Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2013, 23:46
hanky123
hanky123 is offline
He gasten, ik ben zeventien nog geen achttien. Weet iemand of ze heel streng controleren in de coffeeshop. Ik had gehoord dat als ze om je ID vragen en als je jonger ben de politie bellen. Heeft iemand het weleens geprobeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2013, 00:05
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ja, ze controleren bij 99 op de 100 coffeeshops heel streng hierop. De politie bellen ze niet als je te jong bent, je komt er gewoon niet in.
Probeer het gewoon niet maar laat anderen het voor je halen, erg lullig voor heel veel anderen als hun favoriete shop dadelijk moet sluiten omdat jij niet een jaartje geduld kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 00:22
hanky123
hanky123 is offline
Oke ja dat is inderdaad wel lullig, ik ken helaas alleen geen mensen die het voor mij willen halen.

Ik vind het wel vreemd dat ik wel alcohol mag kopen, ik kocht laatst 4flessen wijn bij de supermarkt voor een feestje. Terwijl je van alcohol agressief en seksistisch kan worden. Het enige dat je doet als je stoned bent is snoepjes eten en relaxt zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 00:30
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Tja, dan moet je toch echt even wachten. Heb je wel al ooit geblowd? Kun je niet op dezelfde manier weer aan wiet komen?
Zo nee: Stel je er niet te veel van voor, dat eventjes wachten is echt geen ramp.

Ik vind dit inderdaad ook vreemd, doe óf allebei 16+ óf allebei 18+. Waarbij 18 natuurlijk het verstandigst is omdat het dan minder schadelijk is en de meeste mensen van die leeftijd kunnen er beter mee om gaan.

Voor de volgende keer als je nog iets wilt toevoegen: Onderaan je geplaatste bericht staat een knop met "Wijzig". Als je daarop klikt kun je je bericht aanpassen en toevoegen wat je nog was vergeten te zeggen.
Ik heb dit nu even voor je gedaan, maar dan weet je dit voor de volgende keer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 01:03
hanky123
hanky123 is offline
Oke dankjewel prospect. Ja ik heb eerder geblowt dat wat best een tijdje geleden. Ik blowde toen met jongens die er vrijwel verslaafd aan waren (of niks beters te doen hadden). Tot een moment dat ik besloot al mijn wiet weg te geven en de vloeitjes enzo weg te gooien. Wilde mij gewoon concentreren op sporten en school. Nu heb ik vakantie en lijkt het mij eigenlijk wel leuk om weer eens een dagje te spacen. Die jongens ga ik niet meer mee om. Ze vragen dan elke dag of ik kom blowen en pushe of ik geld heb.

die chat gesprekken gaan dan zo:
vriend: hee bro
ik: hey hoe ist
vriend: goed met jou
ik: ook goed
vriend: heb je geld
ik: ja tuurlijk
vriend: oke kom shoppa vanaaf
blabla

kijk dat is niet erg, zij betalen ook vaak de wiet enzo, maar dat is gewoon niet hoe ik het wil. Ik ga liever niet met ze om.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 14:15
Verwijderd
Dat verschilt natuurlijk per shop. De politie zullen ze niet bellen, echter.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 14:18
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
de shop hier en nog wel wat meer shops waar ik ben geweest. zeggen in ieder geval de toegang voor langere tijd te weigeren als je als minderjarige binne probeert te komen. en eigenlijk alle shops waar ik het afgelopen half jaar ben geweest controleerde in ieder geval bij de eerste keer op legitimatie.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 14:46
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ga op de hoek van de straat staan en spreek iemand aan waarvan je duidelijk ziet dat hij naar de shop gaat. Zo begon ik in ieder geval.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 15:31
Verwijderd
Je moet gewoon bij turkse supermarkten om longvloei en tip vragen. Soms vragen ze dan ook of je wiet/hasj wilt.

Oh en ik heb het wel eens mee gekregen in coffeeshops, ben zelf 16. Je moet gewoon zeggen dat je ID nog in je auto ligt ofzo als ze erom vragen. Als ze het niet meegeven, gewoon zeggen dat je dan je rijbewijs o.i.d. pakt en weglopen . Oh, en ze gaan de politie echt niet bellen. Ze kunnen fikse boetes krijgen als er minderjarige in hun shops staan
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 16:50
Verwijderd
Bij alle shops waar ik 'recent' ben geweest (dus geen 10 jaar geleden, maar wel voor de wietpas), vroegen ze om legitimatie bij het binnengaan. Maar dat is wel in de provincies die grenzen aan België. Ik weet niet hoe het verder in Nederland zit.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 22:31
hanky123
hanky123 is offline
Citaat:
Je moet gewoon bij turkse supermarkten om longvloei en tip vragen. Soms vragen ze dan ook of je wiet/hasj wilt.

