Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2011, 19:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
alleen kan je dan niet meer checken of je hem in genomen hebt of niet omdat de dagen op de strip dan niet meer kloppen met de dagen van de week waarop we leven. Ik leef ook de helft van de tijd thuis en de andere helft van de week bij m'n vriend en heb m'n andere medicijnen allemaal dubbel maar m'n pilstrip niet, dat vind ik erg onhandig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2011, 20:38
MissJackson
Avatar van MissJackson
MissJackson is offline
Meisjes, ik heb een probleempje. Ik neem de pil al vanaf september en over 6dagen is mijn strip op. Ik vertrek vrijdag op vakantie, dus ik zal mijn regels net hebben als ik vertek want mijn regels komen ongeveer na 3 dagen van stopweek. En nu wil ik dat verzetten, ik heb er iets van gehoord maar ik snap het systeem niet. Kan iemand mij helpen? Bedankt!
Oud 09-04-2011, 20:43
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je moet minstens één pilstrip slikken, maar meer mag ook. Dus 1 pilstrip + 1 pil, of: plus 2 pillen. Of plus nog een halve strip. Of een hele. Er zijn slechts twee eisen, namelijk: 1. je moet minstens één strip slikken en 2. je stopweek mag niet langer dan een week duren, korter mag wel.
Oud 10-04-2011, 11:07
Verwijderd
Dus je huidige pilstrip duurt tot en met 14 april? Wat je dan het beste kunt doen, is gewoon meteen op 15 april verder gaan met een nieuwe pilstrip, dus zonder stopweek. Dan mag je kiezen: of je maakt de pilstrip helemaal af, en houdt dan gewoon weer een stopweek van 7 dagen, of je gaat door tot je terug bent van vakantie, dan slik je 7 dagen niet, en dan ga je verder met een nieuwe pilstrip, zodat je gewoon weer 21 pillen hebt (de pilstrip die niet helemaal leeg is leg je opzij voor als je nog eens wil uitstellen, of om een nieuwe uit te pakken als je een keer een pil uitbraakt of per ongeluk door de gootsteen spoelt, dus als reserve).
Oud 10-04-2011, 11:15
LilyZ
Avatar van LilyZ
LilyZ is offline
Citaat:
Je moet minstens één pilstrip slikken, maar meer mag ook. Dus 1 pilstrip + 1 pil, of: plus 2 pillen. Of plus nog een halve strip. Of een hele. Er zijn slechts twee eisen, namelijk: 1. je moet minstens één strip slikken en 2. je stopweek mag niet langer dan een week duren, korter mag wel.
Dat inderdaad!

Oud 14-04-2011, 11:32
Verwijderd
Volgende week naar de huisarts, ik ben die anticonceptie helemaal zat.
Ooit begonnen met Microgynon, later overgestapt op Diane35 i.v.m. misselijkheid bij de eerste. Nu twee en half jaar tevreden met Diane35, maar de laatste paar maanden toch weer veel misselijk, weinig zin in seks, vergeet het ding ook weer steeds vaker.

Denk aan een Mirena, maar heb erg veel negatieve dingen gelezen over de eventuele bijwerkingen. Allergische (blijvende) reacties, verstoorde hormoonhuishouding (depressiviteit e.d., zo erg dat hij verwijderd moet worden), gewichtstoename.

Meiden; er zijn veel alternatieven, degene die me na de Mirena aantrekkelijk lijkt is de Nuvaring. Ervaringen? Bijwerkingen? Mirena; Ervaringen? Bijwerkingen?

Eventuele andere opties waar ik naar zou kunnen kijken?
(Huisarts is een lamzak, moet nog maar hopen dat hij meedenkt).

