Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2011, 19:45
Verwijderd
Stel eens voor je word aangevallen door iemand met een mes en pakt zn mes en steekt hem dood omdat je bang bent dat als hij de mes terugpakt hij jouw wilt vermoorden.. Is dit dan moord waarbij je schuldig bent en dus in de rechtzaal straf kunt krijgen? Of is dit totaal iets onschuldigs waarvoor je helemaal geen straf kunt krijgen. Of bijvoorbeeld dat je niet meer naar een bepaald zelfverdedigings sport mag.Ik zelf zit al paar jaren op kickbox en we leren dit soort dingen ook hoe je een mes uit iemands handen kan pakken.

Dus mijn vraag is: Ben je nouw schuldig of onschuldig bij een zelfverdedigings moord.
ik snap wel dat velen van jullie zullen zeggen onschuldig maar ik wil weten wat de politie/rechter daartegen doet.
Advertentie
Oud 18-03-2011, 20:41
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Je kan een mes ook weggooien. Bij zelfverdediging dood je niet zomaar iemand, het menselijk lichaam is resilient.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 18-03-2011, 20:48
Ferrr
Avatar van Ferrr
Ferrr is offline
Elke budo sport is een weg naar de vrede. Je leert met situaties omgaan, je gebruikt je technieken en geestelijke kracht om een situatie uit de weg te gaan. Laat daar voorop staan. Verder kan ik zelf geen uitsluitsel geven op jouw vraag, omdat elke zaak uniek is en er gelet word op de werkelijke onvermijdelijkheid van de situatie. Maar wellicht heb je hier iets aan:

http://meesterwillem.com/strafrecht/...0uitspraak.htm
Oud 19-03-2011, 00:16
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
In de situatie die jij beschrijft niet, maar in andere situaties zou het wel kunnen ja.
Oud 19-03-2011, 16:45
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dit is welkom en voorstellen, wij steken hier geen mensen dood!
__________________
Zeg maar Jan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Tik
niña
2 23-01-2004 16:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: t is terrecht als je als winkeleigenaar een crimineel gewapend aanvalt!
MissLopez
58 14-04-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.