Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 20:26
Vishnu
Vishnu is offline
Ik wil gaan praten over het meest onbegrepen boek denk ik van de hele bijbel.
bij deze een kleine opsomming van wat er beschreven staat, ik wil van jullie weten waar we momenteel zijn aanbeland in dit boek, en hoe we de symboliek, dwz johannes uitlegging van hedendaagse verschijnselen , moeten begrijpen.
Ik wil graag jullie ideeen zo uitgebreid mogelijk hierover, en vraag me af hoe dingen hiervan nu al actueel zijn, zoals een firma in USA die een chip met code 66 maakt bestemd voor implantatie zodat ze de verkoop en koop kunnen reguleren.



1 t/m 3:
Jezus geeft brieven aan 7 gemeentes.

4:
over vlakbij God zijn.

5:
Het lam, jezus, opent als enige waardig bevonden een boekrol.

6.
zegel 1:iemand komt op een wit paard met een boog.
zegel 2:een ander komt en neemt de vrede weg van de aarde, door god.
zegel 3:een zwart paard die iets over economie zeg
zegel 4:een ander paard en een griekse god hades word macht gegeven te doden met pest hongersnood zwaard en wilde dieren, de 4 vreselijkste straffen van god.
zegel 5:in de hemel ziet johannes mensen die vervolgd zin vanwege hun geloof, dat in jezus.
zegel 6:er komt een aardbeving, de zon word zwart, de maan rood. sterren vallen op aarde (?)
alles word van hun plaats gerukt.

7.
mensen worden verzegeld, 144.000 joden, die van God zijn.
en ook een grote menigte, uit alle andere volkeren, die in jezus zijn.

8.
zegel 7:een stilte in de hemel. 7 engelen met trompetten.

trompet 1:hagel en vuur op aarde, al het gras verbrandde.
trompet 2e zee word bloed en 1/3 van de zeedieren sterven, en ja, dat is precies wat ik duikers hoor zeggen.
trompet 3:een komeet valt, en rivieren worden bitter. alsem. alsem is tevens de naam van iets in rusland meen ik de plaats van tsjernobyl ofzoiets. ook betekent alsem 'bitter'.
trompet 4e zon maan en sterren (huh die waren al gevallen) verduisteren, ten dele.

9
trompet 5e put van de afgrond (hel?) word geopend. sprinkhanen komen op aarde uit de rook. misschien onzichtbare geesten? zij mogen echter alleen aan de mensen schade brengen, en wel aan diegenen die Gods zegel niet hebben. doden mogen ze niet, alleen 5 maanden pijniging.
de engel van de afgrond, hebreeuws engel abaddon, de griekse god apollyon, dus de griekse mythologie blijkt ook waar te zijn, is hun koning.

EERSTE WEE VOORBIJ
trompet 6:eneglen die worden vastgehouden bij de eufraat en ze mogen 1/3 van de mensen doden met een zeer groot leger.
de ruiters zijn vuurrood grijsblauw en zwalgeel harnassen. paarden zijn als leeuwekoppe en uit hun bek vuur en roo en zwavel. hun staart is ook machtig die omschreven word als een slang met kop.
mensen bekeren zich niet.

10
een engel zegt iets en dat mag niet opgeschreven worden, maar meot verzegeld blijven. Er is geen uitstel meer zegt hij, en een geheim van god zal in vervulling gaan. johannes krijgt een boekje te eten zoet in de mond bitter in de buik.

11.
de heilige stad word vertrapt 42 maanden lang. (3 1/2 jaar oorlog in jeruzalem?>)
2 getuigen zullen profeet zijn, 260 dagen lang. ze hebben macht over de hemel, en kunnen iedereen die hen tegenstaat doden. ook kunnen ze plagen sturen op aarde, en water in bloed veranderen.

na de 260 dagen zal het beest uit de afgrond, oorlog voeren en hen overwinnen. hun lijken worden niet begraven, de lijken liggen in waar de Heer werd gekruisigd.
de bewoners maken zich vrolijk over deze mensen want ze waren een kwelling. na 3 1/2 dag komen ze tot leven, en stijgen op naar de hemel. dan komt er een zware aardbeving die een tiende deel van de stad doet instorten. de overlevenden brengen god eer.

TWEEDE WEE VOORBIJ

zevende trompetu komt de heerschappij toe aan mij, ehmn ik bedoel jezus. tijd van zijn toorn en oordeel.

