Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Bekijk resultaten poll: Welk effect heeft de nieuwe dienstregeling op jou?
Mijn reisduur blijft onveranderd 5 9.26%
Mijn reisduur blijft onveranderd, maar mijn vervoer vertrekt vroeger/later 14 25.93%
Mijn reisduur is thans korter 3 5.56%
Mijn reisduur is thans langer 25 46.30%
Ik vink graag hokjes aan en gebruik niet of nauwelijks het OV 7 12.96%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 14:51
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Jaja, sinds zondag heten stoptreinen sprinters en sneltreinen intercity's. Ben jij er ook op achteruitgegaan nu de NS haar definitie voor "city" oftewel stad heeft verruimt tot dorpen als Gouda en Woerden?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 15:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 20:07
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Mijn reistijd is exact hetzelfde als voorheen, alleen vertrekt min trein nu 6 minuten eerder ofzo.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nog een topic over de dienstregeling ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Zoals ik in het andere topic al verteld heb, is mijn reistijd op de heenweg met 5 minuten verlengd en op de terugweg met 10 minuten. Wel zelfde vertrektijden (alleen heenweg 1 minuut eerder).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
REIE schreef op 12-12-2006 @ 15:51 :
Jaja, sinds zondag heten stoptreinen sprinters en sneltreinen intercity's. Ben jij er ook op achteruitgegaan nu de NS haar definitie voor "city" oftewel stad heeft verruimt tot dorpen als Gouda en Woerden?
Zelfs Bodegraven is tegenwoordig een "city".
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:32
Verwijderd
Mijn reistijd is onveranderd gebleven, en op sommige tijdstippen iets korter. Verder vertrekt de trein vanaf mijn 'thuisstation' twee minuten later.

En over vage Intercitystations gesproken, wat dacht je van Overveen, Almere Oostvaarders, Hilversum Sportpark en Horst-Sevenum?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:37
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2006 @ 21:12 :
nog een topic over de dienstregeling ?
Goed dat je het zegt, dat was me gisteren niet opgevallen, maar geef toe, er zit wel een poll bij deze
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dagelijkse reizen: iets langer (2 min). Overige reizen hangen af van mijn route e.d.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:12
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Zelfde reistijd, andere tijden. Sochtends 20 minuten eerder en smiddags zo'n kwartiertje later
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 14:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
akumabito schreef op 12-12-2006 @ 21:07 :
Mijn reistijd is exact hetzelfde als voorheen, alleen vertrekt min trein nu 6 minuten eerder ofzo.
Hier hetzelfde.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn reisduur is 10 minuten langer, maar bovenal: ik moet een half uur eerder weg. M'n reistijden sluiten erg slecht aan bij m'n collegetijden.

En de intercity waar ik in zit die stopt zelfs in Leiden Lammenschans
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-12-2006 @ 16:06 :
Mijn reisduur is 10 minuten langer, maar bovenal: ik moet een half uur eerder weg. M'n reistijden sluiten erg slecht aan bij m'n collegetijden.

En de intercity waar ik in zit die stopt zelfs in Leiden Lammenschans
idem. ik begin vaak op de 'halve uren', en dat lukt nu niet echt lekker meer.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:27
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
REIE schreef op 12-12-2006 @ 15:51 :
Jaja, sinds zondag heten stoptreinen sprinters en sneltreinen intercity's. Ben jij er ook op achteruitgegaan nu de NS haar definitie voor "city" oftewel stad heeft verruimt tot dorpen als Gouda en Woerden?
Alleen gekeken naar de NS: ik ga er op achteruit. Mijn voor- en natransport maken qua tijd (niet qua comfort, misschien een topic over openen? ) een deel goed, dit geldt alleen op de heenreis.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2006 @ 21:12 :
nog een topic over de dienstregeling ?
Let wel dat dit over de dienstregeling qua reistijd gaat en de andere qua voorlichting. Het loopt in het andere topic een beetje door elkaar, maar het zijn eigenlijk twee totaal verschillende werelden.