Oh en ik heb het wel eens mee gekregen in coffeeshops, ben zelf 16. Je moet gewoon zeggen dat je ID nog in je auto ligt ofzo als ze erom vragen. Als ze het niet meegeven, gewoon zeggen dat je dan je rijbewijs o.i.d. pakt en weglopen . Oh, en ze gaan de politie echt niet bellen. Ze kunnen fikse boetes krijgen als er minderjarige in hun shops staan
Heb je dat weleens geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 06:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb me wel eens naar binnen gebluft. Heel soms zit er iemand die alleen maar kijkt of dat wel echt je ID is (en volgens mij verwachten ze ook niet dat je als minderjarige je eigen ID neerlegt). Ik heb heel vaak gehoord dat het leuk geprobeerd was, maar dat ik pech had, maar een enkele keer zat de persoon achter de balie gewoon echt niet op te letten en kreeg ik gewoon mee wat ik wilde hebben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat weleens geprobeerd
Ja en heb het zo weleens meegekregen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 14:40
hanky123
hanky123 is offline
Ik hoefde niet mij ID te laten zien en heb het gewoon meegekregen in de shop. De man achter de balie heeft mij nog vriendelijk geholpen en wat advies gegeven. Het zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat ik mij al anderhalve week niet heb geschoren hehe
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 17:46
Verwijderd
Was dat nou zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:01
biggie123
biggie123 is offline
Hallo is het tegenwoordig nog steeds zo gemakkelijk om wiet te halen terwijl je nog niet 18 bent? ik heb begrepen dat de regels strenger zijn geworden, ik zou dit graag willen weten omdat ik binnenkort weer eens een jointje wil roken maar ik ben nog geen 18, ben 17 jaar en voor het laatst had ik er een gerookt toen ik 15 ofzo was en toen kon ik het wel gewoon halen bij een coffeeshop
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:08
Verwijderd
Ik quote mezelf uit een ander topic.

Citaat:
Je moet gewoon bij turkse supermarkten om longvloei en tip vragen. Soms vragen ze dan ook of je wiet/hasj wilt.

Oh en ik heb het wel eens mee gekregen in coffeeshops, ben zelf 16. Je moet gewoon zeggen dat je ID nog in je auto ligt ofzo als ze erom vragen. Als ze het niet meegeven, gewoon zeggen dat je dan je rijbewijs o.i.d. pakt en weglopen . Oh, en ze gaan de politie echt niet bellen. Ze kunnen fikse boetes krijgen als er minderjarige in hun shops staan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:45
biggie123
biggie123 is offline
Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het lef er niet meer voor om een shop in te stappen waar zo een bord staat met verboden onder de 18 en ID verplicht etc. Vroeger stond dit nooit op de deuren, dat je een ID moet bij je hebben

Ik wil best langs een turkse winkel gaan voor lange vloei en tip, maar ik heb al lange vloei en tip dus is het zonde als ik weer moet betalen voor die lange vloei en tip maar ik ga gwn die coffeeshop binnenstappen en ga het proberen (denk niet dat ik ergens meekrijg)

vooral met me kop ik lijk helemaal niet zo oud

Laatst gewijzigd op 27-06-2013 om 22:51. Reden: Volgende keer gelieve de knop "Wijzigen" gebruiken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2013, 01:52
Verwijderd
Tjah het komt niet uit de lucht vallen dus als je het wil moet je er ook wel wat voor doen. Sowieso moeten Coffeeshops deze borden hebben. Daarnaast kost longvloei en een tipboekje niet zo bijster veel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 10:50
biggie123
biggie123 is offline
jaah ik ga het zo wel ff proberen ik ga er gwn in en als ik niet meekrijg, boeie dan wacht ik maar effe tot 18 ben of ik vraag gewoon buiten iemand die naar de coffeeshop gaat of hij het voor me kan halen, eigenlijk best stom maarjaah
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 10:59
Verwijderd
Je kent toch wel -iemand- die ouder is dan 18 en even voor je naar binnen kan lopen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 22:53
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Lees dit topic eens door. TS daar stelt eenzelfde vraag.

