Oud 19-08-2003, 18:31
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vroeg me af of Linux echt sneller is dan Windows? Zou bijvoorbeeld Quake 3 op Linux een betere fps geven dan op Windows XP?

Dan nog iets. Ik heb een dualboot met Windows XP en Suse Linux 8.0. Toen ik een tijd geleden de Linux detonator drivers installde, wilde Linux daarna niet meer de desktop opstarten en dumpt het me in de console. Ik dacht dat dat iets te maken had met de XFree configuratie. Weet iemand misschien hoe het weer aan de gang te krijgen is?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 19:05
IceManX
Avatar van IceManX
IceManX is offline
Heb je die detontator wel geinstalleerd zoals beschreven? Dus ook ALS ROOT je config files aangepast? In de README die ik van die site heb geplukt staat het perfect beschreven in sectie 3. Bij mij werkt de detonator (ok, iets eerdere versie) perfecht.
__________________
More than meets the eye - www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 19-08-2003 @ 19:31:
Zou bijvoorbeeld Quake 3 op Linux een betere fps geven dan op Windows XP?
Nee. Met geen enkele kaart of videosetting.

Maar met een goede kaart speelt het onder Linux wel zeer acceptabel.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:12
LB06
LB06 is offline
Citaat:
hppa schreef op 19-08-2003 @ 21:05:
Nee. Met geen enkele kaart of videosetting.

Maar met een goede kaart speelt het onder Linux wel zeer acceptabel.
Mits een spel native in Linux draait is weldegelijk mogelijk dat je onder Linux een betere performance/fps hebt. Bijvoorbeeld omdat het geheugen managment een stuk beter is en omdat je geen zware DE gebruikt (als je dus voor de performance gaat).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ok, dan probeer ik het nog eens...
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:05
LB06
LB06 is offline
Alles wat je moet doen is NVIDIA-blalba.run draaien en ff nv/vesa in nvidia veranderen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 19-08-2003 @ 21:12:
Mits een spel native in Linux draait is weldegelijk mogelijk dat je onder Linux een betere performance/fps hebt. Bijvoorbeeld omdat het geheugen managment een stuk beter is en omdat je geen zware DE gebruikt (als je dus voor de performance gaat).
Noem mij eens een fatsoenlijke 3D-acceleratorkaart die sneller draait onder Linux dan onder Windows. NVidia lukt het nog niet. ATI ook niet. Matrox al helemaal niet.

Tel daarbijop het aantal spellen dat op OpenGL gericht is en niet op Direct3D en noem me dan eens een spel daarvan dat sneller draait onder Linux dan onder Windows. Dan praten we verder.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:26
LB06
LB06 is offline
Citaat:
hppa schreef op 19-08-2003 @ 23:18:
Noem mij eens een fatsoenlijke 3D-acceleratorkaart die sneller draait onder Linux dan onder Windows. NVidia lukt het nog niet. ATI ook niet. Matrox al helemaal niet.

Tel daarbijop het aantal spellen dat op OpenGL gericht is en niet op Direct3D en noem me dan eens een spel daarvan dat sneller draait onder Linux dan onder Windows. Dan praten we verder.
ET(Enemy Teritory) en NWN(Neverwinter Nights) draaien hier in Linux Mandrake 9.1 op een Ti200 beter dan in W98SE (Mandrake *schijnt* dan ook nog bloated te zijn). Ik gebruik de nieuwste Linux nvidia-drivers en versie 23.12 voor Windows. (De snelste voor een GF3 en W9x). Heb het ook geprobeerd met zowel de nieuwste Windows-drivers (toendertijd 40.xx), maar dat was zwaar bagger.

Het is overigens waar dat je onder GNU/Linux nog weinig spellen native kunt draaien, maar dat is de *schuld* van een onderneming uit Redmond, die zo graag aan machtsmisbruik doet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 23:28
LB06
LB06 is offline
Als je trouwens op Linux over wilt stappen puur en alleen vanwege een beetje performance dat het (op een desktop) al dan niet oplevert, kun je net zo goed bij Windows blijven. Kun je gegarandeerd alle top-titels z.g.a. probleemloos draaien.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 01:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Mircosoft Servers maken toch nu ook gebruik van Linux!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 01:39
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Mikai schreef op 20-08-2003 @ 02:12:
Mircosoft Servers maken toch nu ook gebruik van Linux!
ik volg je niet helemaal

Windows Server 2k3 is linux-based?
































__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 04:31
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 20-08-2003 @ 00:26:
ET(Enemy Teritory) en NWN(Neverwinter Nights) draaien hier in Linux Mandrake 9.1 op een Ti200 beter dan in W98SE (Mandrake *schijnt* dan ook nog bloated te zijn). Ik gebruik de nieuwste Linux nvidia-drivers en versie 23.12 voor Windows. (De snelste voor een GF3 en W9x). Heb het ook geprobeerd met zowel de nieuwste Windows-drivers (toendertijd 40.xx), maar dat was zwaar bagger.
Beide spellen ken ik niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Wat is het procentuele verschil in fps in een speedtest? Draai je beide spellen trouwens in beide OS'en in OpenGL? (Dat hoeft niet, maar biedt meer inzicht.)

Overigens is een vergelijking met drivers van tegenwoordig tegen drivers van zo'n anderhalf jaar geleden natuurlijk niet eerlijk. Op een generiek systeem zijn - ook met een GF3 - de latere drivers vrijwel altijd significant sneller.

Citaat:

Het is overigens waar dat je onder GNU/Linux nog weinig spellen native kunt draaien, maar dat is de *schuld* van een onderneming uit Redmond, die zo graag aan machtsmisbruik doet.
Calimero.

De oorzaak is de marktwerking.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 07:12
LB06
LB06 is offline
Citaat:
hppa schreef op 20-08-2003 @ 05:31:
Beide spellen ken ik niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Wat is het procentuele verschil in fps in een speedtest? Draai je beide spellen trouwens in beide OS'en in OpenGL? (Dat hoeft niet, maar biedt meer inzicht.)
Beide in OpenGL afaik. In NWN had ik zo'n 50fps gemiddeld op 1280, in Windows 40 met precies dezelfde instellingen. Dat is 50/40 x 100%= 125%= 25% verschil. En dat is niet niks! In ET meen ik dat het verschil een stuk kleiner was ('t zal zo rond de 5% zijn geweest).

Citaat:
hppa schreef op 20-08-2003 @ 05:31:

Overigens is een vergelijking met drivers van tegenwoordig tegen drivers van zo'n anderhalf jaar geleden natuurlijk niet eerlijk. Op een generiek systeem zijn - ook met een GF3 - de latere drivers vrijwel altijd significant sneller.
Ik zei toch dat ik voor windows ook nog de nieuwste drivers had geprobeerd. Neem maar van mij aan dat die helemaal geoptimaliseerd zijn voor de GF4 met Windows XP (toen). Ik had zelfs zoveel mogelijk getweaked met RivaTuner, maar het mocht niet baten...

Citaat:
De oorzaak is de marktwerking.
Precies, alleen gaat het nu om het gebrek eraan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware offline gmail access
Hernuel Fan
19 01-03-2009 19:29
Software & Hardware Je partities
Warsocket
25 31-08-2007 11:51
Software & Hardware [Systeem] RAID 0 formatteren
Johnnie-mannuh
14 26-02-2005 23:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.