En verder, wat de twee bovenstaande posters zeggen, maar ach, nu ben ik altijd* op tijd.

*, behalve bij +30.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:31
Bob der Bär
Avatar van Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Reisduur wordt soms korter soms langer Geloof maximale speling van 4 minuten ofzo. Maar de vertrektijd is wel ongunstiger geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
REIE schreef op 12-12-2006 @ 15:51 :
Jaja, sinds zondag heten stoptreinen sprinters en sneltreinen intercity's. Ben jij er ook op achteruitgegaan nu de NS haar definitie voor "city" oftewel stad heeft verruimt tot dorpen als Gouda en Woerden?
Gouda is geen dorp. In in Woerden stopt alleen de intercity van Leiden - Utrecht, dus of je dan een serieus intercitystation bent..

Qua tijd ga ik er niet op vooruit richting Utrecht, dan doe ik er twee minuten langer over. Mijn stoptrein stopt nu ook in Vleuten en Utrecht Terwijde, terwijl de NS over de hele reis maar 2 extra minuten heeft berekend. Tot nu toe heeft de trein van Woerden tot Utrecht v.v. niet op tijd gereden en dat verbaast me weinig.
Qua aantal treinen wel: van 1 naar 2 stuks in een uur!

Richting Rotterdam (en verder: Dordrecht en Sliedrecht) is mijn reistijd aanzienlijk korter. Zeker wel 10 minuten tot een kwartier.

Vanaf Utrecht had ik altijd de mogelijkheid om met 3 treinen thuis te komen, met twee daarvan moest ik ook nog een stuk terugreizen.
Nu zijn dat 10 treinen, met twee stoptreinen rechtstreeks. Ook nu doe ik er met de 8 niet-rechtstreekse treinen geen 50 minuten over, maar een 35 minuten.

Eh ja, ik heb er wel profijt van dat dat 'dorpje' Gouda de intercitystatus heeft gekregen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:47
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Adore schreef op 13-12-2006 @ 21:24 :
Gouda is geen dorp. In in Woerden stopt alleen de intercity van Leiden - Utrecht, dus of je dan een serieus intercitystation bent..

Qua tijd ga ik er niet op vooruit richting Utrecht, dan doe ik er twee minuten langer over. Mijn stoptrein stopt nu ook in Vleuten en Utrecht Terwijde, terwijl de NS over de hele reis maar 2 extra minuten heeft berekend. Tot nu toe heeft de trein van Woerden tot Utrecht v.v. niet op tijd gereden en dat verbaast me weinig.
Qua aantal treinen wel: van 1 naar 2 stuks in een uur!

Richting Rotterdam (en verder: Dordrecht en Sliedrecht) is mijn reistijd aanzienlijk korter. Zeker wel 10 minuten tot een kwartier.

Vanaf Utrecht had ik altijd de mogelijkheid om met 3 treinen thuis te komen, met twee daarvan moest ik ook nog een stuk terugreizen.
Nu zijn dat 10 treinen, met twee stoptreinen rechtstreeks. Ook nu doe ik er met de 8 niet-rechtstreekse treinen geen 50 minuten over, maar een 35 minuten.

Eh ja, ik heb er wel profijt van dat dat 'dorpje' Gouda de intercitystatus heeft gekregen.
Nee, Woerden heeft geen IC-status, maar de IC Ld - Ut stopt ook in Wd.

Voor die twee minuten mag je niet klagen in vergelijking met de tijden terug en de richtingen Rotterdam en Den Haag.