Laatst gewijzigd op 14-04-2011 om 11:44.
Oud 14-04-2011, 14:04
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Eventjes een vraag puur uit nieuwsgierigheid

Ik slik al zon 10 jaar de pil, vroeger vanwege heftige bloedingen tijdens ongesteldheid en onregelmatigheid, tegenwoordig ook voor anticonceptie. Ik merk dat in de loop van de jaren mijn menstruatiegedrag veranderd is. Werd ik vroeger standaard op de 4e ochtend ongesteld na mijn laatste pil, is dit nu soms de 3e avond. Ook ben ik een periode veel korter ongesteld geweest +- 3,5 dag terwijl ik nu op ruim 5 dagen zit (zelfs als ik al op de vierdedag van mijn stopweek de pil weer begin te slikken). Ik neem eigenlijk aan dat dit gewoon komt door lichamelijke veranderingen, ik krijg en volwassener lichaam (waar ik eerst nog een tienermeisje was), of kan de menstruatieperiode bijvoorbeeld ook langer worden (en heftiger) doordat je de pil een paar keer doorslikt? *nieuwsgierig*
Ik was eigenlijk benieuwd of iemand hier toevallig nog een idee van heeft?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 14-04-2011, 14:12
superbee
superbee is offline
Beste mensen,

Ik ben best onzeker over deze situatie:
Ik heb zaterdag seks gehad en ik neem mijn pil altijd voor het slapen gaan in (23.00/24.00). Nu was ik gister (woensdag) aan de diarree rond een uur of 7 in de avond. Is de kans op een zwangerschap nu aanwezig? Aangezien spermacellen best een tijd actief kunnen zijn in het lichaam? Ik heb vorige week maandag de pil wel doorgeslikt, dus ik zit nu in week 5 van de pil. Alleen ben ik in week 3 1 pil vergeten.

Een heel moeilijk verhaal, maar het zo fijn zijn als iemand me wat verheldering kan geven, want in de bijsluiter staat niet iets over diarree.

Alvast bedankt!
Oud 14-04-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Beste mensen,

Ik ben best onzeker over deze situatie:
Ik heb zaterdag seks gehad en ik neem mijn pil altijd voor het slapen gaan in (23.00/24.00). Nu was ik gister (woensdag) aan de diarree rond een uur of 7 in de avond. Is de kans op een zwangerschap nu aanwezig? Aangezien spermacellen best een tijd actief kunnen zijn in het lichaam? Ik heb vorige week maandag de pil wel doorgeslikt, dus ik zit nu in week 5 van de pil. Alleen ben ik in week 3 1 pil vergeten.

Een heel moeilijk verhaal, maar het zo fijn zijn als iemand me wat verheldering kan geven, want in de bijsluiter staat niet iets over diarree.

Alvast bedankt!

Als je echt hevige diarree hebt, binnen vier uur nadat je de pil hebt geslikt, dan kan het zijn dat de stoffen van de pil de darm alweer uit zijn voordat ze in het bloed zijn opgenomen. Maar bij jou zat er 19 uur tussen het slikken van de pil en de diarree, dus de werkzame stof is wel goed opgenomen, dus je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken.

Laatst gewijzigd op 14-04-2011 om 20:27.
Oud 14-04-2011, 18:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Volgende week naar de huisarts, ik ben die anticonceptie helemaal zat.
Ooit begonnen met Microgynon, later overgestapt op Diane35 i.v.m. misselijkheid bij de eerste. Nu twee en half jaar tevreden met Diane35, maar de laatste paar maanden toch weer veel misselijk, weinig zin in seks, vergeet het ding ook weer steeds vaker.

Denk aan een Mirena, maar heb erg veel negatieve dingen gelezen over de eventuele bijwerkingen. Allergische (blijvende) reacties, verstoorde hormoonhuishouding (depressiviteit e.d., zo erg dat hij verwijderd moet worden), gewichtstoename.

Meiden; er zijn veel alternatieven, degene die me na de Mirena aantrekkelijk lijkt is de Nuvaring. Ervaringen? Bijwerkingen? Mirena; Ervaringen? Bijwerkingen?

