Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 16:28
Anoniem
Ja precies wat ik in de titel heb gezet,

-heb je fascinaties voor bepaalde woorden, klanken, letters?
-verafschuw je iets in de taal?
- heb je een woord wat je aan het lachen maakt, of juist droevig
-hou je speciaal van bepaalde uitdrukkingen?
-enz, bedenk het maar!

Ik ben hier zelf erg benieuwd na, wat taal met mensen kan doen. Ik weet trouwens niet of er ooit al zoiets is geweest, en of jullie het boeiend vinden, maargoed.

Ikzelf:
-hou ontzettend van de Z!!!
omdat de zet het einde is, het heeft een prachtige melancholische klank vind ik. Zwavelstokjes, Zaagsel <333 Zepp, dat zegt genoeg.

- de uitdrukking: 'iemand eruit bonjouren'.
Iemand eruit flikkeren, maar dan op zijn netjes

-het woord 'partje'. Daar krijg ik de kriebels van, wat een raar woord, ik hou er niet van om hem te gebruiken.

-de letter f in het begin van een woord mag ik niet zo

ja, enzovoorts. Ik kan nog wel meer bedenken, maar ik weet niet of jullie ook je ideeen willen spuien!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2005, 16:46
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik hou van Franse termen/woorden in een gedicht. Alleen al om die reden zou ik een gedicht mooi gaan vinden.

De letter B vind ik verschrikkelijk aan het begin van woorden. Het komt heel hard over op de een of andere manier bij me.

Het woord 'warempel' vind ik fantastisch, alleen het is niet een woord wat je snel in gedichten gebruiken kan. En ook het woord 'dansen' doet iets met me, dat geeft me een soort van vrolijk gevoel. "dansen op de sterren etc."
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:17
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Ik hou van combinaties van woorden. bv: een lapje grond of een homp kaas/brood of een kwak mayonaise of...
Heeft allemaal te maken met eten merk ik nu, komt misschien omdat ik heel veel honger heb

Verder heb ik zo iets raars, al van toen ik 6 jaar was ofzo, dat ik verschillende cijfers een andere kleur toeken.
Voor mij is bijvoorbeeld 1 absoluut geel, twee oranje, drie lichtgroen, 4 donkergroen, 5 onmiskenbaar donkerblauw...

straks meer, ik moet gaan eten.
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:20
Verwijderd
Oo maar er zijn zoveel woorden en letters die ik mooi vind! Ik weet zeker dat ik mijn post heel vaak moet wijzigen omdat ik nog meer bedenken, maar hier alvast een begin:

ik hou van: de woorden lieflijk, stapstenen, zon, gestaag, surrogaat. De letter s is mooi, de v en f in het midden van een woord vind ik ook leuk, ik hou niet zo van de h geloof ik, maar ik heb op het moment nergens een hekel aan geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Flower_4_u schreef op 05-09-2005 @ 18:17 :
Verder heb ik zo iets raars, al van toen ik 6 jaar was ofzo, dat ik verschillende cijfers een andere kleur toeken.
Voor mij is bijvoorbeeld 1 absoluut geel, twee oranje, drie lichtgroen, 4 donkergroen, 5 onmiskenbaar donkerblauw...

straks meer, ik moet gaan eten.
Ooo maar ik heb dat met dagen!
Maandag - geel
Dinsdag - rood
Woensdag - wit
Donderdag - donkergroen
Vrijdag - wit
Zaterdag - bruin
Zondag - zwart.

Maar dit is best wel offtopic enzo
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:27
Anoniem
Citaat:
Ave schreef op 05-09-2005 @ 18:22 :
Ooo maar ik heb dat met dagen!
Maandag - geel
Dinsdag - rood
Woensdag - wit
Donderdag - donkergroen
Vrijdag - wit
Zaterdag - bruin
Zondag - zwart.

Maar dit is best wel offtopic enzo
nee, dat vind ik niet! Ik zal wel zeggen als ik iets te erg offtopic vind

Zwaluw
Zondagskind
Zijde

zelfs zwervers zweren zonder zorgen.

Dichtregels die iets speciaals bij je doen misschien? Ik bedoel niet hele gedichten ofzo!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:37
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Desalniettemin.

Wat een heerlijk woord.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:56
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Mooiste woord: Mejuffer. Omdat het over de vrouwelijke goddelijkheid gaat, maar nee, ik heb er dus geen reden echte reden waarom. Ohja, een ander mooi woord is decadent, maar die komt ergens op plaats 5 ofzo, maar om mensen te pesten wou ik hem toch nog even noemen.