Voor Vleuten en Terwijde zijn maar twee extra minuten berekend? Dat vind ik wel erg weinig, in ieder geval zijn officieel alle gegevens van de baanvakken opnieuw vastgelegd, dus het zou goed moeten zijn.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:49
Verwijderd
Mijn totale reistijd met de NS is verlengd met een half uur. Tel daarbij de GVU op (waarvan de bus net vertrekt als ik aankom, waardoor ik een minuut of 10, 15 moet wachten) en mijn totale reisduur is verlengd met 40 à 45 minuten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:55
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 21:49 :
Mijn totale reistijd met de NS is verlengd met een half uur. Tel daarbij de GVU op (waarvan de bus net vertrekt als ik aankom, waardoor ik een minuut of 10, 15 moet wachten) en mijn totale reisduur is verlengd met 40 à 45 minuten.
Welk traject, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen? Iets met Voorburg of Zoetermeer?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 21:55 :
Welk traject, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen? Iets met Voorburg of Zoetermeer?
Geldrop -> Utrecht CS.
De overstap van de "sprinter" naar de intercity is echt klote geregeld, daardoor sta ik een half uur te wachten op Eindhoven.
De ic verbinding met Utrecht CS an sich is 3 minuten sneller geworden (van 52 naar 49 minuten). Echter heb ik daar niks aan als mijn sprinter aankomt wanneer de ic vertrekt of net vertrokken is.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:14
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:04 :
Geldrop -> Utrecht CS.
De overstap van de "sprinter" naar de intercity is echt klote geregeld, daardoor sta ik een half uur te wachten op Eindhoven.
De ic verbinding met Utrecht CS an sich is 3 minuten sneller geworden (van 52 naar 49 minuten). Echter heb ik daar niks aan als mijn sprinter aankomt wanneer de ic vertrekt of net vertrokken is.
Mijn spoorboekje zegt:

Oud:
Gp: .23
Ehv a: .29

Ehv v: .38
Ut: .29

Nieuw:
Gp.: .06
Ehv a: .13 (+1)

Ehv v: .17 (-4)
Ut: .07 (-5).

Dus?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:23
Verwijderd
De sprinter doet er vaak >6 minuten over.
Het is mij nog niet gelukt om de ic te halen die er (in theorie) goed op aansluit.
In theorie sta je dus geen half uur te blauwbekken, in de praktijk wel, helaas.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:26
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:23 :
De sprinter doet er vaak >6 minuten over.
Het is mij nog niet gelukt om de ic te halen die er (in theorie) goed op aansluit.
In theorie sta je dus geen half uur te blauwbekken, in de praktijk wel, helaas.
Beetje jammer. Is de trein al telaat in Geldrop, of loopt 'ie vertraging op tussen Geldrop en Eindhoven?
Dat kan geen half uur zijn, want tussen Ehv en Ut rijdt vier keer per uur een IC.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 22:26 :
Beetje jammer. Is de trein al telaat in Geldrop, of loopt 'ie vertraging op tussen Geldrop en Eindhoven?
Dat kan geen half uur zijn, want tussen Ehv en Ut rijdt vier keer per uur een IC.
Meestal issie stipt op tijd in Geldrop, vertrekt 1 minuut te laat en staat even stil bij wat vroeger de Conijn muziek was.
In de spits inderdaad wel, ik reis echter vrijwel altijd buiten de spits (hoef namelijk niet voor studiedoeleinden in Utrecht te zijn maar voor persoonlijke) en dan rijdt er 3x per uur een ic (Den haag en Schiphol, maar dat is dus 29, 38 en 08, zo uit mijn hoofd).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:43
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 22:33 :
Meestal issie stipt op tijd in Geldrop, vertrekt 1 minuut te laat en staat even stil bij wat vroeger de Conijn muziek was.
In de spits inderdaad wel, ik reis echter vrijwel altijd buiten de spits (hoef namelijk niet voor studiedoeleinden in Utrecht te zijn maar voor persoonlijke) en dan rijdt er 3x per uur een ic (Den haag en Schiphol, maar dat is dus 29, 38 en 08, zo uit mijn hoofd).
Ok, stom, aangezien het dus (qua afstand vs. tijd) wel mogelijk moet zijn.