12
vrouw en de draak, een vrouw op de maan met een 12sterrige kroon op r hoofd komt, de draak heeft TIEN horens en ZEVEN koppen, met 7 diademen. 1/3 deel van de sterren aan de hemel valt op aarde. (engelen van satan?) de draak wilt de zwangere vrouw haar kind verslinden, een mannelijke zoon die de volkeren hoeden zal met ijzeren staf. het kind word echter weggevoerd naar God en zijn troon. 260 dagen word de vrouw door god gevoed en ondergebracht in de woestijn. 260 is tevens het getal van die dagen dat de profeten er net waren. de duivel is de draak, en is op aarde geworpen en wilt het kind vervolgen, de vrouw orden 2 arendsvleugels gegeven voor naar de woestijn, voor 3 1/2 jaar daar gevoed te worden door God. nu wilt de draak de vrouw verslinden met water die opegslokt word door de aarde, en de draak word boos, en gaat oorlog voeren tegen haar overige kinderen. wie zijn die kinderen. zij die jezus zijn getuigenis hebben EN ZIJN GEBODEN BEWAREN.
hij stelt zich op het starnd der zee.

13.
uit de zee komt een beest omgekeerd aan het vorige heeft het tien hoorns en zeven koppen. op de koppen godslasterlijke namen, het lijkt op een luipaard poten van een beer en muil van een leeuw. de eerste draak-duivel- gaf hem zijn kracht en macht. 1 van zijnkoppen is dodelijk gewond, maar geneest. tevens heeft hij 10 diademen. de wereld loopt dit beest achterna, vol bewondering en ze aanbaden de draak en het beest, denkend dat niemand eraan gelijk is. een mond vol grootspraak en godslastering rkijgt hij, 42 maanden lang. oorlog tegen de heiligen is toegestaan, en hij voerwint.
allen aanbidden hem, hij krijgt macht over alle volkeren, ieder wiens naam niet geschreven is in de boek der levens van de grondlegging der wereld af, aanbid hem.
9 Wie oren heeft, moet horen! 10 Wie bestemd is voor gevangenschap, gaat in gevangenschap; wie bestemd is voor de dood door het zwaard, zal met het zwaard gedood worden. Nu komt het aan op de standvastigheid en de trouw van de heiligen.
(maw laat jezelf afmaken en keer eindelijk eens die andere wang toe als een waar volgeling)

er komt een tweede beest, het heeft 2 horens als die van het lam , het sprak als de draak. het oefent al de macht van beest 1 voor zijn ogen uit, en laat ze hem aanbidden. er word een beeld opgericht ter ere van het beest, en doet grote tekenen. de wond is genezen. het beest krijgt zelfs levensadem dat het spreekt. ieder ontvangt een merkteken op zijn voorhoofd en rechterhand, zonder welke je niet kan (ver)kopen.
[er is al een firma in de usa die een dergelijke chip met deze code en implantplaats aan het ontwikkelen is]
het getal is 666.

14.Jezus staat op de berg met zijn 144000 een nieuw lied spelend, deze mensen hebben onwankelbare trouw aan jezus.
ze zijn de eerstelingen van de vrijgekochten.

een engel heeft een eeuwig en dus groter dan wij kennen, evangelie te verkondigen aan de mensen, een andere engel zegt dat babylon gevallen is, een derde zegt dat de mensen met het teken implantaat 666, van gods toorn zullen proeven. eeuwigheid. er is geen rust voor hen. het komt aan op de volharding van de heiligen, gelukkig de doden die in de heer sterven

jezus werpt zijn sikkel op aarde om rechtvaardigheid/liefde te maaien.
een engel zorgt voor de oogst.
de perskuip komt buiten de stad (?) bloed 1600 stadien ver.

15 de zeven laatste plagen komen, gebeurtenis in de hemel.

16
plaag 1:een gezwel bij de mensen die het beestesteken hebben
plaag 2e zee word bloed , geen leven is er meer.
plaag 3:al het andere water word bloed.
plaag 4e zon verzengt de mensen met vuur. geen bekering.
plaag 5e troon van het beest krijgt gods toorn, en het beest bijt op de tong van pijn.
plaag 6e eufraat droogt op, de weg openleggend. uit de muil van de valse profeet, beest en draak komen 3 onreine geesten tevoorschijn. kikvorsen. ''pas op ik kom als een dief etc'' staat ertussen.

zevende plaag:aardbeving, heviger dan ooit, steden bestaan niet meer de grote stad valt in 3 stukken. hagel valt, geen eiland en berg meer te vinden.

17

een vrouw op een scharlaken beest, de hoer van babylon, komt. zeven koppen en tien hoorns heeft het beest bedekt met godslastering.
dan wat mystiek:het beest was en is niet, het komt uit de afgrond en gaat ten onder, de mensen die niet in het lams boek geschreven staan verbazen zich dat het beest is en niet is en er toch zijn zal. 7 koppen:7 heuevels waarop de vrouw gezeten is. en 7 koningen, waarvan er 6 geweest zijn, de laatste moet nog komen voor korte tijd. het beest dat is en neit is is zelf de achtste en toch 1 van de zeven. de horens zijn 10 konginen die voor 1 uur macht ontvangen. ze voeren oorlog tegen het lam. de vrouw zelf is de grote stad. de wateren zijn mensenmassas en natien. de beest haat de hoer.

