Oud 05-04-2020, 20:06
basssie123
basssie123 is offline
Hallo allemaal!
Aankomend schooljaar ga ik studeren. Ik twijfel alleen nog tussen twee studies: economie&bedrijfseconomie en bedrijfskunde. Wat is nou precies het verschil tussen deze twee studies?
Van velen hoor ik dat de wiskunde bij economie en bedrijfseconomie vaak erg lastig is voor iemand die op VWO wiskunde A heeft gehad. klopt dit?
Ik heb goede cijfers op het vwo ook voor wiskunde A(8,2)

Alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2020, 10:13
Verwijderd
Kort door de bocht; ja dat klopt. Maar afhankelijk van welke carrière je later kiest heb je er wel veel aan. Ik werk bijvoorbeeld zelf voor een grote belegger en om te begrijpen hoe bepaalde beleggingen gewaardeerd zijn moet je soms wiskundige modellen begrijpen en dan ben je blij met een gedegen achtergrond hierin. Overigens zit er in bedrijfskunde meestal ook een goed deel kwantitatieve methoden of iets dergelijks (lees: wiskunde, en dan eerder B dan A).

Aangezien Wiskunde A je goed afgaat, zou ik je studiekeuze niet laten afhangen van hoe lastig het is. Maar van wat je de leukste/beste studie lijkt, ook gezien wat je later wilt doen. Uiteraard zijn dit lastige vragen om te beantwoorden, toen ik in mijn eindexamenjaar zat had ik geen flauw idee wat ik nu precies wilde doen.

Economie is normaliter iets meer gericht op macroeconomische thema's, hoe regel je de economie van een land. Bedrijfskunde wat meer op bedrijven (goh), hoe houd je een bedrijf overeind en laat je het floreren vanuit economisch oogpunt.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren hbo logistiek en economie èn bedrijfskunde of bedrijfseconomie
hehhdjdjjdj
1 13-01-2015 10:18
Studeren Bedrijfskunde, bedrijfseconomie?
Roosvicee
1 19-03-2013 12:41
Studeren HBO Logistiek & Economie of WO Bedrijfskunde
Verwijderd
3 09-08-2010 17:36
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 11:52
Studeren recht en economie
thunderx
17 19-03-2007 10:30
Studeren Economie vs Bedrijfskunde
Sovietska
39 24-06-2005 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.