Eventuele andere opties waar ik naar zou kunnen kijken?
(Huisarts is een lamzak, moet nog maar hopen dat hij meedenkt).
Ik heb de nuvaring, en ik ben er erg tevreden over. Je hebt hetzelfde gemak van als dat je van de pil hebt, namelijk dat je zelf mag bepalen wanneer je ongesteld bent en dat je je stopweek over kunt slaan. En ik ben er minder emo/vervelend van dan ik van de pil was, doordat in de nuvaring minder hormonen zitten én ze continue worden afgeleverd aan je lijf ipv 1 x per dag. Met seks voel ik hem nooit zitten, m'n vriend soms maar dan is het nog geen probleem. En als je er wel last van hebt mag je hem zelfs eventjes uitdoen. Een bijwerking die ik heb is dat ik wel wat meer afscheiding heb dan eerst, maar dat ervaar ik niet als hinderlijk. Als je gevoelig bent voor vaginale schimmelinfecties dan kán dat hiermee erger worden, ik heb zelf nooit ergens last van. Een ander nadeel van de nuvaring is dat hij wel redelijk duur is, ik betaal iets van 34 euro per 3 maand.

Mijn zus heeft een mirena, al haar tweede, en zij is daar heel tevreden over. Het voordeel daarvan is dat ze amper nog ongesteld wordt, alleen het zetten is wat pijnlijk/gevoelig (ik heb bij m'n co-schap gynaecologie ook genoeg mirena's gezet zien worden). Dat over die verstoorde hormoonhuishouding kun je eigenlijk niet aan de mirena wijten. De mirena bevat wel hormonen, maar die werken alleen lokaal op je baarmoederslijmvlies. De rest wordt gewoon door je lijf zelf weer gemaakt, je hebt daardoor dus ook weer gewoon je "eigen" cyclus, ipv die van de pil. En je hebt met de mirena dus ook gewoon een eisprong, alleen wordt innestelen onmogelijk gemaakt.
De draadjes van de mirena steken uit in je vagina omdat je hem anders niet kunt verwijderen, en hieraan kun je ook controleren of hij er nog inzit (mn de eerste maanden heb je een kleine kans dat je hem tijdens de menstruatie kwijtraakt). Die draadjes zijn van heel dun plastic, dus met seks moet dat geen probleem opleveren.
Een mirena kost 250 euro dacht ik, maar daar kan je dan ook 5 jaar mee doen.