Om mezelf maar even te quoten: [/lui]

Citaat:
Probeer het gewoon niet maar laat anderen het voor je halen, erg lullig voor heel veel anderen als hun favoriete shop dadelijk moet sluiten omdat jij niet even geduld kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 23:06
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik heb de topics even samengevoegd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 21:19
hanky123
hanky123 is offline
Oke guys even een update dan.

Ik had mij dus ruim 1,5 week niet geschoren en het was dus tussen stoppel en baard in. Nou heb ik zonder baardhaar ook al een vrij volwassen hoofd en een vrij breed postuur voor iemand van zeventien. Dusja ik denk dat die vent uberhaupt niet in zijn hoofd zou halen te denken dat ik onder de 20 ben. Daarnaast woon ik gewoon in een stad. Niet aan de rand of in Amsterdam ofso, dus er komen vrijwel nooit buitenlanders binnen. Het enige waar hij dus op let is leeftijd. Ik weet dat er jongens weg gestuurd zijn en dat 18+ mensen daar om ID zijn gevraagd. Zelfs toen ik in de shop stond werd het meisje voor mij om een ID gevraagd.

Conclusie:
- Als je onder de twintig lijkt schat ik de kans klein voor je in
- Als je in een grote stad woont of aan de rand bij Duitsland ofso denk ik dat ze altijd je ID checken
- Ze deden het jongere meisjes niks, ze werd soortvan weggestuurd, maar verder niks.

Ik ben daar trouwens nu al een paar keer geweest. (hehe). En die vent begint mij leuk te vinden. Laatst vroeg ik om 2gram amnesia, toen zei ik hebben jullie ook Ice o lator. Toen zei die man ja en hij pakte het. Ik zei dat ik niet genoeg geld had ervoor. Toen gaf hij het gratis. Ik had het erbij gegooid in de space cake en ik was serieus 2dagen achter elkaar stoned.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 11:12
Verwijderd
Schattig :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2013, 00:16
biggie123
biggie123 is offline
Citaat:
Oke guys even een update dan.

Ik had mij dus ruim 1,5 week niet geschoren en het was dus tussen stoppel en baard in. Nou heb ik zonder baardhaar ook al een vrij volwassen hoofd en een vrij breed postuur voor iemand van zeventien. Dusja ik denk dat die vent uberhaupt niet in zijn hoofd zou halen te denken dat ik onder de 20 ben. Daarnaast woon ik gewoon in een stad. Niet aan de rand of in Amsterdam ofso, dus er komen vrijwel nooit buitenlanders binnen. Het enige waar hij dus op let is leeftijd. Ik weet dat er jongens weg gestuurd zijn en dat 18+ mensen daar om ID zijn gevraagd. Zelfs toen ik in de shop stond werd het meisje voor mij om een ID gevraagd.

Conclusie:
- Als je onder de twintig lijkt schat ik de kans klein voor je in
- Als je in een grote stad woont of aan de rand bij Duitsland ofso denk ik dat ze altijd je ID checken
- Ze deden het jongere meisjes niks, ze werd soortvan weggestuurd, maar verder niks.

Ik ben daar trouwens nu al een paar keer geweest. (hehe). En die vent begint mij leuk te vinden. Laatst vroeg ik om 2gram amnesia, toen zei ik hebben jullie ook Ice o lator. Toen zei die man ja en hij pakte het. Ik zei dat ik niet genoeg geld had ervoor. Toen gaf hij het gratis. Ik had het erbij gegooid in de space cake en ik was serieus 2dagen achter elkaar stoned.
ik ben in elke coffeeshop waar ik een poging waagde weggestuurd ik ben 17 maar ik lijk wel 15 door mijn kop, maar ik ben wel best lang
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol De wietpas
Wammus
84 05-06-2012 19:12
Algemene schoolzaken onderzoekje legalisering van softdrugs
debje3
15 28-01-2008 15:05
Drugs & Alcohol schoolonderzoek over jeugd en drugs..heb je even tijd?
nono
24 21-03-2007 14:19
Lifestyle Complimenten tot op het bot!
Craig Rogen
347 15-01-2007 23:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sterke soorten hasj en wiet verboden?
ConcordDawn
67 15-04-2004 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.