Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2014, 16:54
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Een aanname, hoe sterk gerationaliseerd, is nog steeds een aanname. Er zit nog steeds een risico in. Het gevaar van overtuiging in een aanname schuilt hem dan extra in het feit dat dit risico weggevaagd wordt.
Ik snap even niet wat je met deze woordenbrij wil zeggen.

Citaat:
Hij zou gelijk hebben als we bekeuringen gaan uitdelen op basis van de persoonlijk overtuiging van de overtreder - maar dat doen we gek genoeg niet Regelgeving gaat uit van het potentiële gevaar in een situatie. Handhavers van de regelgeving hebben echter wel de mogelijkheid om hier nuances in aan te brengen.
Ook hier snap ik de relevantie niet van. Hij zegt dat hij het snapt maar dat het zijn MENING is. Nu doe je godverdorie hetzelfde autistische trucje weer!

Citaat:
Je kunt trouwens niet zeggen 'het werkt elders, dan werkt het hier ook'.
Hoezo kan je dat niet zeggen?

Citaat:
Ons wegennet is anders ingedeeld en opgesteld,
Wij hebben rijbanen, zij hebben rijbanen. Ik heb in de VS uren doorgebracht op snelwegen en het verschilt nauwelijks. Binnen de grote steden zijn er wel wat verschillen maar op de grote vrije baan is er géén verschil.

Citaat:
ons wagenpark is anders,
Heeft er geen ruk mee te maken. En trouwens, dat hangt er maar net vanaf waar je bent want in Orlando en New York verschilt het bijvoorbeeld nauwelijks met Europa. In Texas en Salt Lake City heb ik inderdaad veel van de stereotype grote auto's gezien maar ik snap nog steeds niet wat dat er mee te maken heeft.

Citaat:
onze wegmentaliteit is anders.
Ja dat blijkt, wij maken ons druk om rechts inhalende mensen. Amerikanen kunnen trouwens een stuk minder goed rijden dan Nederlanders en die zijn weer een stuk minder goed dan de Duitsers. In Denemarken doen ze ook niet moeilijk over rechts inhalen (land wat zo'n beetje 1 op 1 een kopie is van Nederland) maar dat is misschien meer omdat iedereen daar continu links blijft rijden.

Citaat:
Ik zal niet uitsluiten dat het hier niet kan, maar om dat te bepalen heb je toch wat meer onderzoek nodig dan 'daar kan het ook'
Nee dat heb je niet. Als ze in Duitsland met 100km/u het station binnen kunnen rijden dan kan dat hier ook.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2014, 17:06
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Als het enige verschil is, dat je meer moet opletten, ben ik voor.

Maar:

Neem de a15, een 2 baans snelweg, van Rotterdam naar Arnhem. Volgens mij leent die zich daar totaal niet voor. Want er zijn te veel afslagen (éénbaans) waardoor het rechts en links inhalen, alleen maar tot veel te veel onoverzichtelijkheid leidt.
En de a15 staat al niet bekend om de kwaliteit van de weg. Ik denk dat het op die weg totale chaos tot gevolg zou hebben.

De A2 op veel plaatsen zou zich daar veel beter toe lenen.
De A15 zou in de VS een van de beste wegen zijn. En het is daar nog veel onoverzichtelijker dan hier.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 17:20
feniks
feniks is offline
Maar hoe gaat dat dan in de praktijk?

Want een tweebaansweg die als doorvoer weg geldt naar Oosteuropa, en dus vol met vrachtverkeer, leent zich niet tot het rechts inhalen, want je zou jezelf continu klemrijden...

Dus hoe gaat zoiets dan in Amerika?

Ik vraag dit niet om je op de kast te jagen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen...
Wel een goeie reden om eens naar de VS te gaan, trouwens
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 17:21
Verwijderd
Ik hoor wel vaak van Amerikanen dat stay in your lane een probleem vormt bij tweebaans wegen omdat er drie groepen zijn: het langzame verkeer (vrachtwagens e.d.), het matige verkeer (mensen die zich aan de max snelheid houden) en het snelle verkeer (mensen die 10 mph harder rijden dan de max snelheid; in de praktijk meer dan de helft van de weggebruikers). Maar ik kan me voorstellen dat dát in Nederland minder een probleem zal zijn omdat wij redelijker maximumsnelheden hebben op de snelweg.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 18:36
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Maar hoe gaat dat dan in de praktijk?

Want een tweebaansweg die als doorvoer weg geldt naar Oosteuropa, en dus vol met vrachtverkeer, leent zich niet tot het rechts inhalen, want je zou jezelf continu klemrijden...

Dus hoe gaat zoiets dan in Amerika?