Eventuele andere opties zijn de prikpil, de pleisterpil en implanon. De pleister heeft als nadeel dat je een pleister op je lijf hebt voortdurend (al schijnen ze wel heel goed te plakken), de prikpil heeft als nadeel dat als je er last van hebt, je een half jaar moet wachten tot hij is uitgewerkt, in tegenstelling tot andere anticonceptiemethoden waarmee je kunt stoppen. Implanon heeft als nadeel dat je afweersysteem er mee aan de haal kan gaan, al weet ik niet precies hoe vaak dat gebeurt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 14-04-2011, 18:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik was eigenlijk benieuwd of iemand hier toevallig nog een idee van heeft?
als je een pil langer gebruikt (dwz jaren) verandert de reactie van je lijf wat. dus die verandering kunnen idd best een combi zijn van een vrouw worden en je lijf die aan de pil "went"
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 14-04-2011, 21:19
superbee
superbee is offline
Citaat:
Als je echt hevige diarree hebt, binnen vier uur nadat je de pil hebt geslikt, dan kan het zijn dat de stoffen van de pil de darm alweer uit zijn voordat ze in het bloed zijn opgenomen. Maar bij jou zat er 19 uur tussen het slikken van de pil en de diarree, dus de werkzame stof is wel goed opgenomen, dus je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken.
Oke dus ik ben wel gewoon veilig? Niet dat er nog een kans daardoor bestond dat ik zwanger ben?
Oud 15-04-2011, 07:12
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk beter? De nuvaring of de pil?
Vanaf mijn 10e heb ik altijd de pil geslikt. Ik heb er nooit bij nagedacht, en zeker toen niet, dat de pil eigenlijk helemaal niet zo goed voor je kon zijn. Ik slikte het overigens vanwege een hele hevige menstruatie, ik was altijd ziek met overgeven erbij, en ik kon in die week bijna niet naar school. Nu was ik laatst bij de huisarts (ik heb inmiddels een andere huisarts) en hij schrok er een beetje van dat ik al zo jong de pil had gekregen. Van hem had ik het nooit gekregen vertelde hij. Inmiddels ben ik gestopt met de pil, aangezien ik 3 maanden aan moet kijken of mijn gewrichtspijn hierdoor minder wordt. Ik zit bijna op 3 maanden, en ik merk geen verschil. Nu vraag ik me af, wat is beter? Anders wil ik misschien de nuvaring gaan proberen.
Oud 15-04-2011, 12:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wat is nu eigenlijk beter? De nuvaring of de pil?
Vanaf mijn 10e heb ik altijd de pil geslikt. Ik heb er nooit bij nagedacht, en zeker toen niet, dat de pil eigenlijk helemaal niet zo goed voor je kon zijn. Ik slikte het overigens vanwege een hele hevige menstruatie, ik was altijd ziek met overgeven erbij, en ik kon in die week bijna niet naar school. Nu was ik laatst bij de huisarts (ik heb inmiddels een andere huisarts) en hij schrok er een beetje van dat ik al zo jong de pil had gekregen. Van hem had ik het nooit gekregen vertelde hij. Inmiddels ben ik gestopt met de pil, aangezien ik 3 maanden aan moet kijken of mijn gewrichtspijn hierdoor minder wordt. Ik zit bijna op 3 maanden, en ik merk geen verschil. Nu vraag ik me af, wat is beter? Anders wil ik misschien de nuvaring gaan proberen.
ze werken hetzelfde, de toegangsweg is alleen anders (pil wordt via je darmen opgenomen en remt zo via je bloed je hypofyse, nuvaring wordt via het vaginaslijmvlies opgenomen, maar werkt verder ook via je bloed op je hypofyse)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-04-2011, 15:29
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat is nu eigenlijk beter? De nuvaring of de pil?
Vanaf mijn 10e heb ik altijd de pil geslikt. Ik heb er nooit bij nagedacht, en zeker toen niet, dat de pil eigenlijk helemaal niet zo goed voor je kon zijn. Ik slikte het overigens vanwege een hele hevige menstruatie, ik was altijd ziek met overgeven erbij, en ik kon in die week bijna niet naar school. Nu was ik laatst bij de huisarts (ik heb inmiddels een andere huisarts) en hij schrok er een beetje van dat ik al zo jong de pil had gekregen. Van hem had ik het nooit gekregen vertelde hij. Inmiddels ben ik gestopt met de pil, aangezien ik 3 maanden aan moet kijken of mijn gewrichtspijn hierdoor minder wordt. Ik zit bijna op 3 maanden, en ik merk geen verschil. Nu vraag ik me af, wat is beter? Anders wil ik misschien de nuvaring gaan proberen.
Ik denk niet dat de een beter dan de ander is. Het is wel zo dat in de pil over het algemeen meer hormonen zitten dan in de nuvaring. En als je de nuvaring wil proberen kun je dat gewoon doen. Bevalt het niet dan kun je altijd nog terug naar de pil. Dat zou geen problemen moeten geven.
Oud 15-04-2011, 16:39
Verwijderd
Oké bedankt. In principe heb ik de pil momenteel niet nodig omdat het met m'n menstruatie gewoon goed gaat nu. Mocht dat veranderen dan ga ik er nog eens goed over na denken!
Oud 17-04-2011, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteravond kwam ik laat thuis en wilde ik m'n pil innemen toen ik erachter kwam dat de pil van die dag (zaterdag) al niet meer in m'n strip zat. Ik denk dat ik dus een keer twee pillen op een dag heb ingenomen ofzo, kan me in elk geval niets meer herinneren. Ik heb toen de pil van vandaag (zondag) maar ingenomen. Dat waren de laatste twee pillen van m'n strip en ik ben bij m'n vriend waar ik geen reservestrip heb dus vanavond heb ik geen pil meer om in te nemen, dat is dan de laatste van de strip. Ik kom morgenavond pas thuis en kan dan pas een nieuwe nemen. Ik beschouw dit maar als de laatste pil van de strip vergeten. Klopt het dan dat ik nu een stopweek kan houden (dus een dag eerder dan normaal) en dan een dag eerder dan normaal weer met m'n pil moet beginnen? Ik heb vorige week zondag voor het laatst seks gehad, weet niet of dat nog uitmaakt. Als ik dat nu zo doe, dan is het toch goed en blijf ik toch gewoon beschermd?