwgom kan door de stomerij uit een wollen kostuum verwijderd worden.

Kauwgom onmiddellijk met ijsblokjes wegwrijven. Invriezen en afbrokkelen Oude vlekken eventueel meerdere malen met vlekkenwater (zie harsvlekken) wassen./HR-vlekweg nr.5/ Citin /
Dr.Beckmann vlekkentovenaar

Kauwgom verwijderen: Tip van Paul (26-10-2002):
Ook gewone zonnebloemolie lost kauwgom op.
__________________
Een slot op je topic Rulz!

Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:53
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
zou kunnen jah
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:18
one-monkee
Avatar van one-monkee
one-monkee is offline
hehe.. ik zag vanmorgen een tekenfilm die over Kauwgomstad ging....... wou ik zomaar ff zeggen
__________________
-hubba hubba hubba-
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:26
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb dus met koniginnenacht ook een flinke lap kauwgom in mn broek gekregen he. Al in de diepvries gelegd maar dat helpt niet.

Nog meer ideeen om kauwgom uit je broek te halen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:51
Thomas
Thomas is offline
Wat stoer om te weten, allemaal.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 16:50
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
miro schreef op 01-05-2003 @ 16:26:
Ik heb dus met koniginnenacht ook een flinke lap kauwgom in mn broek gekregen he. Al in de diepvries gelegd maar dat helpt niet.

Nog meer ideeen om kauwgom uit je broek te halen?
Bij mij is alles eruit!!! dat had ik echt niet verwacht ofzo

zoo ging t eruit met ijsklontjes zonnebloemolie:
Aan beide kanten van de broek op de kauwgomplek een ijsklontje, tijdje aandrukken en dan met een mesje voorzichtig alles erafkrabben en het laatste vet veel insmeren met zonnebloemolie,, beetje schrobben (met washandje ofzo)

msgien dat het werkt suck6
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 16:59
the tourist
the tourist is offline
Grappig
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 22:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Leuk om te weten
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 10:01
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Ik heb ooit is me spreekbeurt over kauwgom gedaan
__________________
Kleine Denise
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Ik wil beginnen met roken
Verwijderd
61 14-08-2012 22:33
Lichaam & Gezondheid Tanden witter maken, hoe
Some
21 10-06-2009 20:56
Lifestyle kauwgom in broek
alpha
43 01-07-2004 21:11
De Kantine lul-verhalen TOPIC
Dark Psycho
8 12-07-2003 16:18
Liefde & Relatie Players
luckyleo
45 27-09-2002 10:14
Liefde & Relatie Waar knapt de man op af bij een meisje?
^AmArU^
25 18-03-2002 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.