Twee keer naar Alkmaar en twee keer in het uur naar Schiphol. Om - willekeurige tijd gepakt - 12.02 en 12.32 (Alkmaar) en .17 en .47 naar de luchthaven.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:45
Verwijderd
Dan heb ik écht staan slapen op het station / in de Kiosk
Goed, dan is de reistijd in totaal dus verlengd met 25 à 30 minuten, scheelt alweer een kwartier

[edit] Moet eerlijk zeggen dat ik er op zich geen problemen mee heb, zeker niet omdat ik vrijwel altijd toch wel kan zitten (ook in de spits). Dat scheelt een hoop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 21:59
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 19:27 :
Alleen gekeken naar de NS: ik ga er op achteruit. Mijn voor- en natransport maken qua tijd (niet qua comfort, misschien een topic over openen? ) een deel goed, dit geldt alleen op de heenreis.
Over comfort gesproken, ik mag graag per Koploper reizen, de trein die op mijn traject voor intercity werd gebruikt, al scheelt het nauwelijks als ik de sneltrein neem, een VIRM. Die moderne dubbeldekkers zien er van de buitenkant prachtig uit, maar de binnenkant is billig, saai en lelijk. Vergelijk dat eens met de Belgische M6
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:03
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
REIE schreef op 13-12-2006 @ 22:59 :
Over comfort gesproken, ik mag graag per Koploper reizen, de trein die op mijn traject voor intercity werd gebruikt, al scheelt het nauwelijks als ik de sneltrein neem, een VIRM. Die moderne dubbeldekkers zien er van de buitenkant prachtig uit, maar de binnenkant is billig, saai en lelijk. Vergelijk dat eens met de Belgische M6 [afbeelding]
Want dat traject is? De toevallig sporadisch planmatige Koploper tussen Hlm en Mt?

Ik ben bekend met de Belgische M6 en VIRM is mijn inziens prima voor het regionale netwerk en niet voor Amr - Mt, maar daar reed eerst geen Koploper.

<ping> Je hebt het wellicht over de 3500 Eindhoven - Schiphol (Ehv - Shl), waar nu VIRM rijdt?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:05
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 21:47 :
Nee, Woerden heeft geen IC-status, maar de IC Ld - Ut stopt ook in Wd.

Voor die twee minuten mag je niet klagen in vergelijking met de tijden terug en de richtingen Rotterdam en Den Haag.

Voor Vleuten en Terwijde zijn maar twee extra minuten berekend? Dat vind ik wel erg weinig, in ieder geval zijn officieel alle gegevens van de baanvakken opnieuw vastgelegd, dus het zou goed moeten zijn.
Dat vind ik dus een beetje krom. Ik snap wel dat het voor Wd verrot is, maar ik vind het zelf niet zo erg. (a)

Nee, doe ik ook absoluut niet. Maar dat mijn trein deze week alleen nog maar met zo'n 10 minuten vertraging Ut is binnengereden, zegt toch dat er ergens iets niet klopt.

Daar lijkt het wel op. Nu moet ik wel zeggen dat de stoptrein eerst uit Rtd kwam (en er 22 minuten over deed zonder te stoppen op Vleuten of Terwijde), nu uit Den Haag, mét stop op Vleuten en Terwijde en 24 minuten. Ik twijfel over de haalbaarheid, maar als de NS het zo bepaalt..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:06
Verwijderd
Wanneer rijdt die koploper dan?
Normaal rijdt op dat traject echt geen koploper (wel iets dat geen dubbeldekker is, maar de naam/afkorting ken ik niet).
In ieder geval zit die trein ook goed
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:16
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Adore schreef op 13-12-2006 @ 23:05 :
Dat vind ik dus een beetje krom. Ik snap wel dat het voor Wd verrot is, maar ik vind het zelf niet zo erg. (a)

Nee, doe ik ook absoluut niet. Maar dat mijn trein deze week alleen nog maar met zo'n 10 minuten vertraging Ut is binnengereden, zegt toch dat er ergens iets niet klopt.

Daar lijkt het wel op. Nu moet ik wel zeggen dat de stoptrein eerst uit Rtd kwam (en er 22 minuten over deed zonder te stoppen op Vleuten of Terwijde), nu uit Den Haag, mét stop op Vleuten en Terwijde en 24 minuten. Ik twijfel over de haalbaarheid, maar als de NS het zo bepaalt..
Ik begrijp het wel, zoals eerder gezegd heeft dat met de harmonisering te maken van de treinen. Er zijn straks twee * typen reizigerstreinen, IC en sprinter en aangezien de trein Vleuten en Terwijde voorbij rijdt, wordt het dus een IC. Ik heb 't ook niet bedacht.