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-04-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Gisteravond kwam ik laat thuis en wilde ik m'n pil innemen toen ik erachter kwam dat de pil van die dag (zaterdag) al niet meer in m'n strip zat. Ik denk dat ik dus een keer twee pillen op een dag heb ingenomen ofzo, kan me in elk geval niets meer herinneren. Ik heb toen de pil van vandaag (zondag) maar ingenomen. Dat waren de laatste twee pillen van m'n strip en ik ben bij m'n vriend waar ik geen reservestrip heb dus vanavond heb ik geen pil meer om in te nemen, dat is dan de laatste van de strip. Ik kom morgenavond pas thuis en kan dan pas een nieuwe nemen. Ik beschouw dit maar als de laatste pil van de strip vergeten. Klopt het dan dat ik nu een stopweek kan houden (dus een dag eerder dan normaal) en dan een dag eerder dan normaal weer met m'n pil moet beginnen? Ik heb vorige week zondag voor het laatst seks gehad, weet niet of dat nog uitmaakt. Als ik dat nu zo doe, dan is het toch goed en blijf ik toch gewoon beschermd?
Ja, als je gewoon een dag eerder dan normaal weer begint zit je goed
Oud 18-04-2011, 20:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dankjewel voor je reactie even bevestiging is fijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2011, 22:59
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik ben 'n tijdje geleden gestopt met de pil en vandaag ben ik er weer mee begonnen, maar 8 april is de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Hoe zit 't dan qua bescherming tegen zwangerschap?
__________________
En dat meen ik!
Oud 19-04-2011, 08:30
Verwijderd
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en heb nu de Nuvaring voor me liggen. Hij begreep me toen ik aangaf niet gelijk een definitief andere methode te willen gebruiken zoals een (hormoon)spiraaltje. Hij stelde voor eens een maand te stoppen met de pil. Daar zag ik alleen niet zoveel in. Ik weet hoe ik me voel als ik niet slik, en dat is goed. In tegenstelling tot hoe ik me voel als ik de wel pil slik. Nu de Nuvaring (wat een duur ding!!) om te kijken of de misselijkheid en stemmingen te maken hebben met de werking van de pil, en de afwijkende hormoonafgifte van de ring het probleem oplost.
Oud 19-04-2011, 11:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben 'n tijdje geleden gestopt met de pil en vandaag ben ik er weer mee begonnen, maar 8 april is de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Hoe zit 't dan qua bescherming tegen zwangerschap?
dan ben je deze strip nog niet beschermd, de volgende wel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-04-2011, 19:09
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Oh, dan ben ik deze hele strip dus voor niets aan 't slikken. Had ik net zo goed drie weken kunnen wachten . In ieder geval, dank je wel voor de informatie! ^^
__________________
En dat meen ik!
Oud 21-04-2011, 20:38
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
heb een vraagje..
ik ga beginnen met de pil,
maar de dokter zei van je kan het beste beginnen met slikken op de 4e dag van je menstruatie,
en dan ben je na een maand beschermt tegen zwangerschap.
Maar bij de apotheek kreeg ik een bijsluiter en daarin stond:
als je op de eerste dag begint dan ben je gelijk beschermt
als je op de 5e dag begint(=dus bijna gelijk aan die 4e dag) dan ben je na een week beschermt tegen zwangerschap
en als je na je menstruatie begint ben je na een maand veilig tegen zwangerschap.
Nu is mijn vraag, wanneer ben je veilig?
want het is nou een beetje te verwarrend geworden..
Oud 21-04-2011, 20:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Mijn huisarts zei ook 'eerste dag'. Dat lijkt mij ook het meest logisch. En bovendien, als je de vierde dag veilig zou zijn (wat ik dus nog nooit eerder gehoord heb, iedereen zegt altijd 'eerste dag' ) dan is het de eerste dag ook veilig. Ik zou gewoon de eerste dag beginnen, en als je toch de vierde dag begint de eerst week/twee weken (mijn huisarts zei 'na twee weken ben je veilig als je niet op de eerste dag begint') het nog met condoom doen, als je seks hebt.
Oud 21-04-2011, 20:45
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
hij zei 4e dag beginnen met slikken dan ben je na een maand veilig, en de bijsluiter zei 5e dag gaan slikken dan ben je na een week veilig =S
maar ik ga wel gewoon eerste dag slikken, en dan nog even 2 weken met condoom maar, voor de zekerheid
vertrouw het zo eerste keer zonder condoom toch niet helemaal =p
Oud 21-04-2011, 20:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Kan ik me voorstellen. (: En ik snap niet waarom je de 4e dag moet beginnen als je dan toch de hele maand nog onveilig bent. Dan maakt het toch geen ruk uit wanneer je begint, als je toch de hele strip nog onveilig bent? Nou ja, zal wel aan mij liggen.
Oud 21-04-2011, 20:55
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
ja ik snapte dat ook niet, maarja alleen die dokter zei van ja maand onveilig, de bijsluiter zeg na een week al veilig.
maar m'n mama werk beetje tegen, die vind dat ik het nog met condoom moet doen
terwijl ik het al een jaar met alleen condoom heb gedaan en dat vond ze goed, en das onveiliger dan alleen pil.
Dus ik ga denk ik alleen pil doen, ze komt toch niet naast m'n bed controleren
Oud 24-04-2011, 07:20
Verwijderd
Citaat:
ja ik snapte dat ook niet, maarja alleen die dokter zei van ja maand onveilig, de bijsluiter zeg na een week al veilig.
maar m'n mama werk beetje tegen, die vind dat ik het nog met condoom moet doen
terwijl ik het al een jaar met alleen condoom heb gedaan en dat vond ze goed, en das onveiliger dan alleen pil.
Dus ik ga denk ik alleen pil doen, ze komt toch niet naast m'n bed controleren


