Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wedstrijd-poll: thema kleur
1 1 2.22%
2 1 2.22%
3 3 6.67%
4 4 8.89%
5 13 28.89%
6 1 2.22%
7 3 6.67%
8 4 8.89%
9 2 4.44%
10 2 4.44%
11 9 20.00%
12 2 4.44%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 14:06
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Over een week sluit de poll!


1.
Maar óók aan de regenboog ontbreekt een gouden pot

Doch kuste ik voor jou mijn regenboog
opgehemeld in enkel denkbare kleuren,
- dacht ik, terwijl ik langzaam vloog -
noch mijn dag, noch zonder zorgen.

Maar ’t paarsblauwgroene loog;
wanneer de zon scheen ontbrak regen
Ik ontwaakte langzaam terwijl ik me voortbewoog
dansend door dromen over morgen.

Jij sprak van ’t geelroodroze in ons proloog
- in maar liefst vijftien schone talen –
Helaas, nu vlieg ik hoog en droog
in de gapende schoonheid van vanmorgen.



2.
Kleur.

Rood, geel, blauw , wit,
Klodderje hier, daar.
luchtige, vloeiende bewegingen,
wees een vogel in de lucht en volg.

zwart, groen , grijs, bruin ,
maak het af met somberheid,
een tranendal van zwart,
zwarte tranen, zo zwart als een tranendal.

Volg de weg van het doek,
en zie wat er uit komt,
Kleur doet wel meer,
dan alleen een kleurtje zijn.


3.

gedicht 3 is weggehaald ivm nominaties (door Halogeen)


4.
Levenslang

Zij heeft lichtjes in haar ogen
Kijk naar hoe ze lacht
en straalt- geel en rood

Vragen zijn niet nodig
Kleuren zeggen alles
Dit meisje is verliefd

Hoewel de tijd verstrijkt
en de kleuren veranderen
vervagen zij niet

Deze liefde is voor eeuwig
Haar ziel kleurt rood en geel
Gevoelens voor het leven


5.
Couleur Locale


Onlangs heb ik heel ons huis,
elk plafond, elke muur, elke vloer,
globaal gewit.

Lagen van de oude huurders,
Marrakesh blauw, Java groen, Kenia bruin,
heb ik afgebikt.

Gaten heb ik geplamuurd,
structuurverf van de muur gestucd,
geen randen verder afgeplakt -
alles heb ik meegelakt.

Bij de keuze uit het aanbod,
zeezoutwit, katoenwit, amandelwit,
koos ik het katoen,

kwam thuis met een overschot,
streek, kwastte, rollerde -
tot bloedens toe.

Maar nu ik heb gekliederd,
voel ik me verdwaald.
en heb heimwee in mijn eigen huis:
ik mis
Couleur Locale.



6.

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...

Angstkreten verstompt
achter je rode lippen,

tranen verscholen
achter je blauwe ogen,

gedachten verborgen
achter je bruine rimpelloze gezicht.

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...


7.
Je gaf het leven zoveel kleur.

Een prachtig hart, een roos, je lippen.
De zon, een kuikentje, je huid.
Wolken, golvenschuim, mijn bruid.
De hemel, zee, en waar ze samenslippen.

Het gras, de appels, jong en onervaren.
Beemdkroon, bramen en een zwakke plek.
De herfst, een eikenstam, mijn pakje shag.
Een kraai, de nacht, je donkerlange haren.

Zonsondergang. Nu kleurloos en alleen.
Het lag in de natuur dat je verdween.


8.



Omdat de kwaliteit op deze manier minder is wel even klikken!!!:

http://img.photobucket.com/albums/v2...wedstrijd3.gif


9.
'Blind'

In de stilte van de nacht liggen de kleuren in al hun pracht.
Het groene gras, de donkere witte was.
Ik liep daar door de avond, wachtend op de morgenstond.
Wachtend op een ondergaande zon, die je het verloop van de dag zeggen kon.
Dat je niet alles kon zien, dat dat beter was misschien.
Het blauwe van de hemel, de manier waarop de deur opengaat.
Ook jij stapt naar buiten, met de mededeling dat je me verlaat.
Jij ging naar het Oosten toen ik naar het Westen liep.
Jij zou pas wakker worden als je zeker wist dat ik sliep.
Het was nog iets te direct voor jou, iets te direct dan je zeggen zou.
Op de hoogste berg van de wereld kwamen we elkaar tegen, zwijgzaam,
ietwat verlegen.
Ik liep naar je toe, vol goede moed.
Eén simpele vraag, een blos op mijn gezicht.
Of je dan voor even je ogen open doet.


