Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2008, 19:49
Verwijderd
Ik moet volgens de IB-groep dit opsturen:
"Vóór 23 juni 2007 een gewaarmerkte kopie
van je voorlopige cijferlijst opsturen"

Maar wat houdt een gewaarmerkt kopie precies in? Door wie moet het gewaarmerkt worden?
En moet ik ook nog een kopie naar de desbetreffende opleiding (opleiding met loting) sturen of is alleen naar IB groep genoeg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2008, 20:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Door je school lijkt me?

Volgens mij was het bij ons alleen een kopie plus handtekening van iemand van examencommissie (of hoe heet dat op de middelbare?).
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:55
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
ja dit probleem heb ik dus ook...

iig een gewaarmerkte kopie moet (kan) je door school laten maken, stempel erop plus handtekening van hoge piet (bij ons de sectordirecteur). Alleen naar waar moet je dit opsturen, gewoon ib-groep en dan is het goed. Als je je namelijk aanmeldt op studielink kan je ook cijfers invullen..?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 21:33
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Ik moet volgens de IB-groep dit opsturen:
"Vóór 23 juni 2007 een gewaarmerkte kopie
van je voorlopige cijferlijst opsturen"

Maar wat houdt een gewaarmerkt kopie precies in? Door wie moet het gewaarmerkt worden?
En moet ik ook nog een kopie naar de desbetreffende opleiding (opleiding met loting) sturen of is alleen naar IB groep genoeg?
Zover ik weet alleen naar de IB-groep, zij geven het dan weer door aan de instelling naar keuze. (Zover ik weet, is alweer een jaar geleden)
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 21:34
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
ja dit probleem heb ik dus ook...

iig een gewaarmerkte kopie moet (kan) je door school laten maken, stempel erop plus handtekening van hoge piet (bij ons de sectordirecteur). Alleen naar waar moet je dit opsturen, gewoon ib-groep en dan is het goed. Als je je namelijk aanmeldt op studielink kan je ook cijfers invullen..?
Studielink ben ik verder niet me bekend, maar zelf invullen lijkt me toch wat minder betrouwbaar dan een gewaarmerkte kopie? Of werkt studielink toch anders?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 21:37
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
via studielink moet je alles invullen, dus aanmelden voor een vervolg opleiding, aangeven dat je inderdaad middelbaarschool hebt gedaan. En daar moet je dus je vakken 'aanklikken', heb ik allemaal al gedaan, maar je kan ze nu nog wijzigen (ik heb toen gewoon geen cijfer ingevuld) dusja...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:36
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik heb gewoon die voorlopige cijferlijst met een handtekening van mijn leraar erop opgestuurd naar de IB-groep.. dat is toch al voldoende? Waarom moet je dan ook al die cijfers invullen op studielink.. want loting gaat toch sowieso via IB-groep?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:40
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Ik heb gewoon die voorlopige cijferlijst met een handtekening van mijn leraar erop opgestuurd naar de IB-groep.. dat is toch al voldoende? Waarom moet je dan ook al die cijfers invullen op studielink.. want loting gaat toch sowieso via IB-groep?
maar je moet je aanmelden voor die loting/studie op studielink... waar je ook je vakken moest aangeven dusja?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:47
MW
Avatar van MW
MW is offline
Oooja, dat is waar ja. Maar dan nog snap ik niet waarom je het moet invullen op studielink, aangezien studielink helemaal niets met de lotingsprocedure te maken heeft. Ik denk dat ik er morgen maar eens een telefoontje aan ga wagen..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:49
MW
Avatar van MW
MW is offline
O trouwens.. weet iemand hoe het zit met de vakken in de vrije ruimte? Moet je zelf aangeven welke cijfers je wilt laten meetellen of neemt de IB-groep sowieso alleen het hoogste cijfer?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:58
Lauwie101
Lauwie101 is offline
hoogste cijfer volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 08:51
margo89
margo89 is offline
Ik heb vrijdag 13 juni mijn lijst opgestuurd.. maar nu vroeg ik mij af. Krijg je nog bericht van IB dat je hebt opgestuurd en in een bepaalde groep bent geplaatst? (dus in C of B, dat ik weet ik zelf natuurlijk wel, maar dat ik even zeker weet dat ze het bij IB ook weten) en zo ja, Hoelang duurt dat dan?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:52
pino123
pino123 is offline
ik had vorig jaar inderdaad een bericht gekregen van ontvangst, daar stond ook de lotingsklasse in.