Het gaat idd om de eerste dag. En doe waar je je goed bij voelt, als je de neiging hebt dingen niet helemaal te vertrouwen (wat je net zegt), dan kun je beter double dutch doen En daarbij is het natuurlijk fijn voor kwakjesopvang en tegen soa's.
Oud 24-04-2011, 09:33
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
@lusi
nou nu hopen dat het dan echt veilig is, als je op de eerste dag begint.
want het was gister wel erg verleidelijk
en qua vertrouwen valt het wel mee, het voelde nu wel gewoon goed om het zonder condoom te doen xd
maar het is dus echt veilig gelijk als je op de eerste dag de pil neemt?
Oud 24-04-2011, 09:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, het is echt veilig want als je op de eerste dag begint, voorkom je dat er een eitje rijpt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-04-2011, 09:37
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Ja, het is echt veilig want als je op de eerste dag begint, voorkom je dat er een eitje rijpt.
Okee, gelukkig
Oud 25-04-2011, 12:14
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
jij bent je moeder niet, dus het kan bij jou wel helpen.
Het verschilt heel erg per persoon, en ik ken heel veel mensen bij wie het wel help.
Als je niet aan de pil mag van je moeder zou je eventueel ook nog kunnen vragen aan de huisarts voor speciale medicijnen tegen de pijn. Dat heeft een vriendin van mij gekregen voordat ze aan de pil ging.
Hoe oud ben je? Want in de apotheek zeiden ze tegen mij dat het tot je 21e word vergoed.