10.
De dagen van de liefdesschilder

Het was een zaterdagochtend
verdrietig grijs vulde de lucht.
Het was toen de kleuren stroomden
dat jij mij de waarheid toonde.

Het leven leg je mij op de lippen
al weet je dat ik dat niet verdien.
Door rode blindheid laat je me het zien:
de leegte van de liefdesschilder.

- Er bestaan geen kleuren
er is alleen maar jij,
de zondag -


11.
Ruta graveolens


terwijl je speelde met klaver
en de gouden bloemen at

brak je al jouw ruiten
waarin je mij vergat

jij zóu ’t verscheiden schoppen
dicteerde mij vaarwel

schoon ik uit kon met harten
speelde jij een ander spel


12.
Locus Amoenus

Daar, in gedachten, doch in ’t rijk
der gelukzalige verliefden, die
kring’len rond ’t vage vuur
dat helt en zwiert in akoestiek:

dan dwepen tonen op en neer en
dwingt een trance ons te blijven.
Enkel dansen, vreugdevierend,
tezamen ziel - en naakte lijven -.

Glorieus zijn wij verbonden
in gevangen samenzwering:
fase van geloofsbekering
geeft een god noch vele zonden.
Rijzend sist de slang haar wraak
opdat ik buiten grenzen raak
en listenvlechtend lachen allen
nu ík mijn bed ben uitgevallen.



Moge het een leuke wedstrijd worden ^^.
__________________
eight days a week

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 16:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 14:15
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik denk dat ik later uitgebreider zal reageren, maar mijn eerste indruk: hoge kwaliteit! Wat ik nu toe gelezen heb is veel beter dan wat gemiddeld normaal gepost wordt. Positief! . Hihi en ik denk dat ik bij sommige gedichten al wel een idee heb wie de schrijver is.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:37
Verwijderd
Hihi. En dan opnieuw mijn reactie. Sommige mensen hebben we weer erg verbaasd. Over het stemmen denk ik nog even na.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 15:06
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2005 @ 15:37 :
Hihi. En dan opnieuw mijn reactie. Sommige mensen hebben we weer erg verbaasd. Over het stemmen denk ik nog even na.
Je bedoelt toch 'hebben me verbaasd'? Anders begrijp ik je niet. Ik twijfel nog. Sommige gedichten spreken me erg aan, maaar dan staat er weer een grove taalfout in die dat weer teniet doet. (er staan sowieso wel veel fouten) Ik denk er nog even over na.

(sommige mensen moeten na de wedstrijd een paar dingetjes uit hun gedicht die ik niet snap aan me uitleggen)


Ohja, iedereen die meedoet, heel veel succes gewenst, dat de beste moge winnen, en anders ik.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 15:40
Verwijderd
Me natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:31
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Phoe, wat een geweldige gedichten! Nummer 11 vind ik echt supermooi, en nog een paar die ik zo mooi vind.
wat me opvalt is dat er veel verhaalgedichten zijn, niet slecht, maar anders.
De keus voor mij is tussen 5 en 11. ik denk dta het 5 word, omdat ik 11 niet heel veel bij dit thema vind passen, vind ik iets beter bij het thema "kaarten" ofzo, passen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:21
Verwijderd
Twijfelend tussen 3,5,7,9 en 12, heb ik toch maar op Couleur locale gestemd, omdat die naar mijn idee het beste aan het thema voldoet.

Ik had bij heel veel gedichten meteen een idee wie het geschreven had, maar dan kwamen er weer andere gedichten die me in de war brachten.
Ik heb er al de hele dag over na kunnen denken - omdat ze 's ochtends stiekem al even online stonden -, dus zal ik nu een poging doen tot een lange reactie, dat zijn ze wel waard. Bijzonder wat er allemaal gemaakt is van dit naar mijn idee best moeilijke thema.

