Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 14:44
Matthias92
Matthias92 is offline
Hallo iedereen!!

Zal niet rond de pot draaien:


Ik ben op zoek naar documentaires ( liefst in het nederlands maar mag gerust ook in het engels zijn )
Het moet gaan over geschiedenis vanaf eigenlijk de ontdekkingsreizen naar Amerika begonnen ~1475 tot ongeveer het jaar 1914 ( begin WO1 )

Liefst met als onderwerpen zoals;
- De ontdekkingsreizen overal ter wereld ( maakt niet uit naar waar )
- De Amerikaanse burgeroorlog + de oprichting van Amerika zelf
- De kolonisaties overal ter wereld


Heb zelf al wat gezocht maar vond tot nu toe slechts enkele franse documentaires, hopelijk kunnen jullie me helpen!


Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 16:22
Verwijderd
Dat is wel een heel groot gebied wat je daar probeert te bedekken met documentaires. Het zou misschien makkelijker zijn om wat specifieker op zoek te gaan.

Zo zal je niet snel een documentaire vinden over 1400-1500 waarin alle gebeurtenissen haarfijn beschreven wordt, maar als je bijvoorbeeld op zoek gaat naar bepaalde koningen of slagvelden die destijds hebben plaatsgevonden heb je een stuk meer kans om iets tegen te komen wat je kan gebruiken.

Zo ook met WO1. Over de tijd vlak ervoor zal je een stuk minder beeldmateriaal vinden dan over de oorlog zelf, wellicht dat je daar ook de benodigde informatie uit kan afleiden.

Wel heeft dacht ik wikipedia samenvattingen van gebeurtenissen die zich in een specifiek jaar hebben afgespeeld. Of er van alles documentaires zijn gemaakt betwijfel ik, maar het geeft je in ieder geval een paar keywords om ze eventueel te vinden. Verder bieden de artikelen an sich natuurlijk ook al rijke informatie

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:47
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ken je het programma Andere Tijden? http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden.html

Wat Reverend zegt vind ik ook: hoe beter je weet wat je wil, hoe makkelijker je vind wat je zoekt. Er zijn duizenden prachtige documentaires gemaakt die voldoen aan jouw wensenlijstje.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Samenzweringstheorien werken als religie
Ensenata
61 26-06-2009 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.