Mooiste letter is natuurlijk de D, hoe kan het ook anders.

Ooh, en confisqueren <33.

Leuk topic, btw.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 18:07
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Fijn topic, Zepp! Hier ga ik leuk lang op reageren.

Fijn is ook al meteen een woord waar ik van hou, omdat het klinkt als de betekenis: fijn, het doet me denken aan wollige konijntjes en een fluweelzacht babyhuidje en kussens waar je diep in wegzakt.

Warempel vind ik ook mooi.

Ik weet niet of dat raar is, want ik heb nooit aan mensen gevraagd of ze dat ook hebben: een beeld krijgen bij de klank van woorden (dus niet echt bij de betekenis, vaak ook bij de klank)
Ik hou van woorden waar ik een beeld bij krijg, zoals de woorden 'rooibosthee' en 'mooi': die roepen toevallig eenzelfde soort beeld bij me op, van een rooiedruivengaard met rood fluwelen gras en groene blaadjes waar een Dionysus met een wijnkruik ronddartelt, of iets dergelijks (tsja..).

melancholie
sereniteit
mysterie

Ik hou erg van de latijnse ae-klank (ai, wordt dat) in namen. Als ik een naam verzin zit die klank er meestal in (en dat terwijl ik nooit latijn heb gehad). Caesar (kaizar), Nonae (nonaai), etc. Zoiezo (dat woord vind ik trouwens verschrikkelijk: zoiezo) vind ik woorden waarvan de klank anders is dan de uitspraak vaak mooi. Je ziet dat vaak in verhalen met een vleugje keltisch: dan staat er Padriac en dat spreek je dan uit als Peddrich. Dat is mysterieus, dat trekt mij wel. Het is jammer dat we dat in het Nederlands zo weinig hebben (men heet 'Piet', en dat spreek je uit als Piet, of 'Janneke', wat klinkt als: Janneke).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 18:12
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Er zijn ook wel van die dialectwoorden die veel sfeer weergeven. Ik word altijd lekker melancholisch van die echte dialecte woorden, die zijn zoveel warmer dan het 'propere' AN. Woorden als: de blaffeturen, nen bommela, een sneuvering/valling, ne padderkluts (e padderklutsken), ocheirme toch, goesting, da mesangt nie,...
Zulke woorden brengen me op slag in een of andere Vlaamsche boerenhuiskamer, alwaar men patatten kookt op de leuvense stoof.

Woorden met veel e's en v's en r'en en b'en in zijn gewoon supergezellig en die letters hebben nu eenmaal nogal herfstige kleuren in mijn kleurenalfabet. Zulke woorden zijn dus knusser (knus op zich is zo'n knus woord ) dan woorden met veel o's, u's m'en,...

Lanterfanten is een prachtwoord btw.
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 18:59
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Wat een leuk topic madame Zepp ik ga straks uitgebreider reageren en mijn lelijke woorden lijst posten - nu eerst aardrijkskunde .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:26
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
kinderwoordjes.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:12
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 05-09-2005 @ 20:26 :
kinderwoordjes.
van dat hartverwarmend babygekraai
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:31
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Ik heb moeite met verkleinwoorden

Woorden met een 'z' erin vind ik vaak mooi.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:49
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
Woorden met warme klanken, die je als het ware kan proeven wanneer je ze uitspreekt. Peter Verhelst is hier de onbetwistbare meester in
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:11
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
sporadisch vind ik een leuk woord om uit te spreken. later meer, eerst huiswerk. en ik moet er even over nadenken, stiekem. (owja, dat is er ook één; stiekem. (L))
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, leuk topic

Maar ik weet niet precies wat ik vind, daar moet ik nog even goed over nadenken. Ja, ik heb een hekel aan Engels in de Nederlandse taal, maar dat is niet gevoelsmatig

Vroeger was de "f" mijn lievelingsletter, maar de "v" vind ik ook mooi. En ik houd van klinkers, geloof ik. De "a"... Eigenlijk vind ik elke letter op een bepaalde manier wel mooi, ze stralen allemaal wel iets uit.

Ik vind heel veel woorden mooi en sommige vind ik ontzettend raar, maar als je over woorden nadenkt worden de meesten eigenlijk heel raar. Ik vind het leuk als een woord mooi is opgebouwd, dat je kan zien waarom een woord zo is of dat het uit een andere taal is ontstaan.

