Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 23:33
Tanika
Tanika is offline
Ik ga in Utrecht studeren, iemand nog bijzondere tips voor het zoeken van een kamer? of ervaring met Utrecht? thanks!
__________________
Van de fiets van Piet van Pa gevallen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 07:35
Verwijderd
Ja, wachten.
En dit hoort op vraag een aanbod --> slotje of verplaatsing.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 08:35 :
Ja, wachten.
En dit hoort op vraag een aanbod --> slotje of verplaatsing.
D'r loopt er hier een te solliciteren voor forumbaas volgens mij... en dit hoeft volgens mij helemaal niet op V&A, want ze vraagt om tips en ervaringen...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 20-07-2004 @ 11:16 :
D'r loopt er hier een te solliciteren voor forumbaas volgens mij... en dit hoeft volgens mij helemaal niet op V&A, want ze vraagt om tips en ervaringen...
Oh, ik dacht dat ze op zoek was naar een kamer

eh, tips. Nou, schrijf je in bij de SSHU en SJHU en Woningnet. De SJHU heeft geen wachtlijst, maar wel veel mensen die een kamer zoeken. De SSHU heeft een wachtlijst van een jaar of twee en woningnet van een jaar of vier, vijf, als ik me niet vergis.

dit is een handige link, van de Universiteit Utrecht.

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 20-07-2004 @ 11:16 :
D'r loopt er hier een te solliciteren voor forumbaas volgens mij... en dit hoeft volgens mij helemaal niet op V&A, want ze vraagt om tips en ervaringen...
Laten die nou ook op V&A staan. Daar staan iig een hele zooi links in een sticky topic, als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:29
K04
K04 is offline
Lekker op tijd
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:07
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
- eerder beginnen met zoeken (iedereen wil er nu een kamer)
- er mensen leren kennen
- genoegen nemen met wat minder dan je zou willen
- SJHU (loting) veel kamers, snelle uitslag
- Altijd inschrijven bij SSH, Warande 11 maanden wachten gemiddeld (maakt niet uit waar vandaan je komt) en de langste wachttijd is, meen ik 17 maanden. Je schrijft je er altijd in voor een gebouw, bij geluk kun je in een stadspand terrecht, maar nooit direct.
- Ukje plaatsen in het U-blad
- oproepjes plaatsen bij studentenverenigingen
- lid worden van een studentenvereniging met panden en hopen er een kamer te kunnen krijgen

een kamer in Utrecht is godvergeten duur soms. Een kamer in Utrecht krijgen is moeilijk ook. Een kamer bij een hospita vinden is makkelijker dan in een studentenhuis en hoeft niet verkeerd te zijn. Neem (eventueel) genoegen met een kamer ergens rondom Utrecht, De Bilt, Zeist, etc. vanuit daar is Utrecht echt heel goed bereikbaar met bus en fiets en je zit mooi dicht bij de Uithof, mocht je faculteit daar zitten.... Overvecht is dan veel rampzaliger!