Ik vraag dit niet om je op de kast te jagen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen...
Wel een goeie reden om eens naar de VS te gaan, trouwens
Vrachtverkeer moet in de VS meestal rechts maar vrachtvervoer per trein heeft daar een modal share van rond de 50% terwijl dat hier in de enkele cijfers zit. En er zijn ook relatief minder vrachtwagens op snelwegen. In de steden zie je wel redelijk veel vrachtverkeer trouwens.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 12:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ook hier snap ik de relevantie niet van. Hij zegt dat hij het snapt maar dat het zijn MENING is. Nu doe je godverdorie hetzelfde autistische trucje weer!.
Ik geef alleen op dit deel antwoord, want de rest is gewoon kul

Ik geef nergens mijn eigen mening. Ik leg hem uit waarom de wet is opgesteld zoals hij is, nadat hij informeerde waarom in de wetgeving de ene overtreding zwaarder telt dan de ander.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 12:44
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
De wet is dus fout.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 13:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat moet je zelf weten wat je er van vindt, over mijn persoonlijke mening ga ik niet discussieren
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 18:31
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Oh nee, discussies gaan namelijk over feiten en niet over meningen :')

Serieus, kan je je account niet beter verwijderen als je je zo opstelt?
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 18:32
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
"Het is nou eenmaal een feit dat de wet er is dus we gaan er niet over in discussie." Ja zo wordt die kankerwet natuurlijk ook nooit een keer aangepast. Wtf denk je nou echt?
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 06:42
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vrachtwagens mogen in Amerika veel harder dan hier, volgens mij bijna altijd even hard als personenauto's, in Nederland heb je een te groot probleem met weggebruikers die allemaal een andere snelheid mogen om dat stay in lane hier goed werkend te krijgen imo.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2014, 19:05
Verwijderd
Ik ben nogal een hopeloos geval dus ik fiets altijd.

Waar ik me dan aan erger is wanneer mensen mij inhalen en daarna langzaam gaan fietsen...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 20:40
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Wind tegen op de fiets vind ik echt verrekte kut.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 20:44
Verwijderd
Doorgetrokken strepen, waar je juist wil inhalen, omdat er iemand voor je rijdt, die veel te zacht rijdt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Vrachtwagens mogen in Amerika veel harder dan hier, volgens mij bijna altijd even hard als personenauto's, in Nederland heb je een te groot probleem met weggebruikers die allemaal een andere snelheid mogen om dat stay in lane hier goed werkend te krijgen imo.
Op veel snelwegen in de VS moeten vrachtwagens rechts houden en gaat keep your lane voor hen niet op. Sowieso, globaal inhaalverbod voor vrachtwagens
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 07:02
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Gisteravond half elf, ik op de provinciale weg naar mijn woonplaats. Auto net oude vrouw voor me. Over een lengte van +-10 km 60 gereden ipv 80 per uur. Ik zat me lichtelijk te irriteren zachtgezegd
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 07:34
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Op veel snelwegen in de VS moeten vrachtwagens rechts houden en gaat keep your lane voor hen niet op. Sowieso, globaal inhaalverbod voor vrachtwagens

Ehm, wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 11:54
feniks
feniks is offline
Citaat:
Gisteravond half elf, ik op de provinciale weg naar mijn woonplaats. Auto net oude vrouw voor me. Over een lengte van +-10 km 60 gereden ipv 80 per uur. Ik zat me lichtelijk te irriteren zachtgezegd
En er was gedurende die 10 kilometer rond die tijd echt helemaal geen gaatje te vinden om er langs te piepen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Ehm, wat is je punt?
Dat je die situatie best kan kopiëren. En anders laat je vrachtwagen 20km/u harder kachelen. Goed voor de economie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 15:17
feniks
feniks is offline
Dat zou fijn zijn ja.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 22:37
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
En er was gedurende die 10 kilometer rond die tijd echt helemaal geen gaatje te vinden om er langs te piepen?
Dubbele doorgetrokken streep dus helaas.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 08:10
feniks
feniks is offline
Tja... Als je er veilig langs kan, en het enige dat je tegenhoudt is een dubbele doorgetrokken streep, dan heb je het ook wel een beetje aan jezelf te danken. Een streep op de weg overgaan, is heus niet schadelijk voor je auto.

Dat is hetzelfde als met mensen die op een 4-baans weg links veel te langzaam rijden. Die worden ook en masse rechts ingehaald.

Willen mensen zo graag de regels overtreden? Welnee! Maar soms moet je ook gewoon (en al helemaal als het veilig kan) de regels oprekken.
Zeker als andere verkeersdeelnemers (ongemerkt, onbedoeld) hinderlijk gedrag vertonen.

Laatst gewijzigd op 23-03-2014 om 08:37.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 08:28
Verwijderd
Het was geen ergernis want ik had er totaal geen last van, maar ik moest aan deze topic denken en het past perfect bij de post van feniks hierboven. Ik reed zaterdag rond middernacht op de snelweg terug naar huis. Weinig verkeer. Op een bepaald punt waren er vier rijstroken op onze rijbaan, en kreeg de enige automobilist die ik voor me kon zien, het voor elkaar om op de meest linkse daarvan te rijden, met naar ik schat 90km/u. Ik ben "braaf" op de meest rechtse rijbaan erlangs gegaan. In de kilometers daarna, voor zover ik dat kon inschatten in het relatieve donker, bleef de auto ook stijf links rijden.

