Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 19:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Stel dat je een e-mail ontvangt met het mydoom virus attachment. Zolang je het attachment niet opent, en de e-mail verwijdert, is er toch geen enkel probleem?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 19:43
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Lijkt me ook idd. Als je 't niet vertrouwt kan je altijd je (geupdate) virusscan even draaien natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:07
Verwijderd
In geval van MyDoom iig niet nee..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:09
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Helaas moet je bij virusscanners, in ieder geval bij Norton Antivirus, na een tijdje voor updates gaan dokken. En ik wil liever geen geld besteden aan virusscanners e.d. Het kan dus ook zonder virusscanner, toch?

Ik open sowieso nooit attachments van dubieuze mail. Ik vraag me af waarom zoveel mensen dat wel doen. Zal wel nieuwsgierigheid zijn. Maar het is dan wel een beetje vreemd dat iedere site het een hoog-risico virus noemt terwijl het zich pas activeert als je het attachment opent.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:13
Verwijderd
Ach, mijn computers draaien al 9 jaar zonder virusscanners en firewall..
Nog nooit iets gehad..

Dit soort achterlijke virusjes bestaan al jaren, maar de mensen worden lui ofzo..
Vroeger kwam ene bedrijf niet plat te liggen met zo'n virusje, tegenwoordig wel omdat iedereen maar alles opent..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Je hebt ook gratis virusscanners (AVG Free bijvoorbeeld). Ik vind het nogal dom om geen virusscanner op je windowsbak te hebben.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:43
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-01-2004 @ 21:25:
Je hebt ook gratis virusscanners (AVG Free bijvoorbeeld). Ik vind het nogal dom om geen virusscanner op je windowsbak te hebben.
ben ik het niet mee eens, ik heb sinds mn laatste format geen virusscanner, en ik scan af en toe via het netwerk, maar ik heb nog nooit een virus gehad. Gewoon een kwestie van rare mailtjes niet openen, goeie firewall drop pleuren, en niet zonder na te denken op Ja drukken. Als je dat allemaal doet/niet doet, dan mag je mij vertellen hoe er een virus op je computer kan komen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 29-01-2004 @ 21:43:
ben ik het niet mee eens, ik heb sinds mn laatste format geen virusscanner, en ik scan af en toe via het netwerk, maar ik heb nog nooit een virus gehad. Gewoon een kwestie van rare mailtjes niet openen, goeie firewall drop pleuren, en niet zonder na te denken op Ja drukken. Als je dat allemaal doet/niet doet, dan mag je mij vertellen hoe er een virus op je computer kan komen
Via IE? Via Outlook Express?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:08
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-01-2004 @ 22:09:
Via IE? Via Outlook Express?
inderdaad, ik speel ook liever op safe en betaal wel gewoon 29 euro voor een jaarlicentie voor een virusscanner (Kaspersky)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:12
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Martin schreef op 29-01-2004 @ 23:08:
inderdaad, ik speel ook liever op safe en betaal wel gewoon 29 euro voor een jaarlicentie voor een virusscanner (Kaspersky)
Dat gratis ding is overigens goed genoeg. Scheelt weer 29 euro.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:16
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-01-2004 @ 23:12:
Dat gratis ding is overigens goed genoeg. Scheelt weer 29 euro.
Kan je zelf instellen wat hij wel en niet moet scannen? Kan je aangeven met welke frequentie en op welke minuut de virusscanner moet updaten? Kan je aangeven hoe hij moet scannen?

En nu komt het leuke: Kan jij een geinfecteerd bestand mailen aan jouw scan-software-maker zodat zij het bestand weer virusvrij maken? (Binnen 24 uur)?

Kaspersky heeft het allemaal, heb je een geinfecteerd bestand en krijg je hem niet schoon. Dan is het een kwestie van mailen en je krijgt het bestand brandschoon weer terug .
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 23:45
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Martin schreef op 29-01-2004 @ 23:16:
Kan je zelf instellen wat hij wel en niet moet scannen? Kan je aangeven met welke frequentie en op welke minuut de virusscanner moet updaten? Kan je aangeven hoe hij moet scannen?