1. Maar óók aan de regenboog ontbreekt een gouden pot: Het gedicht zelf vind ik heel mooi. Wel heb ik het idee dat kleuren op deze manier al veel vaker gebruikt zijn, met regenbogen enzo, en dat vind ik minder. Zo ook met vliegen, zon en regen. Dat vind ik jammer, want de verwoording vind ik wel heel mooi, en paarsblauwgroene vind ik geweldig leuk

2. Kleur Vooral de eerste strofe sprak mij wel aan. Ik vond het jammer van een tranendal van zwart,
zwarte tranen, zo zwart als een tranendal.
, dat was mij iets te veel zwart. Het is mij ietsje te véél kleur, mede door de titel.

3. Felle kleuren: Ik vind deze erg leuk. Hij roept een geweldig beeld op, en de verwoording en vooral het einde vind ik heel goed. Alleen jammer dat de kleur wel een béétje ver te zoeken is.

4. Levenslang: en de kleuren veranderen
vervagen zij niet
vind ik mooi, en het idee vind ik ook leuk. Ik vind het jammer dat geel en rood bij mij niet helemaal het beeld oproepen dat het gedicht zou moeten doen.

5. Couleur locale Wow, hoe origineel kun je met kleur omgaan ! Ik stond er even van te kijken. Het einde vind ik érg mooi, en het idee natuurlijk ook. De vorm vind ik iets minder, maar het idee maakt een hele hoop goed.
Het idee vind ik echt heel bijzonder, maar ik heb het idee dat de uitwerking misschien nog wel iets beter had gekund. Hoewel ik niet weet hoe het beter kan, sprak het middenstuk mij toch ietsje minder aan.
Maar de originaliteit maakt een hele hoop goed. Erg leuk

6. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...: Opnieuw mis ik hier de kleur een beetje. Een kleur noemen is iets anders dan een gedicht over kleur schrijven. Wel een leuke idee, en vooral de laatste regel. Als de wedstrijd een ander thema had gehad had ik er misschien anders naar gekeken

7. Je gaf het leven zoveel kleur. Zoveel woorden die haast opgesomd leken schrokken me een beetje af, maar een mooi kleurenbeeld geeft het wel, dat moet ik zeggen. En de laatste regel vind ik heel goed en maakt het hele gedicht mooi.

8. De nederlandse samenleving Ik vind het altijd zo lastig om dit onder gedichten te plaatsen Ik vind hem erg leuk, en origineel, maar dit is bijna geen gedicht meer naar mijn idee

9. Blind
Dit gedicht sprak mij op het eerste gezicht het meest aan, wát een mooi beeld, en een beetje dromerig is het, en dat vind ik altijd fijn. Daarna vond ik het jammer van de hoeveelheid rijm nacht-pracht, gras-was, zon-kon, dat is net iets te veel naar mijn idee.
Het blauwe van de hemel, de manier waarop de deur opengaat. vind ik heel erg mooi.

10. De dagen van de liefdesschilder
Ik vond het einde zo onbevredigend En toch lijkt het zo te horen. Verdrietig grijs vind ik erg mooi. De stromende kleuren en rode blindheid weer wat minder. De leegte van de liefdesschilder weer geweldig leuk.

11. Ruta graveolens Leuk, maar waar is de kleur? Alleen in de gouden bloemen, en dat is nou juist het enige stukje wat voor mijn gedicht een klein beetje buiten het gedicht valt. Het klaver-ruiten-schoppen-harten vind ik wel geweldig leuk verwerkt, het komt helemaal niet geforceerd over. Leuk

12. Locus Amoenus
Wat een geweldig mooi woordgebruik en ritme. En een geweldige alliteratie. En wat een mooi einde. Jammer dat ook hier de kleur niet echt in zit, of mis ik wat? En geeft een god noch vele zonden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:33
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Wat een uitgebreid commentaar, Thoughtful!
Zelf ga ik er nog even over nadenken... Sommige gedichten vind ik heel erg mooi. Ook leuk hoe 'kleur' op zulke verschillende manieren gebruikt is. Bij sommige gedichten goed verborgen overigens (wat Thoughtful af en toe misschien een beetje ontgaan is, bij 11 bijvoorbeeld: ruiten, klaveren, schoppen en harten zijn "de kleuren" van de kaarten natuurlijk. Ik denk dat je bij bepaalde gedichten iets langer na moet denken, of er gewoon iets langer naar moet kijken).
In ieder geval ga ik nu nog niet stemmen, ik laat het eerst even bezinken, allemaal. Tenslotte heb ik nog een week.
__________________
et je ne compte pas mes jours.