By the way, op de dag dat de loting bekend wordt gemaakt, kun je beter opbellen (duurt even voor je erdoorheen komt). 'Mijn ib-groep' ligt dan nl. helemal plat.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:32
tonio
tonio is offline
Volgens mij moest je een kopie van je diploma en van je cijferlijst opsturen, althans dat heb ik gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:39
Verwijderd
En moet je dat dan gewoon in een eigen envelop doen?
En moet je daar nog iets specifieks op schrijven of is alleen het adres van IB voldoende en dan als inhoud de cijferlijstkopie?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 13:10
tonio
tonio is offline
Citaat:
En moet je dat dan gewoon in een eigen envelop doen?
En moet je daar nog iets specifieks op schrijven of is alleen het adres van IB voldoende en dan als inhoud de cijferlijstkopie?
Je hebt een brief gekregen van IB-groep en daar zit ook een retourenvelop bij. Daar moet je je naam opschrijven + opleiding + voorkeur eerste instelling.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 13:13
MW
Avatar van MW
MW is offline
Citaat:
ik had vorig jaar inderdaad een bericht gekregen van ontvangst, daar stond ook de lotingsklasse in.

By the way, op de dag dat de loting bekend wordt gemaakt, kun je beter opbellen (duurt even voor je erdoorheen komt). 'Mijn ib-groep' ligt dan nl. helemal plat.
Weet je toevallig nog wanneer je die brief met de lotingsklasse kreeg? Ik zit in lotingsklasse A en ik zou het wel fijn vinden om voordat ik op vakantie ga een beetje zekerheid (bijvoorbeeld door een bevestiging) te hebben over plaatsing e.d.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 14:15
pino123
pino123 is offline
ik heb hem speciaal voor je opgezocht

er staat in, "datum van ontvangst: 19 juni 2007" (van de cijferlijst in mijn geval) en de brief zelf is gedateerd op 20 juni 2007. Maar ik zat in B, maar het lijkt mij dat ook klasse A een ontvangstbericht krijgt
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2008, 13:23
Verwijderd
Ik heb mijn cijferlijst vorige week donderdag opgestuurd, maar heb hier nog geen ontvangstbericht van gekregen.
Heeft iemand anders dit al wel gekregen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 13:24
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Ik heb mijn cijferlijst vorige week donderdag opgestuurd, maar heb hier nog geen ontvangstbericht van gekregen.
Heeft iemand anders dit al wel gekregen?
hier ook nog niet en ik heb em woensdag op gestuurd...

ik heb em net binnen en ik zit in cat. C

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 14:41.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 15:38
MW
Avatar van MW
MW is offline
Citaat:
ik heb hem speciaal voor je opgezocht