*, Internationale treinen krijgen eigen baanvakken (HSL) of worden geintergreerd in het IC stelsel (140 stopt nu ook in Almelo, Apeldoorn en andere ellende).

't Klopt niet echt helemaal, ik vind het sowieso raar want volgens mij is er een VOORWAARDE dat een stationnement mimimaal twee minuten kost PER STATION.

@Vlep`un: die reed vroeger wel eens tussen Eindhoven en Schiphol en planmatig sporadisch volgens mij op vrijdag naar Maastricht (Quantes?).

Zo'n dubbeldekker (paarse banken) is een VIRM (Verlengd Interregio (?) Materieel, 4 of 6 bakken)(eerst DD-IRM, Dubbeldeks-Interregio Materieel), die wordt dus ook in IC's ingezet, ondanks het interregionale.

Je hebt ook nog met groene en rode banken, dat zijn DD-AR (Dubbeldeks-Aggloregio, 4 bakken) respectievelijk DDM (Dubbeldeks Materieel, 6 bakken).
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:24
Verwijderd
Hmm, nog nooit meegemaakt dat er een Koploper reed tussen Utrecht en M'tricht en dat terwijl ik toch al anderhalf jaar ieder weekend (vrijdag - zondag) heen en weer kachel met de NS.
Hoe heet het materieel dan dat nu tussen M'tricht en Alkmaar rijdt?
t Is geen dubbeldekker iig (ook al rijden die er wel, maar ik bedoel de andere, die voortgeduwd worden door een loc).
Bedankt voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:30
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 23:16 :
Ik begrijp het wel, zoals eerder gezegd heeft dat met de harmonisering te maken van de treinen. Er zijn straks twee * typen reizigerstreinen, IC en sprinter en aangezien de trein Vleuten en Terwijde voorbij rijdt, wordt het dus een IC. Ik heb 't ook niet bedacht.

*, Internationale treinen krijgen eigen baanvakken (HSL) of worden geintergreerd in het IC stelsel (140 stopt nu ook in Almelo, Apeldoorn en andere ellende).

't Klopt niet echt helemaal, ik vind het sowieso raar want volgens mij is er een VOORWAARDE dat een stationnement mimimaal twee minuten kost PER STATION.

@Vlep`un: die reed vroeger wel eens tussen Eindhoven en Schiphol en planmatig sporadisch volgens mij op vrijdag naar Maastricht (Quantes?).

Zo'n dubbeldekker (paarse banken) is een VIRM (Verlengd Interregio (?) Materieel, 4 of 6 bakken)(eerst DD-IRM, Dubbeldeks-Interregio Materieel), die wordt dus ook in IC's ingezet, ondanks het interregionale.

Je hebt ook nog met groene en rode banken, dat zijn DD-AR (Dubbeldeks-Aggloregio, 4 bakken) respectievelijk DDM (Dubbeldeks Materieel, 6 bakken).
Kijk, op die manier had ik nog niet nagedacht. Want logisch vond ik het al niet: je slaat Vleuten en Terwijde over, maar alle andere durpies op het traject worden wèl meegenomen. En dan ben je een IC.

In het echt wordt daar dus ook wel aan gehouden, waardoor de trein iedere keer vertraging oploopt. Naar huis vind ik dat nog niet eens zo erg, maar naar stage toe mis ik steeds de bus. En da's wel irritant.