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Persoonlijk vind ik gedicht 5, alhoewel erg sterk, een beetje op het randje van visuele poëzie met al die plaatjes. Leuke gedichten zitten er tussen, maar heel anders dan ik had verwacht. Normaal staan jullie werkjes bol van kleuren en nu komt het bij sommige gedichten eerder geforceerd over dan natuurlijk. Wel grappig is dat.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:34
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 24-03-2005 @ 18:21 :
En geeft een god noch vele zonden.
Waarom zou dat niet kunnen?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:54
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik houd erg van de vorm van gedicht 3 .. wel jammer dat 'feller dan jou' vrij fout is. Ik vind het idee van no. 5 ook erg leuk, maar krijg ergens toch ook wel het gevoel dat het wat 'overdone' is. 8 vind ik ook leuk, maar doet me wel erg denken aan het gedicht 'racisme' waar hier al eens een link naar stond, ik weet natuurlijk niet of het daar ook door geinspireerd is.

En op de rest zal ik later reageren want ja ik ben nu lui en chagerijnig.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 24-03-2005 @ 19:34 :
Waarom zou dat niet kunnen?
Het ligt er denk ik aan hoe je de zin interpreteert
Citaat:
noch (vw.)
1 [form.] en niet
Als je noch gebruikt heb je dus twee dingen nodig die allebei niet worden gegeven ('dit noch dat', of 'noch dit noch dat'). Bij "geeft een god noch vele zonden" heb je alleen die zonden.

Echter, als je de regel ervoor erbij betrekt krijg je:

fase van geloofsbekering
geeft een god noch vele zonden.

hier geeft de 'fase van geloofsbreking' noch een god, noch vele zonden. En dan klopt het wel.


Na afloop moet de dichter maar even uitleggen welke van de twee mgelijkheden hij/zij bedoelt, of zelfs nog iets anders.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 24-03-2005 @ 19:33 :
Persoonlijk vind ik gedicht 5, alhoewel erg sterk, een beetje op het randje van visuele poëzie met al die plaatjes. Leuke gedichten zitten er tussen, maar heel anders dan ik had verwacht. Normaal staan jullie werkjes bol van kleuren en nu komt het bij sommige gedichten eerder geforceerd over dan natuurlijk. Wel grappig is dat.
Dat doen we om jou te plagen.

Grappig dat je 5 op het randje vindt zitten, dat heb ik toch meer veel meer met 8. Leg eens uit? Alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:59
anoniem persoon
anoniem persoon is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 24-03-2005 @ 18:21 :5. Couleur locale Wow, hoe origineel kun je met kleur omgaan ! Ik stond er even van te kijken. Het einde vind ik érg mooi, en het idee natuurlijk ook. De vorm vind ik iets minder, maar het idee maakt een hele hoop goed.
Het idee vind ik echt heel bijzonder, maar ik heb het idee dat de uitwerking misschien nog wel iets beter had gekund. Hoewel ik niet weet hoe het beter kan, sprak het middenstuk mij toch ietsje minder aan.
Maar de originaliteit maakt een hele hoop goed. Erg leuk
[anoniem]

Je hebt gelijk, maar mijn gedicht is niet juist overgenomen. De juiste versie moet zijn:
  • Couleur Locale


    Onlangs heb ik heel ons huis,
    elk plafond, elke muur, elke vloer,
    globaal gewit.

    Lagen van de oude huurders,
    Marrakesh blauw, Java groen, Kenia bruin,
    heb ik afgebikt.

    Gaten heb ik geplamuurd,
    structuurverf van de muur gestucd,
    geen randen verder afgeplakt -
    alles heb ik meegelakt.

    Bij de keuze uit het aanbod,
    zeezoutwit, katoenwit, amandelwit,
    koos ik het katoen,

    kwam thuis met een overschot,
    streek, kwastte, rollerde -
    tot bloedens toe.

    Maar nu ik heb gekliederd,
    voel ik me verdwaald.
    en heb heimwee in mijn eigen huis:
    ik mis
    Couleur Locale.

[/anoniem]
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:02
Verwijderd
@ anoniem persoon: O, zo vind ik hem ook inderdaad beter

Over dat noch in gedicht 12, dat begreep ik even niet, maar inderdaad lijkt het wel te kunnen kloppen.

