Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2012, 11:13
provide
provide is offline
Hey allemaal,
dit gaat echt een heel lang berichtje worden, maar ik zou het leuk vinden als iemand het leest en me antwoord geeft want het zit me nogal dwars.

Ik ben 2 jaar geleden naar Londen verhuist, nu weer terug in Nederland, door omstandigheden. Ik ben in Januari begonnen op mijn school en doe nu 4 VWO N&G, met keuzevak economie. Ik had dus 2 periodes gemist met oa allemaal E-toetsen (examentoetsen die meetellen voor SE).

Ik stelde me voor aan elk docent en vroeg wat ik allemaal moest inhalen. Ze zeiden allemaal hetzelfde; namelijk dat ze gaan kijken wat ik ga presteren en dat we het dan erover gaan houden. Eerst waren er nog t-toetsen, soort van SO's. Ik haalde daar niet zo goed voor, wel boven de 5,5, maar het was niet echt geweldig. De toetsweek van de 3e periode kwam eraan en ik raakte in de stress. Ik heb ook een hele lastige thuissituatie, wat ik natuurlijk heb verteld aan al mijn docenten.

Ik presteerde slecht in de toetsweek, ik had alleen onvoldoendes, ik had zelfs een 2 voor mijn natuurkunde!! Die had ik herkanst en haalde een mooie 9! Periode erna ging ik dus praten met mijn mentor en ik zei dat ik wel over wil gaan. Ze zei dat ik moest beginnen met het inhalen van E-toetsen van de eerste en tweede periode. Ik ging dus aan de slag.

Ik had alles zelfstandig moeten doen en had ook nog de stof van de 4e periode er doorheen.
Ik begon met biologie; ik had een 3,8 en een 4,2 -> sta nu 4,6 gemiddeld, verder maakt het niet zo veel uit, ik ben namelijk niet zo goed in biologie.
ik ging wiskunde inhalen; supergoed allemaal, sta nu een 7,8 gemiddeld.
Verder ben ik nu scheikunde en natuurkunde aan het inhalen.

Ik zal even de gemiddeldes op een rijtje zetten:
ANW -> 8,3
BI -> 4,6
DU -> 4,9
EN -> 6,7
ec -> 5,0 (hopelijk op tehalen omdat ik aanstaande woensdag een herkansing ga maken)
ma -> 7,7
na -> 6,3 (word nog hoger want ben wel goed in natuurkunde en moet nog toetsen inhalen)
ne -> 5,5 (komt doordat ik spellingsfouten maak en vergeten was punten en hoofdletters te schrijven, stom stom, anders stond ik een 6,3)
sk -> 5,2 (op te halen, moet nog een toets doen, kan ik best een 7 voor halen en dat wordt dan een 5,5
wi -> 7,8

Ik was gisteren naar mijn teamleider gegaan om te vragen of het wel mogelijk is om over te gaan. Zij zei dat er 0% (!!!) kans is dat ik over zal gaan.
Ik voel me nu echt rot, want ik heb echt super mijn best gedaan, gezien mijn omstandigheden en omdat ik veel dingen zelfstandig moest doen.
Mijn teamleider zei dus dat ik blijkbaar ALLE toetsen moest inhalen van de 1e en 2e periode. Snapt ze zelf niet dat dat onmogelijk is in 2 maanden tijd? Ze had me dit trouwens niet verteld, alleen dat ik de ETOETSEN moest inhalen omdat die meetellen voor mijn SE's. (zelf ontkent ze dit)

Ik moet dus waarschijnlijk blijven zitten, wat ik dus niet wil. Ik weet namelijk dat ik het wel aankan.
Stel ik sta dan 2 onvoldoendes -> duits en biologie -> regels zeggen dan dat ik over zou moeten gaan, toch willen ze dat niet doen.

ARGH ik kan er niet meer tegen en ik ben blij dat ik het afgeschreven heb.

Wat denken jullie dat het beste zal zijn voor mij?

Laatst gewijzigd op 26-06-2012 om 11:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2012, 12:40
Verwijderd
Gewoon vwo4 opnieuw doen als je denkt dat dat het beste is en het zorgt dat je gaat slagen voor je toekomstige examens.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 21:47
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Als je het hele toetsengebeuren even buiten beschouwing laat he... kun je zeggen dat je goed begrip van en inzicht in de stof van 4VWO hebt opgebouwd? Dat is eigenlijk waar het om gaat. Niet blokken (uit je hoofd leren), een goed cijfertje halen en dan, onvermijdelijk, het merendeel weer vergeten. Het doel is inzicht opbouwen en zorgen dat je het kunt toepassen (dat blijf je kunnen/onthouden) en op die manier je toets kunnen maken zodat het ook echt een indicatie van je kunnen is.

Je kunt nu gaan stampen, het halen, maar het straks allemaal weer moeten herhalen voor je eindexamens, of toch dat jaartje (goed en grondig) overdoen en jezelf een hoop moeite besparen voor je examens

Als ik, met het oog op je exacte vakken, voor jou moest kiezen zou ik het jaar overdoen TENZIJ je dat inzicht op kunt bouwen in twee maanden, dan hoef je daar natuurlijk niet een extra jaar voor uit te trekken. Wat je ook doet, denk er goed over na en veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Zal ik overgaan of niet?
Wurd
3 14-07-2016 15:24
Studeren Blijven zitten in VWO4
xUnique
14 30-12-2009 10:10
Algemene schoolzaken 4vwo blijven zitten
luuk090
7 27-10-2008 17:11
Eindexamens 2007 Onverwacht gezakt..
joelintveld
32 11-07-2007 11:07
Psychologie pfff...weet het gewoon niet..
angelsoul
7 12-04-2005 14:06
Algemene schoolzaken Blijven zitten op 4VWO of 4HAVO?
~-nientje-~
6 26-03-2002 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.