Ik denk dat overhalen weinig zin heeft, omdat moeders echt bang zijn voor het feit dat hun dochter groot word.
Maar je kan eventueel een bijsluiter zoeken op internet.
Ik heb een bijsluiter gekregen in de apotheek toen ik de pil haalde.
En in de bijsluiter stond wel degelijk dat het kon helpen tegen menstruatiepijn.

Anders is het misschien een poging waard om samen met je moeder naar je huisarts te gaan.
En daar je probleem bij de dokter neer te leggen, die kan jou alles uitleggen, maar je moeder ook.
Oud 26-04-2011, 14:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Voor mijn Yasmin betaal ik een kleine €5 per maand 'eigen bijdrage'. Dit omdat ie nét iets te duur is om geheel binnen de zorgverzekering te vallen. Dus mij lijkt het dat er nog genóeg andere pillen zijn die wél helemaal vergoed worden. En er zijn verschillende pillen, de één kan bij het ene meisje wel werken en bij het andere meisje niet, dus zelfs als jouw moeders pil ook bij jou niet zou werken (en ik denk dat jouw moeder niet aan alle huidige pillen zit/heeft geprobeerd) dan is er een grote kans dat er een andere pil is die wél werkt. En niet geschoten is altijd mis, toch?
Oud 26-04-2011, 15:32
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
ik ben zelf pas begonnen met slikken,
maar volgens de bijsluiter helpt het ook tegen bloedverlies.
En ik heb ook van mensen gehoord dat het bloedverlies minder word.
En mijn dokter zei dat ik kon verwachten dat ik ook minder lang ongesteld zou zijn.
Oud 26-04-2011, 15:39
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
als je de pil doorslik kan je inderdaad je menstruatie uitstellen.
Of gewoon een menstruatie laten over slaan.
Alleen in het begin heb je wel kans dat je doorbraak bloedingen krijg.
Dit zijn gewoon bloedingen tussendoor, dus geen menstruatie.
Maar als je echt hele erge klachten heb, krijg je van je huisarts sowieso wel de pil mee.
En de pil is beter voor je, als al die vele paracetamollen die je slikt tijdens je menstruatie.
Oud 30-04-2011, 12:06
ThunderShock
ThunderShock is offline
Ik heb sinds afgelopen dinsdag de laatste pil van mijn strip op. Moet ik nu aankomende dinsdag weer beginnen aan mijn nieuwe strip? Weet dit niet meer zeker, dus ik vraag het even voor de zekerheid.
Oud 30-04-2011, 12:11
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja. Eerder mag ook, zolang het maar niet later is.
Oud 30-04-2011, 12:15
ThunderShock
ThunderShock is offline
Citaat:
Ja. Eerder mag ook, zolang het maar niet later is.
Heeft het veel nut als ik hem bijvoorbeeld nu inneem? Ben ik dan sneller van mijn ongesteldheid af?
Wat is het risico als ik hem later inneem?

Bedankt voor je antwoord.
Oud 30-04-2011, 12:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, je stopweek mag maximaal een week duren. Maar begin je normaal op donderdag, en je wilt nu op zaterdag beginnen (bijvoorbeeld omdat het beter uitkomt) dan moet je dus niet na negen dagen opnieuw beginnen (da's langer dan een week) maar na twee dagen. Alhoewel je dan ook gewoon twee dagen langer door kan slikken. Zolang je maar minstens één strip afwerkt en maximaal zeven dagen een stopweek houdt.
Oud 30-04-2011, 12:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb sinds afgelopen dinsdag de laatste pil van mijn strip op. Moet ik nu aankomende dinsdag weer beginnen aan mijn nieuwe strip? Weet dit niet meer zeker, dus ik vraag het even voor de zekerheid.
als je dinsdag de laatste hebt gehad, moet je een week later op woensdag weer beginnen. op die manier begin je elke keer op dezelfde dag van de week. of makkelijker gezegd: precies 7 dagen geen pil. Eerder beginnen mag, later niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-05-2011, 10:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
ik heb het er net weer ff met mn moeder over gehad,
het mag van haar als ik er maar verstandig mee om ga en bla bla bla
maar zij dacht dat het wettelijk verplicht was dat mn moeder dan mee naar de huisarts gaat, en dat je dan ook allerlei onderzoeken van tevoren krijgt,
Is dat echt zo? met eendenbek enzo?
Of is het gewoon vertellen waarom je aan de pil wil en dat de huisarts dan advies geeft over welke het verstandigst is?
Je gaat gewoon naar de huisarts en zegt dat je graag aan de pil wil en waarom en die geeft dan advies en je eerste paar strips pillen mee en die probeer je dan uit. Mochten ze niet bevallen dan kijkt je huisarts naar welke beter zouden zijn, bevallen ze wel dan krijg je een herhaalrecept.

Maar wettelijk is je moeder niet verplicht mee te gaan, hoewel het misschien wel een idee is als ze mee gaat omdat ze dan van de arts zelf hoort dat het helpt bij je maandelijkse klachten. En er komen helemaal geen onderzoeken aan te pas hoor. Maak je maar geen zorgen.