En misschien heb ik inderdaad wel wat gemist in sommige gedichten. Dat het de kleuren van de kaarten zijn begrijp ik wel, maar of ik dat nou echt onder kléur vind vallen. Nou ja, leuk gedicht is het wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
anoniem persoon schreef op 24-03-2005 @ 22:59 :
[anoniem]

Je hebt gelijk, maar mijn gedicht is niet juist overgenomen. De juiste versie moet zijn:
Klopt idd, maar zoals jij de versie naar ons hebt gestuurd, breekt hotmail dat in stukken. En dat is dus meegekomen met copy paste. Ik heb het verbeterd.

Ik heb ook in gedicht 3 Op straat schuin gezet want dat was er ook bij ingeschoten zag ik.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:07
Verwijderd
Ik heb getwijfeld tussen 8 en 11.
5 vind ik heel erg leuk gedaan, maar ik ben een liefhebbertje van visuele poëzie, kijkgedichten en dat soort dingen, dus 8 had sowieso al een stapje voor.

Daarentegen vind ik het idee het leukste uitgewerkt door 11. Kaartkleuren, wie had daar aan durven denken ^^. Verder heeft een heerlijk ritme, leuke vorm, prachtig sarcastisch ondertoontje en kies ik dus helemaal voor 11.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:24
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 24-03-2005 @ 21:47 :
Dat doen we om jou te plagen.

Grappig dat je 5 op het randje vindt zitten, dat heb ik toch meer veel meer met 8. Leg eens uit? Alsjeblieft
Ik schop graag tegen de heersende elite, zeker als die al zo vroeg meer dan de helft van de stemmen heeft . Gedicht 8 neigt ook richting visueel, maar het is heel anders visueel, dan gedicht 5. Gedicht 5 maakt echt gebruik van plaatjes. Terwijl gedicht 8 het beeld toch echt door de woorden zelf heeft, weliswaar op een zekere, strakke en geordende manier gerangschikt, maar toch. Ik ben het met Thoughtful eens, je kan je afvragen in hoeverre dit nog poëzie is, of misschien is dit juist poëzie? Gedicht 8 is eerder flauw omdat de normale versvorm hier juist de vorm van het beeld is.

Ik denk dat ik ook voor 11 ga stemmen. Heel creatief gedaan en een heerlijk ritme.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 11:27.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2005, 12:03
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
ik snap 8 niet zo, ik vind het iig niete cht dichten. het zijn 4 woordjes 20 keer herhaald..
ik snap wel dta het de nederlandse vlag is met allochtoon erdoor, maar verder vin dik het een beetje vaag.
Ik heb al gestemd, 5!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb op het derde gedicht gestemd, Felle kleuren. Dat is een gedicht zoals ik wil dichten en die dovemansoren doet het hem, geweldig

Verder vind ik vijf ook mooi, maar de vorm vind ik daarvan een stuk minder, ik had niet geweten waar ik op zou moeten stemmen als die gewoon in zwart had gestaan, maar nu kon ik toch wat gemakkelijker kiezen

Hoewel ik eigenlijk alle gedichten toch van hoge kwaliteit vind, hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb tot nu toe de eerste zeven bestudeerd, en hoewel ik pas wou gaan feedbacken als ik ze allemaal tot me had laten doordringen, wil ik toch ineens zeggen dat ik nr. 7 (Je gaf het leven zoveel kleur) een hele mooie vind.

Subtiel. Associatief. Alleen die shag
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
3, 5, 7, 9, 11, 12..
volgens mij moet ik er nog een nachtje over slapen

soms mis ik wat, sommige dingen haperen wat zo af en toe. de een spreekt nou eenmaal meer aan dan de ander. ik moet er echt nog goed over nadenken, want sommige grote plussers hebben ook nog kleine minnetjes. zo is het thema in sommige echt mooie gedichten toch niet helemaal goed uitgewerkt, vind ik. het noemen van kleuren maakt een gedicht nog niet 'kleur'. ik zal binnenkort een afweging maken, maar ik moet nog wel even zeggen dat ik vind dat de deelnemers goed hun best hebben gedaan . allemaal!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:39
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
12 mensen, 12! Ik vind ze (bijna) allemaal erg mooi maar twaalf is toch wel de beste .

