Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2020, 19:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou, onze winkel gaat dicht en doet alleen nog maar deliveries. Er wordt nu geprobeerd om iedereen betaald te laten krijgen voor december, maar januari wordt mss niet zo makkelijk.
Bedankt, kutvolk!
__________________
Who's this jabroni?
Advertentie
Oud 14-12-2020, 20:38
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Dat heeft ze uiteraard wel
Had ik POTVERDOMME maar een vak moeten leren
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-12-2020, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik dat iedereen
Om heel eerlijk te zijn snapte ik je tirade tegen de term huidhonger ook niet zo. Klein dingetje hoor maar afgelopen zaterdag ging ik een kopje soep eten bij de buurtjes, dat kan prima op 3 meter en de buren zijn echt panisch zelf verder dus prima maar de buurvrouw begon dus uit gewoonte volenthousiast de kussens van de middelste bankplek te halen zodat ik daar kan zitten, want we hangen dan normaal een uurtje tegen elkaar aan of ze valt ff lekker tegen me aan in slaap ofzo

En zo zijn er meer vrienden waarmee ik het fysieke contact mis.
Oud 14-12-2020, 21:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mis het ook zo om te knuffelen met vriendinnen. Zeker toen haar partner overleed, dat is echt hartverscheurend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-12-2020, 22:15
Verwijderd
Oh ik interpreteer dat veel meer als hekel aan de term, niet aan de betekenis. Ik heb een hekel aan verkleinwoordjes als mensen in gesprek zijn met kinderen, of aan een andere term voor borstvoeding dan "borstvoeding" of "moedermelk." Niet aan gesprekken met kinderen of aan borstvoeding.
Oud 15-12-2020, 11:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wij hebben een coronadode en desondanks de coronadode lijkt een deel van mijn familie gewoon de noodzaak van beperken van contacten niet te begrijpen. Deze week uitvaart in kleine kring waarvan ik weet dat vrijwel iedereen veel mensen gezien heeft en geknuffeld. Dat voelt onveilig: alsof ik een schietschijf ben. Ik haat mensen en corona, dat ook.
Oud 15-12-2020, 11:05
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik moest gister een panty halen voor de uitvaart maar kon nergens parkeren omdat het zó druk was in de stad. Ik heb echt gejankt uit frustratie
Oud 15-12-2020, 16:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gisteren zitten janken tijdens de toespraak van Rutte omdat ik het gewoon allemaal niet zo zie zitten weer zoveel alleen terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel veranderd maar ik kan dit gewoon niet nog een keer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-12-2020, 19:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb ook wel een traantje gelaten. Ben zo gefrustreerd door alle domme kutmensen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-12-2020, 12:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, ik zat dus te denken. Als ik, als een Ingrid of Karen, plannen had voor een diner met mijn familie en dat kan nu niet doorgaan, wat weerhoudt mij er dan van om bij iedereen langs te gaan? Zij mogen met de kerst 3 mensen per dag ontvangen, maar er is geen regel over hoeveel huishoudens ik mag bezoeken. Ik ga gewoon zelf overal langs

Ik hoop eigenlijk dat Ingrid en Karen dat zelf niet bedenken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-12-2020, 13:07
Verwijderd
Omg loophole
Oud 18-12-2020, 15:03
Verwijderd
https://www.nu.nl/economie/6097540/p...j-klanten.html

Gristus te paard, tokkies die niet snappen dat je wél een pakketje kan afhalen, maar géén staatslot mag kopen, en daar moeilijk over doen, dus gooi de hele tent maar dicht. Hilarisch als het niet zo stompzinnig was.
Oud 22-12-2020, 08:41
Verwijderd
Ik heb me anderhalve week geleden laten testen, Jos gisteren. Allebei de uitslag binnen 24 uur. Best tof.
Oud 22-12-2020, 11:03
Verwijderd
Jos is ook best tof.
Oud 22-12-2020, 11:19
Verwijderd
Dat zonder meer.
Oud 22-12-2020, 21:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb net genarcd en de politie gebeld vanwege m'n buren. Nu voor de zoveelste keer heeft die dude allerlei mensen over de vloer die hun grote smoel niet kunnen houden en nu hebben ze de muziek ook nog es aangezet. Sterf. Ik heb m'n vrienden en familie al maanden niet gezien, stelletje fucktards.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-12-2020, 22:16
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik vind het bizar dat de zorg medewerkers die voor covid patiënten zorgen achteraan de rij staan om het vaccin te ontvangen. :'-)
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 22-12-2020, 22:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Thefuq, ik weet niet wat er gebeurd nu, maar ik hoor geschreeuw, mensen die zeggen 'dude, doe rustig' en de politie die roept dat als 'ie niet meewerkt dat 'ie meegaat met hun.
Het schreeuwen wordt ook alleen maar heftiger.
'Naar de grond!' hoor ik nu. Jezus, wat heb ik teweeg gebracht.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-12-2020, 23:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Bro is met de cops mee, want hij was bijdehand en riep "Oh ja, sla me nog een keer, agent!"
Fuck deze kerel, srsly.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-12-2020, 23:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Tering HO, fijne buren.