(Wat me wel weer aan het gniffelen maakt: in oktober kreeg het lijntje Ledn - Ut v.v. Sprinter in plaats van Plan V. Veel mensen blij, verbetering. Nu is het dus de lijn Gvc - Ut geworden dat op Wd, vleuten, terwijde en Ut stopt, is dit weer Plan V. Terug bij af! )
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:32
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 23:24 :
Hmm, nog nooit meegemaakt dat er een Koploper reed tussen Utrecht en M'tricht en dat terwijl ik toch al anderhalf jaar ieder weekend (vrijdag - zondag) heen en weer kachel met de NS.
Hoe heet het materieel dan dat nu tussen M'tricht en Alkmaar rijdt?
t Is geen dubbeldekker iig (ook al rijden die er wel, maar ik bedoel de andere, die voortgeduwd worden door een loc).
Bedankt voor de uitleg
Tussen Alkmaar en Maastricht rijden als het goed is alleen maar dubbeldekkers, dat moet ook wel, want anders kan de trein in Sittard niet worden gesplitst (naar Maastricht en Heerlen).

De treinen die er eerst reden met een locomotief als energiebron waren ICRm (Intercity Rijtuigen gemoderniseerd), het voormalige ICR (spreekt voor zich ).
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 23:32 :
Tussen Alkmaar en Maastricht rijden als het goed is alleen maar dubbeldekkers, dat moet ook wel, want anders kan de trein in Sittard niet worden gesplitst (naar Maastricht en Heerlen).

De treinen die er eerst reden met een locomotief als energiebron waren ICRm (Intercity Rijtuigen gemoderniseerd), het voormalige ICR (spreekt voor zich ).
Ja klopt, dat is idd wel virm. Die icrm's rijden op schiphol, mijn fout.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Adore schreef op 13-12-2006 @ 23:30 :
Kijk, op die manier had ik nog niet nagedacht. Want logisch vond ik het al niet: je slaat Vleuten en Terwijde over, maar alle andere durpies op het traject worden wèl meegenomen. En dan ben je een IC.

In het echt wordt daar dus ook wel aan gehouden, waardoor de trein iedere keer vertraging oploopt. Naar huis vind ik dat nog niet eens zo erg, maar naar stage toe mis ik steeds de bus. En da's wel irritant.

(Wat me wel weer aan het gniffelen maakt: in oktober kreeg het lijntje Ledn - Ut v.v. Sprinter in plaats van Plan V. Veel mensen blij, verbetering. Nu is het dus de lijn Gvc - Ut geworden dat op Wd, vleuten, terwijde en Ut stopt, is dit weer Plan V. Terug bij af! )
Jij hebt 'Benutten en Bouwen' en 'Adviesaanvraag Locov Dienstregeling 2007 Deel I: Hoofdlijnen' vast ook niet gelezen. Wanneer je een verloren uurtje hebt (of je doet het om college te gaan geven) en de dienstregeling beter te begrijpen, zijn dit wel aanraders. Benutten en Bouwen is maar acht pagina's in 'flyer' stijl. Dus zeer ruim opgezet.

Ga er voortaan dan ook niet vanuit dat je met die trein je bus haalt, ben wel benieuwd waarom dat zo is.

Ergens is het wel zielig natuurlijk, maar één voordeel, materieel 64 rijdt ALTIJD! Met - 30 en + 40.

Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 23:34 :
Ja klopt, dat is idd wel virm. Die icrm's rijden op schiphol, mijn fout.
't Is je vergeven.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Tijdsduur is even lang, vertrek en aankomsttijden zijn erg nadelig voor me Het wordt er voor mij absoluut niet aantrekkelijk het ov te gebruiken op deze manier.

(De trein rijd ook minder vaak )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2006, 18:17
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Bij mij verandert er nauwelijks iets.

Heen moet ik een minuut eerder weg. Nja dat merk ik niet eens want ik ga toch altijd op tijd weg. Wel sta ik bij m'n overstap minder lang op het station te wachten. Dat heeft als voordeel dat ik minder in de kou sta, maar als nadeel dat ik m'n verbinding mis als er teveel vertraging is.