Ik snap niet wat mensen zo mooi vinden in 5 en 8, 5 vind ik gewoon niet mooi en nietszeggend, 8 vind ik te makkelijk, hij's opzich wel 'grappig' maar neej, ik vind het niks hebben. Numero 2 vind ik ook niet zo erg goed eigenlijk.
6 en 12 vind ik de mooiste, maar de rest zijn natuurlijk ook erg mooi ^^.

Ow, zullen we nadat deze poll klaar is een wedstrijd houden wie welke gedicht heeft geschreven ?? Dat lijkt me wel leuk . Je moet dan bij elk gedicht een naam zetten en wie de meeste goed heeft heeft gewonnen (lijkt me logisch maar heb er toch maar ff bij gezet ^^). En muut (en xin volgens mij ook) mag natuurlijk niet meedoen nee ^^. en lampje ook niet want die heeft valsgespeeld !
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-03-2005 @ 14:39 :
Ow, zullen we nadat deze poll klaar is een wedstrijd houden wie welke gedicht heeft geschreven ?? Dat lijkt me wel leuk . Je moet dan bij elk gedicht een naam zetten en wie de meeste goed heeft heeft gewonnen (lijkt me logisch maar heb er toch maar ff bij gezet ^^). En muut (en xin volgens mij ook) mag natuurlijk niet meedoen nee ^^. en lampje ook niet want die heeft valsgespeeld !
Ja, maar degene die hebben meegedaan met de wewdstrijd dan? Die weten welk gedicht ze zelf hebben geschreven. En als alle 12 dichters hun lijstje hebben gepost, kan iedereen zo zien wie wat heeft geschreven, omdat ze hun eigen sowieso goed hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 14:51 :
Ja, maar degene die hebben meegedaan met de wewdstrijd dan? Die weten welk gedicht ze zelf hebben geschreven. En als alle 12 dichters hun lijstje hebben gepost, kan iedereen zo zien wie wat heeft geschreven, omdat ze hun eigen sowieso goed hebben.
Dan zou je het dus anoniem naar iemand moeten sturen of zo... Jaja, zoiets is nog best lastig te realiseren!

Overigens ken ik jullie stijl niet goed genoeg om te weten wie wat heeft geschreven
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 14:07
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik twijfel nu nog tussen 3, 7, en 12.

Van 3 vind ik

tussen de kleuren en geuren,
hoewel ik verkouden ben, en blind.”
“Je vergeet je dovemansoren”, zeg ik

een heel fijn stukje. Hoewel de 'dan jou' wel heel erg fout is.



Wat me van 7 aanspreekt weet ik niet precies, maar hij is wel heel mooi. Helaas, zoals Not For Sale al zei, jammer van de shag.
Edit: is het niet samenslibben, ipv samenslippen?



Bij 12 spreekt het taalgebruik me heel erg aan. Alleen de Latijnse titel al:

"Locus amoenus
De vorm van natuurbeschrijving van een idyllisch plekje, ontstaan in de fantasie van de schrijver en dus niet aan de hand van een bestaande plaats."

^^



Ik neig naar 12, maar ik wacht nog even met m'n uiteindelijke beslissing.

Edit: Nu ik 12 teruglees, kan ik de kleur eigenlijk ook niet vinden. Het zal wel aan mij liggen, de kleur zit er vast wel in, maar ik heb 'm nog niet gevonden. Het wordt steeds moeilijker kiezen, gelukkig zijn het er toch geen 30 geworden.

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:56
anoniem persoon
anoniem persoon is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-03-2005 @ 14:39 :
5 vind ik gewoon niet mooi en nietszeggend
Niet mooi, ok. Nietszeggend, . In dit gedicht zitten meerdere lagen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:59
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
anoniem persoon schreef op 25-03-2005 @ 16:56 :
Niet mooi, ok. Nietszeggend, . In dit gedicht zitten meerdere lagen.
Sorry, ik had het anders moeten zeggen. Ik bedoelde dat als ik het lees zegt en 'doet' het me weinig, dus voor mij is het niets(/weinig)zeggend.