Ik kan nu via werk wekelijks een thuistest krijgen. Maar eens even regelen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-12-2020, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Bro is met de cops mee, want hij was bijdehand en riep "Oh ja, sla me nog een keer, agent!"
Fuck deze kerel, srsly.
Geen I can't breathe?
Oud 23-12-2020, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Om heel eerlijk te zijn snapte ik je tirade tegen de term huidhonger ook niet zo. Klein dingetje hoor maar afgelopen zaterdag ging ik een kopje soep eten bij de buurtjes, dat kan prima op 3 meter en de buren zijn echt panisch zelf verder dus prima maar de buurvrouw begon dus uit gewoonte volenthousiast de kussens van de middelste bankplek te halen zodat ik daar kan zitten, want we hangen dan normaal een uurtje tegen elkaar aan of ze valt ff lekker tegen me aan in slaap ofzo

En zo zijn er meer vrienden waarmee ik het fysieke contact mis.
Als je doelt op een specifiek geval: Dat wijf moest gewoon lekker dr teringbek houden.

Verder hekel ik ook de term, huidhonger doet me nog steeds denken aan lampenkappen gemaakt van huiden van Joodse gevangenen.
Oud 23-12-2020, 09:37
Verwijderd
Citaat:
zodat de gelovigen het lekker gezellig houden op de IC
inshallah
Oud 23-12-2020, 09:38
Verwijderd
Ojeetje drie posts achterelkaar die niet aardig zijn
Oud 23-12-2020, 09:38
Verwijderd
Maar ik deed even naamzoek
Oud 23-12-2020, 13:13
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
Geen I can't breathe?
Oud 23-12-2020, 13:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Geen I can't breathe?
Hij is het toppunt van White privilege.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-12-2020, 15:32
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Bro is met de cops mee, want hij was bijdehand en riep "Oh ja, sla me nog een keer, agent!"
Fuck deze kerel, srsly.
"ja meneer we werden gebeld door uw benedenbuurvrouw"
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 28-12-2020, 13:22
Verwijderd
Er is ophef over een opmerking van Van Dissel over opleidingsniveau van verzorgende in verpleeghuizen.

https://nos.nl/collectie/13853/video...et-voorstellen

Hier rond 8:35 ergens.

Maar hij zegt toch letterlijk niets spannends? Hij geeft aan wat een onderzoek heeft uitgewezen als risico voor besmettingsgraad in verpleeghuizen, namelijk dat dat een complexe combinatie van factoren is waar opleidingsniveau van personeel er volgens onderzoek één van is.

Wie beledigt hij daarmee? Niemand toch? Mogen we niet meer uitspreken dat opleiding invloed heeft op hoe je in bepaalde situaties handelt? Als ik morgen een hartoperatie doe en dat mislukt faliekant mag ik toch hopen dat mensen er op wijzen dat ik geen hartchirurg ben en dat het niet onder het tapijt wordt geveegd omdat het zo zielig voor mij zou zijn...
Oud 28-12-2020, 13:24
Verwijderd
Gelukkig reageert de Speld adequaat:

Veel verpleegkundigen voelen zich gekwetst na Jaap van Dissels opmerking dat hun opleidingsniveau een van de oorzaken is van het hoge dodental in verpleeghuizen. Van Dissel kan dit wel verklaren: “Domme mensen zijn sneller gekwetst.”
Oud 28-12-2020, 14:18
Verwijderd
Ik ken best mensen die het op zouden nemen zoals de speld het stelt, ja. Als je niet snapt dat "is één van de vele factoren die meewegen in de besluitvorming" en "is de oorzaak van" verschillende dingen zijn wordt het wel moeilijk.
Oud 28-12-2020, 14:20
Verwijderd
Ik ook, best een massa zelfs.
Oud 28-12-2020, 14:20
Verwijderd
Overigens: gister om 1145 getest en om 1800 de uitslag. Lekker negatief
Oud 28-12-2020, 14:36
Verwijderd
Je bent ook altijd zo positief dat een keer negatief wel mag
Oud 28-12-2020, 15:52
Verwijderd
Omg belediging much. Dat is een steek onder water over mijn opleidingsniveau zeker?
Oud 28-12-2020, 18:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
https://www.ad.nl/buitenlands-voetba...eiro~a461e97b/