Terug is er een groot voordeel. Normaal fiets ik altijd van en naar het station en dan is er geen verschil. Maar mocht het regenen, m'n bus-aansluitingen zijn er enorm op vooruit gegaan Waar ik eerst 10-15 minuten moest wachten, hoef ik nu nauwelijks 5 minuten te wachten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
heen 4 minuten eerder, terug 4 minuten later. ik lig nergens wakker van.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 16:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Adore schreef op 13-12-2006 @ 23:05 :
Dat vind ik dus een beetje krom. Ik snap wel dat het voor Wd verrot is, maar ik vind het zelf niet zo erg. (a)
Maar dat traject klopt gewoon uberhaupt niet. Hij stopt in Woerden, Alphen aan/den Rijn en Leiden Lammeschans en men noemt het een intercity..
Dat traject heeft gewoon ten onrechte die naam gekregen volgens mij.


Ik heb nu 4x de nieuwe dienstregeling ervaren (of eigenlijk 8x, want heen en terug) en nog geen enkele dag gehad dat al m'n treinen op tijd reden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 16:50
Verwijderd
kwartier langer
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 21:43
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Vertrekt 2 minuten later, maar komt op zelfde tijd aan of met andere woorden: niets veranderd, maar nu doen ze niet eens meer alsof de trein om 19 over het hele/halve uur aan kan komen, maar zeggen ze gewoon dat het 21 is (Intercity Den Haag - Venlo / Den Haag - Eindhoven).

En terug: in theorie zou ik mijn bus moeten kunnen hebben (4 minuten overstaptijd), maar afgelopen week is dat 2 van de 5 keer gelukt.. dus ja de trein terug rijdt nog net zo niet op tijd als altijd .

Overigens heb ik niets te klagen over de NS verder, ik ben niet anders gewend en houd rekening met de vertraging .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 07:02
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Mijn reistijd is 6 minuten korter op zondag. Doordeweeks scheelt het 24 minuten.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 11:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Voor zover ik het heb geprobeerd blijft de reistijd hetzelfde. Wel is de aansluiting bus->trein 4 minuten slechter geworden, maar... de bus was wel altijd net te laat om die aansluiting te halen waardoor ik 15-20 minuten op de volgende trein moest wachten. Ook de frequentie van de bussen is 2 minuten sneller, dus ik ga ervan uit dat mijn reistijd korter zal zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 13-12-2006 @ 22:43 :
Ok, stom, aangezien het dus (qua afstand vs. tijd) wel mogelijk moet zijn.

Twee keer naar Alkmaar en twee keer in het uur naar Schiphol. Om - willekeurige tijd gepakt - 12.02 en 12.32 (Alkmaar) en .17 en .47 naar de luchthaven.
Dit trouwens ^ geldt niet op de tijden (weekend, 's avonds) wanneer ik de trein gebruik, dus mijn treintijd is wel verlengd met een half uur
Maakt niet zoveel uit trouwens want er rijdt wel fatsoenlijk materieel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:31
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 16-12-2006 @ 22:43 :
En terug: in theorie zou ik mijn bus moeten kunnen hebben (4 minuten overstaptijd), maar afgelopen week is dat 2 van de 5 keer gelukt.. dus ja de trein terug rijdt nog net zo niet op tijd als altijd .
Even een update: de intercity terug had een oplopende vertraging, waarnaa uiteindelijk is besloten de trein niet te laten rijden.. de trein van een half uur later had ook 10 minuten vertraging... dusja.. 2 van de 6 (of 7, hoe je het wil noemen) keer te laat... lijkt me een foutje in de nieuwe dienstregeling .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 15:00
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik doe er 15 minuten langer over en vanaf 15:00 's middags 20 minuten langer. En dan ga ik er vanuit dat de treinen optijd rijden maar dat doen ze niet (maaslijn ole!)
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 08:04
Verwijderd
vanuit het zuiden naar rotterdam is het zelfde gebleven, maar van rotterdam terug, wachten de treinen niet op elkaar, waardoor je ineens een half uur moet wachten op het klote station van eindhoven.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 17:54
light fighter
light fighter is offline
vanuit grunn naar kampen is het voor mij totaal onaantrekkelijk geworden om met de trein te reizen: sta in Zwolle 20 min te wachten op de trein voor een stuk van 10 min.
Vanuit Kampen heb ik in Zwolle op de treinen die ik regelmatig neem ook geen aansluiting meer: Groningen en amsterdam/rotterdam.