Edit: Volgens mij is het toch ook niet de bedoeling dat de schrijver van een gedicht in een ANONIEME gedichtenwedstrijd zijn gedicht gaat verdedigen of extra uitleg gaat geven ? Dat lijkt mij iig logisch...
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:22
anoniem persoon
anoniem persoon is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-03-2005 @ 16:59 :
Volgens mij is het toch ook niet de bedoeling dat de schrijver van een gedicht in een ANONIEME gedichtenwedstrijd zijn gedicht gaat verdedigen of extra uitleg gaat geven ? Dat lijkt mij iig logisch...
Je hebt gelijk. Maar dit is een volledig anonieme account, die ik in eerste instantie voor deze thread heb gemaakt, omdat mijn gedicht niet juist was geplaatst. Niet mijn normale naam dus ofwel anoniem. Ik zal verder inderdaad niet meer reageren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 23:02
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik stem op 5, de simpelheid zelve. Simpel doch doordacht, en daarvoor hulde!

[nog even een edit:]
Citaat:
globaal gewit.
Bij deze lag ik toch wel even onder tafel van het lachen.


And so sayeth I.
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 08:19
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
na een nachtje geslapen te hebben, ben ik op de volgende weloverwogen keuze gestrand: nummero 11.
de uitwerking van het thema vind ik wat minder, maar de verwerking van het kaartenspel is echt fantastisch.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:51
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik stem #3
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:54
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
het begint erop te lijken dat deze verschrikkelijke cliché waarheid wordt: er is 1 winnaar en de rest heeft natuurlijk allemaal de 2e plaats
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 10:15
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 26-03-2005 @ 10:54 :
het begint erop te lijken dat deze verschrikkelijke cliché waarheid wordt: er is 1 winnaar en de rest heeft natuurlijk allemaal de 2e plaats
Als we nu allemaal een paar onderkoffers maken en op een ander gedicht stemmen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:07
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Nou, na heel lang wikken en wegen heb ik een beslissing gemaakt. Ik wilde eerst stemmen op 12, maar ik kon het thema er niet in terug vinden, helaas. 3 en 7 waren de overgebleven twee, waarbij ik richting 3 neigde. Maar, de 'dan jou' in 3 is onvergeeflijk, dus mijn uiteindelijke keuze is geworden: 7
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 13:04
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 12:07 :
Ik wilde eerst stemmen op 12, maar ik kon het thema er niet in terug vinden, helaas.
In twaalf zie ik ook helemaal geen kleur of iets wat daarmee te maken heeft dit mag toch niet ?! Ik heb er wel opgestemd omdat ik hem zo mooi vond maar heb zelf eigenlijk gekeken hoe de schrijver/ster kleuren gebruikt, originaliteid met kleurtjes, enz. .
Maare, whoever deze poll nou gemaakt heeft moest toch ook wel opletten dat het over kleur gaat ?! Dunkt me... (geinig woord trouwens ^^)
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2005, 13:06
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 11:15 :
Als we nu allemaal een paar onderkoffers maken en op een ander gedicht stemmen
Dat heb ik allang gedaan, waarom denk je dan dat mijn gedicht de meeste stemmen heeft
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:08
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
oh trouwens, Muut en Xin, al enig idee hoe lang we poll open houden?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:17
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
xineof schreef op 24-03-2005 @ 15:06 :
Over een week sluit de poll!
Dus, Halogeen, volgens mij is 't wel duidelijk.

Diary of Dreams: in twaalf zit wel kleur. Ik heb er ook lang naar gezocht. Pas toen ik in een andere richting ging kijken, merkte ik het op.

Maar ik weet nog steeds niet op welk gedicht ik ga stemmen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:25
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 26-03-2005 @ 15:17 :
Dus, Halogeen, volgens mij is 't wel duidelijk.

Diary of Dreams: in twaalf zit wel kleur. Ik heb er ook lang naar gezocht. Pas toen ik in een andere richting ging kijken, merkte ik het op.

Maar ik weet nog steeds niet op welk gedicht ik ga stemmen.
Ik zie het nu. Maar ik heb al gestemd.
Halo, kan ik m'n stem nog wijzigen?