Mijn moeder heeft talloze geweldige uitdrukkingen, die moet ik eigenlijk een keer allemaal gaan opschrijven want het is gewoon lachwekkend
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:46
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mooiste letter: de Y, die heb ik altijd al interigerend gevonden.
Woorden die ik haat: klauteren, aula, smikkelen, verpieteren.
Woorden die ik mooi vind: Passievrucht, vruchten en verder ook welke steden de mooiste namen hebben: Valencia, Casablanca en California(goed, dat is een staat, weet ik...)

Leuk topic, btw
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2005, 14:50
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-09-2005 @ 15:16 :
Ja, leuk topic

Ik vind heel veel woorden mooi en sommige vind ik ontzettend raar, maar als je over woorden nadenkt worden de meesten eigenlijk heel raar.
Denk maar eens een tijdje na over het woord "plat". Het wordt steeds onlogischer. Bij namen heb ik dat ook. Bijvoorbeeld: Mark, Koen, Machteld(ja dat is een naam, blijkbaar) en Mildred.
Ze slaan na een tijdje nergens meer op!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:55
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik vind nanoseconde een mooi woord.

Andere mooie woorden:
musketier
toverstafje


En lelijke woorden:

korstje
knarsen
brokje
knobbel
puppyvet
brinta pap
prut
puddinkje
kwab
snack
porren
palingworst
klontvorm
pens
frituurvet
bobbeltje
diepvries-saucijzenbroodje
smullen
kwekkeboom kroket
sleutelhangerlabel
Paragraaf 2.1: "Regiobenadering en regio-geografie"
styling mousse
kronkelen
stank
Bobbejaanland
hutspotprakje
pulken
boterkoek
pruillipje

(samengesteld tijdens de les aardrijkskunde).
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 06-09-2005 @ 15:50 :
Denk maar eens een tijdje na over het woord "plat". Het wordt steeds onlogischer. Bij namen heb ik dat ook. Bijvoorbeeld: Mark, Koen, Machteld(ja dat is een naam, blijkbaar) en Mildred.
Ze slaan na een tijdje nergens meer op!
Ja, bij namen heb ik het ook. Iemand die ik ken heette Jolien, en eerst was ik haar naam kwijt. En toen ik dacht dat ze misschien Jolien heette, had ik echt zoiets van: "Is dat een naam?" Het klonk me ineens zó raar in de oren

@CSN: boterkoek vind ik nu werkelijk een heerlijk woord. Maar dat is meer omdat ik gigantisch lekkere boterkoeken kan maken, geloof ik. Verder ga ik met je mee.

Rodondendron
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:34
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
woorden als zilt of teder vind ik heel mooi.

Kwal en tarwe zijn naar mijn mening de lelijkste woorden uit het Nederlands. Ik hou over het algemeen niet van de letter 'w'.

Ik stel mij cijfers altijd voor als mensen: zo is de 1 de moeder, de 2 het dochtertje, de 3 de zoon en vier de vader enz. (12 is absoluut een boer en vijftien een priester)
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:45
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik hou ook erg van de letter Zzz. De z van slapen, de z van zoem/nen de z is een letter waar de mooiste woorden meebeginnen

Ik heb ook wel een woordenlijst maar die wisselt erg. Ik zwicht altijd voor een gedicht (haha) als er iets instaat als:

met de tijd

Ik heb zelf ooit eens een zin geproduceerd:

Mijn hoogtij vervagend met de tijd <33 (ook al mag je je eigen werk niet adoreren)

Adoreren is ook een mooi woord, trouwens.

Oja, ik zwicht ook vaak voor een gedicht met Franse woorden erin. Of iets van de cultuur. Maar dat komt vast doordat ik nu Joanne Harris lees.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ave schreef op 05-09-2005 @ 18:22 :
Ooo maar ik heb dat met dagen!
Maandag - geel
Dinsdag - rood
Woensdag - wit
Donderdag - donkergroen
Vrijdag - wit
Zaterdag - bruin
Zondag - zwart.

Maar dit is best wel offtopic enzo
Ik stel me dagen in een rondje voor, maanden ook trouwens... Ook best maf. En kleuren en cijfers bij elkaar vinden horen, dat heeft een of andere moeilijke naam

Ik houd trouwens ook van woorden die van rechts naar links hetzelfde betekenen als van links naar rechts, zeg maar (lepel bijvoorbeeld).

Laplazerus vind ik ook een grappig woord
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:57
Verwijderd
Ik hou van woorden als

illusie
dansen
dubieus
desalniettemin
heerlijk
fijn
sereen
raar(rrrr)
sowieso

En ik gebruik heel vaak 'hmm' of 'hmmja' als ik typ. Best irritant.