succes
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:22
Tanika
Tanika is offline
EJ.. okeej thx.. ga ik zeker doen.. Ik wil denkik inderdaad eerst een kamer buiten utrecht (misschien wel in rotterdam) zoeken, en dan als ik in utrecht op school zit, dan denk (hoop) ik, dat ik via mijn opgebouwde sociale netwerk (hahahha) sneller aan een kamer kom, dan nu! Is dat een goed plan ofniet? Heb jij een kamer in Utrecht? En.. hoe kom je dr aan????
__________________
Van de fiets van Piet van Pa gevallen!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:54
vivelafete!
Avatar van vivelafete!
vivelafete! is offline
ik heb een hele relaxte kamer in utrecht gevonden! (5-10min bij mijn school, de stad en het station vandaan)
maar ik had het geluk dat bij een vriend van mij in huis een kamer vrij kwam.. ik moest wel hospiteren maar uit 5 mensen ben ik gekozen!!!
je moet inderdaad gewoon mensen kennen..
succes nog met je kamer!
als ik anders iets hoor over een kamer die vrij komt laat ik het je wel weten
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Tanika schreef op 23-07-2004 @ 21:22 :
(misschien wel in rotterdam)
Er zijn zat plaatsen en 'dorpen' dichterbij Utrecht waar je vast ook wel een kamer of ander soortige woonruimte kunt vinden. Hoewel als je dicht bij Rotterdam Centraal woont en dicht bij Utrecht Centraal moet zijn Rotterdam ook wel te doen is.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:16
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:57 :
Er zijn zat plaatsen en 'dorpen' dichterbij Utrecht waar je vast ook wel een kamer of ander soortige woonruimte kunt vinden.
Bijvoorbeeld Houten, Zeist of Nieuwegein, veel mensen wonen daar op kamers
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:22
Verwijderd
Hilversum
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:37
Verwijderd
Zelfde probleem, wist niet dat ik zou slagen, ook geen studie etc uitgezocht, maar ik ga op de valreep toch voor utrecht, en nu kamer zoeken
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 11:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:57 :
Er zijn zat plaatsen en 'dorpen' dichterbij Utrecht waar je vast ook wel een kamer of ander soortige woonruimte kunt vinden.
Het vervelende is dan dat je het niet af kunt fietsen, wat betekent dat je ook 's avonds op het openbaar vervoer aangewezen bent, en uitgaan dus een probleem is (tenzij je bij iemand kunt blijven slapen). Kwa kamers zou ik me dus toch liever op Utrecht focussen. Hier in Lunetten worden ook aardig wat kamers aangeboden, tegen een vrij redelijke prijs. Je zit niet in het centrum, maar het is maar een kwartiertje fietsen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:06
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 12:21 :
Het vervelende is dan dat je het niet af kunt fietsen, wat betekent dat je ook 's avonds op het openbaar vervoer aangewezen bent, en uitgaan dus een probleem is (tenzij je bij iemand kunt blijven slapen). Kwa kamers zou ik me dus toch liever op Utrecht focussen. Hier in Lunetten worden ook aardig wat kamers aangeboden, tegen een vrij redelijke prijs. Je zit niet in het centrum, maar het is maar een kwartiertje fietsen.
een studiegenoot van me woont in Houten en is het snelst op de uithof op de fiets, sneller dan met het OV
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MieX schreef op 30-07-2004 @ 13:06 :
een studiegenoot van me woont in Houten en is het snelst op de uithof op de fiets, sneller dan met het OV
Dan heeft 'ie een brakke verbinding. Ik fiets regelmatig van huis (zuidoost uitrecht) naar kantoor (lage weide, noordwesten), en als het spitsuur is gaat 't op de fiets sneller dan met de bus. Maar als het erg rustig is, is het omgekeerd. Die bus uit Houten staat 's ochtends waarschijnlijk in de file.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:38
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 13:33 :
Dan heeft 'ie een brakke verbinding. Ik fiets regelmatig van huis (zuidoost uitrecht) naar kantoor (lage weide, noordwesten), en als het spitsuur is gaat 't op de fiets sneller dan met de bus. Maar als het erg rustig is, is het omgekeerd. Die bus uit Houten staat 's ochtends waarschijnlijk in de file.
zoals ze t zelf altijd zegt: 5 minuten lopen naar de tram (houten-castellum), met de tram naar het station, vanaf het station met de stoptrein naar utrecht C en vanaf daar met de bus, met de bus vanaf houten is ze nog minder snel en met de fiets sneller dan met de trein/bus
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MieX schreef op 30-07-2004 @ 13:38 :
zoals ze t zelf altijd zegt: 5 minuten lopen naar de tram (houten-castellum), met de tram naar het station, vanaf het station met de stoptrein naar utrecht C en vanaf daar met de bus, met de bus vanaf houten is ze nog minder snel en met de fiets sneller dan met de trein/bus
Dat zeg ik, een brakke verbinding. Maargoed, het gaat er dus om dat je op een plek wil zitten die dicht genoeg bij 't centrum ligt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-07-2004, 15:28
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Tanika schreef op 23-07-2004 @ 21:22 :
Ik wil denkik inderdaad eerst een kamer buiten utrecht (misschien wel in rotterdam)
ik reis op/neer rotterdam-utreg
treinreis is 'maar' 30min
incl lopen/bus/fiets/metro/tram etc ben je ongeveer 45 min kwijt
is wel te doen
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 22:53
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Als je tijd zat hebt en reizen leuk vindt zou ik voor Rotterdam gaan, maareh wat ze hiervoor al zeiden: Zoek t dichterbij... Je zult merken, dat je dr later alleen maar blijer van wordt
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:10
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik had eerst een appartement samen met een vriendin, wel ver van het centrum maar groot! Nu heb ik een relaxte kamer 5 minuten van de stad, een jongen die ik toevallig tegenkwam en bij mij op school zat ging daar weg, dus toen ging ik daar kijken en toen had ik de kamer.
Het is vaak gewoon een kwestie van geluk en dus echt mensen kennen. En leuk en spontaan zijn bij het hospiteren helpt natuurlijk ook geweldig.
Kijk anders ook even bij anti-kraak dingen, heb je een grote kamer voor weinig geld maar wel met de kans dat je dr zo uitgezet kan worden.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:44
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-07-2004 @ 11:16 :
Bijvoorbeeld Houten, Zeist of Nieuwegein, veel mensen wonen daar op kamers
of Bunnik. Doet het geloof ik ook wel goed.. en dr zit een leuke discotheek
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:29
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb bij de SSH gekeken en heb nu een tijdelijke kamer.
Dat is aan de ene kant wel vervelend, omdak niet psies weet hoe lang ik er zal zitten, maar aan de andere kant isset een prachtige kamer
Tis een 2kamerappartementje met een eigen badkamertje en keukentje, ben er echt heel blij mee
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:54
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik had een advertentie gezet in het Utrechts Nieuwsblad en een week later had ik een kamer in een studentenhuis. Ik heb veel geluk gehad want ik heb echt een mooie kamer. Advertentie zetten werkt best goed, maar je moet niet in het begin te veeleisend zijn want dan vind je niks.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:28
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Ben van de week voor t eerst in Bunnik geweest, maar t ziet dr inderdaad erg saai uit ja.... Leuk dorpie, maar mag wat meer leven in de brouwerij
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 02:41
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Sheep schreef op 07-08-2004 @ 19:28 :
zeist is veel gezelliger joh! (niet zo moeilijk, ik woon daar )
Gewoon Utrecht doen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 10:25
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 08:35 :
Ja, wachten.
En dit hoort op vraag een aanbod --> slotje of verplaatsing.

Citaat:
stefano schreef op 20-07-2004 @ 11:16 :
D'r loopt er hier een te solliciteren voor forumbaas volgens mij... en dit hoeft volgens mij helemaal niet op V&A, want ze vraagt om tips en ervaringen...
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.