18
Babylon word gevonnist. mensen houden van babylon, niemand kopt babylons koppwaar meer. de hemel word vrolijk, mensen jammeren. het geluid van de molen (molen echt nederlands verschijnsel) word niet meer gehoord in babylon.

19
jezus komt, op een wit pard, en hij zal de volkeren met zijn mond, als een zwaard wijden met een ijzeren staf (maw jezus is het mannelijk wedergeboren kind van een paar hoofdstukken terug) oorlog tussen het lam en de rest. de tegenstanders worden in de hel geworpen.
20
een duizendjarig rijk van vrede en de opstanding, de opstandelingen zijn mensen, gedood om het getuigenis van jezus. en zij die het beest niet aanbaden hebben noch zijn teken.
na de duizend jaar word satan losgelaten en al snel overwonnen, hij wilt zich opmaken voor oorlog, maar word verteert door vuur uit de hemel, en gaan terug naar de poel.

dan komt het laatste oordeel. alles word op GROND VAN DADEN geoordeeld. ieder wiens naam niet in het levensboek staat word in het vuur geworpen.

21
nu komt het nieuwe jeruzalem uit de hemel neerdalen;een nieuwe hemel en nieuwe aarde. jeruzalem word omschreven.

22over de innerworld van jeruzalem. nog wat woorden van christus -ik kom speodig, ik vergeld iedereen naar zijn daden- en johannes

als iemand iets afneemt en toevoegt aan het boek, hem zal zijn deel van de levensboom worden ontnomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 22:14
Verwijderd
lees dit voor een complete uitleg.

http://www.faq-online.nl/index.php?m...age&pageid=531

en kijk hier voor de eindtijd.
Daar staat ook project L.U.C.I.D. beschreven.
Dat is een project dat in ontwikkeling is waarbij de gehele populatie op aarde (alleen mensen) een chip krijgen in hun hand die alle pasjes en betaalmiddelen vervangt. Pasgeboren baby's krijgen meteen die chip ingeplant.
Erg interessant (en een beetje eng als het overeenkomt met wat in openbaring staat).

http://www.faq-online.nl/index.php?m...pages&subid=11
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:15
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
rspct schreef op 31-07-2004 @ 23:14 :
lees dit voor een complete uitleg.

http://www.faq-online.nl/index.php?m...age&pageid=531

en kijk hier voor de eindtijd.
Daar staat ook project L.U.C.I.D. beschreven.
Dat is een project dat in ontwikkeling is waarbij de gehele populatie op aarde (alleen mensen) een chip krijgen in hun hand die alle pasjes en betaalmiddelen vervangt. Pasgeboren baby's krijgen meteen die chip ingeplant.
Erg interessant (en een beetje eng als het overeenkomt met wat in openbaring staat).

http://www.faq-online.nl/index.php?m...pages&subid=11
bedankt hoewel ik ook graag persoonlijke ideeen wil die daar niet in staan bedankt voor de lucid link. die ga ik over praten. maar yo man, babys!!!! zijn ze gek geworden hoe moeten die babys dan gered worden?

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 31-07-2004 @ 23:15 :
zijn ze gek geworden hoe moeten die babys dan gered worden?




uhm, is er iets waarvan ze gered zouden moeten worden dan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:40
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 00:21 :



uhm, is er iets waarvan ze gered zouden moeten worden dan?
de hel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 01-08-2004 @ 00:40 :
de hel.

uhm, heb ik hier de juiste oorzaak-gevolg redenering als ik dus begrijp dat jij stelt:

iemand stopt een chip in je hand->god veroordeelt je voor eeuwig in de hel te branden.




wow, de stupiditeit van gods oordeel ontdekt nieuwe dimensies als dat waar is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Vishnu schreef op 31-07-2004 @ 23:15 :
bedankt hoewel ik ook graag persoonlijke ideeen wil die daar niet in staan bedankt voor de lucid link. die ga ik over praten. maar yo man, babys!!!! zijn ze gek geworden hoe moeten die babys dan gered worden?
die baby's gaan dan niet naar de hel, als ze er niks aan kunnen doen. Dat lijkt mij onrechtvaardig.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:39
Paus Pierre
Paus Pierre is offline
Ik kan wat jouw vraag betreft erg kort zijn, we zijn nog niet in die tijd aangekomen dat duurt nog ff, voor meet info kijk eens hier
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paus Pierre schreef op 01-08-2004 @ 21:39 :
Ik kan wat jouw vraag betreft erg kort zijn, we zijn nog niet in die tijd aangekomen dat duurt nog ff, voor meet info kijk eens hier

die site is onzin in het kwadraat, kijk wat ze zelf schrijven:
De Bijbel vertelt expliciet dat de mensheid zal voortbestaan voor zeker 1000 jaar gedurende de aardse regeerperiode van Jezus Christus.