Bruh
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 30-12-2020, 18:11
Verwijderd
Ik mag niet naar mijn zusje toe omdat ik verkouden ben maar ze gaat wel met 6 mensen oud en nieuw vieren
Oud 30-12-2020, 18:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik zie hier wel wat in als er dan ook meteen gestart kan worden met inenten: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/30...accin-a4025698
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 30-12-2020, 18:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja ik vind het persoonlijk ook wel bijzonder dat de mensen die met corona patiënten werken bijna onderaan de lijst staan.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 30-12-2020, 22:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sowieso win je toch niet de meeste kwalitatief goede levensjaren als je begint met het vaccineren van bejaarden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2020, 22:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Naast wat Mema zegt heeft dit ook als voordeel dat je gewoon ad-hoc kunt starten met vaccineren, zodat er toch al wat kilometers gemaakt kunnen worden terwijl de overheid hier een beetje doormoddert met smoesjes over belscripts en zo.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 30-12-2020, 23:11
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Met het oog op die nieuwe 'Britse' variant van het virus, lijkt me sowieso wel enige haast geboden met dat vaccineren en zouden ze in mijn ogen dringen naar een noodtoelating voor dat Oxford/AstraZeneca-vaccin moeten kijken. Hoe sneller, hoe beter.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 31-12-2020, 01:06
Verwijderd
Vind het sowieso onethisch dat jonge mensen het moeten ontgelden voor een stel hoogbejaarden. Daarnaast slaat het nergens op dat er vanuit de politiek wordt bepaald om de reguliere zorg af te schalen. Waarom moet iedereen gered worden? Waarom beginnen we met vaccineren met een groep die gewoon normaal binnen een half jaar dood is? Waarom moet er gekozen worden voor een bejaarde op de IC ipv een jonge vader met twee kinderen?

Maar goed, ik zal hier vast geen vrienden mee maken.

Laatst gewijzigd op 31-12-2020 om 01:13.
Oud 31-12-2020, 01:15
Verwijderd
Wat zitten er toch een stel achterlijke idioten tussen die christenen.
Oud 31-12-2020, 09:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Is het idee misschien dat voor ouderen een besmetting vaker een hoger risico zal inhouden?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-12-2020, 10:45
Verwijderd
GOH

Dat is mijn punt niet. Waarom komt er corona binnen een verpleeghuis? Niet omdat die oudjes ergens heen gaan.

Zorgmedewerkers krijgen in potentie veel vaker te maken met corona. Zeker de artsen die op de IC staan. En volgens mij is het bekend dat hoe meer iemand wordt blootgesteld aan het virus, hoe groter de kans op een ernstig beloop. Het slaat werkelijk nergens op dat artsen langer moeten wachten. De druk op de zorg was al hoog, die is door de crisis nog veel hoger. Er is stress om in potentie corona op te lopen en er aan te sterven en het thuis verder te verspreiden. Er moeten keuzes gemaakt worden welke zorg door moet gaan etc. Partner moet thuis zitten om op de kinderen te passen of ze mogen wel naar school of de opvang ivm essentieel beroep.

Maar nee hoor, deze groep staat onderaan.
Oud 31-12-2020, 11:09
Verwijderd
Ja ik preek natuurlijk voor eigen parochie maar ik snap het ook niet volgens mij is zo ongeveer ieder ziekenhuis in Nederland overspoeld momenteel, reguliere zorg ligt op zijn gat, IC's liggen vol. Mede/voornamelijk vanwege gebrek aan personeel omdat onder meer het ziekteverzuim de pan uit vliegt.

Het is op dit moment toch gewoon het beste om ziekenhuispersoneel als eerste te vaccineren? Prima dat meteen daarna of tegelijkertijd ouderen in verzorgingshuizen aan de beurt zijn, maar doe eerst het ziekenhuispersoneel!

En ik snap ook nog wel dat toen de vaccinatiestrategie bepaald werd, de kaarten er anders bij lagen (ander vaccin leek eerder klaar te zijn - ziekenhuizen werden nog niet overspoeld) maar zoiets moet toch door omstandigheden kunnen worden aangepast?

Wellicht zien we essentiële zaken over het hoofd. Die kans is best groot, maar communiceer dan wat beter want nu lijkt het alleen maar op "we hadden een tijdje geleden nu eenmaal anders beslist en het is gedoe om af te wijken".

Dat ik met mijn dikke reet die spuit pas later krijg, vind ik jammer, maar begrijp ik totaal. Maar Mema moet dat ding gewoon razendsnel kunnen krijgen. Snap echt niet dat daar niet op ingezet wordt.
Oud 31-12-2020, 11:35
Verwijderd
De volgorde moet duidelijk zijn wmb:
- Zorgmedewerkers; ziekenhuizen & primaire zorg eerst
- Rest van de zorgmedewerkers daarna
- Politie, brandweer, onderwijs, kinderdagverblijfmedewerkers & OV medewerkers
- Zwakke groepen
- De rest
Oud 31-12-2020, 12:00
Verwijderd
Ja eens.

Iedereen een beetje klappen voor de zorg, maar voor de rest deze groep keer op keer in de fucking kou laten staan.

Het komt ook op mij over als "verpleging in tehuizen neemt de verantwoordelijkheid niet, dus neemt het mee de tehuizen in, dus laten we daar maar vaccineren". Zonder echt onderzoek te doen.

Klopt gewoon niet. Men denkt veel te licht over mensen die nu doorwerken in de zorg. Het is op dit moment de belangrijkste groep die risico loopt en vormt. Dus daar moet je beginnen.
Oud 31-12-2020, 12:02
Verwijderd
Waarmee ik dus niet zeg dat verpleging geen zorg is. De quote is dan ook niet mijn redenatie, maar zo komt het op me over. Hoop dat dat gesnapt wordt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.