Oud 24-03-2019, 14:17
koekeloerder
koekeloerder is offline
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?

Groetjes Koekeloerder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2019, 14:46
nijmandw123
nijmandw123 is offline
Ik denk dat hij nog wel waterdicht is, ik heb zelf een s9 met een ip68 rating en daar heb ik onderwater geen problemen mee gehad. Houd wel goed in de gaten dat je niet dieper dat 1,5 meter gaat!!
Het lijkt me niet dat de vorige eigenaar de hele telefoon uit elkaar heeft gehaald, alleen dan is de telefoon niet meer waterdicht. Veel plezier op vakantie!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2019, 15:50
koekeloerder
koekeloerder is offline
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?
Er zijn is 1 mini plekje aan de zeikant, maar dat is meer een beschadiging met lak.
verder niks mee aan de hand

Groetjes Koekeloerder
Met citaat reageren
Oud 24-03-2019, 15:50
koekeloerder
koekeloerder is offline
Citaat:
Ik denk dat hij nog wel waterdicht is, ik heb zelf een s9 met een ip68 rating en daar heb ik onderwater geen problemen mee gehad. Houd wel goed in de gaten dat je niet dieper dat 1,5 meter gaat!!
Het lijkt me niet dat de vorige eigenaar de hele telefoon uit elkaar heeft gehaald, alleen dan is de telefoon niet meer waterdicht. Veel plezier op vakantie!
Bedankt voor reactie!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 10:53
Aardbeimeisje
Aardbeimeisje is offline
Hoi allemaal,
Met mobieltje zwemmen...?
Is het mobieltje dat genoemd word waterdicht en geschikt om mee te zwemmen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je je gewone mobieltje eventueel in een condoom kan knopen waardoor jij dan mee kan het water in...
Iemand ervaring daarmee?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s8 gekocht via marktplaats.
Er zijn geen beschadigingen etc, maar ik weet niet of hij waterdicht is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag met mijn mobiel zwemmen.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om te kijken of het toestel waterdicht is?
Zijn er misschien bepaalde eisen voordat je het in water kan stoppen?
Helemaal nieuw heeft de s8 een ip-waarde van IP68, maar ik weet natuurlijk niet of dat dat nog steeds klopt omdat hij tweedehands is.
Iemand tips?

Groetjes Koekeloerder
Vraag de verkoper of de telefoon ooit is gerepareerd, en of batterij vervangen wat na 2 jaar wel eens nodig zou kunnen zijn. Dan zou ik er niet meer mee gaan zwemmen en sowieso zwemmen met een telefoon is een beeeeetje overboord als je maar uitkijkt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Hoi allemaal,
Met mobieltje zwemmen...?
Is het mobieltje dat genoemd word waterdicht en geschikt om mee te zwemmen?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je je gewone mobieltje eventueel in een condoom kan knopen waardoor jij dan mee kan het water in...
Iemand ervaring daarmee?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 16:50
koekeloerder
koekeloerder is offline
De s8 die ik heb is waterdicht. ik heb het mobieltje in een bak met water gelegd, en er was helemaal niks aan het handje. Nu heb ik nog een andere vraag:
Wanneer je de batterij hebt laten vervangen, is hij dan niet meer waterdicht?

av bedankt voor reactie!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 00:16
Verwijderd
Citaat:
De s8 die ik heb is waterdicht. ik heb het mobieltje in een bak met water gelegd, en er was helemaal niks aan het handje. Nu heb ik nog een andere vraag:
Wanneer je de batterij hebt laten vervangen, is hij dan niet meer waterdicht?

