![]() |
||
![]() |
Citaat:
Roken dus in heel het Verenigd Koninkrijk verboden in alle openbare gelegenheden. Heel goed nieuws (maar dat is dan mijn mening). Wat is jullie mening? En gaat dit het Nederlandse rookbeleid beinvloeden? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vandaar: goede zaak, ook al ben ik wel van mening dat er rookruimtes zouden moeten zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
Verhoog dan ook meteen de prijs van junkfood en brandstof. Hell.. waarom niet meteen alle junkfood restaurants verbieden? Sinds het ze toch om het redden van levens gaat...
||
Citaat:
![]() Ik hoop heel erg dat roken in restaurants en dergelijke verboden wordt. Niets zo irritant als vieze rooklucht in je gezicht als je je pizza aan het eten bent. Over cafés ben ik nog niet helemaal uit. Roken in een kroeg vind ik normaler dan in een restaurant. Verder moeten rokers ook niet zo zeuren: je kan je sigaretje toch ook even buiten opsteken? Dat doe je ook als je bij andere mensen thuis bent.
||
Citaat:
||
Citaat:
Na het eten rook ik ook altijd graag een peuk. Ik ben het wel met je eens dat het zwaar irritant is als mensen tijdens het eten aan het roken zijn, ondanks ik zelf een roker ben. Maar dat is simpel op te lossen door rokers gescheiden te houden van niet-rokers. Hier zie je dat overigens in veel restaurants al ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het kan dan wel anders zijn dan roken, maar het komt op hetzelfde neer. Daarbij vervuil je met een auto veel meer lucht dan met roken, zeker als je bijna alleen maar stil staat (zoals in Londen tijdens spitsuur, om het maar even in Engeland te houden). Dat is een stuk schadelijker voor de gezondheid dan die paar cigaretten die gerookt worden. Bovendien is het verboden van roken in pubs naar mijn idee dodelijk voor de omzet van de eigenaars. Als ik niet meer mag roken in de kroeg drink ik thuis wel een biertje, bij een biertje hoort nou eenmaal een cigaret. ![]()
||
Citaat:
En dan moet het natuurlijk ook afgezet worden met panelen (desnoods van glas) van toch minimaal 1,50 hoog.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helaas mag er geen personeel WERKEN in deze ruimte, dus je zal je drankje zelf moeten halen en dan die ruimte ingaan. |
![]() |
||
Citaat:
"An evaluation of the official hospitality sector data shows there has been no adverse economic effect from the introduction of this measure. Bar retail sales in volume terms have increased during the last three-month period (year-on-year) following a four-year decline. The numbers employed in this sector in the first quarter of this year have increased to 23,200 – up 1,400 from the previous quarter. This represents the most significant quarterly increase in employment since the second quarter of 2002. " Hoewel er volgens mij veel Ierse pubs nu verwarmde terrassen hebben voor de rokers.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het juist fijn als ik tijdens het werk niet mag roken en ik loop even een rokersruimte in tijdens m'n werk, dat kom ik weer wat tot rust ![]() Laat mij daar maar lekker werken, die paar jaartjes dat ik dan minder leef kan me ook geen reet schelen dan ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
anyway... peuk hoort er bij, nonsmoking dan blijf ik thuis
||
![]() |
Citaat:
Alleen dan geeft voor mij de doorslag: Jij hebt niet last van mij als ik naast jou sta te niet-roken. Ik heb wel last van jou als jij naast mij staat te roken. En roken is een 'luxe'. Het is niet perse nodig. Nu zou je datzelfde idd ook over cafe-bezoek kunnen zeggen. Het is ook lastige discussie. Maar ik zou zeggen: maak goede rookruimtes, iedereen blij! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, echt, over paar jaar weten we niet beter. Cafe = schone, frisse lucht! ![]() En dan nog iets, maar vat dit niet kwetsend op.... Als je thuisblijft omwille van een peuk, is die peuk dan niet sterker dan jou? Is het niet heel verdrietig om te capituleren voor een verslavend goedje? |
![]() |
||
Citaat:
![]() En bij het uitgaan hier kom ik maar zelden iemand tegen die niet rookt... en als diegene dan niet rookt heeft hij/zij er eigenlijk geen last van.
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien wil ik wel gewoon een alcoholvrij avondje hebben... maar dan stinken mijn kleren alsnog naar het bier als ik thuis kom. Nee, ik vind dat de alcohol drinkers ook maar buiten moeten gaan staan, of in een apart hok ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat: