Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 10:37
FB
Avatar van FB
FB is offline
Hoi mensjes,

het zit zo: ik zit nu in VWO5, en ik doe het NT-profiel.
Ik kan qua cijfers over, maar sta een 5 voor scheikunde, en een 6 voor wis- en natuurkunde. En ik heb - vooral bij scheikunde maar ook bij natuurkunde - een behoorlijke achterstand qua kennis en vaardigheid.

Wat denken jullie? Kan ik het beste overgaan en het erop wagen, of de 5e overdoen en met meer kennis het examenjaar ingaan?

Grtz,
F
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 11:18
Verwijderd
die cijfers, zijn dat overgangscijfers of SE-cijfers..?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 12:58
FB
Avatar van FB
FB is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
die cijfers, zijn dat overgangscijfers of SE-cijfers..?
Deels SE (daarvoor sta ik dus ook niet super), grootste deel overgang.

Maar het grootste probleem zijn dus niet de (SE)cijfers maar de kennis- en vaardigheidsachterstand
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:21
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik zou je aanraden om het jaar over te doen. Het wordt toch moeilijker volgend jaar allemaal en ga je met magere cijfers het examen in en is het nog erg onzeker of je het allemaal gaat halen.

Daarnaast ben je nog vrij jong, dus het kan ook geen kwaad om een jaartje over te doen.

Maar hecht niet te veel waarde aan wat mensen zeggen, doe vooral wat je zelf het beste lijkt.

Groetjes
Ben(die weet dat exacte vakken gewoon moeilijk zijn, maar er zelf niet aan moet denken om iets anders te doen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:51
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Tja, goeie vraag....
Als jullie toch bezig zijn, heeft er ook nog iemand advies voor mij? (dit jaar overdoen of toch volgend jaar examen..)

ik zit in 4havo, ik st nu een 9 voor bio, een bijna 9 voor scheikunde.....maarr...... helaas, net een mager 6je voor natuurkunde en een 5 voor wiskunde. (ik doe N&G)
Tja, de rest van de vakken... M&O, Frans en Engels zijn ook allemaal...nouwja, misschien een 6je, maar niet veel meer....
maar, daar tegenover staat wel weer een redelijk ruime 7 voor nederlands...
verder moet ik het een beetje hebben van al die PO's, als die goed gaan kom ik er wel. maar of ik het examen dan ook haal...



weetje, als ik het zo eens bekijk allemaal ziet het er beswel kansloos uit...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
Tja, goeie vraag....
Als jullie toch bezig zijn, heeft er ook nog iemand advies voor mij? (dit jaar overdoen of toch volgend jaar examen..)

ik zit in 4havo, ik st nu een 9 voor bio, een bijna 9 voor scheikunde.....maarr...... helaas, net een mager 6je voor natuurkunde en een 5 voor wiskunde. (ik doe N&G)
Tja, de rest van de vakken... M&O, Frans en Engels zijn ook allemaal...nouwja, misschien een 6je, maar niet veel meer....
maar, daar tegenover staat wel weer een redelijk ruime 7 voor nederlands...
verder moet ik het een beetje hebben van al die PO's, als die goed gaan kom ik er wel. maar of ik het examen dan ook haal...



weetje, als ik het zo eens bekijk allemaal ziet het er beswel kansloos uit...
owwww kat, jij moet niet zeiken.......
als jij als zo 'slecht' staat...
dan ben ik helemaal beroerd


* nog nooit een voldoende voor natuurkunde
* dankzij po scheikunde nu net een 7, maar er komt nog een pw aan waar ik waarschijnlijk niet zo'n hoog cijfer voor haal
* wiskunde gaat wel
* bio ook wel een beetje
en de rest gaat ook wel

maar natuur- en scheikunde is dus bij mij echt een probleem.
en ik weet ook niet of ik dan volgend jaar mn examen haal.
voor natuurkunde verwacht ik gewoon dat ik dat examen niet haal. Ik weety gewoon echt niks. niet van het begin van het jaar, en ook niet van nu, en ook niet van de tussenliggende periode.
scheikunde ook, het hele begin van het jaar ben ik gewoon kwijt

Nouja, ik had dus ook het probleem van zal ik wel, zal ik niet over...
Maar ik heb besloten, dat als ik niet blijf zitten op weet ik wat. vinken, of toch cijfers
maar als ik dus overga, ik ook gewoon OVER ga. en niet blijf zitten. Dan zie ik volgend jaar wel weer of ik me examen wel of niet haal.
Haal ik het niet, doe ik 5 havo gezellig nog een keer, en haal ik het wel...
tja,,, dan moet er een wonder gebeurt zijn



Maar FB
Als ik jou was (situatie is zo ongeveer hetzelfde) zal ik gewoon volgend jaar ervoor gaan, en je eindexamen gaan doen!

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:03
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Kat schreef:
Tja, goeie vraag....
Als jullie toch bezig zijn, heeft er ook nog iemand advies voor mij? (dit jaar overdoen of toch volgend jaar examen..)

ik zit in 4havo, ik st nu een 9 voor bio, een bijna 9 voor scheikunde.....maarr...... helaas, net een mager 6je voor natuurkunde en een 5 voor wiskunde. (ik doe N&G)
Tja, de rest van de vakken... M&O, Frans en Engels zijn ook allemaal...nouwja, misschien een 6je, maar niet veel meer....
maar, daar tegenover staat wel weer een redelijk ruime 7 voor nederlands...
verder moet ik het een beetje hebben van al die PO's, als die goed gaan kom ik er wel. maar of ik het examen dan ook haal...



weetje, als ik het zo eens bekijk allemaal ziet het er beswel kansloos uit...
Dat is toch niet zo slecht?? 2 negens, 1 vijf, 1 7, en voor de rest zessen? Als je volgend jaar goed je best doet lijkt het me dat je het wel kan halen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:41
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:


Dat is toch niet zo slecht?? 2 negens, 1 vijf, 1 7, en voor de rest zessen? Als je volgend jaar goed je best doet lijkt het me dat je het wel kan halen
Misschien heb je idd wel gelijk... tja, ik probeer het gewoon. hoppa.
dankje!
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:43
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

...Tekst...
ok, ik probeer het ook. en anders doen we 5H samen over
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:


ok, ik probeer het ook. en anders doen we 5H samen over
ja, is ook wel gezellig

Maar als 1 van ons 2-en dit jaar blijft zitten, ben ik het wel, en niet jij
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 07:48
Verwijderd
Zoiets heb ik ook ik sta een 6,1 voor scheikunde maar ik snap er geen hol van. Ik kloot maar wat aan. Maar hoe ik aan die 6 kom snap ik zelf ook niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 15:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zeker weten over doen. Ik zat met hetzelfde probleem.

Kijk.

De kans is best groot dat je nu je examen niet haalt. Dan moet je dus de 6e overnieuw doen. Nu kan ik je vertellen dat je veeeel beter de 5e kan overdoen dan de 6e. Ik heb het ook gedaan, en sta er nu lekker sterk voor, ik heb het volste vertrouwen in m'n examen. Andere mensen die WEL zijn overgegaan (op het nippertje) hebbne heel het jaar moeten stressen en weten niet eens of ze wel geslaagd zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:04
flamez
flamez is offline
mooi blijve zitte, goede se cijfers laten staan, volgend jaar achterstand wegwerken en dan overgaan en slagen

greetz

flamez
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
flamez schreef:
mooi blijve zitte, goede se cijfers laten staan, volgend jaar achterstand wegwerken en dan overgaan en slagen

greetz

flamez
tja, kijk als wij het jaar overdoen, moet je dus ook echt alles overdoen, behave de vinken, maar voor het vak waar we dit jaar de meeste vinken voor hadden, moet je volgend jaar nog meer opdrachten gaan maken, en die moeten ook de zittenblijvers maken. Ze heten dan geen vinken meer, maar opdrachten-die-in-de-les-moeten-worden-gemaakt en dat worden er weer veel meer as dit jaar,
dus voor mij is het aantrekkelijk om de laatste pww nog ff alles eruit te halen, en overgaa, en dan volgend jaar wel weer verder zien
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 06:06
FB
Avatar van FB
FB is offline
Laatste proefwerkweek alle cijfers voldoende, op 2 na:

Natuurkunde: 1
Scheikunde: 2.4

Die twee ga ik dus herkansen (wij hebben 2 herkansingen), maar ik heb er nie veel vertrouwen in

Vandaag nog even gesprek met mijn leraar scheikunde, en daarna tegen m'n mentor zeggen wat m'n definitieve keuze is... Maar ik sta voor scheikunde nu een 4.5, voor natuurkunde een 5.6 en voor wiskunde een 5.8... en dat zijn dan m'n profielvakken

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:31
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
FB schreef:
Laatste proefwerkweek alle cijfers voldoende, op 2 na:

Natuurkunde: 1
Scheikunde: 2.4

Die twee ga ik dus herkansen (wij hebben 2 herkansingen), maar ik heb er nie veel vertrouwen in

Vandaag nog even gesprek met mijn leraar scheikunde, en daarna tegen m'n mentor zeggen wat m'n definitieve keuze is... Maar ik sta voor scheikunde nu een 4.5, voor natuurkunde een 5.6 en voor wiskunde een 5.8... en dat zijn dan m'n profielvakken

Grtz,
F
Dan lijkt me het toch wel verstandig het jaar over te doen....

Hoe sta je voor de andere vakken?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:54
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
FB, heb je er veel voor gedaan dan dit jaar ?

ik zit in havo 4, heb weinig uitgevreten en daardoor is het nog de vraag als ik over ga (ik ga er nu wel van uit)

kijk, als ik er nu alles voor gedaan zou hebben, en zo staan als ik nu sta, ging het jaar nog een xtje doen..

nat: 5,6
schei: 4,8
wis: 5,8
engels: 4,9
nl: 5,9
du: 6,0
inf: 9,2

profiel NT.. k ga dus gewoon over denk ik.. *hangt nog van 3 pwjes af morgen, en overmorgen*

maar wat ik denk.. gwoon zorgen dat je t volgend jaar haalt, en dan verder zien.. ook al loop je een achterstand, gwoon zorgen dat je over gaat.. misschien is de kans klein dat je t exames haalt, maar die is er, en anders niet

maar jij beslist natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:37
Elle baby!
Avatar van Elle baby!
Elle baby! is offline
Ik sta een 4 voor Wiskunde en een 5 voor M&O, verder sta ik een 8, twee zevens en de rest zessen....het is niet het beste van de wereld maar op zich kun je dan toch wel over en je examen halen? Graag eerlijk advies want ook ik weet niet wat ik er mee aan moet! Kuss
__________________
-Don't be afraid to be blonde-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2002, 21:16
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
Elle baby, ik zou het gewoon proberen.. kijken waar het schip strand.. maar dat is mijn instelling
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:30
Verwijderd
ik ga over met allemaal zesjes en een 5 maar doe het wel!

misschien is het beter om te blijven zitten maar kan absoluut nmiet nog 2 jaar op deze school zitten

ik ga gewoon in de zomervakantie wat doen en volgend jaar veel

maar mijn cijfers zijn ook wel iets beter dan die van jou
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:31
Elle baby!
Avatar van Elle baby!
Elle baby! is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
ik ga over met allemaal zesjes en een 5 maar doe het wel!

misschien is het beter om te blijven zitten maar kan absoluut nmiet nog 2 jaar op deze school zitten

ik ga gewoon in de zomervakantie wat doen en volgend jaar veel

maar mijn cijfers zijn ook wel iets beter dan die van jou
Heb je het nu tegen mij of iemand anders? Just checking...
__________________
-Don't be afraid to be blonde-
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Elle baby! schreef:


Heb je het nu tegen mij of iemand anders? Just checking...
nee FB
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 10:06
Verwijderd
Ik zou het gewoon proberen, als het niet lukt kun je nog altijd vwo6 overdoen. En als je gewoon hard werkt weet ik bijna zeker dat je het wel lukt.

Lau
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:49
Verwijderd
Nooit expres een klas overdoen, gewoon ervoor gaan.

Ik ken iemand die met allemaal bijna 5-en is overgegaan van de 5de naar de 6de en nu met gemak zijn eindexamen heeft gehaald. Dat komt omdat op sommige scholen het niveau veel hoger ligt dat het niveau van de centrale examens, dus met de examens kun je het ophalen. De overgang van de 5de naar de 6de is de moeilijkste, als je die haalt ben je er.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:32
georgie
georgie is offline
je kunt ook altijd naar 5 havo gaan, kun je wel volgend jaar examen doen, maar heb je het wel wat makkelijker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2002, 07:42
FB
Avatar van FB
FB is offline
Scheikunde-cijfer gezakt naar een 4.2