En nu komt het leuke: Kan jij een geinfecteerd bestand mailen aan jouw scan-software-maker zodat zij het bestand weer virusvrij maken? (Binnen 24 uur)?

Kaspersky heeft het allemaal, heb je een geinfecteerd bestand en krijg je hem niet schoon. Dan is het een kwestie van mailen en je krijgt het bestand brandschoon weer terug .
opstarten in veilige modus helpt ook een hoop
en verder heb ik nog geen virus gehad die ik niet wegkreeg.

en **********: Ik heb zo ook tijden gedraaid, met precies dezelfde filosofie.
All1 blijft dat dus in een windowsomgeving utopie en beperk je de mogelijkheden enkel door gebruik van Firebird en thunderbird.
Je krijgt heel snel zaken binnen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 06:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
MSOE heeft bugs, net MSIE. Als je niet regelmatig www.windowsupdate.com draait, dan is het inderdaad mogelijk dat je meteen besmet wordt door enkel de virusmail aan te klikken, dus je hoeft daarvoor niets met de attachments te doen.

De reden dat dit kan, is omdat Microsoft het geweldige idee om automatisch macro's (uitvoerbare code) te draaien die al dan niet bewerkingen uit kunnen voeren. Zoals gewoonlijk zitten in deze code veel bugs, die door de sommige wormen en virussen worden misbruikt.

Als je dus veilig wilt zijn, ook zonder virusscanner, dan gebruik je veilige software zoals Mozilla Thunderbird, óf zorg je dat je up-to-date bent met WindowsUpdate.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 29-01-2004 @ 21:13:
Ach, mijn computers draaien al 9 jaar zonder virusscanners en firewall..
Nog nooit iets gehad..
handig om zo openlijk mee te delen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Nordland schreef op 30-01-2004 @ 12:13:
handig om zo openlijk mee te delen
Wil je mijn IP ook nog weten?
Ik maak me er echt geen zorgen om hoor..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:48
Verwijderd
Ik vind trouwens Thunderbird een verschrikkelijk vervelende mailclient. Maar goed, dat terzijde. Ik support mensen die claimen geen virusscanner nodig te hebben MITS je geen Outlook (Express) en MSIE gebruikt. Pak dan liever Pegasus/Eudora en Mozilla Firebird.

En wat Enlightenment al aangaf; zorg dat je je patches up to date hebt. Windowsupdate dus!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 14:05
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Weet iemand een goede virusscanner die mij ook tegen het symptoom "Windows" beschermd
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
     Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 14:30
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-01-2004 @ 07:43:
Als je dus veilig wilt zijn, ook zonder virusscanner, dan gebruik je veilige software zoals Mozilla Thunderbird, óf zorg je dat je up-to-date bent met WindowsUpdate.
Die opent je mail wel direct als je alleen op de titel klikt. Ik neem aan dat het dan die macro's niet direct runt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 30-01-2004 @ 15:05:
Weet iemand een goede virusscanner die mij ook tegen het symptoom "Windows" beschermd
DOS
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 14:50
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Engadin schreef op 30-01-2004 @ 15:05:
Weet iemand een goede virusscanner die mij ook tegen het symptoom "Windows" beschermd
Je draait vast en zeker geen Windows, als je zo'n uitspraak durft te doen? Anders slaat ie namelijk echt nergens op, zoals je begrijpt. Windows draai je vrijwillig.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 20:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt voor de reacties. Zelf heb ik dus ook geen virusscanner, en ik heb nog maar weinig virusoverlast gehad. Alleen die ene keer dat virus dat automatisch je computer afsloot na zoveel seconden, maar dat had ik handmatig verwijderd.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 30-01-2004 @ 15:05:
Weet iemand een goede virusscanner die mij ook tegen het symptoom "Windows" beschermd
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:41
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Engadin schreef op 30-01-2004 @ 15:05:
Weet iemand een goede virusscanner die mij ook tegen het symptoom "Windows" beschermd
Stoer.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.