Oud 31-01-2011, 17:08
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo mede - forummers,

Ik hoop dat dit topic hier op de goede plek staat, anders mag het worden verplaatst naar de juiste locatie op dit forum.

Citaat:
Situatie
De tentamens zijn weer voorbij en de resultaten zijn ook weer bekend gemaakt. Nu alles cijfers weer bekend zijn is het tijd om een conclusie te gaan trekken wat mij en school betreft. De tentamens waren over 2 weken verspreid. De eerste week heb ik er 2 gedaan en de tweede week 3. Van deze 5 tentamens heb ik er 1 voldoende gescoord en de rest allemaal onvoldoende.De enige voldoende is overigens een 5,5
Op 1 februari start in met het 3de jaar dat ik op deze school zit. Mijn opleiding is HBO accountancy en heb hiervoor MBO zakelijke dienstverlening --> assistent accountant gedaan. Ik heb nu 48 EC's (studiepunten) van jaar 1 en 22 EC's van jaar 2. De klas waarin ik zit op het HBO is gezellig, dus daar ligt het niet aan!

Waar het bij de tentamens voornamelijk op mis gaat zijn de meerkeuze vragen. De docenten hebben al aangeraden om op de site van het boek te oefenen, maar dat werpt zijn vruchten ook nog niet echt af naar mijn idee. Daarnaast probeer ik elk tentamen wat ik heb gemaakt en onvoldoende is in te zien, om toch maar weer motivatie op te brengen om het weer op nieuw te leren voor nog een herkansing. De stand van de toetsen is dat ik sommige toetsen wel voor de 3 of 4de keer heb gedaan.

Dus mijn vraag aan jullie is: wat moet ik doen? Moet ik stoppen met HBO en gaan werken op MBO niveau of blijven doorgaan en me irriteren aan deze slechte resultaten?

Graag tips / adviezen met de mogelijk heden wat ik kan doen! Ik lees liever geen dingen van nou, dan moet je beter je best doen, aangezien ik dat al doe!!!!

Met vriendelijke groeten,

Brands

P.S. sorry voor dit lange bericht
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2011, 21:39
Verwijderd
Je zegt dat je klas erg gezellig is maar is het dan niet zo dat je jezelf daardoor niet kan concentreren of sneller afgeleid bent??
Of heb je(onbewust) andere dingen aan je hoofd waardoor het niet lukt??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 23:36
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ duckdoggy: Met de klas is gezellig, bedoel ik eigenlijk meer dat als er tussenuren zijn dat het dan gezellig is. Dan hebben we gewoon lol en doen we gezellige dingen met elkaar als klas zijnde. Tijdens de lessen zijn wij een serieuze klas al zeg ik het zelf! Concentreren kan ik me wel, maar doe veel dingen thuis, zodat het rustig is in mijn hoofd!

Of ik onbewust andere dingen aan m'n hoofd heb weet ik eigenlijk niet, Maar zit wel over veel dingen na te denken en weet niet of dat wel zo verstandig is, maar het uit m'n hoofd zetten kan ik het ook niet.

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 03:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Meerkeuze vragen moet je op een bepaalde manier aanpakken en dat moet je eigenlijk gewoon veel oefenen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 11:01
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Meerkeuze vragen moet je op een bepaalde manier aanpakken en dat moet je eigenlijk gewoon veel oefenen.
En wat is de bepaalde manier van aanpakken? Aangezien ik al veel oefen en dat niet de juiste vruchten af!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ZONDER SGOOL ( MY schuld? of van school?) HELP.
jankees
15 31-08-2011 05:07
Liefde & Relatie Ik weet echt niet meer wat te doen :(
Verwijderd
7 09-05-2009 12:39
Liefde & Relatie Wat nu te doen ?!
lonely4now
30 28-12-2007 13:24
Psychologie wat moet ik doen??
love-THE-world
28 23-01-2004 18:07
Lichaam & Gezondheid ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu???
**~yvie~**
13 18-06-2003 23:43
Liefde & Relatie wat zou jij doen?
miss x
3 11-05-2002 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.