Alle woorden&namen worden raar als je er te lang over nadenkt. Vooral Kwik, kwek en kwak.


Ik vind het woord kleefpasta heeeeel vies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 17:42
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
camaraderie <3

franse voornamen zijn ook mooi

Mignonne
Chloé
Gael
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:46
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Ik heb een ontzettende voorliefde voor woorden die met 'V' of 'W' beginnen.
Mooie woorden zijn:
Melancholie
Vintage
Wezenlijk
Winters
Wennen
Veen
Venkel
Minitieus
Twinkel


Afschuwelijke woorden:
Daarom
Desalniettemin
Inderdaad
Vlees
Glooiend (cliché )
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:47
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Wat een heerlijk topic, Zepp. Ik moet hier wel even goed over nadenken, want om heel eerlijk te zijn houd ik zoveel van taal dat ik me even niet kan bedenken welk woord ik nu werkelijk lelijk vind - los van de betekenis. Ik heb onlangs Eline Vere van Louis Couperus gelezen en ik vind zijn schrijfstijl zo prachtig, het klinkt allemaal zo heerlijk: ik vind het zonde dat het Nederlands van nu zo anders is, zo simpel op de een of andere manier, vergeleken met het Nederlands in de negentiende eeuw. Ik ben dus wel een liefhebster van oude woorden en naamvallen.
Onbewust denk ik altijd na over woorden, waar ze vandaan komen, wat ze betekenen, hoe mooi ik ze vind. Ik heb vaak een mooi woord in mijn hoofd, die ik dan in een gedicht verwerk, zoals weelde in mijn laatste gedicht.
Ik hou niet van 'moderne' woorden die eigenlijk uit het Engels komen, zoals computer en sms. En verder... denk ik nog even na.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:09
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Parel, fluweel, zijde, florijn, oester, zilver, avondrood, begeren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:41
Verwijderd
Woorden met een W vind ik mooi. En verder houd ik heel erg van klanken en kan ik iets (bijvoorbeeld een gedicht) alleen daarom al mooi vinden, gewoon omdat je er zo fijn naar kunt luisteren, alsof het voortkabbelt.
Ik moet nog even nadenken over voorbeelden of zo. Er zijn zoveel mooie woorden.

Maar ik wilde zeggen dat ik het leuk vind dat er in dit topic ook zoveel mensen posten die je normaal niet op DoP ziet. Leuk topic dus
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:55
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-09-2005 @ 20:41 :
Maar ik wilde zeggen dat ik het leuk vind dat er in dit topic ook zoveel mensen posten die je normaal niet op DoP ziet. Leuk topic dus
Juist, om in dit topic te posten durft iedereen wel, en omdat je toch al een keer heb gepost, durf je ook wel stiekempjes een gedicht te posten (met een of een exta dosis , wat erg in trek schijnt te zijn bij nieuwe mensen ^^).
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:18
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
edit:

Onomatopee is ook wel mooi eigenlijk.

Ik hou ook wel van straattaal stiekem

matige boesoe
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:47
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik vind de L de mooiste letter, zowel esthetisch als qua klank. Het woord 'klanken' bijvoorbeeld klinkt voor mij dóór die L. Daarna de R, en dat vind ik ook meteen de mooiste harde klank (en de L dus de mooiste zachte klank).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 08:12
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
kabbelen, snuisteren, plank en kaars zijn ook mooie woorden!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 09:58
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Limaon schreef op 06-09-2005 @ 20:09 :
avondrood
Ik vind scharlaken mooi.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:03
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
EggeD schreef op 07-09-2005 @ 10:58 :
Ik vind scharlaken mooi.


of vermiljoen
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2005, 10:08
Verwijderd
vliegensvlug
confisqueren
branding
idylle
fantasie
stroboscoop

vind ik hele mooie woorden
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:49
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 06-09-2005 @ 18:42 :
camaraderie <3