Wiskunde: 5.8
Natuurkunde: 5.6
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 09:25
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
georgie schreef:
je kunt ook altijd naar 5 havo gaan, kun je wel volgend jaar examen doen, maar heb je het wel wat makkelijker
Op de meeste schiolen kan dat niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
georgie schreef:
je kunt ook altijd naar 5 havo gaan, kun je wel volgend jaar examen doen, maar heb je het wel wat makkelijker
Kan bij ons niet, omdat we al een hoop vakken in 4VWO afronden (geschiedenis1, Maatschappijleer, Biologie1, MMT) en in 4 HAVO worden veel meer schoolexamens gemaakt dan in 4VWO
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:13
Nuck
Nuck is offline
Ik denk dat je misschien inderdaad beter de 5e over kan doen. Dan heb je de kans om de stof te gaan begrijpen en zit je niet zo te stressen in je examenjaar.
Ik zit nu in 5 gym, N&G, en ik sta met SE-cijfers een 8 op wiskunde, een 8 op scheikunde, een 8 op bio en een 7 op natuurkunde. Toch heb ik vorige week een wis-tentamen gigantisch verknald (black-out, I guess) en natuurkunde was ook vrij pittig...Daar kan ik dus zelf gigantisch van balen. Maar ja, ik denk dat ik volgens de meesten van jullie niet moet zeuren .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:14
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Kan bij ons niet, omdat we al een hoop vakken in 4VWO afronden (geschiedenis1, Maatschappijleer, Biologie1, MMT) en in 4 HAVO worden veel meer schoolexamens gemaakt dan in 4VWO
Bij ons kan het wel, maar dan moest je in de tentamenweek tentamens voor de havo maken.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 14:21
georgie
georgie is offline
Bij ons op school is dat geen probleem om van 5 VWO naar 5 HAVO te gaan, ze kijken naar de cijfers die je in 4 VWO gehaald hebt en je moet in 5 VWO maatschappijleer en anw voldoende hebben afgesloten en in 4 VWO geschiedenis 1. Je moet alleen extra hard werken voor duits 1 of frans 1, omdat dit vak op de HAVO een andere inhoud heeft
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 14:46
Verwijderd
Ik zit in 5vwo (n&g + m&o), maar blijf waarschijnlijk zitten.
Was altijd best goed in wib, maar dit jaar wilde het om de een of andere reden niet lukken.
sta nu voor wib1 een 3,5 voor sk een 5,5 voor na1 een 7 en voor bio1+12 een 7,5 .
De kans dat ik overga is dus minimaal.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:41
Sommetje
Sommetje is offline
Het me beter om het jaar over te doen, omdat je anders met minimale cijfers en minimale kennis het examenjaar ingaat en dan moet je keihard werken om alles bij te houden.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:35
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
ZOals ut er nou naar uitziet WEL,maar...kben benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 12:50
Elle baby!
Avatar van Elle baby!
Elle baby! is offline
HELP HELP HELP HELP HELP!
ik word vandaag opgebeld of ik wel/niet over ben, rond half 5 weet ik het. Ik doe ook VWO 5 en het kan echt allebei de kanten nog op! Ik vind het niet erg om te blijven zitten maar ik word gewoon zenuwachtig van het wachten op die telefoon....nog lotgenoten aanwezig???
__________________
-Don't be afraid to be blonde-
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 16:18
)Vampje(
)Vampje( is offline
IK ben pas hopeloos!! Waarschijnlijk een 4 voor wiskunde, 5/6 voor GS, 6 voor NL EN, CKV, en met een beetje geluk ook voor AK en misschien TEK en ik hoop op een 7 voor FA en DU...

Zit nu in 5VWO en denk dak het jaar maar over moet doen... Heb ook meer dan een maand gemist.

Bah wat belabberd..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2002, 19:31
Verwijderd
de leraren hebben besloten dat een jaartje extra voor mij toch beter is :9
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:31
Verwijderd
de leraren hebben besloten dat een jaartje extra voor mij toch beter is
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:11
'Sister Bliz
Avatar van 'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
FB schreef:
Hoi mensjes,

het zit zo: ik zit nu in VWO5, en ik doe het NT-profiel.
Ik kan qua cijfers over, maar sta een 5 voor scheikunde, en een 6 voor wis- en natuurkunde. En ik heb - vooral bij scheikunde maar ook bij natuurkunde - een behoorlijke achterstand qua kennis en vaardigheid.

Wat denken jullie? Kan ik het beste overgaan en het erop wagen, of de 5e overdoen en met meer kennis het examenjaar ingaan?

Grtz,
F
Ik weet niet hoe je aan die achterstand komt, maar ik denk dat ik in jouw plaats niet (vrijwillig) zou willen blijven zitten.

Wat mij betreft: Dit is een spannende tijd, maar ik vertrouw erop dat ik gewoon overga, net als de vorige vier jaar op het VWO. Plus dat ik heel veel geleerd heb, zeker in de afgelopen proefwerkweek.
__________________
Sister Bliz met streepje voor :|
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef:
Ik zit in 5vwo (n&g + m&o), maar blijf waarschijnlijk zitten.
Was altijd best goed in wib, maar dit jaar wilde het om de een of andere reden niet lukken.
sta nu voor wib1 een 3,5 voor sk een 5,5 voor na1 een 7 en voor bio1+12 een 7,5 .
De kans dat ik overga is dus minimaal.
Ik ben over naar de 6e!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Blijven zitten of weg?/ lager niveau??
JJR
7 06-07-2016 11:17
Algemene schoolzaken Blijven zitten
Deandra
5 22-03-2015 21:45
Algemene schoolzaken blijven zitten of niet??
lomeya
5 01-07-2014 14:41
Algemene schoolzaken Zelf bepalen of je mag blijven zitten of niet!!? Help!
Vruchten123
8 23-06-2012 20:48
Algemene schoolzaken blijven zitten of niet??
1208
9 07-07-2008 19:38
Algemene schoolzaken Blijven zitten op gym?
Faerie
64 13-03-2005 17:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.