Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 15:18
wup
wup is offline
Ik ga vandaag of morgen ook nog even naar de bank, maarik dacht ik vraag het hier ook even:

Over een paar dagen ga ik voor 5 maanden naar Aruba, om daar vervolgens te werken ( zwart). Nu was ik aan het kijken voor een reisverzekering ( van de Rabobank) maar ik vroeg me af of het wel echt nodig is want:
Ik heb geen ticket voor de tergureis, dus er valt niets te annuleren.
Het huisje hebben we van een particulier, we kunnen altijd vroegtijdig de huur opzeggen als we het maar op tijd aangeven.
Ik neem natuurlijk een meuk bagage mee, maar het zijn voornamelijk kleren waar ik geen bonnetjes meer van heb.
Als het goed is ben ik gewoon in het buitenland verzekerd tegen ziektenkosten via Menzis.

Zijn er nog dingen waar ik nu niet aan denk, waar ik een verzekering voor nodig heb? Want eigelijk is de bagage het enige waar ik zelf dus op kom. Via de Rabobank kwam ik op 60 euro per jaar.. Dat is niet veel, maar is het nodig?

Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 23:31
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Toen ik ben weggeweest heb ik alleen voor de heen- en terugreis zelf, dus die reisdagen, een reisverzekering afgesloten omdat ik alleen op dat moment veel zou kunnen kwijtraken wat veel zou kosten om te vervangen.
Wat betreft de rest van de spullen kwam ik tot de conclusie dat ik nooit veel tegelijk zou kunnen kwijtraken en ik had nauwelijks dingen bij me die veel waard waren; eigenlijk alleen kleren, toiletspullen, cd's, een paar boeken en een paar persoonlijke dingetjes van weinig materiële waarde.
Verder voor mijn eigen gezondheid was mijn ziektekostenverzekering met aanvulling voldoende om zowel mijn repatriëring bij overlijden als bij ongevallen helemaal te dekken. Het is wel verstandig daar naar te kijken bij de dekking omdat ik tussen zes plankjes bij de basisverzekering wel gratis teruggevlogen kon worden, maar zwaar gehandicapt zou ik daar zelf aan bij moeten dragen en dat is erg duur heb ik me laten vertellen. Bij de meeste verzekeraars zit dat wel al in het eerste aanvullende pakket.
Misschien is het nog wel handig om op te merken dat ik daar een kamer huurde en daar een brand- en inbraakverzekering had die dat soort dingen zou dekken.
En veel plezier op reis
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 18:12
Verwijderd
Ik studeer momenteel in Spanje en ik heb wel een reisverzekering bij de Rabobank afgesloten (voor 3 euro per maand dacht ik). Mijn bagage (inclusief laptop en digitale camera die ik ook mee heb) en mijn ziektekosten zijn nu vergoed. Ik heb het tot nu toe nog niet nodig gehad, maar het leek me wel een veiliger idee om dit af te sluiten.

Heb je trouwens je ouders een volmacht over je rekening gegeven?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 07:43
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Lisanne, is dat een doorlopende reisverzekering?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 08:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
bij de hema kun je een veel goedkopere doorlopende reisverzekering afsluiten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 09:37
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Daar heb je meestal niet zoveel aan omdat je maar een x aantal dagen achter elkaar weg mag zijn en na die x dagen tussendoor teruggekomen moet zijn plus dat je iets van 180 dagen per jaar op reis mag zijn met een doorlopende reisverzekering.
edit: die volmacht is inderdaad een goed idee, dat heb ik ook gedaan alleen heb ik mijn vriend gemachtigd die hier bleef.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:57
wup
wup is offline
Ik ben naar de bank geweest en heb toch maar een verzekering genomen. Nog geen 6 euro per maand. Mijn bagage en ziektekosten zijn nu gedekt.
En ik heb mijn broer de volmacht gegeven.. nog bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht permanente reisverzekering annuleren?
JustSaying
2 25-11-2013 19:20
Werk, Geld & Recht Reisverzekering vs zorgverzekering
Fosca
6 12-06-2013 09:06
Werk, Geld & Recht Reisverzekering
Heksjuh
13 05-11-2010 10:06
Werk, Geld & Recht Reisverzekering - Urgent
KreZor
11 22-09-2010 10:55
Werk, Geld & Recht [Vraag] Reisverzekering
Stefanie
4 30-07-2007 11:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp nodig
FerrariR
2 06-01-2007 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.