hmmm, dat betekent dat de wereld al een jaartje of 1000-1200 al niet meer bestaat, aangezien we nu toch echt meer dan tweeduizend jaar na dato daar niks van merken.


ach, uberhaupt, ze denken iets te leren door 'de schrift' te bestuderen, kunnen ze beter een boek van Nijntje lezen, daar staat meer waarheid in denk ik zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:07
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 01-08-2004 @ 00:40 :
de hel.
De mensheid is pas van de hel gered als alle predikers van zwartheid en dood (waaronder jijzelf schijnbaar) zijn opgeknoopt.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 08:31
Paus Pierre
Paus Pierre is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 22:01 :
die site is onzin in het kwadraat, kijk wat ze zelf schrijven:
De Bijbel vertelt expliciet dat de mensheid zal voortbestaan voor zeker 1000 jaar gedurende de aardse regeerperiode van Jezus Christus.

hmmm, dat betekent dat de wereld al een jaartje of 1000-1200 al niet meer bestaat, aangezien we nu toch echt meer dan tweeduizend jaar na dato daar niks van merken.


ach, uberhaupt, ze denken iets te leren door 'de schrift' te bestuderen, kunnen ze beter een boek van Nijntje lezen, daar staat meer waarheid in denk ik zo.
ze bedoelen daarmee de periode na werderkomst, dus niet na Zijn eerste komst maa die daarna (zie: opebaring 19:11-21 + 20:1-6).
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 11:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paus Pierre schreef op 02-08-2004 @ 09:31 :
ze bedoelen daarmee de periode na werderkomst, dus niet na Zijn eerste komst maa die daarna (zie: opebaring 19:11-21 + 20:1-6).
ok, dan is de site slechts onzin tot de 1,9e macht, veel verschil voor de geloofwaardigheid maakt het niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:38
Verwijderd
ik vraag me af wat de Islam voorspelt over het einde der tijden. Iemand die dat weet?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:40
Vishnu
Vishnu is offline
Citaat:
rspct schreef op 04-08-2004 @ 11:38 :
ik vraag me af wat de Islam voorspelt over het einde der tijden. Iemand die dat weet?
ik had er pas een email over ontvangen maar die heb ik verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vishnu schreef op 04-08-2004 @ 11:40 :
ik had er pas een email over ontvangen maar die heb ik verwijderd.
en terecht, ik verwijder onzin en reclame ook direct.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:48
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
morgen op rtl 5. Een film over de profetieen van Johannes. ' The seventh sign' met die lekkere Demi Moore.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 00:52 :
uhm, heb ik hier de juiste oorzaak-gevolg redenering als ik dus begrijp dat jij stelt:

iemand stopt een chip in je hand->god veroordeelt je voor eeuwig in de hel te branden.

wow, de stupiditeit van gods oordeel ontdekt nieuwe dimensies als dat waar is.
Jammer ja.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 04-08-2004 @ 11:48 :
The seventh sign' met die lekkere Demi Moore.
Wat een smaak weer
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2004, 21:07
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-08-2004 @ 22:03 :
Wat een smaak weer
wil je zeggen dat je Demi Moore geen mooie verschijning vind? (ik geef toe: ze heeft haar beste tijd gehad)
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 00:31
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
wat een trieste onzin praat van de TS , om te janken
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 01:32
Neoma
Avatar van Neoma
Neoma is offline
Als we het toch over sprookjesboeken hebben, stel ik voor dat we het eens over Alice in Wonderland gaan hebben. Dat zit veel briljanter in elkaar en is hier itt de bijbel nog nauwelijks aan bod gekomen.
__________________
There was a time when religion ruled the world. It is known as the Dark Ages.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele nationaliteit II
Gatara
500 25-03-2007 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie [POLL] Apocalyps. Is het einde nabij?
Verwijderd
162 30-06-2005 00:25
Levensbeschouwing & Filosofie gaat dit te ver?
madyliefje
173 28-06-2005 16:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Joostje
500 22-02-2005 12:27
Verhalen & Gedichten De laatste Bazuin
wilco984
9 10-03-2004 20:06
Levensbeschouwing & Filosofie Het evangelie van Barnabas
Isa
18 03-01-2004 22:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.