er staat in, "datum van ontvangst: 19 juni 2007" (van de cijferlijst in mijn geval) en de brief zelf is gedateerd op 20 juni 2007. Maar ik zat in B, maar het lijkt mij dat ook klasse A een ontvangstbericht krijgt
Dankje =) Ik ga maar eens kijken of die voor mij er al is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 15:51
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik heb 'm inderdaad ook net binnen =D
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 16:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
ik heb um vrijdag opgestuurd, maar nog geen bericht. Hopen op morgen dan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 18:34
tonio
tonio is offline
Ik heb vandaag ook bericht gekregen (E )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 18:51
Verwijderd
Oh harstikke bedankt allemaal! Dan zal ik hem morgen of overmorgen wel krijgen.
Als het goed is zit ik in B
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2008, 19:47
Verwijderd
Oh en ik kijk nu net op IB en daar staat dat je je cijferkaart op moet sturen+je diploma.
Maar voldoet alleen je cijferkaart ook? Want dat staat namelijk in die folder over opleidingen met loting?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 16:25
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Ik heb mijn diploma óók opgestuurd Maar dat was in 2006 alweer (A) Maar toen werd in ieder geval aangegeven dat ze die ook wilden hebben
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn diploma óók opgestuurd Maar dat was in 2006 alweer (A) Maar toen werd in ieder geval aangegeven dat ze die ook wilden hebben
Ik heb ondertussen een brief gehad met mijn lotingsklasse en dat was tevens ook het bevestigingsbericht van "de cijferlijst of diploma"dus het zit goed
Dank je voor de reactie!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 19:51
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
Ik heb ondertussen een brief gehad met mijn lotingsklasse en dat was tevens ook het bevestigingsbericht van "de cijferlijst of diploma"dus het zit goed
Dank je voor de reactie!
Die heb ik een tijdje terug ook gekregen, maar het is heel raar...
Ik ben dit jaar dus decentraal geselecteerd aan de vu. En nou werd beweerd dat ik mijn diploma en cijferlijst opnieuw moest opsturen. Dus dat heb ik vandaag maar gedaan, maar ik heb eerder die brief met mijn lotingsklasse gekregen dus ze hebben de documenten die ik in 2006 heb opgestuurd ook nog gewoon
Naja zekere voor onzekere genomen en gewoon nieuwe set opgestuurd
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 11:17
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik kreeg nog een brief dat ik m'n uiteindelijke cijferlijst ook nog moest opsturen. Kging nog wiskunde herkansen. Dus nu heb ik m'n uiteindelijke cijferlijst ook opgestuurd, die moet daar voor 7 juli zijn anders mag je niet meer mee loten. Dus nu hoop ik snel bericht te krijgen dat ze hem hebben ontvangen, want als het fout gaat in de post kan ik straks ineens niet meeloten, dat zou echt een ramp zijn... zo. lulverhaal.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 11:20
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Aangenomen bij verloskunde.
moet je dan nog loten
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 17:19
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
moet je dan nog loten
Nope. Maar ik wil loten voor geneeskunde. *Is m'n eerste keus *
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 19:06
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Nope. Maar ik wil loten voor geneeskunde. *Is m'n eerste keus *
dus je hebt je wel al ingeschreven bij je tweede keus, terwijl je ook nog gaat loten? dan ga je je weer uitschrijven etc..
ik heb wel een tweede keus in mn hoofd, maar ga me daar pas inschrijven als ik wordt uitgeloot...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 21:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Is ook handiger idd. Alleen verloskunde was een selectieprocedure, waar ik me dus al voor in moest schrijven. En ik ben dus nu door de 2de ronde heen, en dus aangenomen. Maargoed, ik heb daar ook onwijs veel zin in, maar eerst maar eens 13 juli afwachten *dan is de loting toch?*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 15:22
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
18 juli is de lotingsuitslag bekend (volgens mij?)
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 15:39
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
18 juli is de lotingsuitslag bekend (volgens mij?)
shit zal het dan toch pas de 18e zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2008, 18:22
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Dan Pas?!?!?! Neeeeeeee!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:24
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Dan Pas?!?!?! Neeeeeeee!
inderdaad, de maandag erna ben ik op vakantie, kut man dan heb ik dus helemaal geen tijd om een kamer te vinden
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:25
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Waar moet je een kamer vinden?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:27
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Waar moet je een kamer vinden?
nijmegen, ik sta ingeschreven bij de sshn (=de studentenhuisvesting daar) maar volgens hun krijg ik pas rond december een kamer aangeboden ondanks dat ik reisurgentie 1 heb... Dus ik heb wel iets nodig want elke dag bijna 3u heen en dan weer 3 terug is niet echt te doen he...