Het zijn wel momenten waarop ik echt heel graag zou willen weten wat er door iemand heengaat, wat zijn/haar idee is om met 90 per uur op de meest linkse rijstrook te zitten als er vier rijstroken zijn en verder nauwelijks verkeer Waarschijnlijk is het antwoord simpelweg dat hij/zij zat te suffen. Kan gebeuren, misschien wel een teken om even op een parkeerplaats wat frisse lucht te happen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:12
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Vrachtwagens mogen in Amerika veel harder dan hier, volgens mij bijna altijd even hard als personenauto's, in Nederland heb je een te groot probleem met weggebruikers die allemaal een andere snelheid mogen om dat stay in lane hier goed werkend te krijgen imo.
Dit.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 10:43
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
De vrouw die besliste om zo maar eventjes op de parking tussen de geparkeerde wagens te wandelen, terwijl ik overduidelijk aan het parkeren was en zo achter de wagen liep...

Ze was verdorie zelf met een auto gekomen, ik verwacht mij niet aan iemand die plots van tussen 2 wagens opduikt en achter mijn wagen loopt...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 11:03
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe de regels bij onze westerburen hierover zijn, maar bij ons geldt parkeren als een bijzondere verrichting en bij bijzondere verrichtingen heeft iedere andere verkeersdeelnemer voorrang. Dus ook een voetganger. Jouw verantwoordelijkheid om daar op te letten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 15:43
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Ik weet niet precies hoe de regels bij onze westerburen hierover zijn, maar bij ons geldt parkeren als een bijzondere verrichting en bij bijzondere verrichtingen heeft iedere andere verkeersdeelnemer voorrang. Dus ook een voetganger. Jouw verantwoordelijkheid om daar op te letten.

Akkoord, maar het gaat om een parking
0|/|/|1|0|0|0|0|
0|0|0|0|0|0|2|0|


Ik parkeer mij in het 4e bovenste vakje (1) , rechts van mij staan auto's geparkeerd (0), links zijn 2 open plaatsen, op de onderste vakken staan eveneens auto's geparkeerd (0) (die zelfs over de strepen komen)
De dame in kwestie kwam van het voorlaatste onderste vak (2) , tussen de auto's, en zat doodleuk OVER de parkeerplaatsen in de parkeervakken te wandelen ...

Ik stond overigens al voor de helft in die plaats alvorens de dame eraan kwam.

Dit is overigens het ergernissen forum, wel mijn ergernis zijn voetgangers, die hoewel ze zelf met een auto gekomen zijn, vergeten dat andere mensen ook met de auto zijn en soms nodeloos risico's nemen.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~

Laatst gewijzigd op 27-03-2014 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 08:14
Verwijderd
Je hebt gelijk met het laatste, topic is voor ergernissen en niet zozeer wie er gelijk heeft/voorrang heeft. Excuus!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 22:34
Daf_BE_Duck
Daf_BE_Duck is offline
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140415_034
en dat dan in holland, inderdaad wel 'kut' voor de chauf maar schelden op cam helpt dan ook weer niet...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2014, 06:22
feniks
feniks is offline
Dat is niet 'kut' voor de vrachtwagenchauffeur.
Wat meneer de belg niet snapt is dat ettelijke tonnen niet zomaar stil staan. Dus zijn inhaalactie was al gevaarlijk, en toen dat grapje met die rem.
Dat kost niet alleen ontzettend veel frustratie, maar ook nog eens brandstof.

Als het mis was gegaan, kostte het meneer de belg in elk geval een groot deel, zoniet zijn hele auto. Maar blijkbaar was meneer de belg daar niet over aan het nadenken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 03:41
Verwijderd
Ik durf nu na door 8 staten gereden te zijn te beweren dat, alhoewel vrachtwagens in de VS soms wel even hard mogen, dit zeker niet altijd en overal het geval is, vaak zijn ze tot 55mijl per uur begrensd terwijl auto's 70, 75 of zelfs 80 mogen. En in Texas mag je 90 en vrachtwagens max 65 op grote snelwegen. En dat is nog afgezien van de bergen waar die enorme logge dingen met een slakkengang van 40mph omhoog kruipen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 06:19
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik heb natuurlijk maar in 6 staten gereden dus minder recht van spreken, maar wat ik erg vaak heb gezien is 'slower traffic - keep right'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5
Hawahaai
500 28-11-2011 21:41
Verkeer & Vervoer Flitspalen
Hulk
40 30-11-2008 18:29
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 11:15
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.