Wettelijk heeft de huisarts zwijgplicht en zou die je de pil mee mogen geven zonder dat je moeder er ooit wat van weet. Ik denk dat je moeder je dus alleen maar bang probeert te maken. Daarom denk ik dat het handig is als ze meegaat, dan ziet en hoort ze zelf dat je gelijk had/hebt en dat de arts je voldoende info mee geeft om er verstandig mee om te gaan.

Ik vind het heel fijn voor je dat je nu wel aan de pil mag
Oud 02-05-2011, 12:02
Verwijderd
Veel huisartsen zullen nog even je bloeddruk meten en je op de weegschaal zetten om in te schatten welke dosis nodig is, maar meer niet. Geen onderzoek met een eendenbek, dat werd vroeger gedaan als je aan de pil wou, maar wordt nu echt al dertig jaar niet meer gedaan.

Citaat:
Wettelijk heeft de huisarts zwijgplicht en zou die je de pil mee mogen geven zonder dat je moeder er ooit wat van weet. Ik denk dat je moeder je dus alleen maar bang probeert te maken. Daarom denk ik dat het handig is als ze meegaat, dan ziet en hoort ze zelf dat je gelijk had/hebt en dat de arts je voldoende info mee geeft om er verstandig mee om te gaan.
Nouja, die zwijgplicht geldt wettelijk niet tegenover de ouder of voogd van iemand onder de 16. Maar de meeste huisartsen zullen er wel aan meewerken om niets tegen de ouders te zeggen als iemand van 12-15 jaar ze vraagt om niets tegen de ouders te zeggen, omdat ze het ook belangrijk vinden dat je ze kunt vertrouwen.
Oud 02-05-2011, 17:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Mijn huisarts heeft niet meer gedaan dan gevraagd naar of er in de familie dingen als trombose voorkwamen (en dan kan het handig zijn als je moeder mee is) en misschien waarom ik aan de pil wilde. Het kwam/komt trouwens niet in mijn familie voor, misschien als dat wel zo was dat ze nog even mijn bloeddruk hadden gemeten oid. Maar er komt geen vaginaal onderzoek of iets dergelijks aan te pas, ik zou ook niet weten wat de huisarts met die informatie moest. Weten met welk doel je de pil slikt, of je misschien iets wilt bijbetalen en of bepaalde ziektes in de familie voorkomen is denk ik het enige wat zo'n beetje relevant is.
Oud 05-05-2011, 11:05
Roos90
Roos90 is offline
Ik had ook een vraagje... of misschien zoek ik meer bevestiging.
Ik word in mijn stopweek altijd pas erg laat ongesteld. Vorige keer had ik mijn laatste pil op maandagochtend ingenomen en werd ik pas vrijdagavond lichtjes ongesteld. Ik ben dan dus vaak nog wat ongesteld als ik op dinsdag aan mijn nieuwe strip begin. Ik vroeg mij af of het kwaad kan dat ik het pas zo laat word. Ik verlies ook niet zo heel veel bloed. Ik ben een beetje huiverig, omdat ik een anorexia-verleden heb. Nu heb ik overigens gewoon een gezond gewicht.
Oud 06-05-2011, 09:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nope, het kan geen kwaad!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 10-05-2011, 05:59
Roos90
Roos90 is offline
Oke, bedankt!
Oud 11-05-2011, 14:27
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
vanochtend recept gekregen, viel reuze mee en huisarts was hartstikke begripvol...........
Oud 14-05-2011, 10:12
Catch
Catch is offline
Hoi, ik ben zo dom geweest om mijn pilstrip kwijt te maken. Ik heb ook niks meer in huis (nog dommer). Ik moest nog 4 dagen tot mijn stopweek maar heb er nu dus al wat gemist. Maandag zou mijn stopweek ingaan. Dan kan ik een nieuwe voorraad halen. Moet ik mijn stopweek gewoon door en dan weer beginnen? Of maandag alweer een nieuwe strip aanbreken?
Oud 14-05-2011, 10:14
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
omdat je nu geen pil meer slik, krijg je dus eerder stopweek.
Dus nu 7 dagen geen pil slikken. Maandag nieuwe strip halen en dan na de stopweek weer beginnen met slikken.
Dan blijf je ook gewoon veilig.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 21:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.