Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 18:34
thinky
Avatar van thinky
thinky is offline
Ik ben een blank meisje wordt nooit bruin in de zomer (alleen rood),ben echt wit. Ik heb donkerblond haar en groene ogen.
Mijn vriend heeft een donkere huidskleur, bruine ogen en zwart haar.
Als we later kinderen zouden krijgen, welke kleur zouden die dan hebben en haar kleur e.d? of kan je dat niet weten?
Niet dat het mij wat uit zou maken trouwens, het is puur nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 18:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Mijn tante is donker, mijn ex-oom blank. Daar zijn 2 kids uitgekomen. Beiden werden donker geboren, en werden hoe ouder ze werden hoe blanker. Zijn nu spierwit en worden ook niet bruin in de zon.

Maar weten doe je het nooit. Is maar net welke van de eigenschappen dominanter is. En heeft verder weinig met seks te maken. L&G I guess?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 18:52
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
de bazen van mn moeder zijn ook zo...de man is pikzwart en de vrouw is heel wit met rood haar...nou hebben ze 2 meisjes...zoooo mooi....ze zijn een beetje getint...zwarte krullen geen kroeshaar maar grote krullen...en een meisje heeft vanzichzelf vanaf de geboorte een blond plukje....super mooie kindjes zijn dat
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
thinky schreef op 31-10-2004 @ 19:34 :
Ik ben een blank meisje wordt nooit bruin in de zomer (alleen rood),ben echt wit. Ik heb donkerblond haar en groene ogen.
Mijn vriend heeft een donkere huidskleur, bruine ogen en zwart haar.
Als we later kinderen zouden krijgen, welke kleur zouden die dan hebben en haar kleur e.d? of kan je dat niet weten?
Niet dat het mij wat uit zou maken trouwens, het is puur nieuwsgierigheid.
M'n tante is halfsurinaams. Zij is niet heel donker maar haar vader wel.. die is *echt* donker. M'n oom is echt blank. Ze hebben eerst een meisje gekregen die zelfs donkerder was dan haar moeder en en toen een blank jongetje. En is het is zelfs zo.. dat dat jongetje getinte kinderen zou kunnen krijgen. Dus het zegt niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:09
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ligt er maar net aan wat de overheersende eigenschappen zijn..
bij mijn oppasgezin is zij half indisch en hij gewoon nederlands
zij zwart haar en een wat donkere huidskleur hij heel wit met wittig haar

1ste kind-> blank en rood/bruin ondoorkombaar haar echt pluis
2de kind--> blank met heel mooi rood haar
3de kind--> donker en pikzwart haar
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn tante (donker) en oom (blank) hebben 2 super blonde en blanke kinderen. Ze worden wel snel bruin als ze in de zon komen.

Mijn rij instructeur was donker en z'n vrouw blond, die hebben ook een mega blond kind.

Kortom: het kan van alles worden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:23
Verwijderd
dat hangt van de dominantie van de alellen van de kleuren af. (zie je bio boek over erfelijkheid)

maar t kan idd vanalles worden, hangt van zoveel factoren af
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
haha nee dat kun je niet zomaar weten
het is niet altijd zo simpel als in the sims
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:11
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Huidskleur hangt van heel veel verschillende genen af, die niet perse op hetzelfde chromosoom hoeven te liggen. De graad van donkerheid hangt af van het totale aantal dominante genen die aanwezig zijn, maakt niet uit van welke genen.

Even simpel: stel, er zijn drie genen voor huidskleur: a, b en c.
De dominante allelen zijn A, B en C, de recessieve a, b en c.
Iemand met genotype AABbcc heeft dezelfde huidskleur als iemand met AaBbCc en ook als iemand met aaBbCC.

De huidskleur van eventuele kinderen is dus bijna niet te voorspellen omdat er heel veel genen bij betrokken zijn, waarvan er sommigen op dezelfde chromosomen liggen en dus gekoppeld overerven en andere weer niet, en omdat er heel veel verschillende combinaties voor dezelfde huidskleur zijn. Bovendien kan de huidskleur van iemand door de omstandigheden donkerder of lichter worden dan zijn genotype aangeeft. Iemand die veel buiten is, heeft een donkerder huidskleur dan iemand die altijd binnen zit. Dus iemands uiterlijk hoeft niet dezelfde kleur te zijn als zijn genen aangeven en dus doorgeven aan het nageslacht.

Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt, dat moet lukken als je erfelijkheid met biologie hebt gehad. Zo niet, en je wilt het echt graag weten, mag je me pmen voor een uitgebreide uitleg.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r˛ is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 08:56
Billy_bob
Billy_bob is offline
Bruin overheerst volgens mij in het algemeen
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:12
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
donker is dominant

als er bij hem geen wit in de familie zit heeft hij alleen donker en geeft hij dat dus ook door, dan krijgt het kind zowiezo een kleurtje

als er bij hem ook wit in de familie zit kan het zijn dat hij dat ook heeft maar dat dat bij hem niet zichtbaar is omdat wit recessief is, dan kan hij wit of donker doorgeven en is er dus vantevoren niets te zeggen over het kind

simpel gesteld
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:45
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
Ik neem aan dat huidskleur x-chromosomaal overerft, dus er is ook nog een verschil tussen jongens en meisjes.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:16
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
strawberry schreef op 02-11-2004 @ 18:45 :
Ik neem aan dat huidskleur x-chromosomaal overerft, dus er is ook nog een verschil tussen jongens en meisjes.
Eh, hoe kom je daarbij?
Bij mijn weten zit er geen gen voor huidskleur op het x-chromosoom, en zo wel, dan zijn er altijd nog vele andere genen die mede de huidskleur bepalen (zie mijn eerdere post), dus dan zal er geen duidelijk aanwijsbaar verschil tussen jongens en meisjes zijn.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r˛ is.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Wedstrijd-poll: thema kleur
xineof
99 31-03-2005 08:50
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe ontstaan kleuren?
Saycheese
37 19-03-2004 17:47
Software & Hardware Kleuren ver**********
Dr HenDre
19 28-01-2003 20:55
Verhalen & Gedichten het leven heeft even zeven kleuren.
metzondernix
10 06-10-2002 18:18
ARTistiek Inkt voor een Spreuk (of: de magie van kleuren). Deel 1.
metzondernix
5 23-08-2001 21:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.