franse voornamen zijn ook mooi

Mignonne
Chloé
Gael
Die namen zijn inderdaad mooi, maar je moet ze natuurlijk in het plaatselijke dialect/taal uitspreken.
Ik stel me dan een Nederlandse voor bij Mignonne, die 'Mienjonne' zegt met zo'n heel aanwezige laatse 'e', en dan klinkt het echt al niet meer voor mij.
Of heb ik een verkeerd beeld van hoe Nederlanders dat uitspreken? Want dat kan ook altijd natuurlijk.
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:45
Payableondeath
Avatar van Payableondeath
Payableondeath is offline
Het is algemeen bekend dat 'cellardoor' het mooiste woord ter wereld is.
__________________
Ik weet niks originelers dan niks
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:09
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
jezus gek kind, eerst dat mafketel gedicht van je , en nu wat verholen wijsheid (uit een overigens erg goede film, daarnietvan) neerpoten
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:14
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Disintegration schreef op 07-09-2005 @ 15:09 :
jezus gek kind, eerst dat mafketel gedicht van je , en nu wat verholen wijsheid (uit een overigens erg goede film, daarnietvan) neerpoten
Geniaal, die film.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:02
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Da's toch die met dat konijn ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:40
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
ja die

__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:43
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
IEH. Maar dit is offtopic.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:50
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 05-09-2005 @ 18:17 :


Verder heb ik zo iets raars, al van toen ik 6 jaar was ofzo, dat ik verschillende cijfers een andere kleur toeken.
Voor mij is bijvoorbeeld 1 absoluut geel, twee oranje, drie lichtgroen, 4 donkergroen, 5 onmiskenbaar donkerblauw...

straks meer, ik moet gaan eten.
heb ik ook maar dan bij mij is 1 wit, 2 geel, 3 groen, 4 oranje, 5 rood, 6 blauw, 7 paars, 8 bruin en 9 zwart
Misschien hebben we cijfers ooit mss op deze manier geleerd in de kleuterschool ofzo

verder vind ik vrouw en man mooie woorden, vrouw zeggen daar moet je je mond helemaal mee bewegen en lijkt een vrouw helemaal te beschrijven, sierlijk en met ronde vormen. Het woord man straalt kracht gewoon uit

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 06-09-2005 @ 21:47 :
Ik vind de L de mooiste letter, zowel esthetisch als qua klank. Het woord 'klanken' bijvoorbeeld klinkt voor mij dóór die L. Daarna de R, en dat vind ik ook meteen de mooiste harde klank (en de L dus de mooiste zachte klank).
"R" een harde klank? Jij spreekt hem vast anders uit dan ik

Nu ik er zo over heb nagedacht, eigenlijk vind ik de "t" ook wel mooi, zo fijn krachtig.

Opzienbarends
Fluweel vind ik trouwens ook echt een móói woord, Limaon!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:21
Verwijderd
Ik vind Oleander erg mooi, het heeft een soort schoonheid over zich, iets heel zachts. Je moet het wel langzaam uitspreken, anders klinkt t ook niet. Ik hou van woorden die een p hebben die je heel zacht uitspreekt... Zoals in appel. Zeg maar eens langzaam appel, dan hoor je het wel. Verder hou ik niet van woorden met een T in het midden, ze zijn gewoon niet mooi. Kijk maar naar computer, en printer. Ik kan zo verder niets verzinnen, maar dat komt wel weer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:48
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 07-09-2005 @ 20:21 :
Ik vind Oleander erg mooi, het heeft een soort schoonheid over zich, iets heel zachts. Je moet het wel langzaam uitspreken, anders klinkt t ook niet. Ik hou van woorden die een p hebben die je heel zacht uitspreekt... Zoals in appel. Zeg maar eens langzaam appel, dan hoor je het wel. Verder hou ik niet van woorden met een T in het midden, ze zijn gewoon niet mooi. Kijk maar naar computer, en printer. Ik kan zo verder niets verzinnen, maar dat komt wel weer
water putten is wel een mooie uitdrukking vind ik
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 07:10
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
En orchideeën dan, Secret Agent ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:01
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik vind dit een geweldig topic, heel leuk initiatief Zepp, petje af .

Ikzelf heb wel hele duidelijke voorkeuren, maar als ik ze dan moet gaan opsommen wordt het heel erg lastig.

- Ik houd veel van Acda & de Munnik achtig taalgebruik, scherpe zinsneden die vlot naar de lezer toe worden gegooid.

- Ik houd van mooie woorden zoals... ja dat zou ik dus echt niet weten .

- Zinsneden zoals 'want zij zet haar radio aan en gedachten op nul', twee in één constructies dus.

- zinnen die beginnen met 'en'

En verder moet ik er nog even over nadenken hoor!
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten MIJN VERHAAL: Nina's droom
Nandje
24 30-07-2006 20:41
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Verhalen & Gedichten kheb nog geen titel..
aapje
6 06-08-2003 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.