Echt waardeloos
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 14:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-12-2006 @ 17:46 :
Maar dat traject klopt gewoon uberhaupt niet. Hij stopt in Woerden, Alphen aan/den Rijn en Leiden Lammeschans en men noemt het een intercity..
Dat traject heeft gewoon ten onrechte die naam gekregen volgens mij.


Ik heb nu 4x de nieuwe dienstregeling ervaren (of eigenlijk 8x, want heen en terug) en nog geen enkele dag gehad dat al m'n treinen op tijd reden
Ik snap wat je bedoelt, ik snap ook (voor het eerst!) wel wat de NS ermee bedoelt. Eerst had je er dus de stoptreinlein Leiden - Utrecht CS v.v., moet je ongetwijfeld weten. Door het enkele spoor reed geen enkele trein op tijd. In drie maanden zijn er voor mij twee op tijd op Utrecht aangekomen.
De NS wilde al langer van die lijn af, dus er moest met de nieuwe dienstregeling geschrapt gaan worden. Dat werden Vleuten en Terwijde. Omdat een stoptrein of Sprinter officieel overal moet stoppen, mocht deze trein geen 'stoptrein' meer heten en werd het dus een intercitylijntje. Waarom ze er ook meteen VIRM inzetten, weet ik ook niet.
Nu rijdt de stoptrein uit Den Haag weer door naar Utrecht en neemt Vleuten en Terwijde mee. Dat déze trein nu ook niet echt vaak op tijd kan rijden, mogen ze van mij wel weer uitvechten..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 18:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Adore schreef op 29-12-2006 @ 15:23 :
Ik snap wat je bedoelt, ik snap ook (voor het eerst!) wel wat de NS ermee bedoelt. Eerst had je er dus de stoptreinlein Leiden - Utrecht CS v.v., moet je ongetwijfeld weten. Door het enkele spoor reed geen enkele trein op tijd. In drie maanden zijn er voor mij twee op tijd op Utrecht aangekomen.
De NS wilde al langer van die lijn af, dus er moest met de nieuwe dienstregeling geschrapt gaan worden. Dat werden Vleuten en Terwijde. Omdat een stoptrein of Sprinter officieel overal moet stoppen, mocht deze trein geen 'stoptrein' meer heten en werd het dus een intercitylijntje. Waarom ze er ook meteen VIRM inzetten, weet ik ook niet.
Nu rijdt de stoptrein uit Den Haag weer door naar Utrecht en neemt Vleuten en Terwijde mee. Dat déze trein nu ook niet echt vaak op tijd kan rijden, mogen ze van mij wel weer uitvechten..
Aanvulling, mijn eerdere verhaal.

Er wordt VIRM ingezet vanwege de maximaal toegestane lengte van de perrons (Wd - Ledn) en de aslast van locomotieven (DD-AR 1700 inbegrepen, ook al is dat onderdeel van een treinstel ) is te zwaar, om de capaciteit dan toch op te hogen kom je al snel op VIRM uit. Lekker schommelen op het best onderhouden spoor van Nederland.

De stoptrein Gvc - Ut zit erg krap in z'n tijd, ik snap dat ook niet, veel treinen zitten tegenwoordig royaal in de tijd, maar er rijdt nu wel mat '64 op Vleuten en Terwijde en dat doet het altijd, itt VIRM.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De nieuwe dienstregeling van NS, ben je er blij mee?
hasseltboy
38 26-12-2008 10:51
Verkeer & Vervoer Dubbeldekstreinen
REIE
162 14-10-2008 16:44
Verkeer & Vervoer NIEUWE DRGL: er verandert ook iets voor u. Maar hoe is de voorlochting?
Quantes
135 30-12-2006 23:45
De Kantine Nieuwe dienstregeling! En? Wat merk je?
koelieboelie
8 10-12-2006 13:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #4
Mark Almighty
411 23-11-2006 14:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NS heeft groot tekort aan treinen
ijscoman
95 07-09-2006 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.