(ik herinner me een Dopper die dat wel vaker doet zo)

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 14:42
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
bij mijn weten kan het niet.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:17
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 26-03-2005 @ 15:42 :
bij mijn weten kan het niet.
Je dreigt dat ook te doen als mensen gaan valsspelen, dat was dus ook bluf ?
Kan je niet beide gedichten even uit de poll halen en dan het goede aantal stemmen geven (of kan je ook geen stemmen extra geven als je fb bent ?).
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:41
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ach, het maakt ook niet zo veel uit, de nummer 1 is al niet meer van de troon te stoten.
of misschien beter:

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:52
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 17:41 :
Ach, het maakt ook niet zo veel uit, de nummer 1 is al niet meer van de troon te stoten.
of misschien beter:
Hmja, de winner staat al vast, dat is jammer vind ik want nu is het niet meer zo leuk... en zelf vind ik eigenlijk niet dat die mag winnen.
Het kan misschien een beetje stom klinken maar kan iemand uitleggen waarom zo veel mensen die zo goed vinden ? Ik heb 'em nog een paar keer gelezen maar ik vind het echt niet zo speciaal...

Edit: Natuurlijk respecteer ik jullie mening, wie ben ik om daar iets over te zeggen, maar ik ben gewoon verrast en benieuwd, that's all .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:08
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
No. 5 heeft al 11 stemmen? Ik heb nog niet gestemd maar zal daar niet op stemmen. Het is een leuk gedicht maar ik vind niet dat het met zoveel stemmen verschil moet winnen.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:10
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
De strijd om de tweede plaats is nog wel spannend.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:15
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Citaat:
CSN schreef op 26-03-2005 @ 19:08 :
No. 5 heeft al 11 stemmen? Ik heb nog niet gestemd maar zal daar niet op stemmen. Het is een leuk gedicht maar ik vind niet dat het met zoveel stemmen verschil moet winnen.
Hmm, de voorsprong maakt niet zoveel uit toch?

Ik zat te twijfelen tussen 11 en 3. 12 snap ik niet, dat vind ik wel jammer, kan iemand die misschien uitleggen, waar zit die kleur in? 5 vind ik wel leuk, maar die sprong er voor mij niet echt tussenuit, ik weet ook niet waarom die zoveel stemmen heeft, misschien snap ik die ook niet.

3 heeft als minpunt dat het zo'n zwak einde heeft, en 11 heeft als minpunt dat ik het niet echt een leuke uitwerking van het thema vind geworden.

Ik kies toch maar voor 11, omdat het een goed gedicht is en toch wel indirect met het thema verbonden is. Ik zou trouwens wel durven wedden dat ik weet wie dat gedicht gemaakt heeft, geldt ook voor 5, de rest zou ik niet weten .
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:19
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
traangast schreef op 26-03-2005 @ 19:15 :
Hmm, de voorsprong maakt niet zoveel uit toch?
Nee, nee, je hebt gelijk: ik zei het verkeerd. Ik stem niet niet op 5 omdat die zover voor ligt, maar omdat ik vind dat, zoals je al zei, no. 5 er voor mij niet echt uitsprong. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het wat raar vond dat dat gedicht zoveel meer stemmen heeft .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:23
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
De voorsprong maakt natuurlijk niet uit bij het beslissen op wie je stemt, maar het is natuurlijk wel veel leuker als het spannend blijft, dat elke stem telt.

De kleur bij 12 zit heel goed verstopt, of eigenlijk misschien juist niet. Ik zag het ook pas toen ik Re3ms post had gelezen.

Oh, en het is misschien idd wel leuk als we na afloop gaan raden wie wat heeft geschreven. Niet met lijstjes maken, maar gewoon waar je een vermoeden over hebt. Ik heb wel een paar vermoedens.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:57
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 19:10 :
De strijd om de tweede plaats is nog wel spannend.
Inderdaad . Dat kan nog best spannend worden, maar toch is het een beetje jammer dat 5 gewoon 40% van de stemmen heeft...
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare
Halogeen
180 15-10-2005 18:31
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll Thema: Alfred's Mare
Halogeen
59 03-10-2005 16:11
Verhalen & Gedichten Wedstrijd-Poll: Thema "de fluitende blokeend"
Halogeen
170 02-07-2005 08:30
Verhalen & Gedichten WEDSTRIJD: Thema: De fluitende blokeend
Halogeen
152 18-06-2005 08:17
Verhalen & Gedichten Winnaars wedstrijd 'Kleur'!
xineof
125 21-04-2005 21:12
Verhalen & Gedichten WEDSTRIJD: Thema 'kleur'.
xineof
247 24-03-2005 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.