av bedankt voor reactie!!
Nee. Zeer waarschijnlijk niet, aangezien de onderdelen vaak aan elkaar worden gelijmd, en dit zou na reparatie beschadigd zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 00:44
Verwijderd
Wat Meisje1515 zegt klopt qua techniek maar qua procedure niet helemaal volledig; als de reparatie bij de fabrikant of een geautoriseerd reparatiepunt is uitgevoerd, dan wordt het toestel na reparatie, tenzij expliciet vermeld, weer waterdicht bij je afgeleverd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 02:00
Coen00
Coen00 is offline
De Samsung Galaxy S8 is niet gemaakt en geclassificeerd om mee te zwemmen. Alleen 30 minuten onderwater op maximaal 1,5 meter. Bij zwemmen komt er meer druk op delen van de telefoon en ik zou sowieso niet zwemmen met de s8. Ik heb zelf de S9 en nooit zwemmen met mijn telefoon
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Wat Meisje1515 zegt klopt qua techniek maar qua procedure niet helemaal volledig; als de reparatie bij de fabrikant of een geautoriseerd reparatiepunt is uitgevoerd, dan wordt het toestel na reparatie, tenzij expliciet vermeld, weer waterdicht bij je afgeleverd.
Je hebt helemaal gelijk. Meeste mensen kennende, bestellen een los nieuw onderdeel ergens en laten het er bij zo'n cheap phone repair shop in zetten.... Reken maar niet dat ie dan nog waterdicht is
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 13:15
Verwijderd
Citaat:
De Samsung Galaxy S8 is niet gemaakt en geclassificeerd om mee te zwemmen. Alleen 30 minuten onderwater op maximaal 1,5 meter. Bij zwemmen komt er meer druk op delen van de telefoon en ik zou sowieso niet zwemmen met de s8. Ik heb zelf de S9 en nooit zwemmen met mijn telefoon
Je moet er inderdaad erg voorzichtig mee zijn, ook met de S10. Als je het ding een keer hebt laten pleuren kan dat genoeg zijn om een beschadiging te veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk. Meeste mensen kennende, bestellen een los nieuw onderdeel ergens en laten het er bij zo'n cheap phone repair shop in zetten.... Reken maar niet dat ie dan nog waterdicht is
Er zijn verbazingwekkend veel mensen die opteren voor een echte reparatie en er zijn tegenwoordig ook steeds meer van die louche uitziende reparatiepunten die zowaar gecertificeerd zijn! Mijn broertje had een toestel laten repareren en die kreeg 6 maanden garantie op de reparatie, waarbij waterdichtheid inbegrepen zat en het kostte echt maar een paar euro meer dan die allergoedkoopste lui.

Internet is meestal wel een goede indicatie hierin denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 13:44
Verwijderd
Ik las goedkoopste lul.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 13:51
Verwijderd
nul euro
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 14:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
nul euro
Exclusief btw.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2019, 23:54
Coen00
Coen00 is offline
Waterschade is ook heel makkelijk te bewijzen want er zitten een aantal punten in de binnenkant van de telefoon die verkleuren als ze in aanraking zijn gekomen met water
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2019, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Waterschade is ook heel makkelijk te bewijzen want er zitten een aantal punten in de binnenkant van de telefoon die verkleuren als ze in aanraking zijn gekomen met water
Speciale stickertjes inderdaad. Daarnaast zou ik toch ook zeggen dat als er water uit je accu komt er sprake is van waterschade en dat er iets dus niet helemaal goed is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2019, 00:11
Verwijderd
Als je echt iets MOET hebben neem een Galaxy Watch ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-04-2019, 00:36
Verwijderd
Wat?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2019, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Wat?
Als je iets MOET hebben om mee te zwemmen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Gsm-lifestyle
Verwijderd
24 31-01-2013 18:46
Psychologie Het Grote Lucht-je-hart-topic 169
darkfairy
500 07-12-2012 16:58
De Kantine Welk liedje saaik ik?! #1730
Little Phoebe
500 17-10-2012 23:22
Lifestyle Wat heb je vandaag allemaal uitgespookt?
cha0s
500 18-10-2004 13:57
Verhalen & Gedichten 2 van Crystal.Tears' verhaaltjes
Crystal.Tears
4 28-02-2004 14:02
De Kantine Hoelang gaat de accu van je gsm mee?
Talon
48 21-10-2002 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.