trouwens als je dus iets weet je weet me wel te vinden (moet ik wel ingeloot worden ...)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:28
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Wow Dat is echt wel lang reizen ja, en dan nog pas een kamer in december? Beetje raar...
Ben je zelf ook al een beetje aan het rondkijken? Los van de sshn?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:31
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
ja ik kijk af en toe wel op van die sites, je weet wel kamernet en zo zijn er nog 25 anderen. Kan je je gratis voor inschrijven, alleen reageren kost wat. Maarja ik kan natuurlijk toch nog nergens op reageren, want als ik uitgeloot wordt heb ik dan straks een kamer maar heb ik er niks aan. (afgelopen dinsdag was het toelatingsexamen van belgie, waar ik ook aan deel heb genomen, dus als ik uitgeloot ben én die toets heb gehaald kan en mag ik in belgie (gent) beginnen met tandheelkunde (wil ik gaan studeren) ). Dusja... of nijmegen (eerste keus) en anders gent.. Voordeel van belgie is wel dat een kamer daar goedkoper en makkelijker te vinden is (dacht ik )
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 18:34
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
en wat (geneeskunde gok ik ) ga jij studeren en waar is je eerste keus? Of heb je al (bijna) een kamer?

edit: ow lamaa... ik zie nu dat jij al binnen bent in a'dam

Laatst gewijzigd op 03-07-2008 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 08:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ben op vakantie de 18e. En er is ook niemand thuis die het voor mij kan bekijken. He, bagger man. Dat betekent dat ik moet wachten tot de 24e. I don't like that thought.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 09:06
tonio
tonio is offline
Volgens mij krijg je op de 18e een brief, maar kan je op mijn ib-groep al eerder kijken of je bent ingeloot.

EDIT:
http://www.ovstudentenkaart.nl/overi...ord_aantal.asp

Weliswaar van 2006, maar er staat daar wel in dat je 2 dagen eerder ook kan kijken op mijn ib-groep. Denk dat dit wel hetzelfde is gebleven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 10:37
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Let's hope so.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 14:26
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
zouw wel beter zijn, hoe sneller hoe beter, weet ik ook waar ik aan toe ben en heb ik (meer) tijd om een kamer oid te vinden...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:09
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wokeej. Ik heb de IB groep vandaag gebeld. Mijn papieren zijn nu gelukkig in orde, en ik doe dus mee aan de loting. Alleen..

wat minder nieuws.. het komt dit jaar niet op internet te staan. Je kan dus de 18e bellen, en de brief komt de 18e. Maar geen uitslag op het internet. *snik*..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:31
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
en wat (geneeskunde gok ik ) ga jij studeren en waar is je eerste keus? Of heb je al (bijna) een kamer?

edit: ow lamaa... ik zie nu dat jij al binnen bent in a'dam

Ja klopt, en ik woon ook in Amsterdam
Nog lekker goedkoop bij mn ouders en als ik op kamers wil heeft het geen haast!


@ Topic:
Volgens mij liep internet toch elk jaar vast omdat iedereen 's ochtends gelijk wilde kijken. Ik heb gebeld (kwam sowieso beter uit omdat ik ook moest werken) maar daar was ik vrij vlot doorheen!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 22:04
MW
Avatar van MW
MW is offline
Als het goed is krijg je toch een bevestiging van toelating als je ingeloot bent? Weet iemand of je die bevestiging pas na de loting krijgt als je in klasse A zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken DUO cijferlijst opsturen
Ribbon
5 04-07-2013 10:29
Eindexamens 2007 Lotingvraagje
Verwijderd
47 02-07-2007 20:01
Eindexamens 2007 Cijferlijst opsturen naar IBG
duivelaartje
11 02-07-2007 17:25
Eindexamens 2003 Kopie diploma & cijferlijst
Snufje
43 05-07-2003 15:52
Eindexamens 2003 opsturen van cijferlijst
igfy
9 24-06-2003 19:09
Algemene schoolzaken opsturen cijferlijst
alwaysgood
3 18-06-2003 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.